ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

«نه» تاریخی هواداران به پروین!/ كمپین هزاران نفری و شلیك سایبری به سلطان



«نه» تاریخی هواداران به پروین!/ كمپین هزاران نفری و شلیك سایبری به سلطان

پروین امروز به خبرگزاری‌ها گفت: «چیزهایی شنیده‌ام که اصلا قشنگ نبود» اما نگفت –و نپذیرفت- كه آنچه شنیده بی‌كم‌وكاست صدای همان هواداران عاشق بوده است

 

 

علی پروین, انصراف علی پروین از سرمربیگری پرسپولیس

 

 

سایت گل- انصراف علی پروین از سرمربیگری پرسپولیس با جملات جالبی از سوی او همراه بود. از جمله این‌كه «از تمام مردم سپاسگزارم که در این 24ساعته عاشقانه لطف خود را به من نشان دادند و من همیشه افتخار می‌کنم که لقبم سلطان پرسپولیس است!»

 

اما برای كسانی كه از دیشب تا امروز سایت‌های خبری و شبكه‌های مجازی را رصد كرده و واكنش‌های مردم را دیده‌اند، این‌كه پروین از كدام «الطاف عاشقانه» صحبت می‌كند علامت سوال بزرگی است. دیشب هواداران فوتبال در هر گوشه از فضای مجازی كه می‌شد جایی برای اظهار نظر پیدا كرد تعجب، مخالفت و حتی عصبانیت خود را نسبت به این تصمیم اعلام كردند. جالب این‌كه خیلی‌ها پیش‌بینی اتفاقات امروز را كرده بودند و احتمال نشستن پروین روی نیمكت پرسپولیس را در حد صفر می‌دانستند، اما حتی این نگرش هم چیزی از عصبانیت‌شان كم نمی‌كرد. چرا كه از دید آن‌ها طرح چنین موضوعی –حتی به عنوان شوخی- هم قابل پذیرش نبود!

 

بخش نظرات در آستانه انفجار

سایت گل هم از دیشب، دقیقا از لحظه مطرح شدن نام پروین تا صبح امروز شرایط ویژه‌ای را سپری كرد. به محض انتشار اولین اخبار، سیل نظرات كاربران روانه سایت شد كه اكثر قریب به اتفاق آن‌ها در مخالفت شدید با انتخاب احتمالی پروین بود. تنها در فاصله دو سه ساعت بعد از اعلام این خبر، آمار شگفت‌انگیز 8هزار كامنت ارسالی از سوی كاربران، سایت گل را در وضعیتی اضطراری فرو برد و همكاران ما را برای مطالعه و تایید این نظرات دچار مشكل كرد. به خصوص كه تقریبا در نیمی از این نظرات، شدت عصبانیت نظردهندگان اجازه رعایت ادب را از آن‌ها سلب كرده بود!

یك نگاه اجمالی به محتوای نظرات شما نشان می‌دهد، مضمون 70-80 درصد جملات در مخالفت شدید با بازگشت سلطان به پرسپولیس و محتوای 20-30 درصد باقیمانده هم موافقت‌های كنایه‌آمیزی بود كه با امضای هوادارن استقلال نثار علی پروین شده بود! این اتفاق در نظرسنجی سایت گل هم به نوعی دیگر تكرار شد. در نظرسنجی اینترنتی گل كه بلافاصله بعد از اعلام خبر روی صفحه اول سایت قرار گرفت (و همچنان هم فعال است) 34درصد مردم به بازگشت پروین رای داده‌اند و 66درصد بقیه با بازگشت او مخالف بوده‌اند. با یك حساب سرانگشتی اگر تعداد استقلالی‌های شركت‌كننده در نظرسنجی را هم در نظر بگیریم آن وقت می‌شود حدس زد از آن 34 درصد چند نفرشان واقعا به موفقیت پروین در پرسپولیس ایمان داشته‌اند!

توضیح این‌كه، تعداد شركت‌كنندگان در این رای‌گیری اینترنتی با توجه به زمان كمی كه از شروع آن گذشته، ركورد جدیدی در این‌گونه نظرسنجی‌هاست. تا لحظه نگارش این گزارش در حالی كه 17 ساعت از آغاز نظرسنجی را پشت سر می‌گذاریم آمار رای‌دهندگان از 36هزار نفر هم عبور كرده كه از این تعداد 24هزار نفر مخالفت خود را با مربیگری پروین در پرسپولیس اعلام كرده‌اند.

