ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نخستین طلایی ایران در بازی‌های آسیایی کیست؟ + عکس



 
اخبار ورزشی - نخستین طلایی ایران در بازی‌های آسیایی کیست؟ + عکس

نخستین دوره بازی‌های آسیایی در سال 1951 به میزبانی دهلی نو برگزار شد که ایران در جایگاه سوم قرار گرفت.

 به گزارش فارس، هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور به میزبانی اینچئون کره جنوبی آغاز می‌شود و ایران هم از 16 دوره برگزار شده در 13 دوره حضور داشته که توانست در مجموع 438 مدال به دست آورد که از این تعداد 138 مدال طلا، 143 مدال نقره و 157 مدال برنز بوده است.

اولین دوره این بازی‌ها در سال 1951 به میزبانی دهلی نو برگزار شد که کاروان ورزشی ایران با 8 طلا، 6 نقره و 2 برنز در جایگاه سوم قرار گرفت.

محمود نامجو، وزنه‌بردار تیم ملی ایران در این مسابقات در وزن 56 کیلوگرم به رقابت با حریفانش پرداخت که موفق به کسب مدال طلا شد تا نخستین مدال طلای کاروان برای ایران به ثبت برسد. در این وزن علی میرزایی هم حضور داشت که نقره گرفت.
 

اخبار,اخبارورزشی ,مسابقات وزنه‌برداری


نامجو در نخستین بازی‌های آسیایی
نامجو متولد 22 سپتامبر 1918 (30 شهریور 1297) در رشت است. وی در المپیک 1948 لندن شرکت داشت اما به مدال نرسید. وی در المپیک 1952 هلسینکی به مدال نقره رسید و در المپیک 1956 ملبورن مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آورد.
 

اخبار,اخبارورزشی ,مسابقات وزنه‌برداری


المپیک 1956 - نامجو در جایگاه سوم
وی 5 طلا، یک نقره و 2 برنز را در مسابقات جهانی در کارنامه دارد. در بازی‌های آسیایی هم نامجو توانست در سال 1951 به مدال طلا برسد و در سال 1958 در توکیو به عنوان نایب‌قهرمانی رسید.

وی در سال 1990 (1369 شمسی) در تهران درگذشت.
  اخبار ورزشی - فارس


ویدیو مرتبط :
بازی های آسیایی( کشتی ف):حبیب اخلاقی طلایی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج ایران در روز سیزدهم/ روز طلایی برای رزمی‌ها در کمتر از 15 دقیقه/جدول مدال‌های بازی‌های آسیایی 2014



اخبار,اخبار ورزشی ,بازی‌های آسیایی

 

اخبار ورزشی - نتایج ایران در روز سیزدهم/ روز طلایی برای رزمی‌ها در کمتر از 15 دقیقه

در سیزدهمین روز از بازی‌های آسیایی ورزشکاران ایرانی در رشته‌های مختلف به رقابت پرداختند که حاصل کار 3 طلا و 2 برنز بود.

به گزارش فارس، در سیزدهمین روز از بازی‌های آسیایی کاروان ورزشی ایران در بوکس به مدال برنز رسید. سونیا گماری نیز در قایقرانی مدال برنز را کسب کرد.

رزمی‌ها امروز شاهکار کردند و در کمتر از 15 دقیقه 3 طلا گرفتند. بهنام اسبقی در تکواندو حمیده عباسعلی و سعید حسنی‌پور در کاراته طلا گرفتند.

حمیده عباسعلی دومین بانوی ایرانی است که طلا گرفت. ایران در دوره قبلی بازی‌های آسیایی یک طلا در ووشو داشت.

تنیس‌روی میز:
ندا شهسواری با نماینده هنگ‌کنگ در مرحله یک شانزدهم به رقابت پرداخت. این رقابت‌ در گیم اول با نتیجه (11بر 5)، گیم دوم (11 بر 2)، گیم سوم ( 11 بر 6) و گیم چهارم (11 بر 8) به پایان رسید. شهسواری در مجموع با نتیجه چهار بر صفر بازی را واگذار کرد.

