ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مشاور جنجالی رافی مارتینتی: IOC می خواسته تکونی به کشته بده/ کشتی از المپیک حذف نمی شه ، خیالتون تخت



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مشاور جنجالی رافی مارتینتی: IOC می خواسته تکونی به کشته بده/ کشتی از المپیک حذف نمی شه ، خیالتون تخت

مدیریت ورزش - کشتی از المپیک حذف نمی شود ، خیال همه تخت . این جمله را مشاور رافی مارتینتی از تهران گفته است.

به گزارش خبرآنلاین ؛ درحالی که با تصمیم 15 عضو کمیته اجرایی IOC رشته ورزشی کشتی از ورزش های ثابت المپیک در آمده و باید 6 ماه بعد از اعضای مجمع عمومی درباره سرنوشتش تصمیم بگیرند ، رضا فتاحی مشاور جنجالی رئیس ایتالیایی فیفا ، می گوید خطری این رشته ورزشی را تهدید نمی کند.

رضا فتاحی در ماه های اخیر توانسته نفوذ زیادی در فدراسیون کشتی ایران داشته باشد. این ایرانی سال هاست که خارج از کشور زندگی کرده و توانسته در سال های اخیر نفوذ خوبی در تشکیلات فیلا داشته باشد. او با خطیب صاحب دوستی نزدیکی شده و به واسطه همین دوستی هم هست که خیلی از نامه های فیلا به نام شخص خطیب ، هر از چندی به تهران می رسد.

فتاحی اما از سوی منتقدان خطیب به شدت نقد می شود و می گویند او یار غار رافی مارتینتی در امور خاص است. رئیس ایتالیایی فیلا ،چندان رئیس خوشنامی نیست و غیر از زندگی شخصی ، در پروسه ریاستش هم مشهور به فعالیت دیکتاتوری و ... است. فتاحی اما این روزها در تهران است تا به عنوان نماینده ویژه فیلا نظارت داشته باشد بر عملکرد ورزش ایران برای میزبانی از جام جهانی کشتی. او ساعاتی پس از خبر حذف کشتی از المپیک 2020 ، گفت و گویی داشت با یکی از شبکه های لس آنجلسی تا درباره کشتی و المپیک حرف بزند. 

فتاحی در این باره گفت:« از سال 1988 به این ور ، بارها بحث کشتی و حذف آن از المپیک مطرح شده اما هیچ گاه این اتفاق نیفتاده چون کشتی با مدیریت خوب آقای مارتینتی هم تماشاگر دارد و هم خیلی خوب با دوپینگ مبارزه داشته. کشتی یکی از شاخه های اصلی و قدیمی المپیک است و نمی توانند آن را حذف کنند.

تغییرات زیادی هم برای اصلاح و زیبایی بیشتر داشته. در المپیک هم بازی های کشتی هر بار در سالن 6 هزار نفره اش پر بود. حتی فیلا کشتی بانوان را هم راه انداخته تا خیلی از گیرهای کمیته بین المللی المپیک را حل کند اما هر چند سال یکبار IOC تصمیم می گیرد تا تکونی به کشتی بدهد ولی لابی و قدرت نفوذ مارتینتی بالاست و کشورهای صاحب کشتی به کمک فیلا نمی گذارند این اتفاق بیفتد. ، خیالتون تخت!»

6 ماه زمان هست تا کشورهای عضو فیلا که تعدادشان 172 کشور است بتوانند با تلاش ویژه مانع از حذف این رشته شوند. در مجمع عمومی سپتامبر آینده در بوئینس آیرس ، کشتی برای المپیکی ماندن نیاز به 105 رای دارد تا المپیکی بماند./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
کشتی از المپیک حذف شد از فوتبال هم حدف میشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشتی از المپیک 2020 حذف شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کشتی از المپیک 2020 حذف شد

مسئولان کمیته بین المللی المپیک در اقدامی غافلگیرکننده رشته کشتی، یکی از کهنترین ورزش‌ها را از المپیک 2020 حذف کردند. این تصمیم در حالی گرفته شده است که ورزش ایران اکثر موفقیت هایش در المپیک های گذشته را در رشته کشتی فرنگی و آزاد کسب کرده است.

به گزارش مهر، مسئولان اجرایی کمیته بین المللی المپیک روز سه شنبه تصمیم به ابقای رشته پنجگانه گرفتند و به جای آن کشتی را از فهرست رشته های المپیکی حذف کردند.

بر پایه گزارش آسوشیتدپرس، مسئولان کمیته بین المللی المپیک پس از مطالعه 26 رشته المپیکی چنین تصمیمی را اتخاذ کردند. حذف این رشته بدین معنی است که کمیته بین المللی المپیک می تواند رشته جدیدی را جایگزین این رشته کند.

کشتی شامل کشتی فرنگی و کشتی آزاد می شود که از المپیک 1896 آتن در دستور کار این بازی ها قرار گرفته بود. کاروان ایران در ادوار گذشته المپیک بخش عمده ای از موفقیت ها و مدال های خود را از این دو رشته کسب می کرد./مهر