ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مورینیو: باز هم قول قهرمانی نمی‌دهم



 

مورینیو: باز هم قول قهرمانی نمی‌دهم

 

امیدوارم این‌بار جزئیات به نفع رئال رقم بخورد؛

مورینیو: باز هم قول قهرمانی نمی‌دهم

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال رئال‌مادرید گفت: در دومین سال حضورم با کهشکانی‌ها قول قهرمانی لالیگا یا لیگ قهرمانان اروپا را نمی‌دهم.

خوزه مورینیو معروف به آقای خاص که اکنون به همراه رئال در تور آمریکا بسر می‌برد گفتگویی داشته که به شرح زیر است:

* آقای مورینیو، در اولین بازی تدارکاتی شاهد برد 4 بر یک تیم‌تان در آمریکا مقابل گالاکسی بودید. چه ارزیابی از این مصاف دارید؟
از این بابت بسیار خوشحالم. زیرا برنده بازی بسیار سختی شدیم. دیداری که خیلی پیچیده هم بود، ولی ما در بالاترین سطح هوشیاری و دقت، کار را آغاز و دنبال کردیم. مشخص کردیم تفاوت‌ها تا چه حد است.

* برایتان کسب بردی پرگل در گام نخست بسیار اهمیت داشت؟
خیر. شروعی دلپذیر چیزی است که همیشه در کارم آرزویش را داشته‌ام. قبلا بارها گفته‌ام بردهایی که تیم در دیدارهای آزمایشی و تدارکاتی کسب می‌کند، حائزاهمیت نیستند. بلکه روحیه و فضای مناسبی که تحت‌تاثیر آن ایجاد می‌شود، موثر و مهم است. از این گذشته در این گونه مصاف‌ها است که باید تلاش کرد اشکالات تیم برطرف شده و سطح کیفی بازی تیم بهبود یابد.

*با این دیدگاه بازی با گالاکسی را سودمند می‌بینید؟
بطور قطع. ما صاحب تیم فوق‌العاده و خاص هستیم. درست است مقابل حریف در هر نیمه با ترکیبی متفاوت بازی کردیم. ولی وقتی در نظر بگیریم این نمایش در حالی که ستارگانی مثل دی‌ماریا، ‌ایگواین، شاهین و ... را در اختیار نداشتیم حاصل شد، آنوقت باید اعتراف کنم این برد کاملا به دلم نشست.

*در این بازی فابیو کونترائو، تازه‌وارد پرتغالی رئال 74 دقیقه در ترکیب بود. بازی او را چگونه دیدید؟
درست است که عادت ندارم از بازیکنان بیهوده تعریف و تمجید کنم؛ اما در کل باید بگویم که فابیو بازی خیلی خوبی ارائه کرد.

*به رشد بازی او اعتقاد دارید؟
بله. او به مرور به تیم عادت خواهد کرد و در جمع رئالی‌ها جا خواهد افتاد. به نظرم او می‌تواند پتانسیل بیشتری را به کار گیرد.

*همین نگرش را در مورد دیگر بازیکنان تازه‌وارد دارید؟
دیگر اعضا جدید رئال نیز تا به این لحظه خوب کارکرده‌اند. بطوری‌که می‌توان گفت مرا خرسند کرده‌اند.

*بسیاری از کارشناسان و حتی بازیکنان سابق شما، می‌گویند خوزه مورینیو در دومین سال حضورش در تیم‌هایی مثل چلسی یا پورتو موفق کار کرده است. اکنون شما در آغاز دومین فصل حضور با کهکشانی‌ها هستید. به این ترتیب آیا امسال می‌توان انتظار ترکتازی از شما در نقش سرمربی رئال داشت؟
تیمی بزرگ نمی‌تواند دنبال پیکارهای مختلف بگردد تا شانس قهرمانی بیابد. فکر می‌کنم فصل گذشته نیز در رئال در همان فصل اول حضورم، با تصاحب جام حذفی موفق بودم. اما اگر منظور قهرمانی لیگ قهرمانان یا لالیگا باشد، بدیهی است که فاصله داشتم.

* واضح‌تر صحبت می‌کنید؟
فاصله من تا قهرمانی در دو جام مذکور زیاد نبود. در واقع به دلیل یک سری جزییات، فاصله موفقیت و عدم موفقیت بسیار کم بود.

*در مورد احتمال قهرمانی فصل آینده چیزی نمی‌گویید؟
به نظرم هرچقدر که اکنون بهتر کار کنیم و بهتر خود را آماده کنیم، به قهرمانی لالیگا یا لیگ قهرمانان اروپا در فصل بعد بیشتر نزدیک می‌شویم. البته امیدوارم آن جزییات تعیین کننده، امسال به سود ما رقم بخورد و افتخارات مورد نظر را کسب کنیم.

*به صراحت قول قهرمانی نمی دهید؟
خیر. آنهایی که مرا می‌شناسند، می‌دانند از این کار خودداری می‌کنم. قول قهرمانی نمی‌دهم، ولی می‌توانم بگویم رئال مادرید امسال سخت کار خواهد کرد و تمام توان خود را در مسیر دسترسی به عناوین مورد نظرش به کار خواهد گرفت.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // خوردبین: من به مردم قول قهرمانی می دهم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محمد بنا: قول قهرمانی المپیک نمی‌دهم


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: به خاطر گریه‌های مادرم و عشقی که به مردم دارم دوباره به تیم ملی کشتی فرنگی برگشتم.