ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نقش وزارت ورزش در برکناری علی دایی


نقل قولی که مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس به وزیر ورزش منتسب کرد و البته خیلی زود و طبق پیشی‌بینی از سوی وزارت ورزش تکذیب شد، این سوال را بوجود می‌آورد که نقش این وزارتخانه در برکناری علی دایی چقدر بوده است؟

خبرگزاری مهر: اگر و تنها اگر این نقل قول از سوی وزارت ورزش و جوانان در مورد برکنار کردن دایی درست باشد، جای بحث و بررسی زیادی باقی می‌گذارد به ویژه آنکه پیش از شروع فصل به نظر می‌رسید ماندن دایی با توجه به قرارداد سنگینی که با پرسپولیس داشت، نظر وزارت بود اما حالا و پس از تنها هفت هفته از لیگ باز هم می‌گویند با نظر وزارت این‌بار دایی نه ماندگار بلکه برکنار شد!

اول اینکه هفت هفته به هیچ روی نمی‌تواند برای برکنار کردن یک مربی زمان کافی باشد و از نظر اصولی و کارشناسی این کار کیلومترها با علم ورزش فاصله دارد و موید این است این برکناری ناشی از اختلافاتی بود که از روز اول وجود داشت و در واقع سلیقه‌ای است.

علیرضا رحیمی حرف درست را گفت آنجا که اعلام کرد این نوع برکناری اشتباه است و من موافق نیستم. در هر صورت این نوع برکناری آنهم در هفته هفتم و البته با تهدیدهایی که از هفته اول وجود داشت، یک برکناری اشتباه بود، هر چند دایی کار خوبی نکرد اما حلقه مفقوده ظاهرا همان نقل قول از وزیر بود که البته می‌توان آن را تکذیب کرد!

پرسش این است آیا وزیر باید تیم بچیند و مدیران و مربیان را خودش انتخاب کند؟ اگر چنین است هیات مدیره و مدیر عامل را برای چه لازم دارد؟ برای پیگیری امور اداری؟ گرفتن فکس‌ها و تمیز کردن ساختمان باشگاه؟

در فدراسیون فوتبال نیز شرایط همینگونه است آنجا که وزارت برای کی‌روش نیز می‌خواهد تصمیم بگیرد و مربی تیم ملی را هم انتخاب کند!

می‌گویند این فوتبال سیاسی است و ورزشی نیست، اشتباه می‌کنند این سیاست کمی هم فوتبالی به نظر می‌رسد وگرنه کجای دنیا وزیران  اینچنین به جزییات یک باشگاه ورود می‌کنند؟

اصالتا و اجالتا مقصر تمامی این اختلاف نظرها و رفتارهای عجیب و دعواهای هیات مدیره کیست؟ چه کسی و کدام ارگان هیات مدیره را انتخاب کرد و برای این هیات مدیره مدیر عامل گذاشت تا این تیم با موجی شدید از اختلاف به جلو حرکت کند و آرامش آن حتی به هفته دوم نرسد و در هفته هفتم مدیر و سرمربی و رییس هیات مدیره در رسانه ها یکدیگر را بجوند؟


ویدیو مرتبط :
صحبت های علی دایی در مورد شکایت وزارت ورزش قسمت اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه وزارت ورزش پس از برکناری علی دایی و درخصوص صحبت های رحیمی



اخبار,اخبار ورزشی , وزارت ورزش و جوانان

 

اخبار ورزشی - بیانه وزارت ورزش و جوانان

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان بیانیه اخیر مدیر عامل پرسپولیس مبنی بر دخالت این وزارتخانه در تصمیمات هیات مدیره این باشگاه را نادرست دانست.

 در بیانیه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان آمده است: اظهارات آقای رحیمی مدیر عامل باشگاه پرسپولیس مبنی بر دستور وزیر محترم ورزش و جوانان به هیات مدیره باشگاه برای برکناری سرمربی تیم و تهدید وی به کناری از مدیر عاملی در صورت اجرا نشدن این تصمیم کذب محض است و ناشی از فرافکنی مدیریتی ایشان برای حل مسایل باشگاه مردمی پرسپولیس است.

در ادامه این بیانیه آمده است: از آنجاییکه مشی دکتر گودرزی بر شفافیت و استقلال هیات مدیره در تصمیم گیری و حل مشکلات و مسایل باشگاه است طرح چنین مواردی به جای پذیرفتن مسئولیت، تلاشی برای مقصر جلوه دادن دیگران و بویژه وزیر ورزش برای پاسخگویی در مقابل هواداران به نظر می‌رسد و چه خوب بود مدیر عامل پرسپولیس مشخص کند کی و کجا چنین دستوراتی را کتبا یا شفاهی از وزیر ورزش و جوانان دیده یا شنیده است!

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اعلام می‌دارد وزارت ورزش و جوانان به هیچ عنوان در امور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دخالتی ندارد و هیات مدیره این باشگاه‌ها را مسئول امور می‌داند و مهمترین دغدغه دکتر گودرزی ادامه روند واگذاری و خصوصی سازی دوباشگاه است و امیدواریم با مساعدت وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی در پاییز امسال و طی روند قانونی سهام دوباشگاه به علاقمندان واگذار شود.

اخبار ورزشی - خبرآنلاین