ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نکونام: قدرشناس زحمات بازیکنان هستیم


کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران تأکید کرد که قدرشناس زحمات تمام بازیکنانی است که در راه صعود به جام جهانی حضور داشتند.

خبرگزاری تسنیم: کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران تأکید کرد که قدرشناس زحمات تمام بازیکنانی است که در راه صعود به جام جهانی حضور داشتند.

جواد نکونام پیش از سفر تیم ملی فوتبال ایران به برزیل در نشستی مطبوعاتی گفت: اگر بخواهم راستش را بگویم الان به نیجریه یا آرژانتین فکر نمی‌کنم، در حال حاضر باید بگویم از اینکه به برزیل می‌رویم و همچنین از اینکه به جام جهانی صعود کردیم خوشحالم و تمام بازیکنان هم تلاش می‌کنند تا در جام جهانی بهترین کیفیت را ارائه بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم جام جهانی 2006 بهتر بود یا تیم سال 2014 اظهار داشت: نمی‌خواهم که دو تیم را با هم مقایسه کنم چون شرایط هر دو تیم کاملاً متفاوت است. بین سال 2006 تا سال 2014 8 سال تفاوت وجود دارد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران ایران در پاسخ به سوال تسنیم مبنی برر اینکه آیا روند آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی خوب بوده، خاطرنشان کرد: اگر کل تیم در اردوی آفریقا بودند بهتر بود و شرایط راحت‌تری داشتیم اما در اتریش تیم تقریباً کامل شد. هر روز که می‌گذشت با برگزاری بازی‌های دوستانه هماهنگی بیشتری بین بازیکنان صورت می‌گرفت و تیم وضعیت تاکتیکی بهتری پیدا می‌کرد. در مجموع امیدوارم که در جام جهانی مشکل مصدومیت نداشته باشیم تا با تمام قوا به مصاف حریفان برویم.

نکونام در خصوص اینکه آیا از حریفان ایران شناخت کافی وجود دارد، تاکید کرد: 2 بازی نیجریه را دیدیم، یک بازی با کل بازیکنان و یک بازی هم کادر فنی آنالیز کرده. نیجریه یک بازی دوستانه دیگر در آمریکا دارد که آن را هم زیر نظر می‌گیریم اما فعلاً برای ما بازی با نیجریه مهم است چون یک دیدار کلیدی است.

وی در پاسخ به این سوال که چه صحبتی با بازیکنان خط خورده از فهرست تیم ملی دارد، گفت: از روزی که کارمان را در مقدماتی جام جهانی شروع کردیم تغییرات زیادی در تیم ملی ایجاد شده. بازیکنان زیادی زحمت کشیدند تا تیم ملی به جام جهانی برود، شاید الان بازیکنانی در تیم ملی باشند که یک بازی هم در مقدماتی انجام نداده باشند اما آنقدر خوب کارکردند که حالا در تیم ملی هستند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: نباید روی زحمت بازیکنان تیم ملی چشم بست تمام بازیکنان حتی آنهایی که یک دقیقه هم بازی نکردند در این صعود نقش دارند و من به عنوان یک دوست از آنها تشکر می‌کنم. در این چند سال روزهای خوبی را با هم پشت سر گذاشته‌ایم و شرایط همیشه ایده آل بوده است. امیدوارم در جام ملت‌های آسیا و جام جهانی 2018 به حق خودشان برسند و موفق شوند.خیلی از بازیکنانی که خط خوردند جوان هستند و آینده بری آنها است. ما از صمیم قلب دوست داریم دعای این بازیکنان پشت سر تیم ملی باشد و باز هم تاکید می کنم قدر شناس زحمات آنها هستیم.

