ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

كیانوش رستمی مدعی شد: حسین رضازاده دروغ می‌گوید



حسین رضازاده,ادعادی كیانوش رستمی درباره حسین رضازاده

 كیانوش رستمی  مدعی شد:
حسین رضازاده دروغ می‌گوید

  روزهای پرحاشیه وزنه‌برداری ایران انگار تمامی ندارد. هر روز كه می‌گذرد عمق اختلافات موجود در آن بیشتر می‌شود و طرفین دعوا هم گویا میلی به مصالحه ندارند.

پنجشنبه شب برنامه ورزش از نگاه دو بیشتر وقت خود را صرف بررسی حاشیه‌های این رشته كرد. این برنامه تلویزیونی با دعوت از بهداد سلیمی سعی كرد زوایای جدیدی از مشكلات وزنه‌برداران المپیكی با مدیران فدراسیون را باز كند.

 

اتفاقی كه اتفاقا افتاد و باعث شد حسین رضازاده هم به فاصله چند ساعت در یك برنامه تلویزیونی دیگر ظاهر شده و به دفاع از خود بپردازد. او در برنامه صبح جمعه بهرام شفیع سعی كرد از قافله تهمت‌ها و ادعاها جا نماند و به اظهارات سلیمی اصطلاحا پاسخ بگوید. كیانوش رستمی به عنوان یكی از وزنه‌برداران معترض المپیكی هر دوی این برنامه‌ها را دیده.

 

او با دفاع از خود و دیگر دوستانش رضازاده را متهم به دروغ‌گویی می‌كند و مدعی است كه رضازاده و باقری به دنبال خراب كردن وزنه‌برداران المپیكی هستند. رستمی كه دارنده مدال برنز المپیك است در گفت‌وگوی خود با روزنامه «قانون» به برخی ادعاهای رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به شكلی صریح پاسخ می‌دهد.


 حتما درگیر حاشیه‌های روزهای اخیر وزنه‌برداری هستی. به عنوان یكی از وزنه‌برداران معترض نظرت چیست؟
بسیار خوشحالم كه رفته رفته همه حقایق روشن می‌شود. ماه‌های زیادی است ما حقایق را می‌گوییم اما كسی نمی‌خواهد آنها را بشنود. خوشبختانه كم‌كم اسنادی رو می‌شود كه خیلی چیزها را شفاف می‌كند. بهداد در برنامه ورزش از نگاه 2 حرف‌های بسیار خوبی زد. امیدوارم كه این وضعیت تا روشن شدن حقایق ادامه پیدا كند.


 فكر می‌كنی مشكلات وزنه‌برداران المپیكی بعد از این صحبت‌ها و مسائل روشن شود؟
ما با مردم صادق بوده و هستیم. متاسفانه عده‌ای در این مدت مدام می‌خواستند ما را خراب كنند كه موفق نبودند. ما امیدواریم ولی باید دید چه پیش خواهد آمد.


 مشكل‌تان هنوز با كوروش باقری است یا با رضازاده هم مشكل دارید؟
نه، ما ابتدا فقط با بودن كوروش باقری در تیم ملی مشكل داشتیم و این را بارها به رئیس فدراسیون هم گفتیم اما امروز خود رضازاده هم به دنبال خراب كردن ماست. او خودش دوست دارد با ما كل كل كند و انگار او هم می‌خواهد وارد این قضیه شود.

 

آقای رضازاده دیروز در برنامه ورزش و مردم می‌گوید كیانوش رستمی ادعا كرده كه در جریان مسابقات جهانی می‌توانسته ركورد دنیا را بزند در حالی كه اینطور نیست. او گفته «رستمی اگر می‌توانست در المپیك این كار را می‌كرد. » من می‌خواهم جواب این اظهارات آقای رضازاده را بدهم.


