ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

محمود گودرزی؛ حلقه گم شده ورزش کشور



اخبار,اخبار ورزشی,محمود گودرزی

محمود گودرزی را باید حلقه گم شده ورزش کشور دانست؛ چهره ای که ورزش را به دانشگاه پیوند زد.

روزی که محمود گودرزی رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را گرفت، جامعه ورزش نفس راحتی کشید.

 

گودرزی همان شخصی بود که ورزش به آن احتیاج داشت؛ یک چهره دانشگاهی که ورزش و دانشگاه را به هم پیوند بزند.

 

گودرزی از روزی که مسئولیت یکی از پرمخاطب ترین وزارتخانه های کشور را در اختیار گرفت، در بعد ورزشی سعی کرد نگاهش را فقط معطوف به یک رشته خاص نکند.


او وزیری است که فوتبال را تافته جدا بافته نمی داند و در طول دوره حضورش همواره سعی کرده به تمام رشته های ورزشی توجه کند. گودرزی دلیل قانع کننده ای برای این نوع نگاه دارد: «درست است که عده زیادی یک رشته را دوست دارند، ولی ما بیشمار آدم داریم که به رشته های دیگر علاقمند هستند.

 

چرا باید همه رشته های ورزشی را فدای یکی کنیم؟ چرا باید رسانه ما صبح تا شب فقط یک ذائقه را تامین کند؟ باید به تمام ذائقه ها و سلیقه ها پرداخته شود.»


محمود گودرزی از نظر افتتاح پروژه های عمرانی جدید هم به توفیق قابل توجهی دست یافت. روزی که او سکان هدایت وزارت ورزش را در اختیار گرفت، بیش از 4 هزار مجموعه ورزشی و پروژه های کلنگ خورده وجود داشت؛ پروژه هایی که تکمیل آن ها 8 هزار میلیارد تومان هزینه می برد.

 

اما کل پولی که دولت بابت عمران به دولت می دهد 150 میلیارد تومان است. یعنی برای اتمام این پروژه ها با 150 میلیارد تومان، 35 سال زمان نیاز است. با این وجود وزارت ورزش در سال 93 سه برابر ظرفیتی که اعتباراتش اجازه می داد، پروژه افتتاح کرد.


در طول دوره حضور گودرزی در وزارت ورزش، 10.5 درصد به آمار افرادی که جذب ورزش همگانی شده اند افزوده شده است و خود گودرزی پیش بینی می کند که این عدد در سال 94 بیشتر شود.

 

گودرزی اعلام کرده که در ایران حدود 15 درصد از مردم ورزش می کنند اما این آمار در کشورهای توسعه یافته، بیش از 70 درصد است که یکی از ایده آل های وزیر ورزش این است که ایران هم به سمت این عدد برود.


دیگر توفیقی که وزارت ورزش در دوره گودرزی به آن دست یافته، حفظ توانایی ورزش قهرمانی ایران با وجود کاهش قابل توجه اعتبارات است.

 

در بازی های اینچئون با نزدیک به 278 میلیارد تومان هزینه، (یک سوم یا یک چهارم هزینه دوره قبل)، نتیجه مشابه بازی های گوانگژو ثبت شد. ایران از لحاظ مقام پایین آمد اما تعداد مدال ها زیاد شد.

 

رشد والیبال، تکواندو، کاراته، کشتی، تیراندازی، قایقرانی، اسکواش، بدمینتون و بسکتبال هم مربوط به دوره وزارت محمود گودرزی است.

اخبار ورزشی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
صحبت های محمود گودرزی در گردهمایی وزارت ورزش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محمود گودرزی چهارمین وزیر ورزش پیشنهادی


حسن روحانی محمود گودرزی را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان معرفی کرد.

مهر: حسن روحانی محمود گودرزی را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان معرفی کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پی عدم رای اعتماد مجلس به نصرالله سجادی سومین وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارتخانه ورزش و جوانان در جلسه علنی مجلس خبر داد که حسن روحانی رئیس جمهور ، محمود گودرزی را به عنوان وزیر بعدی پیشنهادی معرفی کرده است.

وی همچنین اعلام کرد که جلسه رای اعتماد به گودرزی یکشنبه هفته آینده برگزار می شود .

رئیس مجلس در پاسخ به اعتراض نمیاندگان که تاکید داشتند هفته آینده هفته تعطیلی مجلس است ، گفت : طبق آیین نامه داخلی مجلس جلسه رای اعتماد باید حد اکثر ده روز پس از معرفی وزیر پیشنهادی برگزار شود.

لاریجانی اعلام کرد که بیوگرافی گودرزی امروز در اختیار نمایندگان مجلس قرار می گیرد.