ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پایان خوش برای هندبال ایران



اخبار,اخبار ورزشی,هندبال قهرمانی آسیا

 

 اخبار ورزشی - هندبال قهرمانی آسیا - بحرین
پایان خوش برای ایران/ شاگردان رافائل با غلبه بر امارات سوم شدند

تیم ملی هندبال ایران در آخرین بازی خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر امارات به برتری رسید.

به گزارش فارس، تیم ملی هندبال ایران در دیدار رده‌بندی شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف امارات رفت که این بازی با نتیجه 29 بر 23 به سود شاگردان رافائل خاتمه پیدا کرد تا ایران که پیش از این صعود خود به مسابقات جهانی قطر در سال 2015 را قطعی کرده بود بتواند برای نخستین بار روی سکوی سومی قرار بگیرد. نیمه نخست این بازی با نتیجه 11 بر 10 به سود ایران تمام شده بود.

در پانزده دوره قبلی، این دو تیم تنها یک بار و آن‌هم در سال 2004 برابر هم قرار گرفتند که در آن دیدار تیم امارات متحده عربی با نتیجه 28 بر 22 به برتری رسیده بود.

امارات در 8 دوره قبلی بازی‌ها شرکت کرده و مهمترین افتخارش سه عنوان ششمی به سال‌های 1991 ژاپن، 1995 امارات و 2004 قطر است؛ در حالی‌که تیم کشورمان در 10 دوره قبلی شرکت کرده و دو عنوان چهارمی به سال‌های 2006 تایلند و 2008 ایران در کارنامه دارد.

در دیدار نهایی هم از ساعت 19 تیم‌های ملی قطر و بحرین به مصاف هم خواهند رفت که داود توکلی، رئیس کمیته داوران کنفدراسیون هندبال آسیا به عنوان ناظر ویژه این بازی خواهد بود.

سه تیم برتر این رقابت‌ها به مسابقات جهانی در سال 2015 که در کشور قطر برگزار خواهد شد، راه پیدا کردند. با توجه به اینکه تیم قطر میزبان رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان است، صعود تیم‌های بحرین، ایران و امارات نیز به مسابقات قهرمانی جهانی مسجل شده است.
اخبار ورزشی - فارس
 


ویدیو مرتبط :
خوش آغاز خوش پایان در بازیهای پارا آسیایی اینچوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقال به العربی؛ پایان خوش نکوی ایران


العربی تیم ششم لیگ قطر نهمین و احتمالا آخرین مقصد جواد نکونام در دوران بازیگری است؛ دورانی که بعد از عملکرد کاپیتان تیم ‌ملی در سایپا می‌تواند بهترین مکان برای خداحافظی رکوردار بازی‌های ملی فو‌تبا‌ل ایران باشد.

خبرگزاری ایسنا: اگر همه چیز ظرف این یکی، دو روز مثبت پیش برود، جواد نکونام به العربی قطر می‌پیوندد؛ تیمی که با هدایت جان فرانکو زولا و حضور اشکان دژاگه در ترکیبش در نیم فصل لیگ ستارگان قطر در جایگاه ششم قرار گرفت.

العربی نهمین تیمی است که نکونام در آن بازی خواهد کرد. باشگاهی که احتمالا آخرین مقصد رکوردار بازی‌های ملی فو‌تبا‌ل ایران خواهد بود و بعد از پایان ر‌قا‌بت‌های لیگ قطر و در صورت تداوم حضور کارلوس کی‌روش بر روی نیمکت تیم ‌ملی، نکونام عضو جدید کادر تیم ‌ملی خواهد شد.

نکته‌ای که شاید به حضور نکونام در لیگ قطر جذابیت می‌دهد، انتخاب این بازیکن توسط یکی از با سابقه‌ترین تیم‌های عربی در سن 35 سالگی است. در حالی که پس از پایان حضور نکونام در اسپانیا و حضورش در سایپا بسیاری تیم نارنجی پوش تهرانی را مقصد آخر نکونام می‌دانستند اما او با انتقالش به لیگ قطر نگاه‌ها را به خود جلب کرد.

معمولا لیگ کشورهای عربی مقصد پایانی بازیکنان بزرگ فو‌تبا‌ل دنیا است، چه این که در این سال‌ها بازیکنان نامداری همچون ریوالدو، کاناوارو و ... به لیگ این کشورها آمدند و سرانجام از فو‌تبا‌ل خداحافظی کردند و اکنون نیز در لیگ قطر، ژاوی یک ستاره بزرگ دیگر است که روزهای آخر دوران بازیگری‌اش را در آن سپری می‌کند.

البته انتقال نکونام به العربی مرهون عملکرد خوب این بازیکن در نیم فصل نخست لیگ برتر با پیراهن سایپا است؛ جایی که او با سه گل زده که دو تای آن سه امتیازی بوده و دو پاس گل و همچنین تاثیرگذاری‌اش در پست هافبک دفاعی به یکی از مهم‌تر‌ین بازیکنان این تیم نارنجی پوش تبدیل شده بود. به‌ هر‌ حال این انتقال می‌تواند پایانی خوش برای نکوی فو‌تبا‌ل ایران باشد.