ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

لیگ جهانی والیبال/ ایران در گام اول مغلوب روسیه شد



لیگ جهانی والیبال,نتایج ایران در لیگ جهانی والیبال

لیگ جهانی والیبال 2013

ایران در گام اول مغلوب روسیه شد

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در لیگ جهانی برابر روسیه نتیجه را واگذار کرد.

بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی والیبال برای ایران با مصاف با قهرمان المپیک لندن آغاز شد.

تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه از ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت تهران نخستین رویارویی خود در لیگ جهانی را در سالن یانتارنی با گنجایش 7 هزار نفر تماشاگر برگزار کردند.

این بازی در پایان با نتیجه 3 بر صفر به سود روسیه، قهرمان المپیک 2012 لندن خاتمه پیدا کرد؛ ولاسکو پیش از این بازی اعلام کرده بود که می‌خواهیم از بازی برابر روسیه درس بگیریم و لذت ببریم.

به گزارش فارس، در پازل تاکتیکی تیم ایران در شروع بازی سعید معروف، شهرام محمودی به عنوان پاسور و قطر پاسور، محمد موسوی، آرمین تشکری در پست سرعتی، فرهاد ظریف به عنوان لیبرو و فرهاد قائمی در پست 2 حضور داشتند.

* گیم اول؛ فراتر از آسیا و پابه‌پای قهرمان المپیک

نخستین امتیاز این بازی را شهرام محمودی برای ایران به دست آورد. در ادامه بازیکنان ایران و به خصوص فرهاد قائمی با زدن سرویس‌های پرشی خود توانستند امتیازهای ایران را از 3 به 5 برسانند. روس‌ها توانستند بازی را به تساوی بکشانند، اما بازهم سرویس‌ها خوب ایرانی‌ها که توسط محمد موسوی زده شد امتیاز ایران را به 7 رساند و در ادامه روس‌ها با تکیه بر تجربه خود توانستند نتیجه بازی را 8 بر 7 به سود خود رقم بزنند تا تیم‌ها به وقت استراحت اول بروند. آرمین تشکری که نخستین حضور در تیم ملی بزرگسالان ایران را تجربه می‌کرد با اعتماد به نفس بالا بازی می‌کرد و عملکرد خوبی داشت.

از دست دادن سرویس توسط روس‌ها موجب شد تا نتیجه بازی 13 بر 12 به سود ایران رقم بخورد. در ادامه دریافت‌های عقب زمین ایران خوب شد و موزیریسکی، بلند فدترین بازیکن لیگ جهانی هم نتوانست کاری از پیش ببرد تا اینکه بازیکنان ایران از یک توپ مرده امتیازسازی کردند و نتیجه بازی 16 بر 14 به سود ایران شد تا تیم‌ها روانه وقت استراحت فنی دوم شوند.

در ادامه با زیرکی شهرام محمودی بازی 17 بر 14 به سود شاگردان ولاسکو شد تا آندری ورنکوف، سرمربی‌ روس‌ها درخواست وقت استراحت کند و وقفه‌ای در بازی ایجاد کند.

تنوع در حمله‌ها و دریافت‌های خوب فرهاد ظریف دست به دست هم دادند تا نتیجه بازی 19 بر 16 به نفع ایران شود، اما در ادامه داور بحرینی امتیاز 18 را به روس‌ها داد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند. وی در این وقت استراحت بازیکنان را به آرامش دعوت کرد و به بازیکنان گفت نترسید و اشتباه در بازی طبیعی است.

در امتیاز 20 بر 18 ولاسکو دست به یک دوتعویضه زد و غفور و مهدوی را جایگزین معروف و محمودی کرد. روس‌ها برای به تساوی کشاندن بازی تمام توپ‌ها را به موزیریسکی می‌دادند، اما بازی 21بر 20 به سود ایران شد، اما قهرمان المپیک از تجربه خود به خوبی استفاده کرد و نتیجه بازی را 24 بر 21 به سود خود کرد. امتیاز آخر را هم روس‌ها با 3 دفاع برابر فرهاد قائمی کسب کردند تا این گیم در پایان با نتیجه 25 بر 21 به سود میزبان خاتمه پیدا کند.

* گیم دوم؛ نزدیک، اما به سود میزبان

میانگین قدی روسیه یک متر و 99 سانتی‌متر است و بازیکنان این تیم به خوبی از این مزیت خود استفاده می‌کنند. ست دوم را فیاضی برای ایران آغاز کرد و اولین امتیاز را به ارمغان آورد. روس‌ها برای گرفتن نخستین امتیاز خود در این گیم از چند روش هجومی استفاده کردند تا در پایان به هدف خود رسیدند. مدافعان عقب زمین ایران در کسب امتیاز 4 تلاش زیادی کردند.

