ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

وزیر ورزش منتظر استعفای کفاشیان است؟


وزیر ورزش هنوز هم فکر می‌کند اگر کفاشیان قصد کناره گیری از ریاست فدراسیون فوتبال را دارد، باید استعفای خود را به وزارت ورزش ببرد.

خبرآنلاین: محمود گودرزی وزیر ورزش پس از بازدید سرزده از تمرین تیم ملی هندبال در جمع خبرنگاران ایستاد و پاسخگوی سوالات آن‌ها شد. خبرنگاران پس از سوال‌هایی كه از گودرزی در مورد هندبال پرسیدند، وارد بحث فدراسیون فوتبال شدند. یكی از سوالات آن‌ها این بود كه «آیا شایعه استعفای كفاشیان در وزارت ورزش صحت دارد؟» وزیر در پاسخ به این سوال گفت: «من استعفایی ندیده‌ام و از این موضوع بی خبر هستم.» خبرنگار دیگری از گودرزی پرسید: «اگر كفاشیان استعفا بدهد آن را قبول می‌كنید؟» كه وزیر در پاسخ گفت: «اگر كفاشیان استعفا بدهد باید آن را بررسی كنیم.»

نكته جالب این ماجرا آنجاست كه وزیر ورزش هنوز هم معتقد است اگر كفاشیان قصد كناره‌گیری از سمت خود را دارد، باید استعفایش را به وزارت ورزش ببرد و هیچ حرفی از این نزده كه بررسی استعفای رئیس فدراسیون فوتبال از اختیارات مجمع است نه از اختیارات وزیر ورزش. این در حالی است كه كفاشیان منتخب مجمع فدراسیون فوتبال است و اگر هم قصد كناره‌گیری دارد، فقط باید استعفایش را به مجمع ببرد.

فدراسیون فوتبال یكی از معدود فدراسیون‌هایی است كه اساسنامه آن، به وزیر ورزش اجازه نمی‌دهد رئیس فدراسیون را عوض كند. پس از تعلیق فدراسیون فوتبال توسط فیفا و تنظیم اساسنامه جدید، در این اساسنامه حق وزیر ورزش برای تغییر رئیس فدراسیون گرفته شد و حالا گودرزی هم نمی‌تواند كفاشیان را بركنار كند. اهالی فوتبال اعتقاد دارند اگر گودرزی چنین حقی داشت، تا به حال حتما كفاشیان بركنار شده بود. تنها راه وزیر برای تغییر رئیس فدراسیون فوتبال، برگزاری مجمع فوق العاده با موضوع بركناری رئیس فدراسیون است كه گودرزی برای رسیدن به هدف خود باید رای اكثریت مجمع را داشته باشد. اما اكثریت اعضای مجمع فدراسیون هم شاید انتقاداتی نسبت به نحوه مدیریت كفاشیان داشته باشند، اما به هیچ وجه موافق انجام تغییرات توسط وزیر ورزش نیستند.

حالا اما شایعه استعفای كفاشیان شنیده شده و وزیر هم گفته كه استعفایی به دستش نرسیده است. به نظر می‌رسد وزیر هنوز باور نكرده كه اگر كفاشیان قصد رفتن داشته باشد، استعفایش را به وزارت ورزش نخواهد داد و آن را به مجمع خواهد برد. دقیقا دی ماه دو سال قبل كه كفاشیان در شرایط بحرانی به سر می‌برد، بحث استعفای او مطرح شده بود و خود او اعلام كرد كه برای كناره‌گیری از ریاست فدراسیون، دو راه بیشتر ندارد؛ اول اینكه هدایت فدراسیون را به نایب رئیس اول خود بسپارد و دوم اینكه بماند، مجمع انتخابی رئیس فدراسیون را برگزار كند و بعد از فوتبال برود. حالا هم كه آیت اللهی نایب رئیس اول فدراسیون بركنار شده و جانشین او هم مشخص نشده، راه كناره گیری كفاشیان از ریاست فدراسیون این است كه خودش مجمع انتخابی را برگزار كند و با مشخص شدن رئیس جدید، خودش از فوتبال برود. در چنین شرایطی هم بعید به نظر می‌رسد كه كفاشیان چنین قصدی داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
واکنش کفاشیان به بستری شدن وزیر ورزش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جلسه دادکان و وزیر ورزش برای برکناری کفاشیان / فوتبال در آستانه جام جهانی تعلیق می‌شود؟



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جلسه دادکان و وزیر ورزش برای برکناری کفاشیان / فوتبال در آستانه جام جهانی تعلیق می‌شود؟

به زودی محمد دادکان برای بازگشت به فوتبال جلسه‌ای با وزیر ورزش برگزار می‌کند.

