ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مسی در گفتگو با کیکر: قلبم با ژاوی حرف زد نه زبانم ؛ پلاتینی گفت رکوردش را می‌شکنم



 

 

 

مرد سال فوتبال جهان

 

مرد سال فوتبال جهان گفت: «هنگام دریافت توپ طلا سال 2011 فوتبال جهان، به جای زبان با قلبم با ژاوی حرف زدم.»

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از فارس، لیونل مسی دوشنبه هفته گذشته در مراسمی که در زوریخ سوئیس برگزار شد عنوان مرد سال فوتبال جهان در سال 2011 را کسب کرد. وی در گفتگویی با نشریه کیکر آلمان اظهار داشت: «هیچ‌گاه شور و شوقم را نسبت به بازی کردن از دست نمی دهم. برایم همین نکته که بازی می کنم، اتفاقی بسیار ارزشمند و عالی است. تازه ارزشمندتر وقتی است که ببینم همین احساس و باور در بارسلونا نیز وجود دارد.»

وی افزود: «درست است ما در بارسلونا به افتخارات گسترده‌ای رسیده‌ایم، اما نمی خواهیم کسب این افتخارات را برای خود کافی تلقی کنیم. چرا که هنوز هم با چالش‌هایی مواجه هستیم.»

در این گفتگو او به نکاتی اشاره کرد که در زیر می‌خوانیم:

* آقای مسی، با کسب سومین عنوان مرد سال فوتبال ، اکنون دیگر به طور رسمی در ردیف نفرات کاملا بزرگی همچون رونالدو و زیدان قرار گرفته‌اید. کسب این افتخار برای شما از چه درجه اهمیتی برخوردار است؟

- بدیهی است یک حس رضایتمندی به آدم دست می دهد، اما با چنین افکاری خودم را کاملا چهره‌ای بزرگ نمی پندارم؛ چرا که کار همچنان ادامه خواهد یافت و پس از بازی پنج‌شنبه با اوساسونا در جام حذفی، پیکارهای دیگری از راه خواهند رسید. باید در زمین از همه هم‌تیمی‌هایم به خاطر حمایت همه جانبه شان از بنده، تشکر کنم.

* شما مثل همیشه خیلی تند و سریع به تیم اشاره دارید. این حرکت فقط یک واکنش صرف یا واقعا از سر نیاز است؟

- واقعیت این است به تنهایی صاحب افتخارات شخصی نمی توانستم بشوم. معنای این حرف آن است که برای این منظور به تیم احتیاج دارم. از این جهت خیلی سریع یک فیلم ویدیویی درست کردم که در آن از همه هم‌تیمی‌ها تشکر می کنم.

* آیا هنوز هم می توان گفت که تنها نابغه‌ای که در زمین فوتبال می دود فقط مسی است؟

- چنین تعریفی از من واقعا مایه افتخار است، اما همه می دانیم که فوتبال را به صورت گروهی انجام می شود که من در تیم یک مسئولیت دارم و ایفای نقش می کنم.

* عضویت در تیم بارسلونا که از چندین سال قبل فوتبالی بازی می کند که در کتب تاریخی نوشته شده، چقدر برایتان با اهمیت است؟

- ببیند زمانی خواهد رسید که کسی نخواهد دانست بارسلونا در چنین سال‌های به طور دقیق صاحب چه افتخاری شده است، اما سال‌های سال هم که بگذرد، مردم به یاد بازی‌های زیبا تیم خواهند بود. اتفاقی که واقعا زیبا است. درست است ما به افتخارات گسترده‌ای رسیده‌ایم، اما نمی خواهیم کسب این افتخارات را برای خود کافی تلقی کنیم. چرا که هنوز هم با چالش‌هایی مواجه هستیم.

