ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مشعل المپیک 2012



 

مشعل المپیک 2012

المپیک 2012 لندن

 

مشعل المپیک

مشعل بازی‌های المپیک، امروزه جزیی از بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان است.مشعل المپیک ده‌ها روز پیش از شروع هر دوره از بازی‌های المپیک، مسیری را طی كرده و ضمن این‌كه به مردم دنیا نوید می‌دهد « المپیک نزدیك است»، به نشانه‌ی « اتحاد»، « همبستگی»، « نظم»، « صلح» و « دوستی بین ملت‌ها»، از شهری به شهری و از كشوری به كشور دیگر می‌رود.

 

« تاریخچه‌ی» مشعل بازی‌های المپیک به سال 1936 در برلین بازمی‌گردد. جایی كه «كارل دیم» دبیركل ستاد برگزاری بازی‌ها پیشنهاد مشعل المپیک را داد و پس از موافقت، با به‌كارگیری ذره‌بین‌های بزرگ در دشت المپیا، مشعل المپیک روشن شد و پس از طی شهرهای آتن، دلفی، سالونیك، صوفیا، بلگراد، بوداپست، وین و پراگ، به برلین رسید.حمل مشعل المپیک را در آن زمان 3331 دونده در طول 13 روز انجام دادند.

 

پس از آن بود كه مشعل المپیک و حمل آن به جزیی از بازی‌ها بدل شد و پیش از آغاز هر دوره از بازی‌ها، این كار در دشت المپیا تكرار شده و شهرها و كشورهای مختلف را طی می‌كند. ادامه‌ی روند حمل مشعل المپیک در دوره‌های مختلف به جایی رسید كه برای بازی‌های المپیك آتن، 12102 نفر در طول 78 روز مشعل را در مسافت 78 هزار كیلومتر حمل كردند، تا مشعل المپیک پس از خروج از یونان دوباره به آتن بازگردد.

 

مشعل المپیک 2012

مشعل المپیک 2012

 

مشعل المپیک 2012 لندن

مشعل المپیک لندن توسط ادوارد بار بروجی اسگوربی طراحی شده است كه آنها معتقدند این طرح از نظر فیزیكی سبك و از نظر بصری چشم نواز است، این مشعل با آب طلا مزین شده است.به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛مشعل المپیک لندن که متشکل از 8 هزار حفره می باشد نمایانگر 8 هزار مایل مسافتی است که 8 هزار دواطلب آن را طی و حمل می نمایند.

منبع:tebyanT،yic


ویدیو مرتبط :
لحظه روشن شدن مشعل المپیک 2012 لندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنان یونانی در مراسمی خاص و با شکوه مشعل المپیک 2012 را روشن کردند +تصویر



 

طبق یک سنت دیرینه و از اصول المپیک مشعل این بازیها در شهر المپیای یونان طبق مراسم خاص و با شکوه روشن شد. از ویژگیهای این مراسم حضور زنان در نقش الهه های یونانی و نمایش داستان چگونگی روشن شدن مشعل المپیک از شعله های نمادین خورشید توسط الهه های مقدس است.

 

المپیک , شهر المپیای یونان  , الهه های یونانی

 

طبق داستانهای قدیمی الهه ها با شعله ور کردن این مشعل حرارت عشق و دوستی و همکاری را در محفل برگزاری مسابقات پراکنده میکنند. بعد از اتمام مراسم روشن شدن این مشعل در اختیار ورزشکاران مختلف در کشورهای گوناگون قرار گرفته و نهایتا به محل برگزاری مسابقات میرود و مشعل اصلی بازیها را در آن مکان روشن میکند که تا پایان مسابقات روشن خواهد بود.

این دوره از مسابقات المپیک در لندن برگزار خواهد شد.

 

المپیک , شهر المپیای یونان  , الهه های یونانی

 

المپیک , شهر المپیای یونان  , الهه های یونانی

منبع:پرداد