اخبار ورزشی - به گزارش خبرآنلاین؛ قرار بود پنجشنبه دادكان و محمد عباسی با یكدیگر دیدار كنند اما برای دادكان مشكلی پیش آمد و نتوانست به این جلسه برسد. قرار است جلسه وزیر و دادكان شنبه یا یكشنبه انجام شود. موضوع جلسه این دو نفر، بازگشت دادكان به فدراسیون فوتبال است.

وزارت ورزش می‌داند كه مجوز یك ساله حضور كفاشیان در فدراسیون كه با موافقت هیات دولت صادر شده است، اسفند ماه به پایان می‌رسد و او برای تمدید این مجوز باید دوباره سراغ هیات دولت برود. هیات دولت هم این مجوز را تمدید نمی‌كند تا سازمان بازرسی به دلیل دو شغله بودن كفاشیان سراغ او برود و وزارت ورزش هم به راحتی بتواند رئیس فدراسیون را عوض كند.

در چنین شرایطی كفاشیان مجبور است كنار برود و وزارتخانه می‌تواند پروژه شكست خورده سال گذشته‌اش را جمع كند! سال گذشته بود كه مجمع فدراسیون فوتبال برگزار شد و برخلاف نظر وزارت ورزش، كفاشیان دوباره به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد تا محمد قریب، گزینه وزارت ورزش به صندلی ریاست فوتبال نرسد

همان زمان بحث دو شغله بودن كفاشیان مطرح شد و دولت از ترس تعلیق شدن فوتبال حاضر شد مجوزی برای ادامه فعالیت كفاشیان در فوتبال صادر كند. اما حالا كه حساسیت‌های آن زمان كمتر شده، وزارت ورزش فكر می‌كند زمان مناسبی برای بركناری كفاشیان پیدا كرده است.

به همین دلیل محمد عباسی به دنبال گرفتن رضایت محمد دادكان است تا به فوتبال برگردد. او انتقاداتی هم از فدراسیون فوتبال كرده تا به زعم خود، راه را برای بركناری كفاشیان باز كند.

دادكان هم كه در زمان ریاست محمد علی‌آبادی بر سازمان تربیت بدنی به شكل بسیار بدی از فوتبال كنار گذاشته شده بود، اعلام كرده كه مشكل او فقط با علی‌آبادی است و حاضر است با محمد عباسی كار كند. اما این اتفاقات در حالی رخ می‌دهند كه فوتبال ملی ایران ، جام جهانی را در پیش دارد و اگر كفاشیان بركنار شود، فیفا رای به تعلیق فوتبال ایران می‌دهد و آن وقت ایران باز هم صعود به جام جهانی را از دست می‌دهد.

در صورت بركناری علی كفاشیان از ریاست فدراسیون فوتبال، شخصی مثل عزیزی خادم كه مورد اعتماد وزارت ورزش است به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب می‌شود تا طی 6 ماه زمینه برگزاری انتخابات را فراهم كند و در آن انتخابات دادكان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود.

البته در شرایط عادی، با بركناری كفاشیان باید نایب رئیس اول او بر صندلی ریاست بنشیند اما وزارت ورزش فكر این را هم كرده چراكه به زودی مجوز «ماموریت آیت‌اللهی از تربیت بدنی به فدراسیون فوتبال» لغو می‌شود و حضور او هم در فدراسیون فوتبال غیر قانونی شناخته خواهد شد. مهدی تاج هم كه به عنوان رئیس سازمان لیگ، رای مجمع فدراسیون را ندارد و هنوز از نظر قانونی نمی‌تواند جانشین كفاشیان شود. با این حساب راه برای عزیزی خادم باز می‌شود تا سرپرست فدراسیون شود.

با این تصمیماتی كه وزارت ورزش گرفته، اصلا بعید نیست فوتبال ایران در آستانه مسابقات حساس انتخابی جام جهانی دوباره طعم تعلیق را بچشد و یك جام جهانی دیگر را هم از دست بدهد./خبرآنلاین