ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مشکل فردوسی‌پور من هستم نه سپاهان!



 

 

مشکل فردوسی‌پور من هستم نه سپاهان!

 

 

سرمربی سپاهان اصفهان در مورد اتفاقات رخ داده در برنامه 90 گفت: «خدا را شکر می‌کنم که در برنامه خودش حقایقی برملا شد.» امیر قلعه‌نویی در جمع خبرنگاران گفت: «در 10 روز گذشته 9 پرواز داشته‌ایم و در این مدت کوتاه سه بازی بسیار سنگین و حساسی را برابر حریفان خود انجام داده‌ایم. به همین دلیل در نیمه نخست بازی برابر نفت بازیکنان‌مان با افت بدنی مواجه شدند، اما با این وجود نباید از بازی بسیار خوب بازیکنان نفت نیز به سادگی بگذریم. آنها فضاها را به خوبی از ما گرفته بودند و در یک سوم میانی و یک سوم دفاعی خودشان بسیار عالی بازیکنان ما را پرس می‌کردند، اما در نیمه دوم با شناخت بهتری که از حریف پیدا کردیم، کمی به بازی سرعت دادیم و از فضاهای کناری تیم حریف به نفع خود استفاده کردیم که خوشبختانه توانستیم دو بار دروازه نفت را باز کنیم و هر سه امتیاز مسابقه را از آن خود کنیم. متاسفانه هنوز به دلیل آماده نبودن بازیکنان نمی‌توانیم تمرین‌های تاکتیکی انجام دهیم و به خاطر فشردگی بازی‌هایمان تنها فرصت ریکاوری داریم.»

 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان پیرامون اتفاقات رخ داده در برنامه 90 و صحبت‌های انجام شده بین فردوسی پور و دکتر شریفی گفت: «خدا را شکر می‌کنم. اگر خدا بخواهد ماجرایی را رسوا کند، به بهترین نحو این کار را انجام می‌دهد. با صحبت‌هایی که شریفی انجام داد، مظلومیت و حقانیت باشگاه سپاهان به تمام مردم ایران ثابت شد. متاسفانه در همین اصفهان هم افرادی بودند که ما را اذیت می‌کردند و با سوال‌هایشان قصد داشتند من و سپاهان را به حاشیه ببرند، اما مطمئنم اتفاقات دیگری هم رخ داده است که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. من بارها پیرامون این موضوع صحبت می‌کردم، چون ماجراهایی را می‌دانستم چرا که نمی‌خواستم آخرتم را با زدن حرف‌هایی خراب کنم، اما خوشحالم که مدیران کلان اصفهان پیگیر این موضوع هستند که چرا فردی باید از رسانه ملی برای ضربه زدن به یک تیم مردمی استفاده کند. این مسئله اصلا موضوع کوچکی نیست. چرا بعضی‌ها می‌خواهند مجموعه‌ای را که با مدیریت صحیح رشد پیدا کرده و توانسته در 10 سال گذشته برای خود در سطح آسیا اعتباری مثال‌زدنی کسب کند تخریب کنند. اگر به عملکرد کاروان ورزشی ایران در مسابقه‌های گوانگ‌جو نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که درصد بالایی از مدال‌های کسب شده حاصل تلاش ورزشکاران تیم‌های سپاهان و ذوب آهن اصفهان است. خدا را شکر می‌کنم که در برنامه خودش قسمتی از حقایق برملا شد.».../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
فردوسی پور و سپاهان (قابل توجه فردوسی پور)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت‌اللهی: فردوسی‌پور با خودش مشکل دارد!


نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد، باشگاه‌ها باید در زمان مقرر بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

تسنیم: نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد، باشگاه‌ها باید در زمان مقرر بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

هادی آیت‌اللهی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی تفصیلی در مورد مسائل مختلف از جمله تیم زیر 22 سال، تیم المپیک، کمیته اخلاق، تیم ملی فوتبال، حکم محسن قهرمانی و ... صحبت کرد.

