ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ورزش ایران همچنان نقره داغ می شود



ورزش ایران همچنان نقره داغ می شود

 

كاروان ورزش ایران در چهارمین روز بازی های آسیایی گوانگجو به سومین مدال نقره خود توسط محمدرضا رودكی در وزن آزاد مسابقات جودو رسید.

 

به گزارش ایلنا ، رودكی كه در وزن به اضافه ۱۰۰ كیلوگرم هم به مدال برنز رسیده بود از صبح امروز با شكست نمایندگان عربستان ، ازبكستان و چین به فینال راه یافته بود . حریف او در فینال تاكاهاشی از ژاپن بود كه در رنكینگ جهانی این وزن چهارم بود و در مسابقات جهانی كه حدود ۲ ماه پیش در ژاپن برگزار شد، به مدال برنز رسید .

رودكی كه در المپیك پكن به مقام پنجم دست یافته بود در فاصله ۵۴ ثانیه تا پایان از این ژاپنی شكست خورد و با ضربه فنی به مدال نقره رسید.

تا این لحظه تلاش ورزشكاران ایران برای رسیدن به مدال طلا در این دوره از بازی های آسیایی بی نتیجه مانده و شاید امروز عصر ووشوكاران بتوانند این طلسم را بشكنند.../ایلنا


ویدیو مرتبط :
حواشی داغ ورزش ایران و جهان: جنجال دخیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقره داغ چینی‌ ها توسط ایران


مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران با اشاره به موضوع شکار لاک پشت‌ها در غرب کارون توسط چینی‌ها گفت: با توجه به جریمه های سنگینی که برای چینی‌ها در نظر گرفته شد و با هشدارهای مستمری که به آنها داده شد، مدت هاست این جریان کاملا متوقف شده است.

خبرگزاری مهر: توسعه میادین مشترک نفت و گاز یکی از برنامه های اولویت دار کل وزرای نفت ایران پس از پیروزی انقلاب تاکنون بوده و در دولت تدبیر و امید هم توسعه میادین مشترک در صدر فعالیت‌های صنعت نفت قرار گرفته است.

با این وجود در شرایط فعلی شرکت‌های پیمانکار چینی در طرح توسعه میادین مشترکی همچون آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی و یادآوران به عنوان سه میدان مشترک نفتی با عراق تاخیر و وقت کشی‌هایی متعددی را در کارنامه کای خود ثبت کرده اند .

از اینرو همزمان با افزایش تولید نفت عراق از میدان مشترک آزادگان جنوبی به حدود 210 هزار بشکه در روز، پیمانکار چینی طرح توسعه آزادگان جنوبی با گذشت حدود چهار سال هنوز موفق به افزایش تولید نفت از این میدان مشترک نشده است.

در طرح توسعه میادین مشترک یادآوران و آزادگان شمالی هم عملکرد شرکت‌های چینی هچندان قابل قبول به نظر نمی رسد به طوری که هنوز وعده افزایش تولید نفت در میدان آزادگان جنوبی که قرار بود بهمن ماه سال گذشته محقق شود، هنوز اجرایی و عملیاتی نشده است.

عبدالرضا حاجی حسین نژاد مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران در طول چند ماه گذشته بارها از عملکرد پیمانکاران چینی در طرح توسعه میادین مشترک نفت ایران انتقاد کرده و اولتیماتوم هایی را به پیمانکاران چینی برای تسریع در اجرای طرح توسعه این میادین مرزی داده است.

شکار لاک پشت در حال انقراض ایران توسط چینی‌ها


البته این روزها تنها صنعت نفت ایران نیست که از تاخیر و وقت کشی شرکت‌های پیمانکار چینی ضربه می‌خورد بلکه کارکنان شرکت های نفتی چینی شاغل در طرح توسعه میادین آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی و یادآوران در طول ماه‌های گذشته به حریم محیط زیست کشور تجاوز کردند.

احمدرضا لاهیجان‌‌زاده مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان اخیرا با اشاره به صید " لاک پشت‌های فراتی" به عنوان یکی از گونه‌های در معرض خطر انقراض توسط کارگران چینی شاغل در میدان‌های نفتی آزادگان، گفت: چینی‌ها این لاک پشت‌ها را می‌گیرند و می‌خورند!

این مقام سازمان محیط زیست از شکار غیرمجاز و استفاده خوراکی چینی‌ها از گونه های جانوری در معرض انقراض در تالاب هورالعظیم خبر می‌دهد و تاکید کرده است: گزارش نهادهای مردمی را مبنی بر استفاده خوراکی چینی‌ها از گونه‌های در معرض انقراض تالاب را تائید می‌کنیم.

شکار لاک پشت میادین نفتی ممنوع شد

 همزمان با شکار گسترده لاک پشت‌های تالاب هورالعظیم توسط پیمانکاران چینی، شرکت ملی نفت ایران هم رسما به این اقدام کارگران چینی شاغل در طرح توسعه میادین نفتی غرب کارون و به ویژه میدان آزادگان جنوبی واکنش نشان داده است.

الهام اردلانی با اشاره به موضوع شکار لاک پشت‌ها در غرب کارون توسط چینی‌ها گفت: با توجه به جریمه های سنگینی که برای چینی‌ها در نظر گرفته شد و با هشدارهای مستمری که به آنها داده شد، مدت هاست این جریان کاملا متوقف شده است.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران، خاطرنشان کرد: چینی ها به هیچ عنوان لاک پشت‌های منطقه را شکار نمی‌کنند.