ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هشت حرکت ورزشی در آب برای خوش اندامی



ورزش در آب,تمرینات ورزشی در آب,تناسب اندام

هشت حرکت ورزشی در آب برای خوش اندامی
ورزش در آب می‌تواند راهی به سوی تندرستی و تناسب‌اندام باشد و تناسب‌اندام نیز راهی به سوی زیبایی.
پزشکان معتقدند ورزش در آب در مراحل اولیه بیماری‌های مفصلی می‌تواند از عوارض و پیشرفت این بیماری‌ها جلوگیری کند. ورزش نه‌تنها در پیشگیری از درد مفاصل نقش مهمی دارد، بلکه در مراحل اولیه بیماری که پزشک معالج تشخیص آرتروز می‌دهد، از عوارض این بیماری و پیشرفت آن نیز جلوگیری می‌کند و در درمان هرچه بهتر آن هم موثر است. در این مرحله از ورزش‌های بدون تحمل وزن، مثل راه رفتن در آب یا استفاده از دستگاه‌هایی مثل تردمیل و دوچرخه ثابت در استخرها، می‌توان برای کاهش درد و جلوگیری از عوارض و پیشرفت بیماری استفاده کرد.در این مطلب با 8 حرکت ورزشی در آب آشنا خواهید شد.


کشش با بازوی خم
پیش از شروع به ورزش، برای گرم کردن بدن‌تان، توصیه می‌شود درحالی که ایستاده‌اید یک بازویتان را خم و بازوی دیگر را به سمت جلو دراز کنید. با خم کردن آرنج و باز کردن بازو از مفصل شانه، بازو را به عقب بکشید.


کشش صاف و مستقیم بازو
آرنجتان را راست نگه دارید. یک دست را به سمت خارج بچرخانید (کف دست به سمت بالا بچرخد) و بازو را به طرف جلوی بدن فشار و حرکت دهید. همزمان دست دیگر را به طرف داخل بچرخانید (کف دست به سمت پایین بچرخد) و بازو را به طرف عقب بدن هل بدهید.
با دست مخالف، حرکت را تکرار کنید.


حرکت پارویی سینه
با هر دو بازو (دست) به جلو بروید. بازوها را تا آنجا که در صفحه یکسانی قرار بگیرند، از بدن به شکل افقی دور کنید. آرنج‌ها را تا 90 درجه خم و بازوها را به خط میانی بدن نزدیک کنید.


کشش عرضی بدن
این حرکت شبیه به شنای کرال سینه است اما تمرین در یک زمان با یک دست انجام می‌شود و دست دیگر روی ران یا کمر قرار می‌گیرد. دستی که حرکت می‌کند، سریع به طرف خط میانی چرخش می‌یابد و عرض بدن را طی می‌کند.


حرکت پاندولی از جلو به عقب
یک دست را روی کمر یا لبه استخر قرار دهید و به حالت مستقیم و صاف بایستید. دست دیگر را از جلو به عقب، با فلکشن (خم کردن) و اکستنشن (صاف کردن) مفصل شانه تاب بدهید.


چرخش پاندولی
درحالی که دستتان را روی لبه استخر قرار داده‌اید، بایستید. دست دیگر را ابتدا در جهت حرکت عقربه‌های ساعت و سپس برخلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت حرکت دهید.


حرکت ضربدری پاندولی
درحالی که به استخر تکیه داده‌اید، برای انجام این کار باید یک دستتان را به کمر بزنید و دست دیگر را به‌صورت ضربدری حرکت دهید. پس از چند بار انجام این حرکت، با دست دیگر این تمرین را دوباره انجام دهید.


حرکت ترکیبی مشتمل بر سه بخش
بخش A
دستتان را از دو طرف بدن موازی با کف استخر، در حالی که زاویه آنها اندکی کمتر از 90 درجه باشد، بالا بیاورید و صاف کنید.


بخش B
دستتان را برای چهار بار به طرف عقب بچرخانید. دستتان را در پشت بدن به هم برسانید. دستتان را صاف کنید و فورا (سریع) به طرف بالا بکشید. سپس دست‌ها را در وضعیت اول صاف کنید (نگه دارید).


بخش C
دستتان را چهار بار به طرف جلو بچرخانید.سپس دست‌ها را در جلوی سینه به هم برسانید.
به طرف جلو فشار دهید، آرنج‌ها را راست کنید و به سمت سرشانه‌ها باز کنید.
منبع : هفته نامه سلامت


ویدیو مرتبط :
هشت حرکت دیدنی با آب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز خوش اندامی جسیکا آلبا !



جسیکا البا یکی از خوش اندام ترین هنرپیشه های هالیوودی می باشد که می توان نام برد. این مقاله را بخوانید تا با رازهای رژیم او آشنا شوید تا همیشه مانند جسیکا آلبا خوش اندام باشید.

 

جسیکا البا یکی از خوش اندام ترین هنرپیشه های هالیوودی می باشد که می توان نام برد. این مقاله را بخوانید تا با رازهای رژیم او آشنا شوید تا همیشه مانند جسیکا آلبا خوش اندام باشید.

 

1. او برای صبحانه از مواد با پروتئین فراوان از جمله املت سفیده تخم مرغ، میوه و پنیر محلی استفاده می کند. این پروتئین ها به او انرژی می دهند که روز خود را با انرژی کافی سپری کند و میوه و پنیر به او که کالری کمی دارند حاوی ویتامینها و آنتی اکسیدان می باشند که سلامتی او را حفظ می کنند. با داشتن رژیم او می توانید سبک سالم / درستی برای زندگی خود بسازید.

 

2. جسیکا آلبا برای نهار خود سالادهای متنوع می خورد!! نه به خاطر داشتن کالری کم بلکه به خاطر سلامت بودن آن. البته بدون مایونز و سس های پرکالری!!!!!

 

جسیکاآلبا

 

3. برای شام از گوشت بدون چربی و سبزیجات استفاده می کند. گوشت شام او شامل مرغ یا ماهی می باشد که با سبزیجات کنار آن کامل می شود اگر شما دارای رژیم برای لاغر شدن می باشید این غذایی بسیار مناسب برای شام شما می باشد. شام باید سبک باشد مگر اینکه بعد از شام فعالیت شما آغاز شود.

 

4. جسیکا روز خود را با یک دسر کم کالری و چربی به پایان می رساند که شامل ماست میوه و یا میوه های تازه می باشد. ماست بهتر از میوه می باشد زیرا دارای کلسیم و پروتئین می باشد.

 

5. در طول روز او یک ساعت با تردمیل ورزش می کند و ورزشهای دیگر بدنسازی برای داشتن خوش فرم ساختن عضلات. رژیم جسیکا آلبا نمونه ای عالی است برای پیروی کردن زیرا هم شما را خوش اندام می سازد و هم سالم و زیبا.

 

 

توجه:

شاید شما هم از دیدن این رژیم سخت غذایی تعجب کرده باشید اما باید توجه داشته باشید که توصیه هایی که در این رژیم های افراد مشهور برای شما عزیزان تهیه می شود صد در صد قابل توصیه برای تمام افراد نیست و برای این کار باید با یک متخصص مشورت نمایید و بر حسب قد و وزن خود میزان کالری روزانه خود را به دست آورید!