تیم زیر 22 سال قربانی برنامه‌ریزی نامناسب شد

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد تیم زیر 22 سال اظهار داشت: این تیم 21 ماه اردو برگزار کرد و از مرحله مقدماتی به عنوان تیم اول راهی دور نهایی شد اما متاسفانه عدم برنامه‌ریزی سبب ناکامی این تیم در پیکارهای قهرمانی آسیا شد. باید پیش از اعزام این تیم، در تقویم برای زمان مسابقات تیم زیر 22 سال برنامه‌ریزی می‌شد تا در آستانه برگزاری آن با مشکل روبه‌رو نشویم.

آیت‌اللهی افزود: بیش از 85 درصد بازیکنان اصلی تیم زیر 22 سال در اختیار کادر فنی این تیم نبودند و امیدهای فوتبال ایران با ترکیبی نصفه نیمه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردند. اگر تیم اصلی در این رقابت‌ها حضور داشت به طور قطع مقام قهرمانی را به خود اختصاص می‌داد.

وی درباره اینکه این برنامه‌ریزی را چه گروهی باید انجام می‌داد، تاکید کرد: این اقدام باید از سوی گروه فنی و مدیریتی تیم زیر 22 سال بسیار زودتر انجام شده و به اطلاع سازمان لیگ می‌رسید.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: به همین دلیل کمیته فنی فدراسیون فوتبال برنامه سال آینده لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر، روزهای فیفا، بازی‌های آسیایی اینچئون، مسابقات مقدمات المپیک را استخراج کرده و قرار است با هماهنگی سازمان لیگ تقویم مدون سال 93 فوتبال کشور را تا پایان بهمن‌ماه آماده کنیم تا در سال آینده دیگر مشکل و تداخلی بین مسابقات ملی و باشگاهی پیش نیاید.

سرنوشت تیم المپیک

آیت‌اللهی تصریح کرد: اولویت ما در سال جاری حضور تیم ایران در جام جهانی برزیل بوده و به همین دلیل با توجه به تقویم فشرده لیگ برتر و جام حذفی که باید تا 20 فروردین به پایان برسد، جای مانور چندانی برای تیم زیر 22 سال باقی نماند. البته اگر مدیران باشگاه‌ها کمی گذشت می‌کردند و از هر تیم یکی، دو بازیکن به تیم زیر 22 سال ملحق می‌شدند می‌توانستیم نتیجه بگیریم اما متاسفانه بیشتر باشگاه‌ها با تیم زیر 22 سال همکاری نکردند و در همین جا باید از مدیران باشگاه‌هایی که در این مورد گذشت داشتند هم تشکر کنیم.

وی در مورد اینکه چرا تیم جوانان ایران به مسابقات قهرمانی زیر 22 سال آسیا اعزام نشد، پاسخ داد: تیم دوستی‌مهر نه آماده بود و نه می‌توانستیم آن را به این مسابقات اعزام کنیم. اگر همان تیم جوانانی که سال گذشته در امارات حضور داشت را ساماندهی کرده بودیم با برنامه‌ریزی می‌توانست در مسابقات قهرمانی زیر 22 سال آسیا شرکت کند که البته این کار انجام نشد و این موضوع تجربه دیگری برای فدراسیون فوتبال شد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با پذیرش این موضوع که امکان اعزام تیم المپیک ایران به این مسابقات وجود داشت، خاطرنشان کرد: تیم المپیک ما از تیم سال گذشته جوانان ایران به اضافه تعداد دیگری از بازیکنان تشکیل شده که اولویت این تیم بازی‌های آسیایی اینچئون و سپس مسابقات انتخابی المپیک در آسیا خواهد بود.

آیت‌اللهی در مورد اینکه وضعیت قرارداد با وینگادا برای تیم المپیک چه زمانی مشخص می‌شود، یادآور شد: قرار بود وینگادا هفته پیش به امارات بیاید اما در ایمیلی که برای ما فرستاده عنوان کرده که دوم یا سوم فوریه (یکشنبه یا دوشنبه هفته جاری) وارد امارات خواهد شد، ضمن آنکه حضور یا عدم حضور این مربی در همین سفر مشخص خواهد شد.

