ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

همکاری ایران و قطر در برگزاری جام جهانی



 

 

 

همکاری ایران و قطر در برگزاری جام جهانی

 

رئیس سازمان تربیت بدنی برای دیدار با امیر قطر و بازدید از اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان روز یکشنبه عازم دوحه قطر خواهد شد.

فوتبال 3 - امیر قطر در سفر یک روزه هفته گذشته خود به ایران در نشستی با علی سعیدلو از رئیس سازمان تربیت بدنی کشورمان دعوت کرد تا برای انجام مذاکرات و تعاملات بیشتر دو کشور در حوزه ورزش به این کشور سفر کند. بر این اساس سعیدلو صبح یکشنبه هفته پیش رو به همراه علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال راهی کشور قطر خواهد شد.

قرار است معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر در این نشست مشترک علاوه بر بررسی راهکارهای ایجاد تعاملات ورزشی بیشتر بین دو کشور در خصوص نحوه برگزاری هر چه بهتر جام جهانی 2022 در قطر با هم به بحث و تبادل نظر بپردازند. همچنین قرار است در این جلسه ایران علاوه بر کمک به قطر در بحث نرم افزاری جام جهانی 2022 بخشی از نیروی انسانی این مسابقات را تامین کند.

سعیدلو را در سفر به کشور قطر حمید سجادی معاون، مهرداد سراجی مشاور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی و علی کفاشیان همراهی خواهند کرد.

همچنین شاهزاده علی حسین برادر امیر اردن روز دوشنبه به همراه روسای چند فدراسیون آسیایی برای دیدار با سعیدلو به تهران سفر می‌کند. علی حسین برادر امیر اردن نفر دوم سیاسی این کشور به شمار می رود و کاندیدای نایب رئیسی فدراسیون بین‌المللی فوتبال است و روز دوشنبه هفته پیش رو به همراه روسای فدراسیون‌های فوتبال عربستان، امارات و کویت برای دیدار با رئیس سازمان تربیت بدنی کشورمان به ایران سفر خواهند کرد.

قرار است در این جلسه نیز طرفین پیرامون انتخابات پیش روی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به بحث و تبادل نظر بپردازند.


ویدیو مرتبط :
ایران 2-2 قطر (مقدماتی جام جهانی 2011)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطر به دنبال برگزاری خنك ترین جام جهانی فوتبال



 

کشور قطر که داوطلب میزیانی جام جهانی فوتبال 2022 است یک هفته فرصت دارد برغم گرمای شدید هوا ،برگزاری یک جام جهانی خنک را برای بازیکنان و تماشاچیان تضمین کند.''حسن الذوادی ''رییس کمیته سازماندهی میزبانی قطر گفته است که این فناوری در سال های آینده قابل توسعه است تا تضمینی برای خنک بودن محل تمرین بازیکنان و جایگاه تماشاچیان باشد.

این کشور از روز سه شنبه میزبان هیات فیفا است و یک تور بازدید برای کارشناسان فیفا از ورزشگاه تازه تاسیس خود تدارک دیده که طراحی آن بسیار خاص و ویژه است.


این ورزشگاه پنج ضلعی فوتبال به سیستمی مجهز است که دمای هوا را حتی در داغ ترین روزهای تابستان در زمین بازی و جایگاه تماشاچیان در حد 81 درجه فارنهایت نگه می دارد .


سیستم انرژی خورشیدی این ورزشگاه به طور دائم هوای سرد را به داخل محوطه پمپاژ می کند.


هرچند که قطر کوچکترین کشور داوطلب میزبانی جام جهانی به لحاظ مساحت است اما یکی از ثروتمندترین و انعطاف پذیرترین کشورها به لحاظ مالی بویژه در آینده محسوب می شود. قطر 4 میلیارد دلار بودجه برای احداث 9 ورزشگاه جدید و بازسازی 3 ورزشگاه دیگر تخصیص داده است و درهمگی آنها سیستم جدید برودتی رعایت می شود.


این کشور همچنین 42 میلیارد و 900 میلیون دلار هم برای توسعه زیربنای ورزشی خود در نظر گرفته است چه میزبان جام جهانی باشد و چه نباشد.


قطر همچنین می خواهد به عنوان نخستین کشور خاورمیانه که میزبان جام جهانی می شود، به گونه ای تاریخ ساز شود.


'' ناصر الخاطر'' یکی از مسئولان کمیته سازماندهی میزبانی قطر به آسوشیتدپرس گفته است که این کشور از شانس خوبی برای میزبانی جام جهانی برخوردار است واین نه تنها فرصتی برای قطر بلکه برای کل منطقه است.


وی گفت: هدف ما این است که بزرگترین رویداد فوتبال جهان را به منطقه خاورمیانه بیاوریم. رویکرد ما به عنوان یک تیم، مثبت است.


این مقام قطری معتقد است که کشورش ظرفیت های نامحدودی دارد و در میان پیشنهاد دهندگان جدی میزبانی جام جهانی 2022 در رده نخست است.


''سپ بلاتر '' رییس فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) که در میزبانی آفریقای جنوبی به عنوان نخستین کشور آفریقایی نقش محوری داشت، این بار از قطر تمجید کرده و گفته است که قطر با میزبانی موفقیت آمیزی که در بازی های آسیایی 2006 داشت، نشان داد می تواند میزبان خوبی برای رویدادهای ورزشی بین المللی باشد.


ساخت یک فرودگاه بین المللی جدید و یک سیستم تهویه هوای عمومی از برنامه های در دست اجرای قطر است که تا سال 2017 به پایان خواهد رسید.


در این میان منتقدان غربی نیز با اشاره به اینکه قطر یک کشور اسلامی است، می پرسند که آیا این کشور به تماشاچیان و هواداران فوتبال اجازه مصرف مشروبات الکلی و رقص در خیابان ها را خواهد داد و آیا درها را به روی مقامات ورزشی و یا هوادارانی که گذرنامه[ رژیم غاصب صهیونیستی دارند، باز خواهد کرد.


کمیته اجرایی فیفا در دوم دسامبر(یازدهم آذرماه ) در مورد میزبانان جام جهانی 2018 و 2022 تصمیم گیری خواهد کرد. هیات فیفا قرار است از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و آمریکا که دیگر داوطلبان میزبانی جام جهانی هستند، بازدید کند.