الطاف عاشقانه‌ مستدام!

علی پروین ظهر امروز از مربیگری در پرسپولیس انصراف داد و نام خود را از میان گزینه‌های چندگانه بیرون كشید. مطمئنا واكنش منفی هواداران فوتبال -آن هم در این سطح گسترده- نقش زیادی در اتخاذ این تصمیم داشته است. سلطان دیشب به خوبی فهمید كه برای ورود به عرصه فنی حتی از مقبولیت نسبی در نزد هواداران پرسپولیس هم بهره‌مند نیست.

 

اما به‌جای این‌كه به این موضوع اعتراف كند ترجیح داد انصرافش را «با تشكر از الطاف عاشقانه هواداران!!» ابراز كرده و در عوض از رسانه‌ها انتقاد كند كه «حداقل حرمت موسفیدان فوتبال را نگه دارند.» و هیچ كس نفهمید رسانه‌ها در این میان چه گناهی داشتند جز این‌كه صدای هواداران سلطان را به گوش او رسانده‌اند. پروین امروز به خبرگزاری‌ها گفت: «چیزهایی شنیده‌ام که اصلا قشنگ نبود» اما نگفت –و نپذیرفت- كه آنچه شنیده بی‌كم‌وكاست صدای همان هواداران عاشقی است كه ظاهرا سلطان‌شان را در هر جایی می‌توانند تصور كنند جز روی نیمكت پرسپولیس! هوادارانی كه با هجوم بی‌سابقه‌ به فضای مجازی به سرعت كمپین مخالفت با بازگشت پروین را تشكیل دادند و با یك «نه» تاریخی به این خبر عجیب و غریب واكنش نشان دادند..../گل


ویدیو مرتبط :
تظاهرات هزاران نفری پزشکان و پرستاران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجمع 150 نفری هواداران شالكه در حمایت از مربی كریمی



 

 

 

آبیدال زیر تیغ جراحی می‌رود...

 

در مقابل دفتر باشگاه شهر گیلزن‌کرشن روی داد

تجمع 150 نفری هواداران شالكه در حمایت از مربی كریمی

گروهی از هواداران شالکه به نشانه حمایت از سرمربی تیم خود مقابل دفتر باشگاه تجمع کرده و از ماگات حمایت کردند.

روز گذشته حدود 150نفر از علاقمندان تیم آبی‌پوش مقابل دفتر باشگاه در مرکز شهر گیلزن‌کرشن اجتماع کردند. آنها قبل از جلسه روز چهارشنبه (امروز) سران شالکه در مورد آینده کادر فنی، با سر دادن شعارهای مراتب حمایت خود را از فلیکس ماگات که در دوران نقل و انتقال زمستانی علی کریمی، ستاره ایرانی را جذب کرد، ابراز داشتند.

به باور این دسته مربی 57 ساله در فصل جاری با رساندن تیم به مرحله یک چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا و همینطور راهیابی به دیدار نهایی جام‌ حذفی، نتایج قابل قبولی گرفته که مستحق عزل نیست.

آنها در عین حال با شعارهای خود کلمنس تونیس، مدیر شالکه را مسبب نتایج نامطلوب تیم در بوندس‌لیگا دانسته و خواهان برکناری وی شدند.

این اتفاق که نزدیک به2 ساعت طول کشید، چرا که در هفته‌های اخیر موج نارضایتی تماشاگران در ورزشگاه علیه مربی اسبق بایرن‌مونیخ و ولفسبورگ افزایش یافته است. به باور گروه هواداران ناراضی این مربی با وجود صرف هزینه‌ای گزاف، عملکرد ضعیفی داشته که باید از کار برکنار شود. تحت فشار این انتقادات و نیز ایرادهای که رسانه‌ها از مسئول فنی آبی‌پوشان گرفته شده، قرار به برگزاری جلسه مدیران در تاریخ امروز گذاشته شد.