ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

محسن بنگر: آرش را عمدا زدم


بنگر می گوید:«برهانی را به این دلیل زدم تا بازیکنان پرسپولیس را به خود بیاورم.»

خبر آنلاین: بنگر اینجا... بنگر آنجا... بنگر همه‌جا! ابتدا می‌خواستیم او را مرد خشن دربی لقب بدهیم اما وقتی بار دیگر بازی استقلال و پرسپولیس را مرور کردیم، به نتایج جالب‌تری رسیدیم! هرچند دوره سوپرمن و سوپرمن‌بازی تمام شده ولی محسن بنگر در دربی در این نقش ظاهر شد. مدافع باتجربه پرسپولیس در طول بازی با استقلال همه جا دیده شد. در زمین خودی، محوطه هجده‌قدم حریف، وسط میدان، سمت راست و گوش چپ و... خلاصه آن که محسن بنگر در دفاع اولین نفری بود که دفع توپ می‌کرد و در ضربات ایستگاهی هم پیش می‌کشید و بالاتر از مدافعان آبی سر می‌زد! همین تلاش، دوندگی و جنگندگی تا آخرین لحظات دربی باعث شد تا او مهمان ما در کافه خبر باشد.

خشن‌ترین مرد دربی لقبی است كه باید به تو بدهیم یا آندرانیك تیموریان؟!

هر دو! البته من خیلی هم خشن نبودم ولی آندو... (بعد از مكثی كوتاه) باورتان نمی‌شود اما خیلی دلم می‌خواست آندو پرسپولیسی باشد. جنس فوتبال تیموریان را خیلی می‌پسندم. كاش آندو در پرسپولیس بود. آنگاه هیچ‌ غم و غصه‌ای نداشتیم!

حتی آن لحظه‌ای كه همه پرسپولیسی‌ها را می‌زد، باز هم دوستش داشتی و حرص نمی‌خوردی؟

فوتبال همین است دیگر! قشنگی دربی به همین لحظه‌هاست. فقط تعجب می‌كنم چرا عادل فردوسی‌پور صحنه خطاهای آندو را سانسور كرد؟!

حالا كه اسم برنامه 90 وسط آمد،‌باید بپرسیم از اینكه اسم تو در میان بهترین‌های دربی نبود، ناراحت نشدی؟

اصلاًً، حق مهدی طارمی و محمد نوری بود كه در نظرسنجی بهترین بازیكن دربی باشند اما به رغم رفاقت دیرینه با امید ابراهیمی، از دیدن اسم امید در بین بهترین‌های دربی واقعاً خشكم زد! آخر امید چه كار كرد كه در این لیست قرار گرفت؟ سجاد شهباززاده هم كه فقط یك گل زد و در سایر دقایق راه رفت!

شاید هم عادل اگر اسم 3 پرسپولیسی را كنار یك استقلالی می‌گذاشت، رأی پرسپولیسی‌ها شكسته می‌شد و آن بازیكن آبی‌پوش بهترین بازیكن دربی لقب می‌گرفت.

شاید،‌ ولی از نظر من مهرداد كفشگری بهترین بازیكن میدان بود اما مهدی طارمی هم عالی بود. معتقدم مهدی طارمی تنها فوتبالیست ایرانی است كه می‌تواند در اروپا بازی كند، فقط كمی تجربه‌اش پایین است.

خودت هم جزو بهترین‌ها بودی. قبول نداری؟

من كه پیرمرد پرسپولیس هستم. (خنده دسته‌جمعی)

متولد چه سالی هستی؟

اصلش 1359 هستم اما شناسنامه‌ام را یك سال بزرگتر یعنی 1358 گرفتند تا زودتر به مدرسه بروم!

راستی با آرش برهانی مشكل قبلی داشتی؟

نه، در لحظه كرنر، من، آرش برهانی را گرفتم یعنی وظیفه‌ام همین بود. آن وقت او با آرنج به تخت سینه‌ام كوبید و من هم با دست او را هل دادم ولی سیلی نزدم. حالا صحنه‌های درگیری مرا نشان دادند در حالی كه آندو باید در 10 دقیقه اول اخراج می‌شد!

ولی تا آخر بازی با آرش كل‌كل داشتی.

كل‌كل نداشتم، دربی همین است دیگر!

چرا پس از پایان دربی گفتی با برهانی هیچ رفاقتی نداری؟ مگر شما با هم دوست صمیمی نیستید؟

نه، ما هیچ ارتباطی بیرون زمین نداریم.در دربی هم كه رفاقت خنده‌دار است. اگر ما در دربی 10 بازیكن در دو تیم مثل آندو داشتیم، بازی خیلی هم زیباتر می‌شد.

كم نیستند كسانی كه اعتقاد دارند محسن بنگر باید در دربی اخراج می‌شد.