 بفرمایید؟
او در راستای همان خراب كردن ما چنین حرفی را مطرح كرده. آقای رضازاده خوب می‌داند در زمان المپیك چه بر سر من آمد. من وزنه‌برداری هستم كه همیشه خوب بودم. متاسفانه پیش از المپیك شخصیت و شرایط روحی من را نابود كردند. آقای رضازاده كه روز مسابقات در سالن مسابقه بودند و دیدند كه من پای مصدومم را خودم ماساژ می‌دادم.

 

نقش كوروش باقری در لندن چه بود؟ مگر جز این است كه یك مربی هم شرایط ذهنی شاگردش را مهیا می‌كند و هم شرایط فیزیكی‌اش را. متاسفانه كوروش باقری در جریان این مسابقات تنها شده بود عاملی برای افت روحی ما. او كاری می‌كرد كه ما عصبی شویم و نتوانیم خوب ظاهر شویم. باقری به ما حرف زور می‌زد و اجازه هم نمی‌داد حرفی بزنیم. متاسفم كه باید بگویم رضازاده دروغ می‌گوید.


 پس خیلی خوش‌شانس بودی كه برنز گرفتی؟
من خیلی حرف‌ها هست كه اگر بگویم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. خدا را صد هزار بار شكر كه در لندن مدال گرفتم وگر نه نمی‌دانم چه بر سرم می‌آمد. یه سوال از آقایان دارم. من كه در 21 سالگی مدال المپیك گرفتم و در 20، 19 و 18 سالگی هم قهرمان جهان، برنز جهان و قهرمان جوانان جهان شدم باید این وضعم باشد؟


 حتما برنامه ورزش از نگاه 2 را دیدی. نظرت درباره بغض بهداد سلیمی چیست؟
خدا می‌داند وقتی كه بهداد گریه كرد من و تمام اعضای خانواده‌ام هم با هم گریه كردیم. او تمام بدن من را به لرزه درآورد و با خودم گفتم چرا باید شرایط ما اینگونه باشد. حسین رضازاده مدعی است كه كوروش باقری بهترین مربی وزنه‌برداری جهان است پس دلیلی ندارد او را كنار بگذارم.

 

من از ایشان می‌پرسم كوروش باقری چرا و چگونه قهرمان جهان شد. مگر جز این است كه او با وزنه‌هایی كه امثال من و بهداد و دیگر بچه‌ها زدیم به این عنوان رسیده؟ این آقای سرمربی چرا حالا و با این نفرات تیم ملی نمی‌تواند بهترین مربی جهان شود؟


 راستی عملكرد تیم ملی در مسابقات جهانی لهستان را چگونه دیدی؟
آقایان با این عملكرد آبروی یك مملكت را زیر سوال بردند. سرود ملی ایران در این مسابقات نواخته نشد و ما عنوان قوی‌ترین مرد جهان را از دست دادیم. این‌ها چیزهای كمی نیست اما آقایان پشت یك عنوان سومی مخفی شده‌اند. در كجای دنیا به خاطر یك نفر تیم قهرمان جهان و المپیك را به زیر می‌كشند؟


 دوستی رضازاده و كوروش باقری چقدر در بروز این همه حاشیه و مشكل موثر بوده؟
البته رضازاده كه دیروز تكذیب كرد دوستی با ایشان دارد. متاسفانه دوستان دروغ هم می‌گویند. كیست كه نداند باقری و رضازاده شب و روز با هم هستند. مگر داشته‌های فنی كوروش باقری از حسین توكلی و امثال برخواه بیشتر است كه آنها امروز حتی پایشان را در فدراسیون نمی‌گذارند؟


 شنیده‌ایم قدری برای بازگشت به اردوی تیم ملی ترس هم دارید؟
بله متاسفانه. چه تضمیمی وجود دارد كه ما فردا در اردوی تیم ملی دوپینگی نشویم. آقایان اگر قرار به بازگشت‌مان باشد باید تعهد كتبی بدهند كه اتفاقی برایمان رخ نخواهد داد. دو نفری كه چند روز پیش دوپینگ‌شان درآمد چه گناهی كرده بودند. من بعید می‌دانم ورزشكاری در این سطح حتی به دوپینگ فكر هم بكند. به نظرم آقایان از ترس اینكه نكند تیم ملی در لهستان نتیجه نگیرد مواد نیروزایی را به ملی‌پوشان داده بودند و همین عامل هم باعث دوپینگی شدن آنها شد.


