ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

لیاقت ایرانی سنگ سرد نیست



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,سنگ سرد

لیاقت ایرانی این نیست که 2016 سال پس از میلاد، مسئولان فو‌تبا‌لی‌اش در جایگاه ویژه‌ چای در نعلبکی فوت کنند و هو‌اد‌ا‌رانش بر سنگی سرد و خیس تکیه دهند.

به‌ گزارش  ‌ایسنا‌، روز گذشته ورزشگاه آزادی همچون تنی ناآرام طوفانی بود و غران، بارش و باد دست به دست هم داده بودند تا گونه‌های سرخ شده از سرما و دست‌های خیس شده از باران، هو‌اد‌ا‌ران را به زیر سکوهایی براند که جایی برای سوزن انداختن نداشت.

آقایان مسئول طبق معمول در جایگاه V.VIP نشیمن به صندلی‌های نرم، گرم کرده بودند و پشت شیشه‌های سکوریت جایگاه ویژه‌ چای در نعلبکی فوت می‌کرد‌ند، شما هم باشید در وانفسای داربی به این زیبایی حتی یک لحظه خیالتان را به احوالات مردمی که بر سکوهای سنگی، سرد و خیش نشسته‌اند مکدر نمی کنید.

شما یا نمی‌شنوید، یا گوشهایتان را پنبه کاشته‌اید، یا نمی‌بینید یا چشم‌هایتان را هرگز نشسته‌اید تا شاید به قول سهراب جور دیگر ببینید، شاید هم حس نمی‌کنید و حواس پنجگانه‌تان را به خواب فرو برده‌اید تا شاید کمتر بشنوید و ببینید و حس کنید.

فو‌تبا‌ل دنیا به این راحتی‌ها که ما به خودمان می‌خندیم به ریش خود نمی‌خندد، باید بدانیم که همچنان در بازی‌های آسیایی و انتخابی جا‌م جها‌نی از حضور تماشاگران در طبقه دوم آزادی محروم هستیم، محروم هستیم به تحت فشار قرار دادن خودمان و معروف هستیم به سردمداری در فو‌تبا‌لی که به جای تامل و تعقل، تبسم گزیده است تا تنها کشوری باشیم که هو‌اد‌ا‌ران فو‌تبا‌لش را از ورزشگاه‌ها به خانه می‌راند.

چه زیبا گفت: "پابلو نرودا" که "ما را برای مردن کمک می‌کنند، نه برای زندگی کردن" تا شاید بتوان آن را مصداق بارز حال و روز فو‌تبا‌ل ایران دانست. ضعیف‌تر می‌شود، فو‌تبا‌لی که هنوز سقف برترین ورزشگاهش چکه می‌کند، نم نم باران چاله‌هایش را سیراب می‌کند و هنوز حسرت حداقل امکانات را به دلمان گذاشته است، ورزشگاهی که برای ایرانی‌ها سرشار از طعم تلخ شکست‌ها و مملو از افتخار آفرینی‌ها و به خود غره شدن هاست.

ورزشگاهی که استوک‌های بهزادی‌اش تا شانه حریفان بالا می‌رفت، پروین برایش در میانه میدان سمبل حکمرانی بود، حجازی‌اش همچون عقاب اوج می‌گرفت و کریمی‌اش همچون جادوگر هیپنوتیزم می‌کرد...

مگر چقدر روی دستمان هزینه می‌گذارد نصب صندلی در طبقه دوم ورزشگاه اصلی کشوری هفتاد میلیون نفری؟ چقدر زمان می‌برد تامین حدود پنجاه هزار تکیه‌گاه پلاستیکی؟ چقدر درمانده‌ایم ما که چنین تصویر زشتی از خود به دنیا ارائه می‌کنیم؟ نصب صندلی‌ها هزینه بیشتری دارد یا پاکسازی تصویری که از خود نه تنها به آسیا که به فو‌تبا‌ل دنیا معرفی کرده‌ایم؟

خدا را شکر که حداقل برگزار کننده بازی‌های داخلی‌ خودمان هستیم و تا جایی که توان داشته باشیم می‌توانیم همه چیز را از زیر سبیل‌هامان ردکنیم، که اگر همین یک فقره بی‌قانونی را هم از ما بگیرند همین بازی که دیروز با حضور 100 هزار تماشاگر برگزار شد نهایتا 40 هزار بیننده در ورزشگاه آزادی به خود نمی‌دید.

مردمی که شما پس از این داربی به حضور پرشور و بی نظیر آن‌ها می بالید و در رسانه‌ها آن را آب و تاب می دهید حفظ حرمت می‌خواهند و رعایت شأن، مردمی که شما حضور آن‌ها را دستمایه افتخار قرار داده‌اید و در تربیون‌هاتان بدان طنازی می‌کنید لیاقتشان نه سنگ سرد است و نه سکوهایی از جنس سیمان، باشد که به خود آیید و کمی رستگار شوید.

 

اخبار ورزشی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
آیا ایرانی ها لیاقت ظهور دارند...؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی





زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست / هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود / صحنه پیوسته به جاست / خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

 

تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

فروغ فرخزاد

من از نهایت شب حرف می‌زنم / من از نهایت تاریکی / و از نهایت شب حرف می‌زنم / اگر به خانه من آمدی برای من / ای مهربان چراغ بیاور و یک دریچه / که از آن به ازدحام کوچه خوشبخت بنگرم



تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

فریدون مشیری

سفر تن را تا خاک تماشا کردی / سفر جان را از خاک به افلاک ببین / گر مرا می‌جویی / سبزه‌ها را دریاب با درختان بنشین



تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

محمدعلی فردین

بر تربت پاکت بنشینم غمناک / کوهی ز هنر خفته بینم در خاک / از روح بزرگ هنریت فردین / شاید مددی به ما رسد از افلاک



تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

بابک بیات

سکوت سرشار از ناگفته‌هاست



تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

خسرو شکیبایی

در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد / عشق پیدا شد وآتش به همه عالم زد



تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

حافظ

بر سر تربت ما چون گذری همتی خواه / که زیارتگه رندان جهان خواهد بود



تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

سهراب سپهری

به سراغ من اگر می‌آیید / نرم وآهسته بیایید / مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من



تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

احمد شاملو



تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

حسن گل نراقی

مرا ببوس / که می‌روم به سوی سرنوشت



تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

فرهاد مهراد



تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

مهدی اخوان ثالث



تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

حسین پناهی

خورشید جاودانه می‌درخشد بر مدار خویش / ماییم که پا جای پای خود می‌نهیم وغروب می‌کنیم هر پسین



تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

میرزاده عشقی

خاکم به سر ز غصه به سر خاک اگر کنم / خاک وطن که رفت، چه خاکی به سر کنم / من آن نیم که به مرگ طبیعی شوم هلاک / وین کاسه خون به بستر راحت هدر کنم / معشوق «عشقی» ای وطن، ای عشق پاک ما / ای آنکه ذکر عشق تو شام و سحر کنم



تصاویر: سنگ قبر هنرمندان معروف ایرانی5

 

صادق هدایت