ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ماجرای راکت پاره نوشاد عالمیان چه بود؟


نوشاد عالمیان در رقابت با پینگ‌پنگ باز اسلواکی عملکرد خوبی نداشت و در حالی که در دو گیم باخته بود در گیم سوم رویه راکتش را پاره کرد و با رای داوران بازنده شد.

ایسنا: نوشاد عالمیان در رقابت با پینگ‌پنگ باز اسلواکی عملکرد خوبی نداشت و در حالی که در دو گیم باخته بود در گیم سوم رویه راکتش را پاره کرد و با رای داوران بازنده شد.

رحمت الله عالمیان درباره عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات جهانی اظهار کرد: در مسابقات جهانی، تیم ایران در بین 24 تیم دسته دوم قرار داشت که در مرحله گروهی توانست بین 6 تیم با تفاضل گیم بهتر نسبت به ایتالیا به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی برسد و با اسلواکی روبرو شود. تیم اسلواکی هم از ملی پوشان بسیار خوبی برخوردار بود و حتی یک بازیکن آلمانی الاصل داشت که بسیار خوب بازی کرد. متاسفانه نوشاد هم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و برابر این تیم دو بازی خود را واگذار کرد. البته انتظار داشتیم که او بهتر ازاین ها برابر حریفش ظاهر شود. نوشاد فرم اصلی خود را در این رقابت ها نداشت چون از نظر فکری و روحی شرایط مناسبی ندارد و حتی در دیدار آخر بازی خود را به پایان نرساند و بازنده اعلام شد.

پدر پینگ‌پنگ باز ملی‌پوش ایران افزود: در دیدار سوم، نوشاد 2 گیم از حریفش عقب بود و این موضوع او را از نظر روانی بهم ریخته بود به همین دلیل در گیم سوم قبل از آن که بازی شروع شود، او رویه راکت خود را پاره کرد این درحالی بود که یک بازیکن نمی تواند از روی عمد رویه راکت خود را پاره کند و از راکت دیگری برای بازی استفاده کند به همین دلیل داوران مسابقه در این باره وارد جلسه مشورتی شدند و رای به باخت نوشاد دادند تا او بدون آن که در این گیم بازی کند، مقابل حریفش شکست بخورد.

عالمیان در پاسخ به این که چرا نوشاد در دو گیم نخست نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد؟ گفت: همانطور که گفتم او دغدغه فکری داشت و مسائلی همچون سربازی روی او تاثیر گذاشته بود. البته یک مسئله خانوادگی باعث شده بود که نوشاد روی فرم نباشد. از سوی دیگر هم یک ملی پوش باید در طول سال حداقل در 8 یا 9 اپن شرکت کند و بتواند امتیازات لازم را برای گرند فینال در هر سال را به دست آورد اما نوشاد سال گذشته تنها در دو اپن شرکت کرد و این موضوع باعث تضعیف روحیه او شده است.

پدر نوشاد عالمیان با بیان این که فدراسیون از نظر مالی در مضیقه قرار دارد و نمی تواند ملی پوشان را به مسابقات مختلف برون مرزی اعزام کند،‌گفت:متاسفانه ملی پوشان وضعیت تمرینی خوبی ندارند و حتی برای مسابقات جهانی تنها 10 روز به مجارستان رفتند در حالی که باید این اردوها چند بار در طول سال تکرار شود. به طول مثال "کمال" پینگ پنگ باز هندی، هفت سال است که لیگ معتبر آلمان بازی می کند و حتی بارها به نوشاد گفته که چرا در لیگ های معتبر بازی نمی کنند؟ بالاخره بازیکنی که در رده 50 جهان است باید بتواند با بزرگان دنیا تمرین کند.

وی به عملکرد نیما عالمیان در این مسابقات اشاره کرد و گفت: نیما عالمیان بازیکن بسیار خوبی است اما باید بستر و امکانات فراهم شود تا او برابر حریفانش به پیروزی برسد. نمی شود که این ملی پوشان در پارکینگ خانه و با امکانات صفر تمرین کنند و پس از آن به مسابقات جهانی بروند در نهایت هم برابر حریفانشان پیروز شوند. ما تمام هم و غم خود را گذاشته ایم تا آن ها تمریناتشان را به خوبی انجام دهند و نباید این ملی پوشان را به حال خود رها کرد.

رحمت الله عالمیان به درخواستش برای اعزام به مسابقات جهانی ژاپن اشاره کرد و گفت: بارها به فدراسیون گفتم که من را به مسابقات جهانی اعزام کنید. بالاخره من پدر و مربی نوشاد و نیما هستم و از نظر روحی و روانی می توانم به آن ها کمک کنم. من تمام زندگی ام را برای آن ها گذاشته ام حتی عنوان کردم که یکی از نزدیکان خانوادگی ما در توکیو زندگی می کند و تمام کارها را برای حضورم انجام می دهد تنها برایم بلیط یا ویزا بگیرید اما چنین اتفاقی نیفتاد.

وی افزود: مگر نه این که من مربی این مملکت هستم. حداقل به عنوان همراه نه مربی برایم ویزا می گرفتند حتی هزینه بلیطم را خودم می دادم. دوماه بود که به فدراسیون می گفتم برایم ویزا بگیرید اما در نهایت گفتند درست نشد. اگر آنجا بودم نمی گذاشتم که نوشاد اینگونه برابر حریفانش ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون تلاش خود را می کند اما باید به حرف کارشناسان هم گوش دهد. بازیکنانی مانند نوشاد و نیما به مربی خارجی نیاز دارند و باید در اردوهای برون مرزی و مسابقات مختلف شرکت کنند تا در رقابت های بین المللی نتیجه بگیرند. اگر نوشاد فرم خود را در این مسابقات داشت، می توانست برابر حریفانش پیروز شود.

عالمیان در پایان از پخش نشدن مسابقات پینگ پنگ از صدا و سیما گلایه کرد و گفت: چرا صدا و سیما مسابقات جهانی پینگ پنگ را نشان نمی دهد؟ پخش این مسابقات باعث می شود که بازیکنان دلگرم شوند و مردم هم پیگیر این رقابت ها باشند. در این صورت توجه به این رشته ورزشی هم بیشتر می شود.


ویدیو مرتبط :
نوشاد عالمیان وبرادرش نیما عالمیان جام فجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشاد عالمیان نخستین پینگ پنگ‌باز پیروز ایران در تاریخ المپیك



نوشاد عالمیان نخستین پینگ پنگ‌باز پیروز ایران در تاریخ المپیك

نوشاد عالمیان با برتری مقابل حریف استرالیایی خود نخستین پیروزی پینگ پنگ ایران در تاریخ المپیك را به دست آورد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رقابت‌های پینگ پنگ المپیك در بخش مردان شنبه شب آغاز شد كه نوشاد عالمیان پینگ پنگ باز ایران در بخش مردان در نخستین دیدار خود در مقابل جاستین هان حریف استرالیایی اما چینی الاصل، به میدان رفت و بدون از دست دادن ست در 4 ست پیاپی به برتری رسید.

عالمیان در این دیدار كه تنها بیست دقیقه به طول انجامید با نتایج 11-5، 11-7، 11-8، 13-11به راحتی به برتری رسید.

پینگ پنگ باز المپیكی ایران با این پیروزی به دور دوم راه یافت./ایسنا