* بعد از شروع سال نو در بازی رفت با اوساسونا بدون آنکه فشار زیادی بیاورید، 4 بر صفر برنده شدید و در بازی برگشت هم بردید و به مرحله نیمه نهایی صعود کردید، این همه شور و تشنه بودن به کسب افتخار از کجا نشات می گیرد؟

- هیچ‌گاه شور و شوقم را نسبت به بازی کردن از دست نمی دهم. برایم همین نکته که بازی می کنم، اتفاقی بسیار ارزشمند و عالی است. تازه ارزشمندتر وقتی است که ببینم همین احساس و باور در بارسلونا نیز وجود دارد.

* آندونی زوبی زاره تا، مدیر ورزشی بارسلونا می گوید هیچ‌وقت نمی تواند تصور کند شما روزی اقدام به ترک بارسلونا کنید. واقعا اوضاع همین‌گونه است که او می گوید؟

- در این دنیا هیچ‌کس از آینده‌اش خبر ندارد، اما در موقعیت کنونی، ‌بله من هم نمی توانم تصور کنم از بارسا بروم. واقعا بارسلونا را دوست دارم و به آن عشق می‌ورزم.

* در تیم منتخب سال 2011 جهان، 5 بازیکن از بارسلونا حضور دارند. فکر می کنید سال بعد همین قاعده حفظ شود؟

- چرا که نه؟ ما که ضعیف‌تر از قبل نخواهیم شد. حتی با وجودی که اکنون رئال مادرید با چند امتیاز از ما فاصله گرفته و در صدر جدول پیشتاز است، باز چنین اتفاقی نخواهد افتاد. برای ما انتخابات فیفا به منزله افتخار و در عین حال شور و اشتیاقی بزرگ است.

* مثل سال‌های گذشته، شما ژاوی هم‌تیمی تان را به عنوان برترین بازیکن جهان انتخاب کردید. روی صحنه این بار خیلی صریح از او تشکر و قدردانی کردید. این حمایت صریح علت خاصی دارد؟

- هنگام دریافت توپ طلا به جای زبانم، قلبم در حقیقت با ژاوی حرف زد. ژاوی بازیکنی خارق‌العاده است. در عین حال آدمی با شخصیت و یک دوست خوب است. دیگر این که بازی کردن در کنارش، یک رویای بزرگ است.

* انتخاب ژاوی، آندرس اینیستا و سرخیو آخرو در فهرست 3 نفره مسی در جمع برترین های جهان بود. این انتخاب ها علت خاصی داشت؟

- من توانایی این 3 بازیکن را در فوتبال حرفه ای جهان قبول دارم و به همین دلیل آنها را برگزیدم.

* این اواخر شما ژاوی را حتی به عنوان "بهترین ورزشکار کره زمین" برگزیدید. در مورد چنین تعریفی چه حرفی برای گفتن دارید؟

- خود همین تعریف و تمجید از او یکبار دیگر نشان می دهد ژاوی چه انسان بزرگی است. من که فقط می توانم از او تشکر کنم.

* شما هنگام دریافت جایزه خود روی صحنه، با میشاییل پلاتینی شوخی کردید. رئیس یوفا به شما چه می‌گفت؟

- فقط اعتقادش را می گفت. این که او نیز در سال‌های هشتاد، سه بار پیاپی صاحب عنوان مرد سال شده است. این که تنها، به عنوان بازیکن سال اروپا مورد تقدیر واقع شده است. این نکته را هم به من گفت که با گرفتن یک عنوان مرد سال دیگر،‌ از رکوردش جلو خواهم زد.

* پایان سال 2011 برای شما تازگی داشت. توانستید برای اولین بار در آرژانتین مرد سال ورزش شوید. در کشورتان چه اتفاقی افتاده که برخلاف بقیه جهان، به چنین انتظار طولانی اکنون پایان داده‌اند؟

- تا جایی که می دانم، موضوع به این نکته ارتباط دارد که در بارسلونا زندگی می کنم، اما باور کنید در قید این گونه افتخارات نیستم. از سال‌ها قبل واقعا احساس می کنم که مردم کشورم را چقدر زیاد دوست دارم و این چیزی است که به آن افتخار می کنم.