نکونام در واکنش به این مسئله که آیا تیم ملی 2006 بین المللی‌تر از تیم سال 2014 بوده است گفت: نمی‌خواهم در مقام مقایسه جواب این سوال را بدهم. اما باید بگویم فوتبال نسبت به 8 سال پیش تغییر زیادی کرده است و فقط این نیست که بگوییم انجام بازی‌های بین‌المللی ملاک است. هر تیمی شرایط خودش را دارد تیم سال 2006 خصوصیات خوبی داشت و تیم امسال هم خصوصیات زیادی دارد. الان شرایط طوری شده که نمی‌توان برای سال آینده هم نظر داد. باز هم می‌گویم که از سال 2006 تا 2014 هشت سال می‌گذرد و نمی‌شود شرایط را مقایسه کرد. در جام جهانی قبلی بازیکنانی برای تیم ملی بازی می‌کردند که جزو بزرگان فوتبال ایران بودند و در این دوره هم بازیکنانی برای ما به میدان می‌روند که می‌توانند جزو بزرگان فوتبال ایران شوند.


ویدیو مرتبط :
نظر مربیان و بازیکنان در مورد نکونام (نود ۱۷ فروردین)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکونام: بازیکنان بارسا اشباع نمی شوند ؛ احتمال بازی کردنم مقابل بارسا کم است



 

 

نکونام

 

در روزگاری که فوتبال ایران به غیر از حضور چند بازیکن در لیگ امارات و قطر نماینده‌ای در خارج ندارند، بستن بازوبند کاپیتانی اوساسونا در دیدار برابر بارسلونا که به اعتقاد بسیاری بهترین تیم تاریخ جهان است، می‌تواند تا هفته‌ها جذاب باشد. اگر مسعود شجاعی را به خاطر مصدومیتش کنار بگذارید، جواد نکونام تنها بازیکن ایرانی است که این روزها در فوتبال اروپا حضور دارد. بازیکنی که به یکی از ارکان اصلی تیمش تبدیل شده و حتی در بازی رفت اوساسونا برابر بارسلونا در کوپادل‌ری بازوبند کاپیتانی را هم بر دست بست. جواد نکونام درباره بازی گذشته و فردا شب اوساسونا برابر بارسلونا، تیم ملی و داغ شدن دوباره بحث دلالی در فوتبال ایران صحبت کرد.

* چند روزی از بازی رفت شما برابر بارسلونا می‌گذرد، اما همچنان کاپیتانی شما در این بازی برای هواداران فوتبال در ایران جذاب است.

- به هر حال این مساله برای خودم هم افتخار بود. ضمن این که دوست داشتم نماینده خوبی برای فوتبال ایران باشم. من کاپیتان سوم اوساسونا هستم. کاپیتان اول ما حدود 10 ـ 12 سال است که در این تیم بازی می‌کند و کاپیتان دوم ما هم از نوجوانان و جوانان در این تیم بوده است.

* اوساسونا بازی رفت را با چهار گل شکست خورد و حالا باید فردا شب بازی برگشت را مقابل این تیم انجام دهید. قطعا کار آسانی نخواهید داشت.

- فارغ از نتیجه‌ای که به دست آمد، بازی جلوی بارسلونا همیشه لذت بخش است. فکر می‌کنم شکست در بازی رفت به حق بود. در بازی برگشت هم ما نمی‌توانیم به پیروزی فکر کنیم. در دیدار گذشته تا پیش از این که مسی وارد زمین شود، ما بازی خوبی انجام دادیم، هر چند که گل خورده بودیم، اما با حضور مسی شرایط تغییر کرد و گل‌های دیگر را دریافت کردیم.

* هر چند اوساسونا در این بازی شکست خورد، اما به نظر می‌رسد بازیکنان بارسلونا امسال در لالیگا اشباع شده‌اند. درست است که در لیگ قهرمانان مثلا میلان را در خانه‌اش شکست می‌دهند، اما در لالیگا هم می‌بازند و هم مساوی می‌کنند.

- فکر نمی‌کنم که آن‌ها اشباع شده باشند. تیم‌های دیگر هم کار می‌کنند و مقابل بارسلونا انگیزه دارند. مثلا ختافه پایین جدولی با ما مساوی می‌کند، اما بارسلونا را می‌برد. بازیکنان هم هر چقدر حرفه‌ای باشند بالاخره خسته می‌شوند. فکر می‌کنم تا همین جای کار هم جام‌هایی که بارسلونا گرفته برای هیچ تیمی در دنیا رقم نخورده.

