ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مصاحبه جنجالی گلر سابق پرسپولیس; یک مشت مزدور در پرسپولیس هستند



اخبار,میثاق معمار زاده


اخبار ورزشی  - از بیرون به تیم خط می‌دادند
معمارزاده: یک مشت مزدور در پرسپولیس هستند

حرف‌های گلر سابق پرسپولیس که دو سال از فوتبال دور بوده پر از تیتر است. حرف‌هایی که هر کدام کد‌های خود را دارند. با کمی دقت در آن می‌توان پی به ماجرایی که در سال ناکامی محض پرسپولیس گذشت پی برد.

معمارزاده که در آن سال تحت فشار شدید بود در گفت و گو با "ورزش سه" سکوتش را شکست. از گل‌خوردن‌های پیاپی و کسانی که کم‌کاری کردند تا ماجرای گل مشکوکی که در جریان بازی سایپا و پرسپولیس خورد. او کسانی را متهم کرد که در آن روزها در ترکیب پرسپولیس راه می‌رفتند اما با توجه به وصل بودن برخی عوامل از گزند انتقاد دور بودند اما...

هیچ وقت دنبال هوچی‌گری در رسانه‌ها نیستم
نمی‌خواستم حرفی بزنم. الان خیلی‌ها می‌گویند که به خاطر اینکه دور از فوتبال است این حرف‌ها را می‌زند تا اسمش دوباره در رسانه‌ها باشد. اما کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند هیچ وقت به دنبال هوچی‌گری در رسانه‌ها نبوده‌ام. بعد از اتفاقات پرسپولیس تصمیم گرفتم مدتی را دور از فوتبال باشم. الان هم تمرین می‌کنم و شرایطم خوب است.

می‌خواستم از فوتبال دور باشم
بعضی اوقات شرایط به گونه‌ دیگری پیش می‌رود. بعد از آن سال و اتفاقات آن که پر از خط و خط بازی بود تصمیم داشتم مدتی بازی نکنم که تا به امروز طول کشیده است.

ما بی‌تعصب‌ها با نان خالی هم سیر ‌می‌شویم
فعلا به کاری مشغول نیستم. منبع مالی هم ندارم. خیال‌تان راحت، ما بی‌غیرت‌ها و بی‌تعصب‌ها با نان خالی هم سیر می‌شویم. منی که قرارداد سفید امضا کردم و دوستان در آن مبلغ 400 میلیون نوشتن که در نهایت یک قران از آن را هم ندادن با نان خالی هم سیر می‌شویم.

مثل با تعصب‌ها شکایت می‌کنم
درست است که بی‌تعصب هستم و پولی نگرفتم اما شنیده‌ام این روزها باتعصب‌ها رفته‌اند جلوی باشگاه صف بسته‌اند و شکایت می‌کنند. من هم برای دریافت پول بی‌تعصبی‌ام می‌روم باشگاه و شکایت ‌می‌کنم. پرسپولیسی‌های اصیل دعوا می‌کنند، همیشه هم می‌گویند ما برای خدمت آمده‌ایم اما شکایت می‌کنند. ما هم باید برویم بعد از دو سال این راه را امتحان کنیم.

از بازگشت به فوتبال نمی‌ترسم
خیلی‌ها به من لطف داشته‌اند و بارها پیغام داده‌اند. اصلا از بازگشت به فوتبال نمی‌ترسم. آن مشکلات به خاطر ضعف فنی من نبود. من از چیزی نمی‌ترسم. آن مسائل هم جزیی از فوتبال بود. الان حرفی درباره آنها ندارم اما روزی که برگردم همه چیز را می‌گویم. خیلی‌ چیزها را رو می‌کنم. الان اگر حرفی بزنم می‌گویند فلانی بیرون است و حرف می‌زند. در همین فصل چند مدیر و مربی لطف داشتند و دعوت کردند اما شرایط مهیا نبود. آقای قلعه نویی هم به من لطف داشتند. همیشه به ایشان ارادت داشتم و از دعوت‌شان تشکر می‌کنم اما شرایط به گونه‌ای نبود بتوانم در خدمت‌شان باشم.

ماجرای تبانی با پرسپولیس خنده‌دار بود
هنوز هم خیلی‌ها درباره گلی که در جریان بازی سایپا و پرسپولیس خوردم حرف می‌زنند. این حرف‌ها زیاد است. من سر سفره پدر و مادرم بزرگ شده‌ام. همان سال 4 بار جلوی استقلال و پرسپولیس بازی کردم و به گواه کارشناسان بهترین بازیکن زمین بودم. آن گل هم کاملا اتفاقی بود. اگر می‌خواستم گل بخورم می‌توانستم روی صحنه راحت‌تری بخورم. چند ثانیه قبل از آن توپ ضربه سر خلیلی را از زیر طاق در آوردم و به کرنر فرستادم. اگر حرف راه دادن بود گل خوردن آن توپ راحت‌تر بود.