اشتباه می‌كنند! من یك كارت زرد باید می‌گرفتم كه گرفتم!

آن صحنه تكل تو روی پای هاشم بیك‌زاده خطا نبود؟

نه كه نبود! من توپ را زدم ولی چون جثه‌ام بزرگ است طرف هرجا به من می‌خورد،‌ همه فكر می‌كنند خطا كردم!

حمید درخشان قبل از دربی با شما مشورت كرد؟

حمیدخان همیشه با محمد نوری، ‌رضا نورمحمدی و من به عنوان باتجربه‌های تیم مشورت می‌كند اما ارنج و تركیب تیم را خودش می‌چیند و در این رابطه با دستیارانش مشورت می‌كند.

حمید درخشان در مصاحبه دیروز خود با ما می‌گفت حق محسن بنگر است كه فیكس تیم ملی باشد.

نظر لطف حمیدخان است اما باید به سلیقه آقای كروش احترام گذاشت.

به تیم ملی فكر می‌كنی؟

من نباید این حرف را بزنم اما فصل گذشته به گواه كارشناسان بهترین بازی‌هایم را در پرسپولیس انجام دادم كه هیچ‌چیز نصیبم نشد. كسانی به جام جهانی برزیل رفتند كه نصف من هم نبودند... (حرف‌هایی می‌زند كه به رسم امانت نزدمان محفوظ می‌ماند!)

سرمربی پرسپولیس بعد از خوردن گل از استقلالی‌ها بدجوری با تو جروبحث كرد. درخشان معتقد بود حواس محسن بنگر روی بیرون رفتن رضا حقیقی پرت شد و گل خوردیم!

نه، حواس من پرت نشد! من بعداً هم به حمیدخان گفتم كه چرا رضا حقیقی 5 دقیقه بیرون زمین معطل كرد و تعویض انجام نشد. در آن لحظات چپ و راست روی دروازه‌مان توپ می‌ریختند و... شرایط خیلی سختی بود ولی خدا را شكر كه بردیم.

بهترین بازیكن استقلال چه كسی بود؟

آندرانیك تیموریان و والسلام!

شنیدیم برخی بازیكنان استقلال بازیكنان شما را در طول بازی مسخره می‌كردند؛ درست است؟

(سری به نشانه تأسف تكان می‌دهد) بله، متأسفانه یك بازیكن باتجربه استقلال همان اول بازی كری خواند كه اینها خیلی ضعیف هستند و دیگر استقلالی مدعی هم می‌گفت شما می‌خواهید با طارمی و عباس‌زاده دربی را ببرید؟ اسم این دو را مسخره می‌كردند اما كار خدا را دیدید همان طارمی كه مسخره می‌كردند، چه بلایی سر استقلال آورد؟! به نظرم بازیكنانی كه ضعیف هستند، در طول بازی كری می‌خوانند. شما دیدید كه آندو اصلاً كری نمی‌خواند و...

به هر حال دربی چنین بازیكنانی را هم می‌طلبد كه كری بخوانند و بازی را گرمتر كنند.

قبول دارم، دربی بازیكن جنگجو و باتعصب می‌خواهد. هركس در دربی مظلوم باشد، بازنده است. البته اگر كری می‌خوانید باید بتوانید در عمل هم چیزی نشان دهید. همین مهدی طارمی بی‌سروصدا آمد و ستاره دربی شد. قبل از دربی به حسین‌آقا (عبدی) گفتم مهدی طارمی را فیكس بازی بدهند اما ایشان گفت كه حمیدخان برنامه خوبی برای او دارد و مهدی را از دقیقه 60 به بعد ببینید.

و همین اتفاق هم افتاد!

بله، اصلاً نقشه ما همین بود. قرار بر این شد كه ما مدافعان استقلال را خسته كنیم و در 30 دقیقه پایانی مهدی طارمی وارد زمین شود و دفاع‌شان را به هم بریزد. وقتی در دقیقه 60 تابلوی تعویض بالا رفت، می‌دانستم دارد اتفاقات خوبی می‌افتد و همه دیدید چنین اتفاقی هم افتاد.

آقامحسن، بی‌تعارف در پرسپولیس باند شمالی‌ها را دارید؟ می‌گویند خیلی هوای یكدیگر را دارید.

باند كه نه اما بازیكنان مستعد شمالی در سرتاسر ایران پخش هستند. بیشترین میزان دوندگی هم متعلق به شمالی‌ها بود و همین كفشگری در حد استانداردهای اروپایی دوید. هوای همدیگر را هم داریم ولی باند و باندبازی در پرسپولیس وجود ندارد.

