ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مسئول حذف سپاهان کیست؟



 

 

 

مسئول حذف سپاهان کیست؟

 

 

عصر ایران ورزشی، اهورا جهانیان - حذف ذوب آهن و سپاهان از لیگ قهرمانان مهر تایید تازه ای بود بر روند نزولی فوتبال ایران در آسیا. ما اگر چه مدعی هستیم بهترین فوتبال آسیا را داریم، ولی هر سال شاهد حذف تیم های باشگاهی مان از لیگ قهرمانان اسیا هستیم.

تیم ملی فوتبال ایران هم همیشه در جام ملتهای آسیا به چنین سرنوشتی دچار می شود و در بهترین حالت، اگر این بار موفق شویم به جام جهانی صعود کنیم، یک خط در میان راهی جام جهانی می شویم تا در آن جا پس از سه بازی، به خانه برگردیم.

این فوتبال با این مدیران ناکارآمد دولتی، آیا شایستگی اش چیزی جز وضعیت فلاکت بار کنونی است؟

مدیران دولتی ای که با استفاده از رانت سیاسی زمامدار تیم های لیگ برتر فوتبال ایران می شوند، در عمل نشان داده اند که کارایی بالایی ندارند.

آنها بالاترین هنرشان، در بهترین حالت، جذب بودجه برای تیم های تحت مدیریتشان است. هر مدیری که سیاسی تر و از روابط بیشتری در ساختار قدرت  برخوردار باشد، بودجه بیشتری هم برای تیمش جمع می کند.

حذف استقلال از جام باشگاههای آسیا به دلیل ارسال دیرهنگام یک کاغذ چند سالی پیش از این و نیز حذف دیروز سپاهان به دلیل بی اطلاعی از تعداد اخطارهای فلان بازیکن، نشانه آشکاری از ناکارآمدی مدیران " دولت گماشته " این دو تیم پرطرفدار ایرانی است.

اما آیا حذف مضحک سپاهان از جام باشگاههای آسیا، چیزی را در فوتبال این کشور تغییر خواهد داد؟ بدیهی است که نه؛ زیرا اگر قرار بود درخت ناکارآمدی مدیران در فوتبال ایران با این بادهای ناکامی سرنگون شود، خیلی پیش از این ها می بایست انقلابی پیشرفت گرایانه در شیوه مدیریت فوتبال این دیار رخ می داد.

در چند روز گذشته، بحث های زیادی درباره شیوه حذف سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا مطرح شده است. احتمالاً در چند روز آینده نیز شاهد چنین بحث هایی خواهیم بود ولی در نهایت معلوم نخواهد شد که مسئول این حادثه مضحک اما دردبار کیست.

سپاهان علیرغم برد در دو بازی رفت و برگشت، از دور مسابقات حذف شد و مدیرعامل این تیم، که مسئول نهایی تمامی تصمیمات و ناکامی های تیم است، در کمال خونسردی بر مسند خویش نشسته و به هیچ وجه پاسخگوی افکار عمومی نیست.

این هم یکی از نتایج " مدیریت دولتی " در فوتبال است. اگر مدیر دولتی بالاتر از مدیر عامل سپاهان، حساسیت چندانی به حذف این تیم نشان ندهد، جناب مدیرعامل همچنان با خیال راحت بر صندلی خود تکیه می دهد و آب هم ته دلش تکان نمی خورد. تماشاگران سپاهان هم، که به شدت از این شیوه حذف تیمشان ناراحتند، ان شاء الله سال بعد در لیگ قهرمانان آسیا تیم محبوبشان را تشویق می کنند!

ریشه این " خیال آسوده " و بی اعتنایی نسبت به دغدغه های مردم فوتبالدوست این کشور، تنها زمانی خشک می شود که درخت مدیریت دولتی در فوتبال این مملکت، سرنگون شود..../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
نفت آبادان 1 - 0 سپاهان❤ حذف سپاهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش سایت سپاهان به حذف از لیگ قهرمانان



 

 

واکنش سایت سپاهان به حذف از لیگ قهرمانان

 

شیرها بردند، گرگ های پوشالی صعود کردند

وب سایت رسمی باشگاه سپاهان در واکنش به حذف این تیم از لیگ قهرمانان اسیا نوشت: شیرهای ایران رفت و برگشت بردند، اما گرگ های پوشالی صعود کردند! تیم فوتبال سپاهان اصفهان که بازی رفت را با نتیجه یک بر صفر به پایان رسانده بود، به خاطر استفاده از رحمان احمدی بازیکن دو اخطاره، با رای AFC در آن مسابقه با نتیجه 3 بر صفر بازنده شد. البته مسئولان این باشگاه با استناد به یکی از بخشنامه های کنفدراسیون به رای AFC اعتراض کردند و باید منتظر ماند که نتیجه این اعتراض مشخص شود.