دعوت تیم المپیک به چین و ازبکستان

وی ادامه داد: گروهی در کمیته فنی فدراسیون شکل گرفته و طرح‌ریزی و برنامه‌نویسی برای تیم امید را از هم اکنون شروع کرده است. چه وینگادا و چه هر مربی دیگری هدایت تیم المپیک را قبول کند ناچار است همین برنامه را اجرا کند، چرا که در این برنامه روزهای فیفا لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات مختلف دیده شده است، ضمن آنکه از هم اکنون تیم المپیک ایران به چند تورنمنت از جمله چین و ازبکستان دعوت شده که همه اینها در برنامه تیم المپیک گنجانده شده است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه به غیر از وینگادا چه گزینه‌های دیگری برای هدایت تیم المپیک ایران وجود دارند، عنوان کرد: در مورد گزینه‌های دیگر ما که داخلی هستند باید به این نکته که تغییراتی در مدیریت کمیته ملی المپیک، دبیرکلی و هیئت اجرایی این کمیته صورت گرفته توجه کنیم. در این زمینه مشاوره‌هایی از کمیته ملی المپیک خواهیم گرفت، چرا که بخش عمده هزینه‌های مربی و تیم امید را این کمیته پرداخت می‌کند. حضور کفاشیان در کمیته ملی المپیک هم می‌تواند به تفاهم بیشتر کمک کند.

پیراهن طلایی بوی قلیان گرفت

آیت‌اللهی درباره حاشیه پیش آمده برای تیم زیر 22 سال پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا و اینکه در نهایت از بین اعضای کادر فنی و بازیکنان این تیم چه کسانی با محرومیت روبه‌رو شدند به تسنیم گفت: بحث محرومیت نبود بلکه موضوع برخورد بود و ما با افرادی که این کار ناپسند را انجام دادند، برخورد کردیم. ابتدا باید بگویم که باید کارهای فرهنگی در باشگاه‌ها انجام شود. بازیکنان 50 هفته در اختیار باشگاه‌ها و تنها 2 هفته در خدمت تیم ملی هستند و در این زمان ما نمی‌توانیم آنها را از قالب خود خارج کنیم.

وی افزود: بازیکنان تیم زیر 22 سال واقف بودند که پیراهن طلایی بر تن دارند و چشمان 70 میلیون نفر روی آنها است. شاید کاری که انجام شده هر هفته در تفرجگاه‌های اطراف تهران صورت بگیرد و برای کسی هم مهم نباشد اما وقتی افرادی که پیراهن تیم ملی را بر تن دارند این کار را انجام می‌دهند نیاز به برخورد است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه اعزام تیم زیر 22 سال به مسابقات قهرمانی آسیا بودیم با افرادی که این تخلف را انجام دادند برخورد اولیه صورت گرفت و پرونده در اختیار کمیته انضباطی است و اگر آنها تشخیص دهند جرائم دیگری هم در نظر گرفته خواهد شد.



استعفای منصوریان غیرحرفه‌ای بود

آیت‌اللهی درباره اینکه گفته می‌شود منصوریان همواره در تیم‌های پایه به مشکل خورده و ضعف مدیریتی دارد، تصریح کرد: منصوریان باید حرفه‌ای‌تر عمل می‌کرد و تا آخرین لحظه همراه تیم می‌ماند. استعفای او در آستانه مسابقات عمان غیرحرفه‌ای بود. مردم ما بهترین قاضی هستند و بعد از عملکرد تیم منصوریان مقابل کره جنوبی آنها قطعاً تشخیص می‌دادند که تیم زیر 22 سال در چه شرایطی به این مسابقات رفته و دست منصوریان تا چه اندازه بسته بوده است.

