ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پایان اصلاح و بازنگری اساسنامه فدراسیون فوتبال



 

 

فدراسیون

 

 

 

کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در ماموریتی سه ماهه اساسنامه فدراسیون فوتبال را مورد اصلاح و بازنگری قرار داد و طبق تغییرات صورت گرفته اختیارات رئیس فدراسیون به عنوان مسئول فدراسیون افزایش خواهد یافت.

وجود برخی ابهامات، اشکالات و محدودیت های قانونی در اساسنامه مصوب خردادماه سال 86 که از سوی هیئت رئیسه کمیته انتقالی تدوین و پس از تصویب فیفا وهیئت دولت، در دوره مدیریت جدید فدراسیون اجرایی شد، فدراسیون فوتبال را به صرافت انداخت تا برای رفع موانع و محدودیت های قانونی نسبت به رفع و اصلاح اشکالات اساسنامه قبلی اقدام کند.

بر همین اساس فدراسیون فوتبال در ماموریتی ویژه به کمیته فنی و توسعه فدراسیون به عنوان مرکز برنامه ریزی، پژوهشی، تحقیقی و راهبردی فدراسیون، کار اصلاح و بازنگری اساسنامه قبلی فدراسیون را محول کرد تا با تعیین چارچوب های قانونی جدید و متناسب با نیازهای روز فدراسیون به راهبری فوتبال کشور بپردازد.

بر اساس این ماموریت جدید، کمیته فنی و توسعه با مسئولیت دکتر اکبری طی سه ماه کارفشرده و تطبیقی بر پایه نیازهای روز مدیریت فوتبال به اصلاح و بازنگری اساسنامه فدراسیون پرداخت و قرار است اساسنامه جدید برای تصویب نهایی به هیئت رئیسه فدراسیون ارائه شود تا اعضای هیئت رئیسه به نیابت از اعضای مجمع آن را تصویب و آماده اجرایی شدن نمایند.

نکته اساسی آن است که آنچه در تغییرات اخیر اساسنامه فدراسیون فوتبال بیش از هر چیز مورد توجه قرار گرفته افزایش اختیارات و مسئولیت های رئیس فدراسیون فوتبال درتصمیم گیری هاست که در اساسنامه گذشته بصورت جمعی و پس از موافقت اعضای هیئت رئیسه صورت می گرفت.

هرچند شاید چنین استدلال شود که اساسنامه تدوین شده از سوی کمیته انتقالی مطابق اساسنامه فیفا تهیه و تنظیم شده اما به نظر می رسد در چارچوب قانونی برای اداره فوتبال ایران با شرایط خاص و پیچیدگی های مدیریت داخلی و فوتبال دولتی، برای مدیریت فدراسیون با تنگناها و محدودیت اختیارات بسیاری روبروست.

از همین رو در روند اصلاح و بازنگری اساسنامه فدراسیون مهمترین اصل برپایه افزایش اختیارات، حیطه وظایف و مسئولیت ها متمرکز شده است.

افزایش اختیارات رئیس فدراسیون در انتخاب نواب رئیس، مسئولیت رئیس فدراسیون به عنوان رئیس جلسات در نشست های هیئت رئیسه، انتخاب یا انتصاب ارکان فدراسیون بدون دخالت عوامل خارج از مجموعه فوتبال، تعیین حیطه وظایف کمیته های فدراسیون درحد پیشنهاد دهنده و نه دخالت کننده در تصمیم گیری ها ، اضافه شدن نایب رئیس فوتسال، اضافه شدن کمیته حقوقی به 14 کمیته دائمی فدراسیون فوتبال ، تعیین دبیر به جای نایب رئیس در کمیته ها و داشتن 8 سال سابقه مدیریت مرتبط با ورزش و ترجیحا فوتبال برای نامزدهای پست ریاست فدراسیون و ... مهمترین سر فصل تغییرات در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال به شمار می رود.