* با این شرایط شانس بارسلونا را برای قهرمانی چقدر می‌دانید؟

- هنوز هیچ چیز مشخص نیست. مورینیو هم خودش همین اعتقاد را دارد. دیدید که رئال مادرید در دو هفته‌ پنج امتیاز از دست داد. رقابت‌ واقعا نزدیک است. رئال امسال خیلی خوب بازی می‌کند و خیلی خوب هم نتیجه‌ می‌گیرد.

* طرفداران بارسلونا در ایران می‌گویند بارسا از رئال دو امتیاز عقب است نه پنج امتیاز. آن‌ها سه امتیاز بازی برگشت ال‌کلاسیکو را هم برای بارسلونا حساب کرده‌اند.

- واقعا نمی‌شود درباره نتایج این دو تیم پیش‌بینی کرد. ضمن این که دور رفت هنوز تمام نشده اما چیزی که اینجا هم می‌گویند این است که رئال امسال تیم یک دستی است.

* در شرایطی شما فردا شب با بارسلونا بازی دارید که مسی و گواردیولا با عنوان‌های بهترین بازیکن و بهترین مربی جهان در سال 2011 پا میدان می‌گذارند. حتما بازی کردن جلوی این ستاره‌ها برای شما لذتبخش خواهد بود.

- بازی مقابل بارسلونا و کلا تیم‌های بزرگ برای همه بازیکنان افتخار است، اما بازی با بارسلونا برای ما تمام شده است، چرا که شانسی مقابل این تیم نخواهیم داشت. تنها می‌رویم که بازی خوب و آبرومندی را انجام دهیم. در این بازی پنج بازیکن امید ما به همراه بازیکنانی که کمتر در ترکیب تیم حضور داشته‌اند به میدان می‌روند. ما یکشنبه بازی بسیار مهمی در لالیگا داریم و سرمربی تیم برای آن بازی برنامه ریخته است. احتمال این که من هم بازی کنم، بسیار کم است چرا که در هشت روز سه بازی انجام داده‌ام.

* اوساسونا در این فصل فوق‌العاده‌ نتیجه‌ گرفته و حتی بسیاری برای تیم شما شانس گرفتن صعود به لیگ اروپا قائلند.

- امسال کسی فکر نمی کرد اوساسونا این قدر خوب نتیجه‌ بگیرد، ولی سرمربی ما پایه و اساس کار را بر روی تلاش و زحمت قرار داده. تیم ما برای گرفتن نتیجه‌ خیلی زحمت می‌کشد و خدا را شکر می‌کنم که تا اینجا نتایج خوبی گرفته‌ایم. با این حال در لالیگا فاصله تیم‌ها به هم بسیار نزدیک است. ممکن است با دو باخت به پایین جدول بروی و با دو برد شانس گرفتن سهمیه لیگ اروپا را کسب کنی. الان ما بازی به بازی پیش می‌رویم. این تنها چیزی است که به آن فکر می‌کنیم.

* در روزهای گذشته انتقادهای زیادی بابت وضعیت نامعلوم تیم ملی در غیاب کارلوس کی‌روش مطرح شد، شما به عنوان کاپیتان تیم ملی چه نظری دارید؟

- به نظر من شرایط طبیعی است. وقتی در روزهای فیفا قرار نداریم، نمی‌شود توقع داشت که برای تیم ملی برنامه‌ریزی کنند. باید برای بعد از لیگ مربیان برنامه‌ریزی داشته باشیم. تنها نگرانی من فشار شدید مسابقات لیگ برتر ایران است که ممکن است باعث آسیب دیدگی بازیکنان شود. الان اگر شما اظهار نظر مربیان لیگ ایران را دنبال کنید، می‌بینید که مربیان مدام از بازیکنان مصدومشان می‌گویند. برای تیم‌هایی مانند استقلال هر سه روز یک بار بازی برگزار می‌شود. ما روزهای دشواری را پیش‌رو داریم. در خرداد در طول 10 روز باید سه بازی انجام دهیم که احتمال دارد دو بازی در مسافت‌های طولانی برگزار شود. به همین خاطر نگران مصدومیت‌های احتمالی بازیکنان تیم ملی هستم.