آیت‌اللهی درباره اینکه فقط صادقیان و مسلمان در اردوی تیم فوتبال زیر 22 سال قلیان کشیده بودند یا بازیکنان دیگری این کار را انجام داده بودند، پاسخ داد: نباید به این حاشیه‌ها پرداخته شود. فوتبال ما مسائل مهم‌تری دارد. من آن اسامی را اعلام نکردم! متاسفانه در رسانه ملی بیش از اندازه به این موضوع پرداخته شد که جای تاسف دارد. متاسفانه رسانه ملی که باید دانشگاه باشد، بیشتر چالش‌ها مطرح می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان منبع اعلام این اسامی معرفی شده‌اید، خاطرنشان کرد: به هر صورت من در ایران نبودم و باید هم چنین حرف‌هایی را بزنند!

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا عادل فردوسی‌پور با او مشکل دارد، تاکید کرد: باید این موضوع را از خود او سوال کرد. فردوسی‌پور با خودش مشکل دارد نه بامن.

کمیته اخلاق کلید خورد

وی درباره زمان آغاز فعالیت کمیته اخلاق هم به تسنیم گفت: با ابلاغ رای محمدزاده به عنوان سرپرست کمیته اخلاق کار این کمیته آغاز شده است. اکنون محمدزاده باید شرایط آیین‌نامه کمیته اخلاق را که توسط کمیته تدوین مقررات فدراسیون تنظیم شده با آیین‌نامه فیفا تطبیق داده و ظرف مدت یک ماه از گرفتن ابلاغش آن را آماده کرده و به هیئت رئیسه ارسال کند. ضمن آنکه اعضای حقوقی این کمیته را هم معرفی کند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: با معرفی این اعضا و صدور حکم برای آنها دیگر تمامی مسائل مربوط به فوتبال که خارج از زمین فوتبال رخ دهد توسط کمیته اخلاق بررسی خواهد شد.

آیت‌اللهی در این مورد که با تشکیل کمیته اخلاق هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال منحل خواهد شد، یادآور شد: این هیئت رسیدگی می‌تواند به عنوان هیئت تحقیق کمیته اخلاق فعالیت کند، البته به شرطی که صلاحیت آن در چارچوب آیین‌نامه و اساسنامه کمیته اخلاق مورد تایید باشد، چرا که کمیته تحقیق اختیارات خودش را دارد و تعیین آن با نظر کمیته اخلاق خواهد بود.

فرافکنی رویانیان

وی در واکنش به انتقادات به رای صادر شده برای محسن قهرمانی و اعتراض رویانیان درباره اینکه چرا آیت‌اللهی از تبرئه قهرمانی خبر داده بود، تاکید کرد: رویانیان فرافکنی کرده است! البته چون او دیگر از پرسپولیس رفته کاری به این مسائل ندارم اما همان زمان در مطبوعات پاسخش را دادم. در رابطه با آرای انضباطی هیچ فردی دخالت نکرده و کمیته انضباطی به عنوان جایگاهی مستقل تصمیم‌گیری کرده است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: کمیته انضباطی مستنداتی داشت که از طریق کمیته تحقیق ستاد رسیدگی در اختیارش قرار گرفته بود. با این حال کمیته انضباطی هم 2 ماه به این پرونده رسیدگی مجدد کرده و متهمان را فراخواند و در نهایت به همان نتایج ذکر شده در پرونده رسید.

آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: قضاتی که سال‌ها تجربه کاری دارند و در کمیته انضباطی فعالیت می‌کنند این پرونده را بررسی کردند و با در نظر گرفتن تمامی شرایط رای خود را صادر کردند که باید به آن احترام بگذاریم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود چرا برای قهرمانی به عنوان فرد اول این پرونده رای سبک‌تری نسبت به سایرین صادر شده است، به تسنیم گفت: آنهایی که این را می‌گویند از کجا می‌دانند قهرمانی نفر اول پرونده بوده است؟! ضمن آنکه این رای در کمیته انضباطی صادر شده و امکان اعاده دادرسی و اعتراض به حکم برای هر کسی که به این رای اعتراض دارد وجود داشته و قابلیت رسیدگی مجدد در کمیته استیناف پیش رو خواهد بود.

آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: 5 قاضی این پرونده را بررسی کردند و مستندات پرونده نیز همان چیزی بوده که ارائه شده، با این حال اگر فردی احساس می‌کند که رای اشتباه است می‌تواند اعتراض و درخواست اعاده دادرسی کند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اتهامات مطرح شده از سوی امیر عابدینی، مدیرعامل باشگاه داماش هم تاکید کرد: ابتدا باید بگویم که ما از این دوستان خواسته بودیم تا این مسائل درون خانوادگی را رسانه‌ای نکنند اما باز هم چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. در این مورد هم کمیته انضباطی مسائل را در دست بررسی دارد اما تاکنون به مدرکی که نشان دهنده درستی مباحث مطرح شده باشد نرسیده‌ایم.

انتخاب اسپانسر جدید تا یک هفته دیگر

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب اسپانسر جدید برای تیم ملی گفت: تصور می‌کنم در همین هفته جاری فدراسیون در مورد اسپانسر جدید خود به نتیجه برسد.

آیت‌اللهی درباره احتمال انتخاب برند خارجی برای اسپانسری تیم ملی هم تاکید کرد: اگر قرار به انتخاب شرکت خارجی باشد باید سیاست‌های آن شرکت با سیاست‌های کشور ما همخوانی داشته باشد و در این زمینه قبل از قرارداد حتماً از مراجع ذیربط استعلام خواهیم گرفت.

وی همچنین در مورد پذیرش طرح یوزپلنگ روی پیراهن تیم ایران به تسنیم گفت: خوشبختانه فیفا با این موضوع موافقت کرد. البته من هم پیراهن جدید را ندیدم اما امروز (شنبه) که از پیراهن تیم ایران رونمایی شود قطعاً پیراهن زیبایی را خواهیم دید.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره سرانجام پاداش تیم فوتبال ساحلی هم خاطرنشان کرد: از بخش‌های مختلف پاداش‌هایی به این تیم اهدا شد اما نام تیم فوتبال ساحلی در مراسم تجلیل از قهرمانان گنجانده شده و در آن مراسم از این تیم تجلیل شده و اعضای آن پاداش خود را دریافت خواهند کرد.

دیدار وزیر ورزش با رئیس جمهور درباره تیم ملی

آیت‌اللهی درباره دستاوردهای بازدید وزیر ورزش از کمپ تیم‌های ملی خاطرنشان کرد: بازدید آقایان گودرزی و سجادی از کمپ تیم ملی انگیزه زیادی برای ما ایجاد کرد. وزیر ورزش در این دیدار اولویت اصلی پیش رو را حضور موفق تیم ملی در جام جهانی برزیل عنوان کرد و قول داد هرگونه کمکی که از دستش بربیاید برای تیم ایران انجام دهد.

وی افزود: در همین زمینه وزیر ورزش جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور همچنین نوبخت دیگر معاون رئیس جمهور داشته و حتی گودرزی عنوان کرد که قرار است در جلسه‌ای با رئیس جمهور محترم مسائل و مشکلات تیم ملی را عنوان کند تا دولت حمایت‌های بیشتری در آستانه جام جهانی انجام دهد و ما بتوانیم با آرامش خاطر راهی این مسابقات شویم.

جزئیات ستاد جام جهانی

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره جزئیات فعالیت ستاد جام جهانی تصریح کرد: قرار است مسئولان وزارت ورزش، امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاعات همچنین سازمان گردشگری و فدراسیون فوتبال جلسات مستمری را در قالب ستاد جام جهانی و در جهت حمایت از تیم ملی ایران برگزار کنند.

وی افزود:‌ در این جلسات هم برای نفرات اعزامی و هم برای ساماندهی برنامه‌های فرهنگی در طول مسابقات برای ایرانیانی که از داخل و یا خارج کشور به برزیل می‌آیند برنامه‌ریزی خواهد شد ضمن آنکه شناساندن فرهنگ ایرانی همزمان با انجام مسابقات از جمله دیگر اهداف این ستاد خواهد بود.