 نگاهت به آینده این مسائل چیست؟
نمی‌دانم چه می‌شود اما مطمئنم كه ظلم پایدار نمی‌ماند. بالاخره ما هم خدایی داریم. آقایان انگار نمی‌دانند چوب خدا صدا ندارد. من حرف‌های زیادی برای گفتن دارم اما می دانید كه نمی‌شود هر حرفی را زد.


 اما انگار این گره سر كور دارد؟
خدا را شكر ما یك رهبر خوب داریم. به نظرم ایشان بهترین كسی هستند كه می‌توانند این مشكل را حل كنند. خدا می‌داند كه در طول همه این مدتی كه مشكل داشته‌ایم كشورهای زیادی خواسته‌اند برایشان وزنه بزنیم و در قبالش پول‌های خوبی بدهند اما ما فقط برای ایران‌مان وزنه ‌می‌زنیم. امیدوارم كه رهبری با یك تدبیر خوب این مشكلات را حل كنند.
 و آخرین سوالم در مورد وضعیت آمادگی‌ات است.


من هركجا باشم تمریناتم را با شدت پیگیری می‌كنم. شرایط بسیار خوبی دارم و در جریان تمرینات هم چند بار ركورد دنیا را جابه‌جا كرده‌ام.

/قانون


ویدیو مرتبط :
تشویق تماشاگران ایرانی در مسابقه كیانوش رستمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندگینامه حسین رضازاده



حسین رضازاده, بیوگرافی حسین رضازاده, زندگینامه حسین رضازاده

زندگینامه حسین رضازاده + تصاویر

زادروز: 22 اردیبهشت 1357
محل تولد : اردبیل

قد: ۱٫۸۶ سانتی متر

رشته ورزشی : وزنه‌برداری

 

حسین رضازاده زادهٔ 22 اردیبهشت 1357، ملی‌پوش سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران است که در اردبیل در یک خانواده 7 نفری به دنیا آمد ، او فرزند دوم خانواده است که 1 برادر و 5 خواهر دارد. او  از ۱۵ سالگی شروع به ورزش وزنه برداری کرد و بارها با مدال‌هایش برای ایران افتخار به ارمغان آورد و رکوردهای جهان و المپیک را بهبود بخشید.

 

حسین رضازاده دارندهٔ دو مدال طلای المپیک و رکورددار جهانی حرکت دوضرب در دستهٔ فوق سنگین است. او اکنون رییس فدراسیون وزنه برداری ایران و عضو هیئت مدیرهٔ باشگاه فوتبال سایپا است. وی در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران (دوره ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) به عنوان نماینده انتخاب شد.

 

ازدواج

حسین رضازاده و همسرش در مکه با هم ازدواج کردند که این مراسم از تلویزیون هم پخش شد . او  یک فرزند پسر به نام ابوالفضل دارد.

 

حسین رضازاده, بیوگرافی حسین رضازاده, زندگینامه حسین رضازاده

 

عناوین و افتخارات حسین رضازاده

حسین رضازاده تاکنون دو بار مدال طلای مسابقات المپیک را برای ایران برده است. وی صاحب رکورد دو ضرب دستهٔ +۱۰۵ کیلوگرم میباشد و پیش از مسابقات جهانی وزنه برداری در فرانسه صاحب رکورد یک ضرب دستهٔ +۱۰۵ کیلوگرم این رشته ورزشی نیز بود. او در ایران به عنوان «قهرمان قهرمانان» نیز انتخاب شده‌است. آخرین قهرمانی وی مربوط به بازی‌های آسیایی دوحه است.