این پنجمین دربی محسن بنگر بود. چه فرقی با 4 دربی قبلی داشت؟

به نظرم در 4 دربی قبلی بسیار ترسو بازی كردیم. هم ما و هم استقلالی‌ها از شكست ترسیدیم و به نتیجه صفر - صفر رسیدیم اما در این دربی برای برد به میدان رفتیم و خدا را شكر نتیجه هم به نفع ما تمام شد. البته یك نكته را هم حتماً ذكر كنید كه در برنامه 90 از قلم افتاد. آقای ماجدی ماشاءا... با همراهی كارشناس داوری (هدایت ممبینی) تمام صحنه‌ها را به نفع استقلال دانستند اما می‌خواهم بگویم سانتر خسرو حیدری از بیرون خط به پای اومانا خورد و داور كرنر گرفت. اصلاً آن توپ اوت شده بود كه به اشتباه كرنر اعلام شد و همان كرنر هم به گل استقلال تبدیل شد.

لحظه اخراج امید عالیشاه اگر دست تو به او می‌رسید، چه كار می‌كردی؟

(به شوخی) امید را می‌كشتم! نمی‌دانم با وجود داشتن كارت زرد چرا آن حركت را انجام داد. اگر 10 نفره نمی‌شدیم، چه بسا خیلی راحت‌تر بازی می‌كردیم و آن همه فشار و استرس را متحمل نمی‌شدیم.

شاید اگر محمد نوری به عنوان كاپیتان و بزرگتر تیم پیراهن خود را درنمی‌آورد، آنگاه امید عالیشاه جوان هم حركت او را تقلید نمی‌كرد.

از محمد نوری با آن همه تجربه بعید بود. در بازی هفته شانزدهم مقابل نفت تهران من نیستم، محمد نوری نیست، امید عالیشاه نیست، ‌پیام صادقیان و رضا حقیقی هم نیستند! حالا پرسپولیس با چه بازیكنانی می‌خواهد جلوی تیم منصوریان بازی كند، خدا می‌داند!

اگر خودت جای یدا... جهانبازی بودی، چند كارت زرد و قرمز به محسن بنگر می‌دادی؟

(می‌خندد) باز كه برگشتید به خانه اول! اول آرش برهانی مرا زد و اتفاقاً بلافاصله بعدش گفت ببخشید! به نظرم داور به جای كارت دادن به من باید پنالتی واضح پرسپولیس را می‌گرفت. آندو بازیكن ما مهدی طارمی را قیچی كرد اما آقای جهانبازی ندید! آن وقت جناب ممبینی هم به عنوان كارشناس می‌آید و برای به دست آوردن دل استقلالی‌ها می‌گوید آن صحنه پنالتی نبوده است.

حالا كه خودمان هستیم، بی‌رودربایستی اگر به جای جهانبازی یك داور مطرح خارجی مثل «روزتی» ایتالیایی بود، باز هم آن‌طور بازیكنان حریف را می‌زدی؟

راستش را بخواهید نه! اما می‌خواهم یك اعترافی در خبرورزشی داشته باشم؛ من آن لحظه كه آرش برهانی را زدم، تیم واقعاً تحت فشار بود. استقلالی‌ها حمله می‌كردند و شاید احساس كردم بچه‌های ما كپ كرده‌اند. بنابراین آن برخورد را با آرش كردم و بعد بلافاصله بر سر 5 بازیكن خودمان داد زدم كه این چه وضع بازی كردن است؟! می‌خواستم با زدن آرش، پرسپولیسی‌ها را به خود بیاورم و این یك كار روحی و روانی بود! بعد هم به بچه‌ها گفتم محکم بازی کنید و از اخراج شدن نترسید، اگر اخراج شدید، به درخشان بگویید بنگر گفت بزنید، پای من !

احتمال دارد در نیمه نهایی جام حذفی باز هم به استقلال بخورید. خودت دوست داری این اتفاق بیفتد؟

آخ‌جون باز هم دربی! (لبخند می‌زند و ادامه می‌دهد) خیلی خوب می‌شود. فوتبال ایران با همین بازی‌ها دیدنی‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

نمی‌ترسی كه استقلالی‌ها برای انتقام بیایند؟

خدا كند استقلالی‌ها برای انتقام بیایند، آنگاه می‌بینید چه بلایی سرشان می‌آوریم!

عدد 10 را تو در بین پرسپولیسی‌ها مد كردی؟

نه، بچه‌های تیم تصمیم گرفتند این مسئله 10 نفره بردن و 10 دقیقه معروف را رسانه‌ای كنند.

قرار بود اگر هادی نوروزی گل بزند، عدد 4 را نشان بدهد!

بله، هادی تا به حال 3 گل به استقلال زده و خیلی هم تلاش كرد چهارمین گل خود را هم بزند و شادی كند. به نظرم هادی نوروزی بهترین مهاجم نوك ایران است اما چون بچه محجوب و مأخوذ به حیایی است، در حقش خیلی اجحاف شده است.

