ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

منصـوریان، یحیـی، برانـکو و توقعات بیشتر


با حرف‌های سه تن از بازیگران هفته اول لیگ ‌برتر،‌ مسئله‌ دارم! گفته‌های این سه، توی کتم نمی‌رود و مخالفت‌انگیزی می‌کند!

خبر ورزشی: با حرف‌های سه تن از بازیگران هفته اول لیگ ‌برتر،‌ مسئله‌ دارم! گفته‌های این سه، توی کتم نمی‌رود و مخالفت‌انگیزی می‌کند!

اول، یحیی گل‌محمدی؛ ذوب‌آهن بازی را باخته است و درست‌تر اینكه بگوییم: ...ملوان مسابقه را برده است! ذوب‌آهن در نیمه نخست سوارتر از حریف نشان داده و در نیمه دوم، پیاده، دنبال صاحب خانه دویده است! پیاده دویده و بازی را باخته!

گل‌محمدی، به صف كسانی درآمده كه به دیدن دست‌های پنهان، بیرون از زمین مسابقه نایل می‌شوند! آنها كه نتیجه‌ها را نه در زمین و با كوشش خود، بلكه می‌پندارند كه بیرون از میدان رقم می‌خورد!

گل‌محمدی، به بازی كم‌تأثیر مهدی رجب‌زاده و قاسم حدادی‌فر، كاری ندارد، به جای خالی مسعود حسن‌زاده و تك‌افتادگی مرتضی تبریزی هم اشاره ندارد؛ چراكه دیوار حاشا بلند است و دیوار دست‌های پنهان، به شدت كوتاه! آیا در تیم ذوب‌آهن، حسن‌زاده، مرد 13، 14 دقیقه است؟

دوم، برانكو ایوانكوویچ؛ پرسپولیس دو امتیاز خانگی را از دست داد! آقای برانكو از چگونگی بازی مردانش، اظهار رضایت می‌كند! برانكو از چه چیزی راضی است؟ پرسپولیس، در فاز حمله چه كرده است كه ابراز رضایت‌های پروفسور را در پی داشته باشد؟ پرسپولیس، در هنگام دفاع - كلیه عملیات بازپس‌گیری توپ از تیم پدیده- كدام عملیات قابل رؤیت را انجام داده است؟ تیم برانكو، برای تسلط بر بازی، برای حفظ توپ، برای ساختن و پدید آوردن صحنه‌ای كه دلخواه باشد و منجر شود به خلق صحنه‌ای و پدید آورد لحظه‌ای برای گل زدن را، چه كرد و چند بار در ایجاد چنین عملیاتی، موفق بود؟

پرسپولیس، جز مورد گل اول - سانتر هوشمندانه نوروزی، جایگیری و هجوم فوق دقیق علیپور - در كدام آن از 90 دقیقه مفید مسابقه، به یك حركت تركیبی اقدامی مؤثر كرد؟ آری، پرسپولیس بازیكنانی تیزدو و مردانی سر‌پنجه داشت ولی فقط همین! خبری از بازی با پیش‌آگاهی و بیش‌آگاهی، هیچ نبود!

حرف‌های برانكو ایوانكوویچ، مصرف داخلی داشت! چیزی در حد این گفته: ...تو خود گویی و خود خندی؛ عجب مرد هنرمندی!

سوم، علیرضا منصوریان؛ نفت تهران، در تبریز، نتیجه بدی نگرفته اما آقای منصوریان كه حالا نیك‌خواهان و بدخواهان - و نیز بد‌خوانان - فراوانی دارد، از بازی خوب و خیلی خوب مردانش حرف می‌زند! نه از نتیجه كه از بازی! نه از یك امتیازی كه كسبش در تبریز غنیمت است بلكه از نمایش فوتبالی كه به بازی گذاردند!

از منصوریان، كه حالا به شدت زیر ذره‌بین دقت و موشكافی قرار دارد، می‌پرسیم كدام بازی؟ كدام نمایش؟ كدام فوتبال؟

ایمان مبعلی تا دقیقه 18 كه مأمور زدن و ارسال یك ضربه آزاد شد، كجا بود و چه می‌كرد؟ پلی‌میكر مخفی بود؟ بازیسازی را دور از چشم همه انجام می‌داد؟

درباره وحید امیری، آش شور‌تر هم بود! تا حدود دقیقه 30، وحید امیری، مرد پا به توپ نفت - و این اواخر، در تیم‌ملی - كجا بود؟ آل‌كثیر تازه ملحق شده را می‌دیدیم! ارسلان مطهری هم خودی نمایان می‌كرد اما خبری از شماره 10 و اثری از وحید امیری نبود. چرا؟ حكمت این بی‌اثری و تأثیرش در بازی تراكتور و نفت، هر دو با هم چه بود؟

نفت،‌تا دقیقه 30 و اندی، چند بار توپ را به دست وحید امیری رساند! آری به دستش و نه به پاهای هنرمند و ماهر او، در دریبل و فرار پا به توپ! امیری از دقیقه 24 تا دقیقه 30 و اندی سه بار توپ اوت شده را برای پرتاب بلند، به دست گرفت و لاغیر و همین!

در تیم نفت، یك ویژگی دیگر هم بارز است: ‌...تمام تیم آن‌قدر سریع می‌دود كه دلخواه و «پای‌خواه» ایمان مبعلی است! ایمان مثل بقیه نمی‌دود؛ بقیه خود را با او، میزان و تنظیم و جور و هماهنگ می‌كنند!

آیا منصوریان حق دارد با سلیقه این‌چنین نازلی، تیمش را بچیند و كوچینگش كند؟


ویدیو مرتبط :
‫توقعات خانوما از آقایون‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هیدینک:توقعات بیشتری از تیمم دارم



 

 

هیدینک:توقعات بیشتری از تیمم دارم

 

هیدینک:توقعات بیشتری از تیمم دارم

سرمربی تیم ملی ترکیه در صحبتهایی زبان به تمجید از آردا توران به دلیل گل استثنایی ای که وارد دروازه رومانی نمود گشوده است.

تیم ملی ترکیه دیشب دردیداری دوستانه در ورزشگاه سوکرو ساراکوگلوی استانبول میزبان رومانی بود و در نهایت موفق شدتا با نتیجه 0-2 مقابل حریفش به برتری برسد.

اولین گل ترکها در دقیقه 82 توسط امره از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و توران در دقیقه 86 توانست گل دوم ترکیه را به ثمر برساند.

هیدینک درپایان این دیدار در گفتگو با کانال تورک گفت:« ما می بایست در برخی از وجهه های بازی پیشرفت کنیم ولی گل دوم تیم ما گل بسیار زیبایی بود.»

ترکیه موفق به صعود به رقابتهای جام جهانی 2010 نشد ولی پیروزی مقابل رومانی به منزله گام مثبتی برای آنها در آستانه آغاز رقابتهای مرحله مقدماتی یورو2012 خواهد بود.