* خطاب به آن دسته که همیشه می گویند جای کسب یک عنوان با تیم آرژانتین در ویترین افتخارات‌تان خالی است، چه حرفی برای گفتن دارید؟

- می گویم که آنها حق دارند چنین چیزی از من بخواهند، اما هنوز جوان هستم. مطمئنم روزی خواهد رسید که به چنین افتخاری با تیم ملی برسم. در این چند سال گذشته تغییر کادر مربیگری زیادی در تیم ملی وجود داشته که همین امر پیوسته سیستم بازی و بازیکنان تیم را عوض کرده است. هدف بزرگ ما کسب جام جهانی است، اما باید در نظر گرفت اکنون تیم آرژانتین از گروه بزرگان فوتبال دنیا عقب افتاده است.


ویدیو مرتبط :
رونالدو بالاخره حرف دلش را زد : من از مسی بهترم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناراحتی شدید مسی از هواداران / فوق ستاره برای اولین بار حرف از جدایی زد!



اخبار,اخبار ورزشی,پردرآمدترین بازیکن دنیا


 اخبار ورزشی - ناراحتی شدید مسی از هواداران / فوق ستاره برای اولین بار حرف از جدایی زد!

فوق‌ستاره آرژانتینی کاتالان‌ها به طور غیرمستقیم به آن دسته از هواداران تیمش که چندی پیش او را هو کردند هشدار داد فکر نکنند که او تحت هر شرایطی در نیوکمپ خواهد ماند.

 لیونل مسی پس از عقد قرارداد جدیدش با تیم فوتبال بارسلونا که او را به پردرآمدترین بازیکن دنیا تبدیل کرد، برای اولین بار در دوران حضورش در نیوکمپ حرف از جدایی از کاتالان‌ها به میان آورد.

در جریان بازی هفته گذشته بارسلونا برابر اتلتیکومادرید در نیوکمپ که تساوی دو تیم در آن به معنای رقم خوردن یک فصل بدون جام برای آبی‌واناری‌‌ها بود، هواداران بارسا مسی را که همچون چند هفته گذشته بازی ضعیفی ارائه کرد هو کردند، اقدامی که ظاهراً باعث ناراحتی کاپیتان تیم ملی آرژانتین شده است.


مسی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه اجتماعی اینترنتی ضمن اشاره به قرارداد جدیدش نوشت: «بسیار خوشحالم که می‌خواهم در باشگاه بارسلونا که مانند خانه‌ام است بمانم و این چیزی است که من همیشه گفته‌ام. این مسئولان بارسلونا هستند که درباره آینده من تصمیم‌گیری می‌کنند اما گزینه من ماندن در بارساست، چون هنوز احساس می‌کنم تمامی افرادی که در این تیم هستند مرا می‌خواهند هرچند اگر اینطور نبود راه دیگری را در پیش می‌گرفتم، چون من همیشه تصمیمی را گرفته‌ام که به نفع بارسلونا بوده است».

مسی در ادامه پیام خود همچنین از هواداران بارسلونا به خاطر ناکامی‌های تیم محبوب‌شان در فصلی که گذشت عذرخواهی کرده است: «فقط می‌خواهم از تمام هواداران بارسلونا به خاطر صبر و تحمل‌شان تشکر کنم و قول بدهم که فصل آینده در همان سطحی بازی کنیم که تیمی مانند بارسلونا می‌طلبد و موفقیت‌های بزرگی کسب کنیم».

کاپیتان تیم ملی آرژانتین تصریح کرد: «این فصل شاید آنطور که انتظار داشتیم پیش نرفت و یکی از بهترین سال‌های دوران بازیگری‌ام نبود. با این حال اطمینان دارم که سطح بازی همه اعضای تیم در فصل آینده بالاتر خواهد رفت. در روز آخر ما این شانس را داشتیم که چیزی به دست آوریم اما آن را از دست دادیم».
 اخبار ورزشی - تسنیم