ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مظلومی:در حافظیه باید زیرتوپ بزنیم / خوش شانس بودن که بد نیست چرا ناراحتی؟



پرویز مظلومی , بد بازی کردن استقلال  , کارلوس کی‌روش

 

این روزها نارضایتی‌ از عملکرد پرویز مظلومی به اوج رسیده است. بد بازی کردن استقلال و از دست دادن صدر جدول لیگ از یک طرف و انتقادات پرشماری که او پس از هرناکامی از کارلوس کی‌روش انجام می دهد در طرف دیگر، باعث شده که رسانه‌ها انتقادات‌شان از سرمربی استقلال را بیشتر و بیشتر کنند. مظلومی اما در گفت و گو با «فردا نیوز» پاسخ‌های جالبی به ایرادهایی که به او وارد می‌شود، داده است:

- انتقادی که این روزها به تیم شما وارد می‌شود، خوب بازی نکردن استقلال است. موضوعی که به نظر می‌رسد در بازی با راه‌آهن هم تا حد زیادی دیده شد. خود شما دلیل این موضوع را چه می‌دانید؟

البته به نظر من استقلال در برابر راه‌آهن بد بازی نکرد. اما متاسفانه بچه هاغافلگیرد شدند و در همان نیم ساعت اول، دو گل خوردند. من فکر می‌کنم بخشی از این موضوع به خستگی آنها برمی‌گردد. موضوعی که در مصاحبه‌های قبلی‌ام هم چند بار به آن اشاره کردم اما همکاران شما آن را "بهانه‌تراشی" قلمداد کردند وانتقادات‌ از من و تیمم را بیشتر کردند. اما حقیقیت این است که تعطیلی طولانی مدت و پس از آن انجام بازی‌های فشرده، واقعا به استقلال ضربه زده. آقایان بازی‌های لیگ را هر چهار روز یک بار برگزار کردند و باعث شدند ما چند مهره خیلی خوب‌مان را ازدست بدهیم. شما به من بگویید ما چند تا مجتبی جباری و آندرانیک تیموریان در این مملکت داریم که با برنامه‌ریزی‌مان کاری کنیم که آنها را برای زمان زیادی نه در عرصه باشگاهی ببینیم و نه در تیم ملی؟ خسرو حیدری، میلاد میداودی و فریدون زندی درمقاطع مختلف در تیم ما آسیب دیدند. کیانوش رحمتی هم که تازه‌ترین مصدوم ماست و متاسفانه به فینال جام حذفی هم نمی‌رسد و مشخص نیست کی به تیم باز خواهد گشت. من دلیل این اتفاقات را برنامه‌ریزی بدی می‌دانم که هیچ جای دنیا مشابه آن وجود ندارد.ما مجبوریم هر دو، سه روز یک بار بازی کنیم تا تیم ملی برای یک بازی تشریفاتی باقطر، سه هفته لیگ را تعطیل کند و بعد از آن باز هم شاهد برگزاری دوباره فشرده مسابقات باشیم.

- شاید این موضوعی که شما می‌گویید درست باشد اما به هر حال برنامه ریزی سازمان لیگ فقط برای استقلال فشرده نیست و اگر فشاری هست، برای همه تیم‌هاست.

من این حرف را قبول ندارم. شما به جز استقلال، یک تیم دیگر را نام ببرید که در سه جبهه جنگیده و تا اینجایی که ما آمده‌ایم، پیش رفته باشد. در جام حذفی که همه را بردیم و به فینل رسیده‌ایم. در لیگ هم که همچنان یکی از مدعیان جدی قهرمانی هستیم. در لیگ قهرمانان آسیا هم به مرحله گروهی رسیدیم و علاوه بر انجام بازی دراین مرحله، دو بازی سخت پلی‌آف را هم ‌‌پشت سر گذاشتیم. پس می‌بینید که شرایط مابا تیم‌هایی مثل پرسپولیس و سپاهان متفاوت بوده. همانطور که گفتم اگر شما یک تیم دیگر را هم نام بردید که فشار و تعدد بازی‌های استقلال را پشت سر گذاشته بود، من حق را به شما می‌دهم.

- فکر نمی‌کنید مهره‌های بیشتر و البته با کیفیت‌تر شمانسبت به تیم‌های دیگر در چنین شرایطی به کمک‌تان آمده باشد؟

من فکر می‌کنم یکی از ضرباتی که ما می‌خوریم، به دلیل همین دیدگاهی است که وجود دارد. اما باور کنید ما دیگر کهکشان‌مان را از دست داده‌ایم. وضعیت‌مان آن قدر بد است که مهدی رحمتی دارد با درد و مصدومیت برایمان بازی می‌کند. این مسائل خیلی من را اذیت می‌کند.

- اما خیلی‌ها می‌گویند رحمتی افت کرده.

ببینید مهدی تمام زحمتش را برای موفقیت استقلال کشیده و هر کاری از دستش برای آمده، برای تیم انجام داده است. شما این را هم در نظر بگیرید که او دو سال است راحت نکرده. از بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو بگیرید تا جام ملت‌های آسیا و بازی‌های سپاهان و استقلال در لیگ و آسیا همین طور پشت سر هم بازی کرده است. متاسفانه فاصله دروازه بان اول و دوم ما هم زیاد است و نمی‌توانیم ریسک کنیم و به رحمتی استراحت بدهیم.من با همین شرایط هم از مهدی راضی‌ام؛ هرچند منکر این نمی‌شوم که اگر آماده‌تربود، قطعا‌ می‌توانست در برخی از بازی‌ها، گل‌هایی که خورد را دریافت نکند.

- شما در هفته‌های اخیر انتقادات زیادی هم از کارلوس کی‌روش انجام دادید. موضوعی که باعث شد رسانه‌ها خیلی از شما انتقاد کنند.

من حرف‌هایی زدم اما متاسفانه در بخشی از مصاحبه‌هایم، نقل‌قول‌هایی از من منتشرشد که درست نبود. من علیه کی‌روش صحبتی نکردم. فقط گفتم ایشان یکی از بهترین مربیان دنیاست و در بزرگترین تیم‌های دنیا مربیگری کرده. پس خیلی خوب می‌داند که برای انجام یک بازی ملی تشریفاتی، لیگ را سه هفته تعطیل نمی‌کنند. به نظر من آقای کی‌روش باید با تعطیلی لیگ مخالفت می‌کرد. اینکه بازیکنانی مثل جباری و آندو آماده باشند، بخشی از منفعتش به تیم ملی هم می‌رسد. حرف من این است که ضرر این فشار و و آنتعطیلی طولانی، به کی‌روش وتیم ملی هم رسیده است. شما به من بگویید که اگر آندو وجباری با آمادگی کامل کنار تیم ملی باشند، بهتر نیست؟

- البته به جز این موضوع، پس از انجام قرعه‌کشی مرحله نهایی جام جهانی هم سرمربی تیم‌ملی را "خوش‌شانس" خطاب کردید و صعود تیم ملیبه برزیل را تبریک گفتید!

اجاره بدهید دقیق‌ توضیح بدهم. خیلی‌ها به من می‌گویند تو خوش‌شانسی که مثلا درجام حذفی تا فینال با هیچ تیم بزرگی بازی نکردی یا خیلی چیزهای دیگر که با استنادبه آنها، مرا خوش‌شانس خطاب می‌کند. من هم خوش‌شانسی را از وجه مثبتش به آقای کی‌روش نسبت دادم. خوش‌شانسی در فوتبال خیلی هم خوب است و آرزو می‌کنم سرمربی تیم ملی کشورم همیشه خوش‌شانس باشد. منظورم این بود که تیم ملی به هر حال با تیم‌های هم‌گروه شد که راهش را برای رسیدن به جام جهانی هموار کرده‌اند. کسی نمی‌تواند منکر این بشود که ما تا همین ماه قبل می‌توانستیم به جای همگروهی با کره جنوبی و ازبکستان،با استرالیا و ژاپن در یک گروه قرار بگیریم. همه می‌دانند که می‌شد به جای قطر واردن، با عراق هم‌گروه شویم. آیا این گروه‌ها برایمان سخت‌تر نبود؟ به این دلیل گفتم کی‌روش خوش شانس است که در گروه آسانی نسبت به آنچه می‌توانست بشود، قرارگرفت. همانطور که گفتم خیلی‌ها می‌گویند مظلومی خوش‌شانس است و من هیچ‌وقت بابت ا ین صحبت‌ها ناراحت نمی‌شوم. الان هم می‌گویم که ما با گروهی که در آن قرار گرفته‌ایم، می‌توانیم لااقل به عنوان تیم دوم، مستقیما به جام جهانی برویم.

- و سؤال آخرمان درباره محل برگزاری جام حذفی است. تازه‌ترین تصمیم مسئولان فدراسیون این است که بازی در همان ورزشگاه حافظیه برگزار شود. نظرشما درباره این تغییر مداوم محل برگزاری بازی فینال چیست؟

ما تابع سازمان لیگ هستیم. البته خیلی خوب بود که فینال امسال هم مثل فصول قبلرفت و برگشت برگزار می‌شد تا هم شاهین و هم استقلال از میزبانی‌شان استفاده می‌کردنداما حالا که چنین تصمیمی گرفته شده، بهتر بود بازی در ورزشگاهی برگزار می‌شد که کیفیت فوتبال ایران را حفظ می‌کرد. بالاخره این بازی که در تمام دنیا پخش می‌شود،ویترین فوتبال ماست و برگزاری آن در مشهد یا اصفهان منطقی تر بود که متاسفانه بامخالفت شد. البته واقعا نمی‌دانم با این تغییر پشت سر هم محل بازی باید چه كار کرد اما امیدوارم هر جایی که قرار شد بازی برگزار شود، دیگر تغیر نکند. نکته مهم دیگر اینکه بهتر بود بازی را جایی برگزار می‌کردیم که تیم‌ها مجبور نبودند "بکش زیرش" بازی کنند. البته اگر وضعیت حافظیه آن چیزی باشد که من آخرین بار دیدم،متاسفانه باید بگویم که هم ما و هم شاهین باید زیر توپ بزنیم!


ویدیو مرتبط :
پنالتی زن خوش شانس و دروازه بان بد شانس(خنده)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با این قرعه کشی لیگ باید هم به مظلومی گفت خوش شانس!



اخبار,اخبارورزشی, مظلومی

استقلال در 5 هفته اول لیگ برتر سه بازی نسبتا آسان دارد.

خیلی ها می گویند پرویز مظلومی مربی خوش شانسی است. او در همان 4 مسابقه ای که موفق شد پرسپولیسی ها را ببرد، درباره خوش شانسی هایش بحث زیاد شد. مظلومی البته مظلومی همیشه می گفت اتفاقا زیاد خوش شانس نیست و خیلی وقت ها بدشانس است. او یک بار گفته بود: «اگر خوش شانس بودم که با یک قهرمانی در حذفی و 4 بار بردن پرسپولیس من را از استقلال کنار نمی گذاشتند.»

اما حتی این حرف ها هم باعث نمی شود تا کسی روی خوش شانسی های مظلومی چشم ببندد. بعضی ها معتقدند جدیدترین نمونه همین قرعه کشی رقابت های لیگ برتر است. استقلال در شروع لیگ برتر که تیم ها سنگین هستند و معمولا خوب نتیجه نمی گیرند، با قرعه آسانی روبرو شده است. استقلال در هفته اول با سیاه جامگان بازی دارد و در هفته دوم هم میزبان ملوان است.

در هفته سوم بازی با ذوب آهن برای استقلال دشوار است ولی نکته اینجاست که آبی ها برای هفته دوم، میزبان هستند. یعنی آنها در تهران به مصاف شاگردان گل محمدی می روند. بازی هفته چهارم استقلال هم مقابل استقلال اهواز است که برایشان بازی خیلی سختی قلمداد نمی شود. آبی ها در هفته پنجم با نفت تهران که در واقع جدی ترین رقیب شان در هفته های ابتدایی است بازی دارند. این شکل قرعه کشی و رقبایی که برای استقلال قطار شده، به خوبی نشان می دهد که چرا مظلومی گفته قرعه کشی برایش اهمیتی نداشته است.

 

 اخبار ورزشی  -  خبرآنلاین