آیت‌اللهی درباره اینکه چه افرادی از فدراسیون فوتبال در این ستاد حضور دارند، گفت: من به همراه رئیس و دبیرکل فدراسیون در این ستاد شرکت خواهیم کرد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره دیدار وحید هاشمیان با وزیر ورزش و بحث‌های مربوط به حضور او در کادر فنی تیم ملی خاطرنشان کرد: کادر تیم ملی فوتبال از قبل بسته شده و برنامه‌ریزی‌های این تیم مشخص است. اعضای کادر فنی در تمرینات باشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و برای کلیه مجموعه تیم بانک اطلاعاتی تشکیل شده است. بنابراین افزوده شدن هر نفر به این کادر تنها منوط به نظر سرمربی تیم ملی فوتبال است.

نفت عزیز ما نیست

آیت‌اللهی در بخش دیگری از گفت‌وگو با تسنیم این بحث که تیم نفت عزیز کرده فدراسیون است را رد کرد و گفت: تنها کاری که فدراسیون برای نفت انجام داد این بود که بازی این تیم را 2 روز زودتر برگزار کرد و بعد از بازگشت تیم زیر 22 سال از عمان هم تیم گل‌محمدی از وجود 3 بازیکن اصلی خود محروم بود که در واقع 30 درصد توان این تیم را تشکیل می‌دادند. به هر صورت آنهایی که شکست خوردند ممکن است چنین حرف‌هایی را مطرح کنند که واقعیت ندارد.

وی در مورد اینکه از رفتن رویانیان به دلیل انتقادهای زیادی که به فدراسیون داشت خوشحال شده است، تاکید کرد: این گونه نیست. به نظرم می‌آید خیلی مواقع کسانی که از جای دیگری گزیده می‌شوند نیش‌شان را به فدراسیون فوتبال می‌زنند!

آیت‌اللهی در این مورد که به عنوان فردی باسابقه سال‌ها حضور در ورزش چه نظری درباره وضعیت مدیریتی باشگاه پرسپولیس دارد، یادآور شد: همواره باید نگاه ویژه‌ای به پرسپولیس و استقلال باشد. این 2 تیم پشتوانه عظیم هوادار را دارند و راهی نیست جز آنکه نگاه سیاسی، امنیتی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی همزمان به این 2 باشگاه باشد تا کشور ضرر نکند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: با این حال معتقدم اگر هیئت مدیره و ساختار تشکیلاتی منسجم وجود داشته باشد یک مدیر ورزشی هم می‌تواند این باشگاه‌ها را اداره کند.

حمایت دولت برای میزبانی جام ملت‌ها

آیت‌اللهی در مورد آخرین وضعیت پیشنهاد میزبانی ایران برای جام ملت‌های آسیا تاکید کرد: جام ملت‌ها در سال 2019 دیگر مانند گذشته 16 تیمی نیست و با حضور 24 تیم در 6 گروه انجام می‌شود. به همین دلیل 2 شهر دیگر خود یعنی شیراز و اهواز را هم به عنوان گزینه‌های میزبانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کردیم. ضمن آنکه شهرهایی چون کرمان و یزد و چند شهر دیگر را در فهرست ذخیره خود خواهیم داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه کفاشیان در 7، 8 ماه گذشته با بسیاری از کشورهای آسیایی لابی کرده و عملکرد خوبی داشته است. اگر حمایت دولت در پشت این جریان باشد می‌توانیم به نتیجه برسیم. قرار است تا با هماهنگی وزیر ورزش در اولین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون با سجادی، معاون قهرمانی وزاراتخانه حساسیت این موضوع را بیان کنیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: شاید در سال 2019 که این مسابقات برگزار می‌شود ما دیگر نباشیم اما با قدرت این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم این دستاورد را برای آیندگان کسب کنیم.

آیت‌اللهی درباره اینکه احتمال دارد کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان پخش تلویزیونی این مسابقات به صورت HD شده و مشکلی مشابه با تیم ملی والیبال در لیگ جهانی این رشته ورزشی برای فدراسیون فوتبال رخ دهد، خاطرنشان کرد: این بحث مربوط به 5 سال آینده است و ما به روز در حال پیشرفت هستیم. والیبال فرصت زمانی که پیش روی ما وجود دارد را نداشت و به امید خدا اگر میزبانی به ایران داده شود مسائل و مشکلات را با کمک دولت و سایر ارگان‌ها برطرف خواهیم کرد.

