ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

میزبانی قرمز و مشکی‌پوشان از آبی‌-اناری‌ها



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

پایان دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

میزبانی قرمز و مشکی‌پوشان از آبی‌-اناری‌ها

دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با دو دیدار به پایان می‌رسد.

میلان در ورزشگاه سن‌سیرو در حالی پذیرای بارسلونا خواهد بود که قصد دارد شکست مرحله یک چهارم نهایی فصل 2012 – 2011 برابر آبی‌-اناری‌ها را جبران کند.

میلان در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا پس از مالاگا در رده دوم گروه قرار گرفت و بارسلونا در گروه خود به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کرد. دو تیم 15 بار برابر هم به میدان رفته‌اند که عملکرد بارسلونا بهتر بوده است. بارسلونا در 15 بازی خود برابر میلان صاحب 6 برد، 5 تساوی و 4 باخت شده، 22 گل زده و 19 گل را هم دریافت کرده است. بارسا در هفت بازی گذشته خود برابر میلان بدون شکست از زمین بیرون رفته است.

آخرین باری که میلان توانست بارسلونا را شکست دهد، سال 2004 بود که روسونری با تک گل شوچنکو به پیروزی رسید. مهم‌ترین پیروزی میلان برابر بارسلونا در فینال جام باشگاه‌های اروپا 1989 بود که توانست با 4 گل بارسلونا را شکست دهد و قهرمان اروپا شود. برای میلان در آن دیدار خاطره‌انگیز دانیل ماسارو (22 و 45) دژان ساویسویچ (47) و مارسل دسایی (58) گل زدند.

میلان در 6 بازی قبلی خود برابر تیم‌های اسپانیایی در سن‌سیرو نتوانسته است به پیروزی برسد. در مقابل بارسلونا در بازی‌های خارج از خانه برابر تیم‌های ایتالیایی 6 برد، 7 تساوی و 5 باخت داشته است.

از اتفاقات جالب در بازی چهارشنبه رویارویی بویان کرکیچ، مهاجم میلان برابر هم‌تیمی‌های سابقش خواهد بود.

گالاتاسرای – شالکه

گالاتاسرای که به دلیل بازی رودررو بعد از منچستریونایتد از گروه H صعود کرد، در ورزشگاه خانگی خود میزبان شالکه خواهد بود. شالکه در 9 بازی قبلی خود در خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک باخت داشته است. آنها در دور مقدماتی توانستند آرسنال را در لندن شکست دهند. در سوی مقابل گالاتاسرای امیدوار است برای اولین بار از سال 2001 (و پنجمین بار در مجموع) به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. ترک‌ها تاکنون 12 بار با تیم‌های آلمانی بازی کرده اند که در آنها تنها 2 بار به پیروزی رسیده‌اند.

در بین بازیکنان دو تیم همیت آلتین‌توپ، هافبک گالاتاسرای این شانس را دارد تا با هم‌تیمی‌های سابقش بازی کند. او 613 بازی برای شالکه انجام داده است.

در بین بازیکنان گالاتاسرای حضور دیدیه دروگبا توجه همگان را به خود جلب کرده است. این بازیکن در آخرین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن‌مونیخ گلزنی کرد. در کنار دیدیه دروگبا، وزلی اسنایدر نیز می‌تواند از ارکان موفقیت‌ گالاتاسرای باشد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
وضعیت قرمز در باشگاه قرمز پوشان پایتخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهارمین قهرمانی آبی و اناری پوشان


تیم فوتبال بارسلونا موفق شد در فینال لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا با ارائه یک نمایش خیره کننده در ورزشگاه ومبلی شهر لندن با نتیجه 3 بر یک از سد منچستریونایتد بگذرد.

تیم فوتبال بارسلونا موفق شد در فینال لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا با ارائه یک نمایش خیره کننده در ورزشگاه ومبلی شهر لندن با نتیجه 3 بر یک از سد منچستریونایتد بگذرد. در این بازی منچستریونایتد تنها در چند دقیقه ابتدایی نیمه اول صاحب توپ و میدان بود و چند خطر روی دروازه بارسا ایجاد کرد اما در عوض در باقی دقایق بازی بارسلونا کنترل جریان مسابقه را در اختیار داشت.

در دقیقه 27 بازی پدرو رودریگوئز روی پاس تماشایی ژاوی موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند البته این برتری آبی و اناری پوشان 7 دقیقه به طول انجامید و رونی روی یک و دو با گیگز موفق شد گل تساوی را که مشکوک به آفساید هم بود، به ثمر برساند و نیمه اول با برتری محسوس بارسا و نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا 2 تیم در نیمه دوم برای کسب پیروزی و رسیدن به قهرمانی اروپا تلاشی دوباره داشته باشند.

در آغاز نیمه دوم فشار شاگردان گواردیولا حتی بیشتر هم شد و مسی ستاره آبی و اناری‌ها بارها دفاع یونایتد را به هم ریخت. مسی در دقیقه 54 بازی روی یک شوت غافلگیرکننده از پشت محوطه جریمه برای دومین بار دروازه حریف را باز کرد تا بارسا به چهارمین قهرمانی در اروپا نزدیک‌تر شود.

بارسلونا بعد از گل دوم عقب نکشید و بازی چشم نواز آنها قهرمان لیگ برتر انگلیس را مستاصل کرده بود. داوید ویا در دقیقه 69 بازی روی یک ضربه فنی و زیبا برای سومین بار توپ را به تور دروازه منچستر چسباند تا خیال همه راحت شود.

بدین ترتیب آبی و اناری پوشان با نتیجه 3 بر یک از سد منچستریونایتد گذشتند تا برای چهارمین بار قهرمان اروپا شوند. پپ گواردیولا (سرمربی تیم بارسلونا) در 3 قهرمانی اروپایی این تیم به عنوان مربی و بازیکن سهیم بوده است. وی در سال 1992 با تیم بارسلونا به عنوان بازیکن قهرمان اروپا شد و در سالهای 2009 و 2011 این عنوان را به عنوان مربی بارسا کسب کرد.

منبع : ایپنا