ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مجازات یک «دانه درشت»



اخبار,اخبار ورزشی,بسکتبال


اخبار ورزشی - مجازات یک «دانه درشت»

دو روز پیش بود که در اخبار یکی از تلویزیون‌های محلی آمریکایی شنیدم آقای «دانِلد استرلینگ» صاحب تیم بسکتبال «لس آنجلِس کلیپرز» سخنی ناروا بر زبان آورد. او به مدیران تیمش گفته بود که از استخدام بازیکنان سیاه‌پوست، یا‌آمریکاییان آفریقایی‌تبار خودداری کنند.

درزکردن این خبر به خارج و ثابت‌شدن آن توفانی از انتقاد در کشوری برانگیخت که برای مبارزه با این نقیصه و ننگ اجتماعی در جنگی داخلی، بهایی سنگین پرداخته است. صحبت نقل همه محافل رسانه‌ای آمریکا شد و ساعت‌به‌ساعت بر شدت آن افزوده شد.

 

مساله فقط این نیست که بهترین بسکتبالیست‌های آمریکا از سیاهان هستند، صحبت از تبعیض نژادی و سخنی ناروا توسط شخص متنفذی است که در جایگاه ورزشی خودش محیط ورزشی را به اینگونه فسادها می‌آلاید و در نظام اجتماعی کشوری که با مبارزات طولانی بر تبعیض نژادی خط بطلان کشیده است خلل وارد می‌کند.


 او وادار به پوزش‌خواهی شد. اما پوزش زورکی او با توجه به مقام و موقعیت و ثروتی که داشت، پذیرفته نشد. آقای آدام سیلور، رییس انجمن ملی بسکتبال آمریکا اعلام کرد که نامبرده به موجب رای صادره از سوی مرجع انتظامی آن انجمن به محرومیت دایم از دخالت در امور ورزشی، حتی از حضور در میادین ورزشی در استادیوم‌های کشورش و نیز به پرداخت حداکثر جریمه آن انجمن به مبلغ دوونیم‌میلیون‌دلار محکوم شده و اکنون تحت‌فشار قرار گرفته است که تیم خود، یعنی کارخانه اسکناس‌سازی‌اش را واگذار کند.

 

این مجازات کسی است که اصلی از اصول مهم اخلاقی و قانونی کشورش را زیر پا گذاشته است؛ اصلی که در راهش جنگی داخلی و جانفشانی‌های بسیار شده است. نکته مهم در این میان، مجازاتی است که فقط ظرف سه روز اعلام می‌شود! مجازات در جامعه پیشرفته بیش از هر کس یقه دانه‌درشت‌ها را می‌چسبد.
اخبار ورزشی - شرق


ویدیو مرتبط :
ازمایش دانه بندی درشت دانه و ریزدانه (هیدرومتری)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفي دانه‌درشت‌ها به قوه قضائيه



 

 

معرفي دانه‌درشت‌ها به قوه قضائيه

 

 

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي، از بررسي پرونده بدهكاران دانه‌درشت بانكي و ارسال اين پرونده‌ها به قوه قضائيه در گام نخست خبر داد.

 


محمدرضا رحيمي در گفت‌وگو با فارس درباره‌ي روند بررسي پرونده‌هاي مطالبات معوق بانكها در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي، اظهار داشت: اولين قدم در مبارزه با مفاسد اقتصادي، مبارزه با زمين‌خواري و وصول مطالبات معوق بانك‌ها است.

 


وي ادامه داد: در جلسات اين ستاد، برگرداندن معوقات به بانك‌ها و گردش پول كشور به عنوان گامي اساسي در مبارزه با مطالبات معوق مطرح است.

 


رئيس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه نحوه برخورد با بدهكاران كلان بانكي چگونه است؟ گفت: براي برخورد با اين افراد ابتدا خدمات آنها را قطع مي‌كنيم و در گام بعد فهرست را به منظور برخورد قانوني به قوه قضائيه ارائه مي‌دهيم.

 


معاون اول رئيس جمهور در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص برخورد با بدهكاران دانه‌درشت بانكي، تصريح كرد: قرار است در مرحله اول اسامي دانه‌درشت‌ها به قوه قضائيه ارسال شود.

 


وي تأكيد كرد: دانه‌درشت‌ها را به قوه قضائيه مي‌سپاريم تا اين قوه بررسي پرونده‌هاي آنها را آغاز كند.

 

رحيمي درباره‌ي تعداد پرونده‌هاي دانه‌درشت‌هايي كه به قوه قضائيه ارسال شده است، گفت: در حال حاضر اطلاع دقيقي از تعداد اين پرونده‌ها ندارم.... / خبرگزارى فارس