ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا : علی دایی یکی از اسطوره‌های فوتبال آسیا است/ در گذشته بیشتر از او می‌شنیدیم



علی دایی,اسطوره‌های فوتبال آسیا

نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا :

علی دایی یکی از اسطوره‌های فوتبال آسیا است/ در گذشته بیشتر از او می‌شنیدیم

نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: علی دایی یکی از اسطوره‌های فوتبال آسیاست و در گذشته بیشتر از او می‌شنیدیم.

شامیل کامیل در حاشیه افتتاحیه مسابقات فوتبال نونهالان آسیا در مشهد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: این برای اولین بار است که به ایران می‌آیم، اما با توجه به شرایطی که تیم ملی ایران دارد توانسته‌ام اطلاعات خوبی را از فوتبال شما به دست آورم و امیدواریم ارتباط میان ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: فوتبال ایران همواره یکی از قدرت‌های برتر آسیا بوده است و در حال حاضر نیز تیم ایران از بازیکنان بسیار خوبی برخوردار است. برخی از بازیکنان ایرانی در لیگ اروپایی شاغل هستند و توانسته‌اند در این تیم‌ها درخشش خوبی داشته باشند و این برای فوتبال آسیا بسیار مهم است.

کامیل در ادامه علی دایی را یکی از اسطوره‌های فوتبال آسیا دانست و افزود: در گذشته از دایی بیشتر می شنیدم؛ اما او حالا که به مربیگری می‌پردازد نیز باید از تجربیات خود در جهت پیشبرد فوتبال بیشتر استفاده کند.

نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه به برگزاری مسابقات فوتبال نونهالان آسیا در مشهد اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال نونهالان آسیا در خراسان رضوی و مشهد فرصت مغتنمی برای این استان بوده تا توانایی‌های خود را نشان دهد و ظرفیت برگزاری رده‌های بالاتر این مسابقات و سایر رقابت‌ها را ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: همچنین این مسابقات فرصتی برای پیشرفت و آموزش تیم‌ها، داوران و همه کسانی که علاقه‌مند به ورزش هستند ایجاد می‌کند.

کامیل در پایان بر لزوم برگزاری هر چه بهتر این مسابقات تاکید کرد و افزود: همه باید در راستای یک هدف مشترک که برگزاری هر چه بهتر مسابقات است، گام بردارند./فارس

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اهدا جوایز برترینها پزشکی مقالات کنفدراسیون فوتبال آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی دایی، چهارمین گلزن برتر قرن 21 فوتبال آسیا



 

 

علی دایی

 

 

فدراسیون جهانی آمار و تاریخ فوتبال رده بندی برترین گلزنان در سطح بین المللی در قرن 21 را اعلام کرد که علی دایی در رده چهارم آسیا و پنجاه و یکم جهان قرار دارد.

 

برنا: در لیست فدراسیون جهانی آمار و تاریخ فوتبال گل های زده شده بین سال های 2001 تا 2010 مد نظر قرار گرفته است. همچنین آن گل هایی مورد نظر این فدراسیون بوده که در سطح ملی و همچنین در سطح بازی های باشگاه های بین المللی به ثمر رسیده است.

در این فهرست رود فن نیسلتروی مهاجم سابق تیم ملی هلند با 85 گل در صدر قرار دارد و تیری هانری فرانسوی با 85 گل در رده دوم ایستاده است. ضمن اینکه دیده دروگبا از ساحل عاج با 83 گلف میروسلاو کلوزه از آلمان با 81 گل، ساموئل اتوئو از کامرون با 79 گل، فلاویو داسیلوا از آنگولا با 73 گل، دیمیتار برباتوف از بلغارستان با 71 گل، رائول گونزالس از اسپانیا با 71 گل، داوید ویا از اسپانیا با 68 گل و آندره سوچنکو از اوکراین نیز با همین تعداد گل زده رده های سوم تا دهم را در اختیار دارند.

از قاره آسیا نیز بدر الموتاوا از کویت با 48 گل زده در رده نخست قاره و 36 جهان ایستاده است و یاسر القحطانی از عربستان و محمد نوح عالم شاه از سنگاپور هر کدام با 47 گل به عنوان دومین و سومین گلزن برتر آسیا عناوین 39 و 40 رده بندی جهانی را به خود اختصاص داده اند.

از کشورمان نیز نام علی دایی مهاجم سابق تیم ملی سرمربی فعلی راه آهن دیده می شود. آقای گل فوتبال جهان در دهه اول قرن 21 موفق شد 39 برای تیم ملی و 5 گل بین المللی نیز برای هرتابرلین و صبا باتری به ثمر برساند تا رده چهارم آسیا و 51 دنیا قرار بگیرد.

دایی در این فهرست از مهاجمان سرشناسی همچون کارلوس ته وز، امانوئل آدبایور، سیمائو سابروسا، فرانک لمپارد، الساندرو دل پیرو و فرناندو تورس بالاتر ایستاده است..../برنا