رفتن به پرسپولیس لابی و راه دادن نمی‌خواهد
همان سال هم آقایان مسئول در سایپا لطف کردند و اعلام کردند من و رحمان احمدی را نمی‌خواهند. مسئولان سایپا الحمداله زنده هستند و می‌توانید بروید از آنها بپرسید. اصلا من قرار نبود به پرسپولیس بیایم و حتی با باشگاه پیکان قرارداد داخلی امضا کرده بودم که پرسپولیسی‌ها به من زنگ زدند. می‌توانید از آقای مدیرروستا بپرسید. خدا را شکر برای تمام کارهایم شاهد دارم. در ضمن وقتی به پرسپولیس آمدم هیچ کدام از کادرفنی و مدیریتی سابق در این تیم نبودند. آن گل فقط باعث شد خیلی چیزها را از دست بدهم. تیم ملی و ... . هیچ وقت لقمه حرام نمی‌خورم. در ایران اگر در رسانه‌ها و تیم پشتیبان نداشته باشی به مشکل می‌خوری. درباره پرسپولیس هم باید بگویم الان دوره به گونه‌ای شده که رفتن به این تیم راه دادن نمی‌خواهد. هر کسی به راحتی می‌تواند لباس این تیم را بپوشد!

قرارداد یک میلیاردی و دویست میلیونی را رد کردم
اعتراف می‌کنم دومین بازگشتم به پرسپولیس اشتباه بزرگتری بود و با عقلم تصمیم نگرفتم. من قرارداد یک میلیاردی و دویست میلیونی را رد کردم و با پرسپولیس سفید امضا کردم. خودشان بعدا 400 میلیون برایم نوشتند که آن هم تا به امروز نداده‌اند. من دنبال شهرت نبودم. همان موقع بازیکنان قراردادشان نهایتا 400-500 میلیون بود اما من از یک میلیارد به خاطر پرسپولیس گذشتم. می‌توانید از آقای ساکت بپرسید. ایشان خیلی از دست من ناراحت شدند اما من با قلبم تصمیم گرفته بودم.

به من ربطی نداشت که حقیقی قرارداد امضا کرد
آقایان قبل از امضای قراردادم خیلی قول دادند اما هنوز چند ساعت از امضای آن نگذشته رفتارشان عوض شد. من کاری ندارم چه کسی با تیم قرارداد امضا کرد و ... اما من بدون دلال و واسطه حرف زدم و امضا کردم. اما از همان ابتدا مشکلات شروع شد. خیلی عجیب از تیم ملی خط خوردم. برخوردها در تمرینات عجیب شد. صادق نبودند و همان زمان اعتراض کردم و گفتم واقعا متاسفم با شما کار می‌کنم.

از بیرون به تیم خط می‌دادند
مشکلات زیادی در تیم داشتیم. چند دستگی زیاد بود و کسانی که در تیم نبودند باند تشکیل داده بودند برای خراب کردن پرسپولیس و به کسانی که در تیم بودند هم خط می‌دادند. همه منتظر بودند تا گل بخوریم. بعد از گل هم آنهایی که به جایی وصل بودند کسی کارشان نداشت اما بقیه سیبل قرار می‌گرفتند. امروز هم تیم گل می‌خورد. امروز هم بد بازی می‌کند، چرا کسی جرات انتقاد ندارد؟ شرایط تیم در آن زمان مطمئنا بدتر از امروز نبود.

التماس کردند تا بازی کنم
من در نیم فصل اول تنها 3-4 بازی در ترکیب تیم بودم. بعد خواستم جدا شوم. اما اصرار کردند در تیم بمانم. کشاله‌ام پاره بود. گفتم نمی‌توانم بازی کنم اما گفتند تا پولت را بدهیم برای‌مان پشتک هم می‌زنی! آقای مدیر یک ساعت جلوی هتل با من حرف زد و اصرار و التماس کرد که بازی کنم. گفتم کشاله‌ام پاره است. دکتر چشمه سری و عریانی و فرهادی شاهد هستند. قبول نمی‌کرد و گفت مرا آورده‌اند اینجا خرابم کنند. لطفا بازی کن و ... . من به خاطر اصرار مسئولان باشگاه با کشاله پاره بازی کردم. اما باز هم تمام تقصیرات گردن من بود. جوری شده بود که برایم چیزی مهم نبود. چیزی نمی‌شنیدم. تمرین می‌کردم، بازی و دوباره همان. دلسرد شده بودم.