به نظر می رسد در دوره سه ساله ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال که مطابق اساسنامه مصوب کمیته انتقالی صورت گرفت، جایگاه رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان فرد مسئول و پاسخگو در قبال عملکرد این مجموعه بسیار متزلزل بود و محدودیت های اساسنامه در اتخاذ تصمیمات جمعی، اختیارات رئیس فدراسیون را به حداقل ها کاهش داده بود.

فدراسیون فوتبال برای افزایش اختیارات رئیس فدراسیون به عنوان فرد نهایی برای پاسخگویی به عملکرد فدراسیون انجام بازنگری در برخی بخش ها و اختیارات پیش بینی شده در اساسنامه را در دستورکار قرار داده و به نظر می رسد فدراسیون در دوره تکوین و تجربه کار قانونمند با بازنگری در اساسنامه فدراسیون مرحله جدیدی را در پیش خواهد گرفت.


ویدیو مرتبط :
ازمشکلات موجود در فدراسیون شطرنج تا حاشیه‌های فدراسیون فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رحمانی: اساسنامه فدراسیون فوتبال بار دیگر تغییر خواهد کرد



 اخبار ورزشی ,خبرهای   ورزشی, AFC


میزبانی ایران در دست بررسی AFC؛
رحمانی: اساسنامه فدراسیون فوتبال بار دیگر تغییر خواهد کرد

عضو ایرانی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به نشست آتی فیفا گفت: در صورتی که پیشنهادهای مطرح شده در جلسه روز ۲۶ فوریه مورد تایید قرار گیرد اساسنامه فوتبال دوباره تغییر می کند.

به گزارش مهر، شاهین رحمانی در خصوص تغییرات احتمالی در اساسنامه کشورهای عضو فیفا بیان کرد: قرار است AFC پیشنهادی را درباره تغییرات در اساسنامه کشورهای عضو ارایه کند و این پیشنهاد در نشست آتی فیفا ارایه خواهد شد تا در صورت تصویب نهایی در همه کشورها به اجرا در آید.

وی در این باره خاطرنشان کرد:این تغییرات در دو بحث مالی و اداری مسابقات است. ضمن اینکه در بخش کمیته های دیگر هم تغییراتی خواهیم داشت. بهرحال این تغییرات در کنگره فیفا که تا چند وقت دیگر برگزار می شود مورد بحث نهایی قرار می گیرد تا مورد تصویب قرار گیرد.

عضو ایرانی کنفدراسیون آسیا یادآور شد: اعضای کنفدراسیون آسیا این پیشنهاد را داشتند که قبل از کنگره فیفا این موضوع را یک بار برای کشورهای آسیایی ارایه کنند تا آن را بررسی کرده و بتوانند قبل از کنگره فیفا به خوبی درباره تصمیمات پیش روی فکر کنند و نظرات نهایی خود را مطرح کنند.

شاهین رحمانی در ادامه با اشاره به تغییرات اساسنامه ایران تاکید کرد: پیش تر نیز در اساسنامه کشورها تغییرات را شاهد بودیم. یک بار سال ۲۰۰۵ بود ولی در آن زمان دادکان تغییراتی ایجاد نکرد و پس از برکناری وی فوتبال ایران تعلیق شد و کمیته انتقالی تغییرات را اعمال کرد. اگر در روز ۲۶ فوریه هم شاهد تغییرات باشیم بار دیگر باید تغییرات را در اساسنامه ایران ایجاد کنیم.

وی درباره میزبانی ایران در آسیا و مشکلاتی که عربستان ایجاد کرد، گفت: این موضوع در جریان است و اطلاعات بیشتری نمی توانم مطرح کنم. هر چه بوده روی وب سایت کنفدراسیون آسیا آمده است. AFC تا روز ۱۵ ماه مارس  این موضوع را بررسی می کند تا تصمیم نهایی را اتخاذ کند

 

 اخبار  ورزشی  -  مهر