در ادامه مسابقه امتیاز ششم در شرایط بسیار حساس و جذاب برای ایران به دست آمد؛ کسب این امتیاز به قدری شیرین بود که ولاسکو هم مجبور به واکنش شد. روس‌ها در این امتیاز به داور بحرینی اعتراض کردند، اما تصمیم وی درست بود. رسیدن امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم‌ها را روانه وقت استراحت فنی اول کرد.

ایلینخ، بازیکن شماره 15 روس‌ها عملکرد بسیار خوبی در دفاع و حمله تیمش داشت، اما در مقابل شهرام محمودی هم خوب بازی می‌کرد؛ امتیازهای 10 و 11 را محمودی به راحتی برای ایران به ارمغان آورد و بازی 11 بر 9 به سود ایران شد.

هر زمانی که روس‌ها در امتیازگیری ناکام می‌شدند به سراغ موزیریسکی می‌رفتند و از طرفی سیموژیلز هم در زدن سرویس‌ها عملکرد خوبی از خود نشان داد و بازی را 12 بر 13 به سود روسیه کرد و ولاسکو را مجبور کرد درخواست وقت استراحت کند.

محمد موسوی از روی سرویس بازی را در امتیاز 15 به تساوی کشاند، اما در ادامه سعید معروف قصد داشت امتیاز 16 را با یک حرکت جای خالی برای ایران به ارمغان بیاورد که ایلینخ دست وی را خواند و توپش را دفاع کرد تا در امتیاز 16 بر 15 به سود روسیه تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

امتیاز 21 را موزیریسکی، بازیکن دو متر و 18 سانتی‌متری برای روس‌ها به دست آورد؛ در امتیاز 21 بر 19 ولاسکو مهدوی و غفور را جایگزین معروف و محمودی کرد و بازی 22 بر 21 شد تا اینکه قائمی با از دست دادن سرویس نتیجه را 23 بر 21 به سود روسیه کرد.

در مقابل هم موزیریسکی سرویس را از دست داد و این روند با خراب کردن سوریس محمد موسوی تکمیل شد و بازهم 3 دفاع مقابل فیاضی موجب شد تا این گیم هم 25 بر 22 به سود قهرمان المپیک خاتمه پیدا کند.

* گیم سوم؛ تجربه عاملی برای پیروزی روسیه

در این گیم ولاسکو حمزه زرینی را وارد میدان کرد تا شاید در دریافت‌ها تیم ایران عملکرد بهتری از خود به نمایش دهد. دریافت خوب ظریف و اسپک عالی از تشکری بازی را 5 بر 4 به سود ایران کرد. در این گیم تیم‌ها شناخت بیشتری نسبت بهم پیدا کرده بودند و راحت‌تر بازی می‌کردند، اما بازهم این روس‌ها بودند که با حمایت تماشاگران خود و تنوع در حمله توانستند نتیجه بازی را 8 بر 6 به سود خود رقم بزنند و تیم‌ها را روانه وقت استراحت فنی اول کنند.

اشتباه بین بازیکنان ایران زیاد شد و به همین دلیل روس‌ها اختلاف امتیاز را زیاد کردند؛ تجربه بازیکنان روسیه و آمادگی بدنی آنها در گیم سوم بیشتر از گیم‌های قبلی به چشم می‌آمد. در این ست عادل غلامی هم به جای محمد موسوی وارد زمین شد؛ اختلاف امتیاز روس‌ها با ایران موجب شد آنها با ریسک بالاتری بازی کنند. روس‌های قدرتمند نتیجه بازی را با دفاع و حمله‌های بی نقص خود به 13 بر 8 رساندند تا ولاسکو مجبور شود درخواست وقت استراحت کند. هرچند که بازیکنان جایگزین هم خوب بازی کردند، اما روس‌ها همچنان کم نقص بودند و نتیجه را 15 بر 12 کردند و امتیاز 16 را هم حمزه زرینی با از دست دادن سرویس به حریف تقدیم کرد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

استفاده از توپ‌های سرعتی در بیشتر مواقع برای ایران مفید بود و امتیاز 14 را هم غلامی به همین صورت برای ایران کسب کرد. بازی 16 بر 19 به سود روس‌ها در جریان بود که قائمی پشت خط سرویس قرار گرفت و پس از دو رفت و برگشت این قهرمان المپیک بود که توانست امتیاز 20 را کسب کند. روسیه در این گیم به خوبی از تجربه‌های بین‌المللی خود استفاده کرد و توانست ایران را شکست دهد.

این گیم در پایان با نتیجه 25 بر 17 به سود روسیه خاتمه پیدا کرد تا این تیم در نخستین بازی 3 بر صفر ایران را شکست دهد و منتظر بازی دوم باشد.