* درست است که مربیان از این وضعیت گلایه‌دارند، اما خودتان اشاره کردید که شما در هشت روز سه بازی برای اوساسونا انجام داده‌اید. قبول دارم که نمی‌شود شرایط لیگ ایران را با لیگ معتبری همچون اسپانیا مقایسه کرد، اما اگر قرار است شعار حرفه‌ای دادن سر دهیم و پول حرفه‌ای بگیریم، باید تن به شرایط حرفه‌ای هم بدهیم.

- دقیقا نکته همین جاست. اگر شرایطی که برای ما در این جا فراهم است، در ایران هم فراهم بود، نگرانی برای مصدومیت احتمالی بازیکنان ایران نداشتم. در اینجا ما چه به لحاظ امکانات، چه به لحاظ زمین و چه به لحاظ تدابیری که برای ریکاروی اندیشیده می‌شود شرایط کاملا متفاوتی با فوتبال ایران داریم. اگر امکانات در فوتبال ایران مانند لیگ انگلیس یا اسپانیا بود، نگرانی هم وجود نداشت، اما فشار لیگ ایران بالا است و امکانات هم کم است. فکر می‌کنم بسیار اهمیت دارد که لیگ برتر امسال زود تمام شود.

* بحث دلالی در فوتبال ایران دوباره داغ شده. حتی علیپور هم در برنامه «90» از شما به عنوان بازیکنی نام برد که حرف‌های زیادی درباره دلالی در فوتبال ایران دارید.

- من دو برنامه «90» را که درباره دلالی بود، به طور کامل دیدم. علیپور هم از من نام برد و من هم صحبت‌هایی درباره اتفاق‌هایی که در فوتبال ایران می‌افتد و مقایسه‌اش با لیگ‌های اروپایی دارم. من فردی را می‌شناسم که فهرستی از بازیکنان دارد و این بازیکنان را هر سال به یک تیم می‌برد. اتفاقا برنامه «90» با این فرد مصاحبه کرد و خودش هم قبول دارد که دستی بر آتش دلالی دارد، اما چه فایده‌ که کسی ترتیب اثری به این اتفاقات نمی‌دهد. من می‌گویم اگر قرار است فوتبال ایران پاک باشد، نمی‌شود با یکی، دو برنامه این کار را انجام داد. باید مربی، مدیر و روزنامه‌نگار پاک باشند تا این فوتبال هم از آلودگی‌ها بگذرد و به پاکی برسد. باید اقلیت ناپاکی که در فوتبال ایران هستند، بروند و آدم‌های سالم جایگزین آن‌ها شوند. واقعا حیف این فوتبال و جوانانی که نه پول دارند و نه پارتی و مجبورند استعدادهای‌شان را از دست بدهند. البته من نمی‌گویم که در فوتبال اروپا دلالی وجود ندارد. در اینجا هم بعضی مواقع بازیکنان با رابطه به تیم‌های دیگر می‌روند، ولی قیمت و اندازه بازیکنان مشخص است. مثلا یک بازیکن اگر اندازه‌اش دپورتیوو لاکرونیا باشد نمی‌تواند به والنسیا برود. من هم اگر بخواهم به تیمی بروم، اندازه و مبلغم معلوم است. این طور نیست که بازیکنی با رقم واقعی 400 هزار یورو با رقمی مثلا 2 میلیون یورو به تیمی برود.

* دلیل اینکه با علیپور درباره دلالی صحبت کردید چه بود؟

- یکی از دوستانم اسیر دلالی شده بود و می‌خواست در برنامه «90» صحبت کند. به او گفتم من از زمان جام جهانی و حضور علیپور در کنار تیم ملی او را می‌شناسم و با او تماس می گیرم و به علیپور هم گفتم که به این بازیکن ظلم شده است. از او خواستم حالا که پولش رفته به شکایتش رسیدگی کند. من امیدوارم که دلالی در فوتبال ایران ریشه‌کن شود. نباید فکر کنیم با دو برنامه بحث دلالی فوتبال ایران ریشه‌کن می‌شود. الان این بحث‌ها مطرح شده و خانواده‌ها هم شاید به صورت مقطعی به این مساله توجه داشته باشند، اما باید طوری رفتار شود که به صورت واقعی همه به دنبال رفع آلودگی‌ها در فوتبال باشند.