ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پانزدهمین مدال طلا بر سینه خدابخشی درخشید



اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات آسیایی

 

اخبار ورزشی - پانزدهمین مدال طلا بر سینه خدابخشی درخشید

مهدی خدابخشی هوگوپوش وزن 80 کیلوگرم تیم ملی با شکست نماینده ازبکستان به نشان طلای بازی‌های آسیایی اینچئون رسید.

 یازدهمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی پیگیری می‌شود که دومین روز از مسابقات تکواندو با برگزاری رقابت های اوزان 46- و 57- کیلوگرم بانوان و 80- و 87+ کیلوگرم مردان در استادیوم "کانگوا دالمنز" اینچئون کره جنوبی برگزار شد.

مهدی خدابخشی نماینده وزن 80-  ایران "بهادر آریه" از نپال (16 بر صفر) و "هیدونری اباتا" از ژاپن (5 بر یک) را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی  در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها "فرخود نگمادوف" از تاجیکستان را پیش رو داشت که توانست با نتیجه 7 بر 2 به برتری دست پیدا کند و راهی مرحله فینال شود.

خدابخشی برای کسب مدال طلا با "ماکسیم رافالوویچ" از ازبکستان مبارزه کرد و با شکست حریف خود با نتیجه 5 بر یک  به مدال طلا رسید. خدابخشی پانزدهمین‌ مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد.

امروز سجاد مردانی تکواندوکار وزن 87+ کیلوگرم کشورمان در نخستین گام و در فینالی زود هنگام به مصاف "چولهو جو" از کره جنوبی (قهرمان جهان در سال 2011 و نایب قهرمان آسیا در سال 2014) رفت و در راند طلایی نتیجه را واگذار کرد و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند. سمانه شش پری نماینده وزن 57 کیلوگرم تیم ملی تکواندو بانوان نیز با شکست مقابل نماینده کره جنوبی از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

اخبار ورزشی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
مراسم اهدای مدال طلا خدابخشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ششمین مدال طلا بر سینه فرزین درخشید


ششمین روز بازی‌های پارالمپیک لندن امروز سه شنبه با رقابت وزنه برداران معلول در دسته 5/82 کیلوگرم پیگیری شد که مجید فرزین نماینده کشورمان در این وزن بود.

خبرگزاری مهر: وزنه بردار دسته 5/82 کیلوگرم کشورمان مدال طلای مسابقات وزنه برداری پارالمپیک لندن را به گردن آویخت و جمع مدال‌های کاروان کشورمان را در چهاردهمین دوره بازی‌ها دو رقمی کرد. این ششمین مدال طلای کاروان "دلوار" در این دوره از بازی‌ها بود.

ششمین روز بازی‌های پارالمپیک لندن امروز سه شنبه با رقابت وزنه برداران معلول در دسته 5/82 کیلوگرم پیگیری شد که مجید فرزین نماینده کشورمان در این وزن بود.

فرزین در این رقابت با مهار وزنه 237 کیلوگرمی عنوان نخست و مدال طلا را به خود اختصاص داد. این وزنه بردار 28 ساله ابتدا وزنه 233 کیلوگرمی را پرس کرد و در حرکت دوم موفق به مهار وزنه 235 کیلوگرمی شد.

در دسته 5/82 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری پارالمپیک لندن، "ژائو فی گو" از چین با پرس وزنه 228 کیلوگرمی دوم شد و "متوالی ماتانا" از مصر با مهار وزنه 227 کیلوگرمی عنوان سوم را کسب کرد.

بدین ترتیب تاکنون کاروان ورزش ایران صاحب 6 مدال طلا، 3 مدال نقره و یک برنز در بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن شده است. کاروان ورزش ایران پیش از این توسط ساره جوانمردی (مدال برنز رقابت‎های تفنگ بادی 10 متر بانوان)، جلیل باقری (مدال طلای پرتاب وزنه)، محسن کائیدی (مدال طلای پرتاب نیزه) و نادر مرادی (مدال طلای وزنه برداری)، مهرداد کرم‌زاده (مدال طلای پرتاب دیسک)، روح الله رستمی (مدال طلای وزنه برداری)، عبدالرضا جوکار (مدال طلای پرتاب نیزه) و علی حسینی (مدال طلای وزنه برداری) صاحب مدال شده است.

چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از 8 تا 18 شهریورماه به میزبانی لندن برگزار می‌شود. کاروان ورزش ایران با 79 ورزشکار جانباز و معلول در 13 رشته ورزشى (10 رشته جانبازان و معلولان و 3 رشته نابینایان و کم‌بینایان) با شعار "توکل، تلاش، میثاق با شهدا" در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده است.