* فردا؛ دومین مسابقه

پیش از این آخرین مصاف این دو تیم به رقابت‌های قهرمانی جهان 2011 در ژاپن بر می‌گشت که تیم ایران در 0آن مسابقه با نتیجه 3 بر صفر نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

روس‌ها تا پیش از سال 2013 در 21 دوره از 24 دوره مسابقات لیگ جهانی حضور پیدا کرده بودند و امسال هم خود را به عنوان یک مدعی مطرح کرده‌اند؛ هرچند که تغییراتی را مانند تمام تیم‌ها در ترکیب خود داشته‌اند. برخی از کارشناسان روسیه را جدی‌ترین و سخت‌ترین حریف ایران قلمداد می‌کنند، چرا که این تیم دارنده مدال طلای المپیک لندن است و دو دوره قهرمان لیگ جهانی شده است.

به این ترتیب تیم‌ها خود را برای بازی دوم که فردا ساعت 19:30 برگزار خواهد شد، آماده می‌کنند./ورزش3

 

 


ویدیو مرتبط :
والیبال ایران - روسیه ( لیگ جهانی والیبال 2013 )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیگ جهانی والیبال قرعه کشی شد/همگروهی ایران با روسیه، ایتالیا، کوبا، صربستان و آلمان



لیگ جهانی والیبال قرعه کشی شد

شاگردان ولاسکو حریفان خود را شناختند/ ایران؛ پدیده تازه وارد!

تیم ملی والیبال ایران حریفان خود در لیگ جهانی والیبال را شناخت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش فارس، گروه بندی لیگ جهانی والیبال در نشست هماهنگی این رقابت ها در شهر زوریخ سوییس برگزار شد و تیم ملی والیبال ایران حریفان خود در این رقابت ها را شناخت.

لیگ جهانی والیبال سال 2013 برای نخستین بار در تاریخ این مسابقات با حضور 18 تیم و در 3 گروه 6 تیمی برگزار خواهد شد و گروه بندی دور مقدماتی این رقابت ها بر اساس رده بندی جهانی تیم های شرکت کننده است.

تیم ملی ایران در گروه دوم این رقابت ها با تیم های روسیه، ایتالیا، کوبا، صربستان و آلمان همگروه شد؛ تیم های برزیل، لهستان، ایالات متحده آمریکا، بلغارستان، آرژانتین و فرانسه در گروه اول قرار گرفتند.

تیم های کانادا، کره جنوبی، فنلاند، هلند و دو تیم دیگر که 25 دیماه 91 از سوی کمیته اجرایی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) اعلام خواهند شد، در گروه سوم این رقابت ها حضور دارند.

دور نخست یا بین قاره ای این رقابت ها از 11 خردادماه سال آینده (31 می سال 2013) به مدت پنج هفته برگزار خواهد شد که تیم های اول تا سوم هر گروه که در رنکینگ بهتری قرار دارند، سه میزبانی خواهند داشت و در دو بازی میهمان حریفان می‌شوند.

به این ترتیب در گروه دوم این رقابت ها که تیم ملی والیبال ایران قرار دارد، تیم های روسیه، ایتالیا و کوبا در 3 بازی دور بین قاره ای میزبان خواهند بود و در 2 بازی مهمان می شوند.

صعود به مرحله نهایی این رقابت ها نیز به این صورت خواهد بود که از گروه‌های اول و دوم 3 تیم برتر به همراه بهترین تیم گروه سوم به مرحله نهایی صعود می‌کنند که با تیم میزبان هشت تیم مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال را تشکیل می دهند.

مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال نیز از 16 تا 21 تیرماه سال 92 (26 تا 31 جولای 2013) برگزار خواهد شد که میزبان این مرحله نیز آخر ژانویه سال 2013 معرفی می شود.

* گروه بندی  لیگ جهانی 2013 به این شرح است: (WR، رنکینگ تیم ها در فهرست فدراسیون جهانی والیبال است)

گروه اول: برزیل (WR1)، لهستان (WR4)، ایالات متحده آمریکا (WR5)، بلغارستان (WR8)، آرژانتین (WR9) و فرانسه (WR16)

گروه دوم: روسیه (WR2)، ایتالیا (WR3)، کوبا (WR6)، صربستان (WR7)، آلمان (WR10)، ایران (WR14)

گروه سه: کانادا (WR18)، کره (WR22)، فنلاند (WR31)، هلند (WR41)، دو تیم متعاقباً اعلام می‌شوند.

در دوره گذشته این رقابت ها تیم های ملی والیبال لهستان، آمریکا و کوبا به ترتیب در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند.

تیم ایران در دور مقدماتی این رقابت ها دو بار در قاهره تیم مصر را شکست داد و سپس دو بار در تهران مقابل تیم ژاپن به برتری رسید تا به همراه تیم هلند مجوز حضور در لیگ جهانی را کسب کند.

تیم ایران برای نخستین بار است که در چنین تورنمت معتبر و مهمی حضور پیدا می کند و با توجه به نتایجی که اخیراً والیبال ایران کسب کرده است، مردم، مسئولان و هواداران این رشته امیدوارند که شاگردان ولاسکو بازهم بتوانند لقب "پدیده" رقابت ها را به خود اختصاص دهند./فارس