ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی 2014 - برزیل/ نبرد حساس ماتادورها با خروس‌های آبی در پاریس



مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی 2014 - برزیل

نبرد حساس ماتادورها با خروس‌های آبی در پاریس

تیم ملی فوتبال اسپانیا از پیکارهای مرحله مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی 2014 برزیل در دیداری جذاب و دیدنی بامداد چهارشنبه در پاریس به مصاف فرانسه خواهد رفت.

 

مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی 2014, جام جهانی 2014  برزیل,مقدماتی جام جهانی برزیل

به گزارش  فارس، پیکارهای مرحله مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی 2014 برزیل در سراسر جهان برگزار خواهد شد و در منطقه اروپا یکی از حساس‌ترین جدال‌ها اختصاص به بازی تیم ملی فوتبال فرانسه و اسپانیا دارد.

خروس‌های آبی که چهارشنبه گذشته با برتری 3 بر یک مقابل گرجستان موفق شدند با 10 امتیاز در صدر گروه I قرار بگیرند امیدوارند با برتری در این دیدار خانگی فاصله خود با سایر رقیبان به خصوص اسپانیا قهرمان جهان را افزایش دهد.

از طرفی اسپانیا که هفته گذشته در یک بازی پرانتقاد مقابل تیم نه‌چندان مطرح و قدرتمند فنلاند به تساوی یک بر یک خانگی رسید می‌خواهد باردیگر به صدر گروه باز گردد تا همچنان خود را به عنوان اولین تیمی که بیشترین شانس صعود از این گروه را دارد معرفی کند.

بدون شک جدال این دو غول فوتبال اروپا در شهر پاریس و ورزشگاه استادوفرانس جذاب و دیدنی خواهد بود.

قضاوت این دیدار را ویکتور کاسای داور مجارستانی برعهده خواهد داشت.

دیدار رفت دو تیم در اسپانیا و ورزشگاه ویسنته کالدرون با تساوی یک بر یک در شرایطی به پایان رسید که ماتادورها ابتدا توسط سرخیو راموس از حریف آبی‌پوش خود پیش بودند؛ اما در دقیقه 4+90 ژیرو بازی را به تساوی کشاند تا پیروزی ارزشمندی نصیب فرانسوی‌ها شود.

فرانسه در 3 دیدار اخیر خود موفق شده ایتالیا را با نتیجه 2 بر یک مغلوب کند؛ اما مقابل آلمان 2 بر یک شکست خورده و در آخرین بازی هم گرجستان را مغلوب کرده است.

در نقطه مقابل اسپانیا در دیدار با پاناما و اروگوئه به برتری رسیده است.

دیدار این دو غول فوتبال اروپا 30 دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت ایران برگزار خواهد شد.

*برنامه سایر بازی‌ها به شرح زیر است:

ارمنستان - چک

آذربایجان - پرتغال

استونی - آندورا

ترکیه - مجارستان

اوکراین - مولداوی

دانمارک - بلغارستان

صربستان - اسکاتلند

هلند - رومانی

آلمان - قزاقستان

ایرلند - اتریش

لهستان - سان مارینو

بلژیک - مقدونیه

ولز - کرواسی

ایرلند شمالی - رژیم اشغالگر قدس

مالت - ایتالیا

مونته‌نگرو - انگلیس

فارس

 


ویدیو مرتبط :
گلهای جری بنگستون در مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل/جام جهانی فردا برای ایران آغاز می‌شود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل/ آسیا

جام جهانی فردا برای ایران آغاز می‌شود/ تاشکند اولین سکو برای پرواز

خبرگزاری فارس: تیم ملی فوتبال ایران فردا در نخستین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا به مصاف ازبکستان می‌رود.

جام جهانی 2014 برزیل-مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا در مرحله دوم گروهی فردا با برگزاری 4 دیدار از دو گروه 5 تیمی رقابت‌ها آغاز می‌شود تا فوتبال قاره کهن برای معرفی 4 و نیم سهمیه خود به جام جهانی برزیل با چالشی جدید مواجه شود.

از گروه اول رقابت‌ها تیم ملی فوتبال ایران فردا در آغاز راه رسیدن به جام جهانی در خانه ازبکستان به مصاف این تیم می‌رود.

 

*گذر از خان مقدماتی

شاگردان کارلوس کی‌روش پس از اینکه در مرحله دوم پلی‌آف طی دو دیدار رفت و برگشت از سد مالدیو گذشتند در مرحله اول گروهی با تیم‌های قطر، بحرین و اندونزی در گروه پنجم به رقابت پرداختند تا در نهایت به عنوان صدرنشین با 12 امتیاز به مرحله نهایی راه پیدا کنند.

از سوی دیگر ازبک‌ها پس از اینکه در دیدار برای رسیدن به مرحله اول گروهی قرقیزستان را از سد راه برداشتند، در این مرحله نیز در گروه سوم رقابت‌ها بهترین نتیجه را در بین تیم‌های ژاپن، کره‌شمالی و تاجیکستان کسب کردند تا به عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی شوند.

 

*همه چیز آماده است

تیم ملی ایران در حالی فردا در آغاز مسیر به جام جهانی 2014 برزیل به مصاف ازبکستان می‌رود که مردان ملی‌پوش فوتبال ایران پس از پشت سر گذاشتن اردویی 2 هفته‌ای در ترکیه از هر لحاظ آماده حضور در این رقابت‌ها هستند. هر چند که عدم حضور بازیکنان ملی‌پوش استقلال، پرسپولیس و سپاهان در روزهای اول این کمپ، انتقادات کادرفنی و به خصوص کارلوس کی‌روس را به همراه داشت اما با اضافه شدن این جمع و همچنین اشکان دژاگه و یک دو رگه جدید دیگر به نام امید نظری اوضاع رو به راه تر شد تا بارقه‌هایی از امید در دل میلیون‌ها هوادار فوتبالدوست در ایران به وجود بیاید، هرچند که حضور دژاگه و جباری به دلیل مصدومیت در مسابقه فردا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نظری نیز به دلیل صادر نشدن کارت بازی‌اش نمی‌تواند در این دیدار ایران را همراهی کند.

 

*دیدار با بهترین تیم نصفه و نیمه!

در سوی دیگر میدان ازبکستان از حضور 5 بازیکن اصلی خود به طور حتم محروم است و این موضوع می‌تواند کار مردان کی‌روش در آغاز راه را راحت‌تر از گذشته کند.

جباروف، تورسنوف، گالیانین، ملادژانوف و اسلام توهتاجوف 5 بازیکنی هستند که پس از اینکه صعود ازبکستان به مرحله دوم گروهی قطعی شد، مقابل تاجیکستان کارت‌های زرد عمدی دریافت کردند تا بدون مشکل در دیدار مرحله اول گروهی تیم ملی کشورشان را همراهی کنند، اما فیفا به این موضوع پی برد تا این 5 بازیکن برای دیدار هفته اول مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی (مقابل ایران) محروم شوند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ازبک‌ها علاوه بر این 5 بازیکن، ماکسیم شاتسکیخ، لژیونر خود که در آرسنال کیف اوکراین بازی می‌‌کند را به دلیل آنچه که سرماخوردگی! این بازیکن اعلام شده است به احتمال زیاد به همراه نخواهد داشت تا کار تیم ملی برای کسب نخستین 3 امتیاز از همیشه راحت‌تر باشد.

در مقابل اما ازبک‌ها با 16 امتیاز به عنوان بهترین تیم مرحله مقدماتی راهی مرحله نهایی شدند تا این موضوع زنگ خطری باشد برای کادرفنی تیم ملی ایران تا مبادا همین تیم نصفه و نیمه نیز دست کم گرفته شود.

 

*ایران؛ 18 پله بهتر

در آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی اعلام شده از سوی فیفا تیم ملی کشورمان با 575 امتیاز و یک رده سقوط نسبت به ماه گذشته در رده 52 جدول رده‌بندی فیفا قرار دارد و ازبکستان نیز با 18 رده اختلاف و با 493 امتیاز در رده 70 این جدول قرار دارد. نکته جالب اینکه ازبک‌ها نیز نسبت به ماه گذشته یک پله سقوط کرده‌اند تا تنها شباهت دو تیم ایران و ازبکستان در همین موضوع باشد.

 

*ایران 6 – ازبکستان یک

در تاریخ رویارویی دیدارهای ایران و ازبکستان 3 مسابقه به چشم می‌خورد و نکته قابل توجه اینکه تیم ملی ایران هیچگاه مقابل حریف فردای خود بازنده نبوده است.

در نخستین دیدار و در بازی‌های آسیایی 1998 تیم ملی کشورمان 4 بر صفر در تایلند حریف خود را شکست داد. ایران در دومین بازی نیز موفق‌‌تر بود و در جام ملت‌های 2007 با گل‌های سید جلال حسینی و جواد نکونام 2 بر یک حریف آسیای میانه خود را شکست داد.

در سومین دیدار که به صورت دوستانه در تاشکند برگزار شد دو تیم به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند.

به این ترتیب 2 پیروزی به سود ایران و یک تساوی در تاریخ دیدارهای دو تیم به ثبت رسیده است. در این بین 6 گل سهم ایران و یک گل سهم ازبک‌ها است.

 

*جام جهانی فردا آغاز می‌شود

کارلوس کی‌روش سرمربی مطرح پرتغالی کشورمان که از زمان حضور در ایران بارها نسبت به کوتاهی‌هایی که در راه تدارک تیم ملی برای صعود به جام جهانی شده است انتقاداتی را مطرح کرده است در آخرین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران ایرانی، دیدار مقابل ازبکستان را به عنوان آغاز جام جهانی برای کشورمان قلمداد کرده تا به این ترتیب از اهمیت بالای دیدار اول تیم ملی ایران در این رقابت‌ها در مرحله مقدماتی در مصاف با 4 تیم مدعی دیگر خبر بدهد.

 

*کاش با ایران همگروه نمی‌شدیم

وادیم آبراموف، سرمربی ازبکستان که تیمش در مرحله اول گروهی موفق شد در تقابل با ژاپن 4 امتیاز کسب کند ادعا کرد که ای کاش به جای ایران دوباره با ژاپن همگروه می‌شدیم و این خود گواه آن است که سرمربی ازبک‌ها به خوبی از قدرت شاگردان کارلوس کی‌روش آگاهی دارد و چه بسا ترس از فوتبال آریایی باعث چنین اظهار نظری شده باشد.

با تمام این تفاسیر پیروز دیدار فردا می‌تواند با کسب 3 امتیاز حیاتی با روحیه‌ای دوچندان به ادامه رقابت‌ها پرداخته و بخت‌های خود را برای صعود به جام جهانی بیشتر کند.

در دیگر دیدار این گروه فرداشب تیم‌های قطر و لبنان از ساعت 22 به وقت تهران در بیروت با هم دیدار می کنند و کره‌جنوبی در گروه اول در هفته اول به استراحت می‌پردازد.

از گروه دوم رقابت‌ها نیز طبق برنامه دو دیدار برگزار می‌شود که ابتدا ژاپن از ساعت 15 با عمان دیدار می‌کند و سپس از ساعت 20:30 اردن به مصاف عراق می‌رود. در این گروه استرالیا در هفته اول استراحت می‌کند./فارس