نوشاد عالمیان در دومین دیدارش در رقابت‌های بخش انفرادی مسابقات تنیس روی میز بازی‌های آسیایی با نتیجه 4 بر یک مغلوب جان میزوتانی دارای رنکینگ شماره 7 جهان از ژاپن شد و از حضور در مرحله یک چهارم نهایی بازماند.

نوشاد در این مسابقه با حساب 4 بر یک شکست خورد. وی ست های اول، دوم، چهارم و پنجم را با نتایج (11 بر 4)، (11 بر 7)، (11 بر 6) و (11 بر 5) به حریف واگذار کرد و تنها در ست سوم با نتیجه (11 بر 6) به پیروزی رسید.

افشین نوروزی نماینده کشورمان در بخش انفرادی مسابقات تنیس روی میز بازی‌‌های آسیایی که در مرحله مقدماتی استراحت داشت و به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرده بود روز گذشته در این مرحله با پیروزی 4 بر یک مقابل احمد احمد از یمن راهی مرحله بعد شده بود. نماینده کشورمان امروز در این مرحله با نتیجه 4 بر یک مغلوب کوکی نیوا، دارای رنکینگ شماره 15 جهان از ژاپن شد و از حضور در یک‌چهارم نهایی بازماند.

نوروزی در این بازی ست‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم را با نتایج (11 بر 5)، (11 بر 7)، (11 بر 9) و (13 بر 11) به حریف واگذار کرد و تنها در ست اول را (11 بر 8) به پیروزی رسید.

کبدی:
تیم ملی کبدی بانوان کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف نماینده بنگلادش رفت و با نتیجه 40 بر 15 به برتری رسید. فینال کبدی بانوان بین تیم‌های ایران و هند روز جمعه ساعت 11 صبح به وقت کره‌جنوبی برگزار می‌شود.

تیم ملی مردان نیز با نتیجه 25 بر 14 مقابل پاکستان به برتری رسید و جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کرد.

تکواندو:
بهنام اسبقی نماینده وزن 68- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی کشورمان پس از یک‌دور استراحت با تینگ فان از ویتنام مبارزه کرد. اسبقی در نخستین مبارزه خود حریف ویتنامی را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و به دور بعدی راه یافت. اسبقی در ادامه رقابت‌ها به مصاف نماینده لبنان رفت و با شکست حریف خود به نیمه نهایی راه یافت. در مرحله نیمه نهایی به مصاف نماینده قزاقستان رفت و با شکست حریف خود به فینال مسابقات راه یافت. این دیدار با نتیجه هفت بر یک به پایان رسید. نماینده وزن 68- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی کشورمان در مرحله فینال به مصاف نماینده چین رفت و با برتری پنج بر چهار مقابل حریف خود به نشان طلای بازی‌های آسیایی اینچئون دست یافت.

شکرانه ایزدی تکواندوکار وزن 67- کیلوگرم کشورمان و دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا و طلای ارتش های جهان، پس از یک دور استراحت، با "بژینگ لیو" از ماکائو مبارزه کرد. ایزدی در نخستین بازی خود شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

کاراته:
حسین سمندر نماینده وزن 67-کیلوگرم تیم ملی کاراته در نخستین مبارزه خود به مصاف حسن‌ علی از کویت رفت و با نتیجه 3 بر 3 بازی را به حریف خود واگذار کرد. در ادامه این رقابت‌ها نماینده کشور کویت با شکست مقابل نماینده قزاقستان از جدول مسابقات حذف شد و به همین دلیل حسین سمندر نیز از رسیدن به گروه بازنده‌ها بازماند و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

سعید‌ حسنی‌پور نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی کاراته در نخستین مبارزه خود به مصاف نماینده ازبکستان رفت و با شکست حریف خود به مرحله بعدی راه یافت. این دیدار با نتیجه  4 بر 2 به پایان رسید. نماینده وزن 75 کیلوگرم تیم ملی در ادامه مسابقات به مصاف نماینده ویتنام رفت و با نتیجه 10 بر 2 حریف خود را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با شکست رزمی‌کار عربستانی فینالیست شد و در نهایت با شکست حریفی از هنگ‌کنگ طلا گرفت.