محسن بنگر خیلی در اینستاگرام فعال است و به ویژه عكس دختر كوچولویت را همیشه به اشتراك می‌گذاری. شاید امروز شهرت او كمتر از پدر نباشد و...

(به همراهش اشاره می‌كند) همین سعید طفلكی را ساعت 6 صبح به خاطر دریا دخترم فرستادم شیرینی بخرد! دریا همه زندگی من است و او هم خیلی بابایی است!

خداوند حفظش كند. راستی بازی جام حذفی با گل‌گهر را چطور می‌بینی؟

شك نكنید گل‌گهر تیم خوبی است كه تا به اینجا هم توانسته در جام حذفی پیش بیاید. الان تمام فكر و ذهن ما زمین سیرجان است كه می‌گویند خیلی نامناسب است. سپاهان هم در همین زمین باخت! امیدوارم بتوانیم از سد این حریف سرسخت هم بگذریم.

به عنوان مدافع باتجربه پرسپولیس فكر می‌كنی چرا نیلسون و سوشا مكانی در این فصل گل‌های بدی می‌خورند؟

نمی‌دانم. هر دو هم ناراحتند ولی اگر ما این چند گل بد را مقابل استقلال خوزستان، نفت مسجدسلیمان، فولاد خوزستان، سایپا، تراكتورسازی و گسترش‌فولاد نمی‌خوردیم، چند امتیاز می‌گرفتیم و الان دوم جدول بودیم. هرچند وقتی تیمی گل می‌خورد، همه مقصرند.

آن حساسیت بین تو و نیلسون هنوز هم ادامه دارد؟

(با تعجب) من با نیلسون مشكلی نداشتم. یك بار در حین بازی با رضا حقیقی درگیری لفظی پیدا كردیم كه خیلی زود هم همه چیز تمام شد و رفت پی كارش!

در زمین خیلی با تعصب و جنگنده نشان می‌دهی. الگوی فوتبالی محسن بنگر چه مدافعی بوده است؟

قدیر غفاری! نمی‌دانم شما او را می‌شناسید یا نه؟!

بله، مدافع وسطی كه اصالتاً تركمن بود و حتی به تیم ملی هم دعوت شد اما چرا این‌قدر زود محو شد؟!

طفلكی خیلی زود مصدوم شد. خیلی فوتبالیست كاملی بود. من كنار قدیر غفاری در شموشك نوشهر بازی كرده‌ام. می‌توانست نامی بلندآوازه‌تر داشته باشد اما حیف كه با بدشانسی مواجه شد.

دیگر فوتبال چه بازیكنانی را قبول داشتی؟

الگویم كه آقاكریم (باقری) بود. بعد از باقری، آقایان نادر محمدخانی، مهدی هاشمی‌نسب و مجتبی محرمی را هم خیلی قبول داشتم. در كل من عاشق بازیكنان محكم، قوی و جنگنده‌ام.

محسن بنگر چه زمانی در فوتبال بازنشسته می‌شود؟

با این جوان‌هایی كه می‌بینم حالاحالاها می‌خواهم بازی كنم. اما از شوخی گذشته هنوز یك سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و از انگیزه فراوانی هم برخوردار هستم. می‌توانید از آقای درخشان و آقای علی دایی و مربیان پرسپولیس بپرسید. من هنوز شماره تلفن حمیدخان را ندارم چون نمی‌خواهم برای گرفتن مرخصی مزاحم ایشان شوم. در این مدت هرگز یك روز هم در تمرینات غیبت نداشته‌ام و با این وضعیت فعلاً به خداحافظی و بازنشستگی فكر نمی‌كنم.


ویدیو مرتبط :
سوتی محسن بنگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکسی که محسن بنگر برای رد ادعای استقلالی ها رو کرد



اخبار,اخبار ورزشی ,محسن بنگر

 

اخبار ورزشی - در میان کری خوانی ها؛
عکسی که محسن بنگر برای رد ادعای استقلالی ها رو کرد

محسن بنگر پس از دربی تا پاسی از شب بیدار بود تا در کری خوانی هواداران در صفحات اجتماعی شرکت کند.

بسیاری از آبی ها معتقدند که یکی از صحنه های مشکوک داوری دربی 79، درگیر بنگر و آرش برهانی بر سر توپ بوده که یدالله جهانبازی باید آن را پنالتی می گرفته است.

اما بنگر اعتقاد دیگری دارد و با انتشار تصویر زیر در صفحه اجتماعی خود می نویسد: «این هم پنالتی ای که کیسه کش ها ادعا دارند.»

اخبار,اخبار ورزشی ,محسن بنگر

 اخبار ورزشی - جام نیوز