دوش من بزرگ بود و همه چیز را روی آن گذاشتند
من میخواستم تا روز آخر بجنگم. اما گل ساده خوردیم. گل‌های خورده ما را کارشناسان آنالیز کنند. مسخره بود. آقایان بازیکن را رها می‌کردند تا بیاید داخل محوطه جریمه، گاهی هم شش قدم! شرایط اما جوری بود که همه چیز باید به گردن من می‌افتاد. دوش من بزرگ بود و همه چیز را روی آن گذاشتند.

آقایان لیدرها را خفه می‌کنند
من نباید کسی را حلال کنم. اندازه آن نیستم کسی را ببخشم. گذشته ‌ها گذشته و به آن فکر نمی‌کنم. دقیقه 35 تیم را تحت فشار می‌گذاشتند. الان آقایان هر کسی که انتقاد کند را خفه می‌کنند. لیدرها همه بد هستند از نظر آقایان اما آن موقع خوب بودند؟ الان چرا همه بازی بد پرسپولیس را می‌بینند و حرف نمی‌‍زنند؟ جرات انتقاد هم ندارند.

خط بازی استیلی را خراب کرد
من با استیلی رابطه خوبی نداشتم الان هم رابطه خوبی ندارم. اما آن زمان کلا خط بازی بود. تیمی که با یک سوم بودجه الان بسته شده بود و خیلی بهتر بود را کاری کردند که همه‌شان بی غیرت شده بودند. سردمدار بی‌غیرتی هم میثاق معمارزاده بود. فقط خدا و آنهایی که آن بلاها را سر تیم آوردند می‌دانند چه کردند تا تیم نتیجه نگیرد و استیلی را خراب کردند.

یک سری مزدور در تیم بودند
اگر همان موقع به بعضی‌ها باج می‌دادم تا امروز هم عضو تیم ملی بودم. اما من پشت نداشتم. توقع من از هواداران چیز دیگری بود.البته آنهایی که به استادیوم می‌آیند تمام طرفداران پرسپولیس نیستند. خیلی از مزدوران داخل تیم به آنها خط می‌ دادند. خیلی از مزدوران هم روی سکوها بودند و به تماشاگران خط می‌دادند. یک سری مزدور در تیم خودمان بودند. کارهایی در تیم انجام دادند که بنظرم گفتنش هم امروز خیانت است.

از بیرون و داخل تیم را می‌زدند
تا قبل از آن با استیلی کار نکرده بودم اما مشکل تیم استیلی نبود. تمام کسانی که از بیرون تیم را می‌زدند از نظر مالی، سیاسی و ... قدرتمند بودند. داخل تیم هم نفر داشتند و خط می‌دادند. استیلی هم توانایی اخراج‌شان را نداشت. اگر بازی‌ها را ببینید مشخص است چه کسی راه می‌رفت. فقط 4-5 بازیکن بازی می‌کردند و اتفاقا همان‌ها هم در انتهای بازی فحش می‌خوردند. استیلی نتوانست و توانایی نداشت. بروید بپرسید چرا دنیزلی هم نتوانست و نیمه راه گذاشت رفت. دنیزلی خیلی چیزها را متوجه شد و نتوانست کار کند. فقط این را به هواداران بگویم که گول حرف‌هایی مانند این که برای "خدمت به پرسپولیس آمده‌ایم" را نخورند، بیشتر از این هم دوست ندارم حرفی بزنم.

با دستور آنها تیم تخریب شد
از بچگی پرسپولیسی نبودم اما وقتی به این تیم آمدم رابطه قلبی پیدا کردم. اما الان پرسپولیس قدیم نیست. کسی به خاطر مردم کار نمی‌کند. بروید ببینید چرا کسانی که دل‌شان برای این تیم می‌تپد را اجازه کار نمی‌دهند. قدرت چرا در این تیم فقط بین عده‌ای خاص تقسیم ‌می‌شود؟ افرادی که می‌آیند و درباره هوادار می‌گویند چرا درباره آن 30 دقیقه مهلتی که با دستور آنها سکوها در بازی با ملوان علیه ما شد حرفی نمی‌زنند؟ چرا درباره بازی با الشباب حرفی نمی‌زنند؟ یک سری مزدور باعث شدند تیم نتیجه نگیرد. در تیم، روی سکوها و... تیم را تخریب می‌کردند. هواداران این‌ها مردمی نیستند و شعار می‌دهند.