 

مدال برنز بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ تایلند ▪ مدال برنز مسابقه‌های قهرمانی جهان ۱۹۹۹ یونان
مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی آسیا ۱۹۹۹ چین
مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ▪ مدال طلای مسابقات ستاره‌های جهان ۲۰۰۱ استرالیا
مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ بوسان ▪ مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی جهان ۲۰۰۲ لهستان
مدال طلای ستاره‌های جهان ۲۰۰۲ روسیه
مدال طلای جایزه بزرگ ۲۰۰۲ نروژ
مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۳ چین
مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۳ کانادا
مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن
مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی آسیا ۲۰۰۵ امارات
مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۵ قطر
مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۶ دومینیکن
مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه

 

حسین رضازاده, بیوگرافی حسین رضازاده, زندگینامه حسین رضازاده

 

رد پیشنهاد یونان و ترکیه
حسین رضازاده در سال ۲۰۰۲ پیشنهاد یونان برای کسب شهروندی یونان در ازای دریافت ماهانه ۲۰ هزار دلار را رد کرد همچنین تقاضای مشابه ترکیه را مبنی بر تغییر تابعیت خود به ترکیه و دریافت ۱۰ میلیون دلار پاداش در صورت قهرمانی در المپیک آتن و دریافت ماهانه ۲۰ هزار دلار رد کرد.

 

خداحافظی و انصراف از المپیک
۲ مرداد ۱۳۸۷ رضازاده از مسابقات رسمی خداحافظی کرد و به این ترتیب، شرکت او در المپیک پکن منتفی شد. علت انصراف وی از شرکت در المپیک، فشارهای سنگین تمرین در طول دهه اخیر اعلام شد. گفته شد که وی به دستور پزشکان از حضور در بازی‌های المپیک امتناع کرده است .در روزهای پیش از آن خبرهایی مبنی بر شرکت نکردن حسین رضازاده در آزمایش‌های دوپینگ منتشر شده بود و برخی رسانه‌ها نیز خداحافظی وی را غیر معمول دانستند.


۱ روز پس از کناره‌گیری رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری مشکلات عروقی را دلیل خداحافظی او دانست. اما ۲ روز پس از کناره گیری قضیه شکل دیگری به خود گرفت. ابراهیم نیرومند مشکلات جسمانی ناشی از بالا بودن فشار خون و قند خون را علت کناره گیری رضازاده دانست. اما در رسانه‌های مختلف دلایل مختلفی هم از زبان او منعکس شد:... رضازاده در تمرینات زود خسته می‌شد و به رکوردهای قبلی اش نمی‌رسید... نوسانات زیادی داشت و تا حدودی افسردگی هم گرفته بود. اما در همان زمان در مصاحبه‌ای که رضازاده با صدا و سیما داشت علت کناره گیری اش را آسیب دیدگی رباط صلیبی پا هنگام تمرین بیان کرد.

 

حسین رضازاده, بیوگرافی حسین رضازاده, زندگینامه حسین رضازاده

 

نام رضازاده در بین اسطوره های المپیک
کمیته حمل ونقل لندن در آستانه المپیک لندن ،در نقشه مترو ویژه لندن اقدام به نامگذاری ایستگاهها به نام اسطوره های المپیک نمود.در این نقشه اسامی بزرگانی چون حسین رضازاده، قهرمان و رکورددار فوق سنگین وزنه برداری المپیک در کنار بزرگانی چون نعیم سلیمان اوغلو، جان دیویس، واسلی آلکسیف و پیروس دیماس به چشم می‌خورد. ایستگاه جنوبی لندن ،بنام حسین رضازاده نامگذاری شده است.

 

منبع :

fa.wikipedia.org

:hamshahrionline.ir