ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نایب قهرمانی هوگوپوشان ایرانی در سرزمین شاپرک‌ها



اخبار,تکواندوی قهرمانی جهان

 مکزیک-تکواندوی قهرمانی جهان
نایب قهرمانی هوگوپوشان ایرانی در سرزمین شاپرک‌ها

تیم ملی تکواندوی مردان ایران با کسب یک مدال طلا و دو نقره عنوان نایب قهرمانی بیست و یکمین دوره از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از مکزیک، بیست و یکمین دوره از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در حالی از روز 24 تیرماه در سالن اکس پوزیتو سنتر به مدت یک هفته  در شهر پوئبلا مکزیک پیگیری شد که در آخرین روز از این مسابقات امید عمیدی تنها نماینده کشورمان در اخرین روز از مسابقات بود که با شکست مقابل حریف خود از دور مسابقات حذف شد.

این رقابت‌ها در حالی امروز به پایان رسید که تیم ملی تکواندوی ایران پس از کره جنوبی عنوان نایب قهرمانی در این دوره از مسابقات را کسب کرد.
تیم ملی کره جنوبی  با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز و 60 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد، تیم ملی ایران با کسب یک مدال طلا و دو نقره و 48 امتیاز عنوان نایب قهرمانی و تیم ملی مکزیک هم با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز و 47 امتیاز عنوان سومی را کسب کرد.

تیم ملی مردان با ترکیب امید عمیدی، مسعود حاجی زواره، محمد خمسه، سجاد محرابی، بهنام اسبقی، هادی مستعان، احسان نقیب زاده و مهدی خدابخشی به این دوره از مسابقات پا گذاشت و هدایت آنها بر عهده مرتضی کریمی بود.
 مرتضی سلطانی مربی و هادی افشار مربی بدنساز در این دوره از رقابت‌ها کنار ملی پوشان حضور داشتند.
در این دوره از رقابت‌ها بهنام اسبقی مدال طلا، سجاد مردانی و هادی مستعان مدال نقره مسابقات را کسب کردند.

تیم ملی بانوان کشورمان با ترکیب (فریده رشیدی،‌ پریسا قربانی، سوسن حاجی‌پور و شکرانه ایزدی) به عنوان تکواندوکار،‌ زهرا سروی سرپرست، مریم آذرمهر سرمربی تیم ملی و فاطمه صفرپور مربی،‌ در این دوره از مسابقات حضور پیدا کردند، اما هر چهار نماینده ایران از دور مسابقات حذف شدند.

مکزیک کشوری با مساحت‬ ‫یک میلیون‬ ‫و 972‬ ‫هزار و 550‬ ‫کیلومتر ‫مربع‬ و جمعیت ‫آن 111 میلیون‬ ‫و 212‬ ‫هزار نفر است.‬ ‫پایتخت مکزیک شهر ‫مکزیکوسیتی‬ نزدیک 20 میلیون نفر جمعیت دارد. ‫از مهم ترین شهرهای مکزیک‬ ‫گوادالاخارا‬ ‫با جمیعت‬ ‫یک میلیون‬ ‫و 650‬ ‫هزار نفر و‬ ‫پئوبلا دومین شهر بزرگ مکزیک است که یک میلیون‬ ‫و 275‬ ‫هزار نفر جمعیت دارد. ‫شهری که میزبان جام بیست و یکم تکواندوی جهان است‬ ‫پئوبلا نام دارد‬.

‫پنجمین شهر بزرگ مکزیک که در شرق این کشور واقع است‬. ‫این شهر به خاطر موقعیت‬ ‫جغرافیایی خود و نزدیکی ‫به شهر مکزیکوسیتی،‬ ‫پیوستن بندروراکروس‬ ‫به پایتخت‬ ‫و با داشتن فرودگاه‬ ‫بین المللی‬ ‫در 23 کیلومتری‬ ‫شمال‬ ‫غربی‬ ‫شهر‬ ‫یکی از مهم ترین‬ ‫شهر های‬ ‫کشور مکزیک‬ ‫به حساب می آید‬. ‫پئوبلا‬ ‫شهری صنعتی و تجاری است‬. ‫کشور مکزیک به سرزمین شاپرک ها شهرت دارد و شهر پئوبلا نیز به شهر فرشتگان شهرت پیدا کرده است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
قهرمانی و نایب قهرمانی ایران در پرش سه گام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر ایرانی ، از نایب قهرمانی در آسیا تا کشف حجاب در بلژیک!/تصویر



اخبار ورزشی - دختر ایرانی ، از نایب قهرمانی در آسیا تا کشف حجاب در بلژیک!/تصویر

راحله آسمانی را می شناسید؟ او همان دختری است که در بازی های آسیایی 2010 گوانگژو چین نایب قهرمان آسیا شد.

 

اخبار,اخبار ورزشی,پرافتخار ترین تکواندو کار تیم ملی بانوان, راحله آسمانی

 

 آسمانی پرافتخار ترین تکواندو کار تیم ملی بانوان است. اما او چند ماهی می شود که با پذیرفتن تابعیت کشور بلژیک برای تیم ملی این کشور به میدان می رود و تا به امروز سه مدال هم گرفته است. گفته می شد راحله با حجاب کامل برای بلژیکی ها به میدان می رود اما او ناگهان علاوه بر گذر از نام تیم ملی تکواندوی ایران ، حجاب خود را هم برداشته و بدون حجاب برای بلژیکی ها بازی می کند. آسمانی با کشف حجاب حتی مقابل نمایند رژیم صهیونیستی هم به میدان رفت! تصویر این تکواندو کار سابق تیم ملی را در ادامه می بینید:

 

اخبار,اخبار ورزشی,پرافتخار ترین تکواندو کار تیم ملی بانوان, راحله آسمانی

اخبار ورزشی - جام جم ورزشی