اما الفساد کسان دیگری بودند
خیلی‌ها می‌گویند علی کریمی تیم را نابود کرد. اما من باندی از سوی او ندیدم. علی چیزی در دلش نبود. خدا شاهد است چیزی از او ندیدم. بعد از بازی با نفت که چهار گل خوردم حرف‌هایی بین‌مان رد و بدل شد اما هنوز هم دوستش دارم. علی واقعا مظلوم واقع شد. به او ام الفساد گفتند اما خیلی‌ها در آنجا ام الفساد بودند. علی با این چیزها خراب نمی‌شود و مردتر از او در تیم ندیدم.

آدم‌ها با تعصب ماندند و قرارداد بستند
وقتی شیرینی جایی باشد مگس هم جمع می‌شود. پرسپولیس تیم بزرگی است اما یک سری آدم ... دور و بر آن را گرفته‌اند. یک روز به من گفتند مصدومیت‌ات الکی است. می‌گفتند پول بدهیم درست می‌شوی. بخاطر حرف‌ آنها با 4 آمپول و قرص بازی می‌کردم. اعتماد بین بازیکنان وجود نداشت. بین آنها آدم بد من شدم اما خودشان هم می‌دانند مشکل چه بود. کسانی که هنوز هم در تیم هستند و در نقش آدم باتعصب قرارداد می‌بندند.

امیدوارم امیر روزی عابدزاده شود
به آقای عابدزاده ارادت داشتم و دارم. همیشه افتخار می‌کردم در کنار عابدزاده هستم. مربی خوبی است و از تمریناتش لذت می‌برم. خیلی‌ها گفتند با توجه به حضورش در راه‌آهن به این تیم ‌می‌آیم اما تصمیم‌گیرنده شخص دیگری بود. آرزویم این است امیر عابدزاده در این تیم موفق شود و روزی جای پدرش را بگیرد و یک عابدزاده بزرگ شود.
اخبار ورزشی - ورزش 3


ویدیو مرتبط :
دریبل خفن گلر پرسپولیس!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات جنجالی آذری: چرا پنبه دزده دست به ریشش می کشد؟ / گلر پرسپولیس در حذفی اخراج نمی شد بالای سه تا می خوردند



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,سعید آذری

مدیرعامل ذوب آهن می گوید حرف هایش به پرسپولیس ها برنخورد، آنها پاک ترین تیم دنیا را دارند.

سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن سکوتش را با مصاحبه ای جنجالی می شکند. او اسمی از تیمی نمی آورد ولی مثل پرویز مظلومی می گوید داوری ها به نفع یک تیم خاص است. به ناگهان، با این حرف، هواداران پرسپولیس برمی خیزند و علیه مدیرعامل ذوب آهن موضع می گیرند. آذری اما می گوید حرف هایش کلی است و منظورش پرسپولیسی ها نبوده است.


آقای آذری حرف هایی که درباره داوری به نفع یک تیم خاص زدید، جنجال ساز شده و پرسپولیسی ها در فضای مجازی علیه شما موضع گرفته اند.
مگر من اشاره ای به نام پرسپولیس کردم؟ بنده کلی حرف زدم. ولی یک مثال خیلی معروفی داریم که می گوید این وقت ها، پنبه دزده، دست به ریشش می کشد.


چه شد که ناگهان به داوری ها اعتراض کردید؟
ببیند ما که با کارشناس ها ارتباطی نداریم. اسکوچیچ سرمربی فولاد می گوید بهترین فوتبال ایران را ذوب آهن انجام می دهد. مهدی پاشازاده همین حرف را می زند. آتیلا حجازی می گوید بهترین فوتبال را ذوب آهن ارایه می دهد. فرشاد پیوس که پرسپولیسی است همین نظر را دارد. ما فوتبال بازی می کنیم. متاسفانه در بازی استقلال اهواز باز هم مشکلات داوری پیش آمد. اصلا ما روی پنالتی بحثی نداریم چرا داور گل سالم ما را نمی گیرد؟ بعد از بازی پرسپولیس بود که هجمه ای علیه ما به راه انداختند و این شرایط پیش آمد. بنده هم که اسم از پرسپولیس ها نیاوردم، نظرم را کلی دادم. اگر پنبه دزد دست به ریشش می کشد، به ما چه ارتباطی دارد؟


