ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مقام سوم جوانان در کشتی آزاد آسیا


تیم کشتی آزاد جوانان ایران با کسب چهار مدال طلا به مقام سوم رقابت های قهرمانی آسیا در میانمار رسید.

خبرگزاری ایسنا: مسابقات کشتی جوانان قهرمانی آسیا روزهای 18 تا 21 تیرماه در میانمار برگزار شد.

در پایان رقابت های کشتی آزاد که روزهای 20 و 21 تیر انجام شد تیم ایران با کسب چهار مدال طلای، پیمان بیابانی، رضا مظفری، مجتبی گلیج و امین طاهری در اوزان 60، 74، 84 و 120 کیلوگرم و کسب 54 امتیاز به مقام سوم این رقابت ها رسید و تیم های هند و قزاقستان به ترتیب با کسب 68 و 64 امتیاز به ترتیب اول و دوم شدند.

نتایج کشتی گیران آزادکار ایران در روز دوم و پایانی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم پیمان بیابانی در دور اول کشتی گیر ژاپنی را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 7 بر صفر از سد کشتی‌گیر کره جنوبی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. بیابانی در این مرحله با شکست 8 بر 2 حریف چینی به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 7 بر 3 از سد کشتی گیر قزاقستان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 74 کیلوگرم رضا مظفری در دورهای اول و دوم مقابل کشتی گیران ترکمنستان و چین با نتایج 11 و 10 بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله با نتیجه 11 بر یک از سد کشتی گیر هندی گذشت به راهی دیدار فینال شد. مظفری در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر 4 کشتی گیری از قرقیزستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 84 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 12 بر یک مقابل کشتی گیری از کشور هند به برتری دست یافت. وی در دور دوم حریفی از کره جنوبی را با نتیجه 12 بر 2 مغلوب کرد و با شکست 10 بر صفر حریف چینی در دور سوم به دیدار فینال راه یافت. گلیج در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر کشتی گیر قزاقستانی را مغلوب کرد و قهرمان شد.

در وزن 96 کیلوگرم معین محمودی در دور اول مقابل کشتی گیر قزاقستانی با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد اما با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با شکست 9 بر 4 کشتی گیر ازبکستانی به دیدار رده بندی رسید. محمودی در این دیدار مقابل حریف هندی شکست خورد و به مقام پنجم بسنده کرد.

در وزن 55 کیلوگرم محمد نامجو مطلق در دور اول مقابل حریف قزاق با ضربه فنی شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 66 کیلوگرم نیز نیما اشقاقی در دور اول مقابل کشتی گیر ژاپنی با ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این ژاپنی در ادامه مسابقات، اشقاقی حذف شد.

در روز نخست این رقابت ها و در وزن 120 کیلوگرم امین طاهری صاحب مدال طلا شد و علیرضا گودرزی به عنوان پنجم رسید.


ویدیو مرتبط :
بهترین کشتی در روز اول کشتی آزاد قهرمانی آسیا دوحه 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران قهرمان کشتی آزاد جوانان آسیا شد



اخبار,اخبار ورزشی ,کشتی آزاد

 

اخبار ورزشی - با کسب 8 مدال رنگارنگ؛
ایران قهرمان کشتی آزاد جوانان آسیا شد

تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با کسب 6 مدال طلا، یک نقره و یک برنز با اقتدار قهرمان رقابتهای آسیایی مغولستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابتهای 6 وزن باقی مانده کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا از صبح امروز (یکشنبه) در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد و در پایان ایمان صادقی، حسن یزدانی، رضا مظفری و پدارم جمشیدی در اوزان 60 ، 66 ،74 و 96 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، رضا اطری در وزن 55 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و مجتبی گلیج در وزن 84 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

دیروز نیز تیم ایران توسط صابر خانجانی و امین طاهری در اوزان 50 و 120 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و بدین ترتیب تیم ایران با کسب 6 مدال طلا، یک نقره و یک برنز و با 77 امتیاز قهرمان رقابت های آسیایی مغولستان شد. تیم های قزاقستان و هند نیز به ترتیب با کسب 64 و 49 امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز دوم این رقابت ها به شرح زیر است:
وزن 55 کیلوگرم: رضا اطری در دور نخست با نتیجه 11- 3 ذاکر منصور اف از ازبکستان را شکست داد، وی در دور بعد زانابازار زاندانبود از مغولستان را با نتیجه 10 بر 5 مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، اطریدر این مرحله با نتیجه 17 بر 10 ولادمیر کودریان از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. اطری در این دیدار با نتیجه 15 بر یک مغلوب انولبک ژولدوشبکوف از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.

وزن 60 کیلوگرم: ایمان صادقی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با آشیش از هند را 8 بر صفر شکست داد وی در دور بعد نیز با نتیجه 8 بر 5 از سد یوشی ساکاموتو از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت وی در دیدار فینال نیز با نتیجه 6 بر 2 سراج الدین اف حسن اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و عنوان نخست این وزن را از آن خود کرد.

وزن 66 کیلوگرم: حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 18 – 8 از سد اورازیلوف از ترکمنستان گذشت وی در دور بعد نیز با ضربه فنی 10 بر صفر الیاس ژومایف از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.  یزدانی در این دیدار یوهی فوجینامی از ژاپن را با نتیجه 18 بر 10 مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

وزن 74 کیلوگرم: رضا مظفری در دور نخست با نتیجه 7- 1 الکساندر گلتسمان از قزاقستان را مغلوب کرد وی در دور بعد نیز با نتیجه 12 بر یک هانگ‌سان‌دو از کره‌جنوبی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله وینود از هند را با نتیجه 15 بر 4 را شکست داد و به دیدار فینال رسید. مظفری در این دیدار کینوشیتا از ژاپن را با نتیجه 12 بر 2 شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شد.

وزن 84 کیلوگرم: مجتبی گلیج پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر نیامبایار باتار از مغولستان را پشت سر گذاشت، وی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 7 بر 8 مغلوب بهادر کادیروف از تاجیکستان شد و راهی دیدار رده‌بندی شد. گلیچ در این دیدار با نتیجه 15 بر 4 اکرام بابامراداف از ازبکستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

وزن 96 کیلوگرم: پدارم جمشیدی در دور نخست یوسوکه یوشیکاوا از ژاپن را با نتیجه 12 بر یک شکست داد، وی در دور با نتیجه 11 بر صفر از سد مدت رایسوف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال رسید. جمشیدی در این دیدار داهیا پاوا از هند را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و قهرمان این وزن شد. 

اخبار ورزشی - مهر