وی درباره اینکه پس از سفر سپ‌بلاتر به ایران قرار بود نماینده‌ای از کشور ما به مجموعه‌های اجرایی فیفا اضافه شود، به تسنیم گفت: هنوز اتفاقی نیفتاده و البته جلسه‌ای هم نبوده است اما امیدواریم در اجلاس‌های آینده نزدیک فیفا چنین اتفاقی بیفتد.



به نقد دوستی و مهدوی‌کیا اعتقاد ندارم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد برخی انتقادات به وضعیت فوتبال پایه که از سوی دوستی‌مهر و مهدو‌کیا مطرح شد به تسنیم گفت: به این موضوع اعتقاد ندارم و ما نسبت به دیگر کشورهای آسیایی ضعیف‌تر نیستیم. برای تیم دوستی‌مهر تا زمان حضور در مسابقات آسیایی 28 اردو برگزار شد و آنها در کمتر از 9 ماه 170 روز را در اردو گذراند و چندین سفر خارجی داشتند.

آیت‌اللهی ادامه داد: مثالی از کشور ویتنام زده شده بود در حالی که این کشور نظام سوسیالیستی دارد و تمامی هزینه‌ها از سوی دولت پرداخت می‌شود. با این حال در ایران فدراسیون تنها از دولت کمک می‌گیرد و خودش برنامه‌ها و سرمایه عظیمی را از رده‌های زیر 12 سال تا بزرگسالان انجام داده است. ما 19 تیم در عرصه‌های مختلف فوتبال، فوتسال، ساحلی و فوتبال و فوتسال بانوان داریم که نشان دهنده اقتدار فدراسیون است و ضعیف خواندن این شرایط کمال بی‌انصافی است.

وی افزود: ما نه تنها ضعیف نیستیم بلکه شاید از رقبای خود قوی‌تر هم باشیم اما نمی‌دانیم چگونه از امکانات خود بهره‌برداری کنیم. هر گوشه از کشور ما که دست بگذارید معدن طلا است اما واقعیت این است که باشگاه‌های ما سازندگی در فوتبال را فراموش کرده‌اند. در ایران ما باید در تیم‌های ملی فوتبال پایه را بسازیم و به باشگاه‌ها بدهیم. در حالی که در دنیا دقیقاً این چرخه برعکس اتفاق می‌افتد.

ملی‌پوشان باشگاه‌ها برای تیم ملی هستند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه اسامی هر 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا توسط فدراسیون برای AFC ارسال شده درباره اینکه فدراسیون برنامه‌ای برای کاهش اختلاف کادر فنی تیم ملی و مربیان حاضر در باشگاه‌های آسیا را دارد، تاکید کرد: برنامه‌هایی برای هماهنگی در این زمینه داریم اما حرف آخر را فدراسیون می‌زند. کی‌روش مشکل جدی با بازیکنان لژیونر ندارد و معتقد است آنها در لیگ‌های اروپایی ساخته می‌شوند اما اعتقاد دارد باید بازیکنان داخلی را در اردوهای خود در اختیار داشته باشد.

آیت‌اللهی درباره همزمانی اردوهای تیم ملی با بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و اینکه در آن زمان وضعیت بازیکنان ملی‌پوش نمایندگان ایران چه خواهد شد، پاسخ داد: این باشگاه‌ها باید بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار تیم ملی بگذارند، چرا که اولویت ما تیم ملی فوتبال است.

کی‌روش مخالف رفتن ملی‌پوشان به لیگ‌های عربی است

وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر تمایل کادر فنی تیم ملی برای حضور برخی بازیکنان از جمله نکونام و منتظری در لیگ‌های عربی به تسنیم گفت: اصلاً اینگونه نیست. کی‌‌روش کاملاً مخالف حضور این بازیکنان در لیگ‌های عربی است و حتی تاکید دارد باید این بازیکنان جلوی چشم باشند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: باید بپذیریم لیگ‌های قطر امارات و کویت پایین‌تر از لیگ ایران است و من هرگونه ادعا که رفتن این بازیکنان با نظر کی‌روش بوده را رد می‌کنم.

شیخ سلمان لابی نکرد؟

آیت‌اللهی درباره اینکه گفته می‌شود لابی رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا در قرار گرفتن نام گروه ایرانی به عنوان فهرست ذخیره داوری جام جهانی نقش داشته تاکید کرد: این موضوع را بعید می‌دانم. در اینکه فغانی شایسته قضاوت در جام جهانی است شکی وجودندارد اما قرار گرفتن نام او در فهرست ذخیره جام جهانی هم افتخار بزرگی است.

وی در خصوص اینکه اعتراض‌ها نسبت به داوری افزایش یافته است، گفت: این یک معضل کلی در ورزش ما است که باید فرهنگ‌سازی شود. برخوردهایی که با این پدیده انجام می‌شود باید سازنده باشد نه اینکه بازتاب‌های منفی به دنبال داشته باشد. متاسفانه برخی از مدیران و مسئولان باشگاه‌های ما مشکلات خودشان در نتیجه‌گیری را به داوری‌ها می‌چسبانند و حتی به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که حرمت‌ها زیر سوال می‌رود. در حالی که همواره در جامعه ما قاضی یک فرد محترم است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه این فشارها باعث خداحافظی داورانی چون مظفری‌زاده و قضاوت نکردن ترکی شده است، یادآور شد: مظفری‌زاده و ترکی از داوران تحصیلکرده ما هستند و گمان نمی‌کنم تسلیم این شرایط شوند. به هر صورت امیدواریم آنها در هر لباسی که هستند چه نظارت و چه داوری بتوانند با سال‌ها تجربه کاری به فوتبال کشور کمک کنند.

دژاگه و قوچان نژاد مشکل سربازی ندارند

آیت‌اللهی در واکنش به برخی صحبت‌ها پیرامون مشکل خدمت سربازی بازیکنان لژیونر از جمله دژاگه و قوچان‌نژاد به تسنیم گفت: فدراسیون در این زمینه هماهنگی کامل را با معاونت وظیفه عمومی انجام داده و مشکلی برای بازیکنان لژیونرمان پیش نخواهد آمد.

خبرهای خوب با رفع تحریم

وی در مورد احتمال بازگشت پول های بلوکه شده فوتبال ایران بعد از رفع بخشی از تحریم ها ضد کشورمان هم یادآور شد: از طریق تمامی مراکزی که می توانند به ما کمک کنند به دنبال حل این مشکل هستیم و امیدواریم اتفاقات اخیر برای مردم ما خیر و برکت داشته باشد. امید زیادی داریم که فوتبال هم بتواند به حق و حقوق خود دست یابد.

انتخاباتِ خوبی بود

آیت‌اللهی در بخش دیگری از گفت‌وگو با تسنیم به عنوان فردی با سابقه فعالیت در کمیته ملی المپیک پیرامون انتخابات این کمیته گفت: انتخابات خوب و آزادی بود که در سال‌های اخیر کمتر  دیده شده، کیومرث هاشمی سال‌ها به عنوان یکی از مدیران ستادی سازمان تربیت بدنی، معاون این سازمان و مدیر تربیت بدنی آموزش و پرورش بوده و انتخابش برای ورزش مفید است.

وی ادامه داد: شهنازی هم از دوران طفولیت در ورزش بوده، سابقه مدیرعاملی ذوب‌آهن، ریاست فدراسیون و عضویت هیئت اجرایی کمیته و مدیریت ستادی سازمان تربیت بدنی را دارد، اعضای هیئت اجرایی کمیته المپیک هم افراد شناخته شده‌ای هستند و با این ترکیب معتقدم که شرایط خوبی برای ورزش کشور رقم خواهد خورد. به هر صورت از برنامه‌ریزی آماده‌سازی مسابقات اینچئون عقب هستیم و امیدواریم با جبران این عقب ماندگی در نهایت آمادگی کشورمان به این مسابقات برود.