در وزن 68+کیلوگرم تیم ملی بانوان حمیده عباسعلی، در نخستین مبارزه خود به مصاف کاراته‌کای ماکائو رفت و با نتیجه 5 بر صفر حریف خود را شکست داد. عباسعلی در دور بعدی نماینده اندونزی را شکست داد و با نتیجه 7 بر 3 حریف خود را شکست داد و به فینال مسابقات راه یافت. عباسعلی در فینال باید با نماینده چین مبارزه کند. وی توانست با پیروزی در این دیدار هجدهمین طلا را کسب کرد.

قایقرانی:
سونیا گماری که در مرحله نیمه‌نهایی کانوی اسلالوم با شکست مقابل نماینده چین از رسیدن به فینال بازمانده بود، در دیدار رده‌بندی مقابل نماینده تایلند قرار گرفت. وی با پیروزی در این دیدار مدال برنز گرفت.

شقایق سیدیوسفی نماینده ایران در اسلالوم در کایاک تک نفره با شکست مقابل نماینده ژاپن چهارم شد.

بوکس:
احسان روزبهانی نماینده وزن 81-کیلوگرم به مصاف  عادل بیک نیازبتوف قهرمان المپیک از قزاقستان رفت و با قبول شکست مقابل حریف خود به مدال برنز رسید. روزبهانی در نخستین مبارزه خود بوکسو کشور بوتان را شکست داده بود. وی در ادامه با شکست نماینده هندوستان به دور سوم راه یافته بود.

جاسم دلاوری به مصاف نماینده ازبکستان رفت و با شکست حریف خود به فینال بازی‌های آسیایی راه یافت. دلاوری در نخستین مبارزه خود بوکسور تیم ملی چین را مغلوب کرد و برای رسیدن به نیمه نهایی "باکیم دوهیون" نماینده کره جنوبی را شکست داده بود. حریف فینال دلاوری، از قزاقستان خواهد بود.

علی مظاهری نماینده وزن 91+ کیلوگرم و کاپیتان تیم ملی بوکس امروز به مصاف نماینده اردن رفت و با شکست حریف خود به فینال بازی‌های آسیایی اینچئون راه یافت. مظاهری در نخستین مبارزه خود نماینده مغولستان را شکست داد.

والیبال:
تیم ملی ایران در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه 3 بر صفر چین را شکست داد و راهی فینال شد. این مرحله روز جمعه برگزار می‌شود.

هندبال:
ملی‌پوشان کشورمان برای مدال برنز بازی‌های آسیایی به مصاف بحرین رفتند. ایران با شکست 28 بر 25 از کسب مدال بازماند.

دوومیدانی:
امین نیک‌فر در پرتاب وزنه امروز به رقابت پرداخت. وی با کسب عنوان چهارمی به کار خود پایان داد.

 

-------------------------------------------


جدول مدال‌های بازی‌های آسیایی 2014

رزمی کاران ایران باکسب سه مدال طلا در تکواندو و کاراته امید کاروان ایران را برای رسیدن به عنوان چهارمی بازی های آسیایی اینچئون را زنده نگه داشتند.

به گزارش ایسنا، درخشش ورزشکاران چینی همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد در بازی‌های آسیایی ادامه دارد و کاروان ورزشی این کشور تا روز دوازدهم این بازی‌ها با مجموع 286 مدال رنگارنگ در صدر جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفته‌ است. کاروان ورزشی ایران نیز با 18 طلا، 11 نقره و 16 برنز فعلا در رده پنجم است.

اما در شرایطی که با درخشش فرنگی‌کاران ایران در روز سه شنبه امید به سبقت گرفتن از این کشور وجود داشت. دوومیدانی‌کاران قزاق با کسب چند طلا در دوومیدانی آمار طلاهای خود را به عدد 20 رساندند تا کار ایران دشوار شود.

 

رتبه کشور طلا نقره برنز
1 چین 142 101 79
2 کره جنوبی 72 66 75
3 ژاپن 46 69 69
4 قزاقستان 20 19 32
5 ایران 18 11 16
6 کره شمالی 10 10 13
7 قطر 10 0 4
8 ازبکستان 9 11 20
9 هند 9 9 37
10 تایلند 9 7 27
11 چین تایپه 8 17 18
12 بحرین 7 6 3
13 هنگ کنگ 6 11 23
14 سنگاپور 5 6 11
15 مالزی 4 14 11

  اخبار ورزشی -فارس , ایسنا