پرسپولیسی ها می گویند ذوب آهن که در سه مسابقه این فصل مقابل همین ذوب آهن از داورها ضربه خورده است.
شما شک نکنید اگر در همان بازی جام حذفی هم اگر گلرشان از زمین بازی اخراج نشده بود و گلرشان کاوه را نمی زد، بالای سه گل از ما می خوردند. از همان موقع شما ببیند در اینستا هواداران این تیم چه کامنت هایی برای ما نوشتند. توام با توهین بود. به خودمان، خانواده مان و به باشگاه ذوب آهن. این در حالی است که طی دو سال گذشته همین ذوب آهن بیشترین کمک ها را به پرسپولیس کرده است. موقعی که آمدند محسن مسلمان را بخرند، پول نداشتند. ولی ما چک شان را قبول کردیم. همین الان محسن را از ترکیب شان بکشید بیرون ببیند چه کسی برای تیم شان میدان داری می کند؟ چه کسی می خواهد پلی میکرشان باشد؟ ما همیشه به آنها محبت داشته ایم و احترام می گذاریم. وقتی به اصفهان آمدند از سرمربی و سرپرست پرسپولیس تقدیر کردیم. منتهی هم نیست. وظیفه است. آقای مظلومی هم بعد از بازی استقلال حرف زد، الان فقط یکی دو باشگاه که نیست، صدای همه در آمده است. صدای سپاهان هم در آمده است. اول فصل یک فضایی ایجاد کردند که باند اصفهانی ها دارند فلان می کنند. قضا را تغییر دادند و داوری ها را تحت الشعاع قرار دادند. من صحبت هایم کلی است. به پرسپولیسی ها برنخورد. پرسپولیس پاک ترین تیم ایران است و عالی بازی می کند. نیازی نیست که علیه حرف های من موضع گیری کنند. اگر مشکلی ندارند که هیچ، اگر مشکلی دارند به ما ارتباطی پیدا نمی کند.


ولی قبول دارید فوتبال قابل پیش بینی نیست؟ از کجا معلوم گلر پرسپولیس اخراج نمی شد شما می باختید؟ یا در بازی رفت مگر توپ به دست بنگر نخورد که داور پنالتی گرفت و پرسپولیس باخت؟
من یک چیز می گویم. مگر ما پرسپولیس را در آزادی با 65 هزار تماشاچی دو بر یک نبردیم و به فینال جام حذفی رفتیم؟ کارلوس سانتوز سرش را چرخاند و توپ را توی دروازه کرد. بحثی در آن مسابقه نبود.کسی نمی تواند منکر توانایی ذوب آهن شود ولی علیه ما جوی به راه انداختند. الان ببیند داوری ها برای ما چطور بوده است. در همان بازی فولاد و پرسپولیس، مگر این تیم پنالتی نداد و داور به اشتباه نگرفت؟ من اگر حرفی زدم کلی بود. گفتم کسانی که می گویند باند اصفهانی باند اصفهانی در واقع قصد داشتند داورها را تحت فشار بگذارند.


در همین بازی هفته گذشته کارشناس های داوری گفتند در نیمه اول روی طارمی پنالتی شد و مدافع شما هم باید اخراج می شد.
یک کارشناس داوری این نظر را داد که او هم مسعود مرادی بود. آقای میرزا بیگی که خودش ناظر بازی بوده، در شبکه ورزش گفت که روی پنالتی پرسپولیس داور باید یک کارت زرد به طارمی می داد و پنالتی هم نمی گرفت. در همان صحنه طارمی در موقعیت آفساید توپ را گرفته است. نباید فقط به نظر یک کارشناس نگاه کرد.


شما می گوئید اشتباهات در واقع عمدی است یا سهوی؟
نه من نمی گویم تعمدا. اگر کسی تعمدی اشتباه کند که شرافت انسانی اش را زیر پا می گذارد. من می گویند این همه اشتباه نتیجه چیست؟ من فکر می کنم به خاطر اختلافاتی است که در سطح بالای فوتبال ما وجود دارد. الان اختلاف این است که چه کسی روی کمیته داوران نظارت کند؟ سازمان لیگ بازی ها را زیر نظر دارد ولی داوری ها زیر نظر فدراسیون فوتبال است. شما فکر می کنید چرا کارلوس کروش از تیم ملی استعفا می دهد؟


دلایل زیادی دارد.
به نظر من به خاطر این است که فدراسیون روی همه چیز تمرکز دارد الا تیم ملی. کروش می گوید سخت افزار را درست کنید تا من کارم را کنم ولی درست نشده. به نظر من باید برای حال مشکلات، یکسری چیزها از جمله داوری از بدنه فدراسیون جدا شود. الان این شکل کاری که ما داریم، حرفه ای نیست. بازی ها توسط سازمان لیگ برگزار می شود ولی نظارت داوری با فدراسیون است.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین