ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قلعه‌نویی: پس از برد کره به مردم دروغ گفتیم/ تلویزیون 10 تا 12 برنامه علیه من ساخت



آیا یک ربع فوتبال بازی کردن جلوی ازبکستان پیشرفت است؟

قلعه‌نویی: پس از برد کره به مردم دروغ گفتیم/ تلویزیون 10 تا 12 برنامه علیه من ساخت

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: امیدوارم برابر پیکان بازی خوبی ارائه دهیم و مانند بازی با سپاهان به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پیکان گفت: پیش از آنکه بخواهم درباره این بازی صحبت کنم، دو نکته را باید بیان کنم؛ اول اینکه صحبت‌هایم در نشست خبری بازی با سپاهان انگار به برخی افراد برخورده است. منظور من از آن صحبت‌ها این بود که فوتبال باید به دست فوتبالی‌ها باشد. نباید حرف من به کسی بربخورد. هرچند افرادی مثل سردار رویانیان یا سرهنگ جعفری در فوتبال زحمت کشیده‌اند و هر کاری که به عنوان مدیر لازم بوده انجام داده‌اند، اما حرف من این است که هر کسی باید سر جای خودش باشد. دولت 98 درصد پول فوتبال را می‌دهد پس بهتر است که این بودجه را در اختیار اهل فن قرار دهد.

وی ادامه داد: مسئله دوم درباره تیم ملی است. حالا که کفاشیان درباره کی‌روش اعلام موضع کرده است می‌گویند که او پس از باخت برابر ازبکستان مظلوم واقع شده است. کفاشیان هر کاری که یک مدیر لازم بوده را انجام داده، هم مربی بزرگ خارجی آورده و هم همه چیز از جمله تعطیلی لیگ را در اختیار او قرار داده است. اما با این حال کفاشیان ایرادهای زیادی در کارش دارد و این در حالی است که او مدیری از جنس ورزش است. کفاشیان پس از پیروزی برابر کره آدم خوبی بود و حالا که تیم ملی برابر ازبکستان باخته، بد شده است؟ خودم این تجربه تلخ را دارم. وقتی ما زیر باران به حریف باختیم من محاکمه شدم، اما وقتی مربی خارجی زیر باران باخت گفتند استوک کفش‌ها خراب بوده است!

وی در ادامه درباره بازی فردای تیمش برابر پیکان هم گفت: ویسی هم از دوستان خوب من است و هم از سرمایه‌ها و مربیان آینده فوتبال ماست. طبیعتا بازی سختی برابر پیکان خواهیم داشت، اما خوشحالم که برابر تیمی بازی می‌کنیم که نگرش مربی و بازیکنانش بازی هجومی است. همچنین بازیکنان خودم را ستایش می‌کنم که جلوی سپاهان یک بازی معرفتی، فنی، تاکتیکی داشتند و امیدوارم که فردا هم بازی خوبی برابر پیکان داشته باشند. بازی قبلی پیکان را برابر ملوان دیدم. آن‌ها تغییراتی در بازی خود داشتند.

قلعه‌نویی ادامه داد:‌وقتی آدم مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد باید خدا را در نظر داشته باشد. کما اینکه یک بار درباره حرمت قلم این حرف را زدم و برخی بدون اینکه منظور من را بفهمند از من شکایت کردند، این حرف درباره گزارشگران بازی‌ها هم صدق می‌کند. من وقتی بازی پیکان و ملوان را دیدم از گزارش گزارشگر بازی لذت بردم. او هر جا هر کدام از دو تیم لیاقت داشتند تعریف می‌کرد و بیشتر کارشناسی فنی می‌کرد تا گزارش، اما زمانی که ما از جام ملت‌ها بازگشتیم کانال‌های مختلف تلویزیون 10 تا 12 برنامه علیه من پخش کردند و حتی من را در فراکسیون مجلس محاکمه کردند. این نشان می‌دهد که برنامه‌ای علیه من داشتند وگرنه من در کارهایم همیشه خدا را در نظر گرفته‌ام و برای کارم هیچ گاه به هیچ مدیری زنگ نزدم و پشت هیچ دری بست ننشستم.

قلعه‌نویی ادامه داد: باید واقعیت‌ها را بپذیریم. آمار تماشاگران فوتبال ما به 3 هزار نفر کاهش پیدا کرده است. در حالی که توجه رسانه‌ای و هزینه‌ها در فوتبال بیشتر شده، چرا باید جمعیت تماشاگران اینقدر کم شود. بارها گفته‌ام که قداست‌ها نباید زیر پا گذاشته شود و مربیان، بازیکنان و مدیران رو در روی هم قرار بگیرند. بارها در تلویزیون این اتفاق رخ داده است. این مسائل دردی از فوتبال دوا نمی‌کند. اگر من علیه همکارم حرف بزنم یا داوران علیه یکدیگر مصاحبه کنند، هیچ مشکلی حل نمی‌شود. این شرایط را فقط فوتبالی‌ها می‌توانند بهبود دهند چون خاک فوتبال را خورده‌اند. آقایان در تلویزیون می‌خواهند از این کانال به آن کانال بروند تا مشهور شوند. در حالی که اگر این اتفاق هم بیفتد محبوب نمی‌شوند.

وی درباره تیم ملی و احتمال حضورش در کادر فنی این تیم هم گفت: تاکنون هیچ بحثی در این رابطه با من نشده است. کفاشیان هم که موضع خود را در حمایت از کادر فنی اعلام کرده است. همه فکرم در حال حاضر موفقیت با استقلال است چون به این تیم تعهد دارم. بارها نشان داده‌ام که کارم را نیمه کاره رها نمی‌کنم. اتفاقا جلسه‌ی خوبی با آقای فتح‌الله‌زاده داشتم که در آن برنامه خود را برای نیم فصل به ایشان ارائه دادم تا بتوانیم با اتخاذ تصمیم‌های مناسب و جذب بازیکنان جدید این تیم را تقویت کنیم. کفاشیان هم نظر خوبی درباره کادر فنی و ثبات آن داشت، اما سوال این است که چرا این حرف‌های خوب درباره کی‌روش هست ولی درباره دایی و امثال او نبود.

وی ادامه داد: من همیشه گفته‌ام که نباید مربیان به راحتی تغییر کنند و مدیران باید آرامش داشته باشند اما یکی از کارشناسان گفته است که فوتبال ما پیشرفت کرده و سوال اینجاست که کدام پیشرفت؟ آیا یک ربع فوتبال بازی کردن جلوی ازبکستان پیشرفت است؟ در بازی‌های گذشته تیم ملی فقط یک بازی برابر بحرین خوب بودیم که آن هم برابر 20 درصد بحرین بازی کردیم و مشکلات سیاسی آن کشور را هم همه می‌دانند. ما وقتی کره را بردیم به مردم دروغ گفتیم و حالا هم که از ازبکستان باخته‌ایم باز هم دروغ می‌گوییم. ما فوتبال را هم تهدید می‌دانیم و هم فرصت. اگر آن را یک فرصت بدانیم باید به شاخ و برگش نیز بپردازیم که همان برنامه‌ریزی و سپردن کار به اهل فن است.

وی درباره‌ی توجه به فوتبال پایه نیز گفت: اگر نگاه کوتاهی به فوتبال امیدهایمان بیندازیم می‌بینیم که مشکلات ما خیلی زیاد است. من از تیم خودم مثال می‌زنم ورزشگاه مرغوب‌کار به یک پارکینگ تبدیل شده است. کیفیت زمین، رختکن و سرویس بهداشتی‌اش اصلا مناسب نیست. ضمن اینکه کشورهای اروپایی از چند سال پیش برنامه‌های خود را تا سال 2020 تدوین کرده‌اند اما قانون ورزش ما قائم به فرد است. باید وزارت ورزش قانونی داشته باشد که وقتی آقای عباسی رفت، همه طرح‌ها را با خودش نبرد و همه چیز از نو شروع نشود. همین باشگاه استقلال تاکنون 30 بار چارت عوض کرده است.

قلعه‌نویی در پایان گفت: به عنوان یکی از مسائلی که باید به آن بپردازیم، باید بگویم که در حال حاضر همه باید دست به دست هم بدهیم و کسی مثل علی دایی را به عنوان کاندیدا برای ریاست AFC معرفی کنیم. او نباید در شرایطی کار کند که یک هفته در میان آنقدر حرص بخورد که رگش بیرون بزند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
صحبت های فرهاد مجیدی علیه قلعه نویی در برنامه 90

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفت‌وگوی جنجالی لاوره علیه استقلال: قلعه‌نویی مثل «دون کورلئونه» در پدرخوانده است/او نمی‌توانست محبوبیت مجیدی را ببیند+واکنش مدیر برنامه‌های لاوره



اخبار,اخبارورزشی,لاوره

اخبار ورزشی - گفت‌وگوی جنجالی و غیر منتظره لاوره علیه استقلال در رسانه صربستانی:
قلعه‌نویی مثل «دون کورلئونه» در پدرخوانده است/او نمی‌توانست محبوبیت مجیدی را ببیند

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال که ظاهرا با دردسرهایی از ایران خارج شد علیه باشگاه استقلال مصاحبه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، گوران لاوره که برای استقلال بازی چندانی انجام نداد و نتوانست به لحاظ فنی خود را به امیر قلعه نویی تحمیل کند پس از خروج از ایران در مصاحبه ای با « بلیچ اسپورت» یکی از رسانه های کشور صربستان مصاحبه ای جنجالی علیه باشگاه استقلال و امیر قلعه نویی سرمربی این تیم انجام داده است.
 
در اول  این مصاحبه این رسانه توضیح داده است: لاوره از ایران به خاطر ترس از تاثیری که روی فوتبالش می توانست بگذارد خارج شد و این مشکل فقط می تواند به دست فیفا حل شود.

بازیکن پیشین استقلال( یکی از دو تیم خیلی خوب ایران است) تجربه بسیار سختی را سپری کرد. در زیر مصاحبه وی را می خوانید:

گوران لاوره در ابتدای صحبت هایش گفت: « تا سه هفته ابتدایی که در ایران بودم از نظر ذهنی در شرایط خیلی خوبی قرار داشتم. از همان موقع بود که این مشکلات آغاز شد. وقتی به ایران رسیدم متوجه شدم که ویزای من به صورت توریستی صادر شده و مدت آن دو هفته است. پس از آنکه هفت ساعت در فرودگاه معطل شدم، مجبور شدم با هواپیما به بلگراد برگردم. این تازه آغاز مشکلات من با استقلال بود.»

لاوره ادامه داد: « دو ماه پس از اینکه در ایران حضور پیدا کردم ملیکا نامزدم به ایران آمد. من آن زمان در هتل زندگی می کردم و پس از آن آپارتمانی را اجاره کردم و به خاطر تاخیر در پرداخت پول از سوی باشگاه خودم پول آپارتمان را پرداخت کردم. باشگاه هیچ راننده ای هم در اختیار من نگذاشته بود. مجبور شدم که خودم این کارها را انجام دهم و هزینه هایش هم خودم پرداخت کنم.»

بازیکن صربستانی پیشین استقلال تصریح کرد:« وقتی در استقلال بودم به همراه این تیم به کیف رفتیم و مقابل دینامو بازی کردیم. در اوکراین آنها به من گفتند که همه چیز حل شده است اما در ایران این موضوع کاملا متفاوت بود. آنها بلافاصله پاسپورت من را گرفتند برای اینکه بخواهند ویزایم را تمدید کنند اما پاسپورتم را پیش خود نگه داشتند.»

این بازیکن خاطر نشان کرد:« بر اساس قرارداد من باید 50 درصد قراردادم را می گرفتم اما هیچ وجهی به من پرداخت نشد. دیگر تمرین نکردم چون هیچ پولی به من داده نشده بود. بعد از آن هم قرار شد که 10 درصد قراردادم را بدهند اما باز هم این وعده عملی نشد.»
 

لاوره در ادامه این گفت و گو در خصوص امیر قلعه نویی به توصیف عجیبی پرداخته و گفت: « این تیم 6،7 بازیکنی در خود جای داده که قرار است در جام جهانی برزیل بازی کنند. به این بازیکنان بین 150 هزار تا 200 هزار دلار بدهکار هستند. امیر قلعه نویی که در ایران 5 جام به دست آورده درست همانند «دون کورلئونه»در فیلم پدرخوانده عمل می کند. او در اوکراین به من گفت که چه انتظارهایی دارد و وقتی به ایران بازگشتیم او با من صحبت کرد. در ان زمان شاید فکر می کرد برای اینکه من را در ترکیب قرار داده باید پولی به او بپردازم.»

لاوره تاکید کرد: «الکساندر تاسیچ سفیر صربستان در ایران کمک زیادی به من کرد. او تمامی اتفاقاتی که برایم رخ داده بود را می دانست و تاکید کرد که پاسپورتم را به من باز می گرداند و به من گفت که به عنوان یک شهروند صربستان هیچ کس نمی تواند آزادی های من را محدود کند. مدیرعامل استقلال در دیدار آخری که با هم داشتیم به من گفت پاسپورت تو را فقط به خاطر سفیر صربستان پس می دهم»

 این بازیکن ادامه داد: « زمانی که در فهرست مسافران قرار گرفتم نیاز به اجازه خروج پلیس داشتم. از این موضوع می ترسیدم که شاید این مورد را نداشته باشم. تصور کنید که یک پلیس به مترجم شما بگوید: آیا او فکر می کند می تواند از کشور ما خارج شود و پس از آن از ما شکایت کرده و از ما پول بگیرد. تا زمانی که سفیر صربستان در فرودگاه حضور پیدا کرد و من از کشور ایران خارج شدم هیچ وقت نتوانستم احساس آرامش داشته باشم.»

لاوره اظهار داشت: «اگر کسی از سفارت ایران این مصاحبه من را می خواند به آنها هشدار می دهم که به دولت‌شان و وزارت ورزش اطلاع دهند که فوتبال آنها بیشتر شبیه برده‌داری است. می دانم که ایران می خواهد در ورزش پیشرفت کند که یکی از راه های پیشرفت آوردن خارجی ها به ورزش کشورشان است. در هر حال با اینکه این روش را دوست دارم اما می دانم که در ایران این روش جواب نمی دهد.»

این بازیکن در پایان خاطر نشان کرد: « فرهاد مجیدی یکی از اسطوره های باشگاه استقلال و فوتبال ایران است که پیشینه حضور در تیم ملی ایران را هم دارد، یک ماه قبل به دلیل برخوردهای مدیرعامل باشگاه و بدهی هایی زیادی که باشگاه داشت، او تصمیم گرفت به دوران فوتبال خود پایان دهد. این را هم به شما بگویم که سرمربی نمی توانست محبوبیت و هوادارانی که مجیدی داشت را تحمل کند.تعدادی زیادی از بازیکنانی که پیشتر برای استقلال بازی کردند نیز علیه این تیم به فیفا شکایت کردند. موضوع شکایت من از آنها به خاطر علایق شخصی ام نیست. بلکه به خاطر این است که به حق من ظلم شده و می دانم که فیفا باید جلوی این موضوع را گرفته و آنها را جریمه هنگفتی کند.

 در فوتبال ایران به بازیکنان خیلی ارج گذاشته می شود. ورزشگاه همیشه پر از تماشاگر است و هواداران بیش از شروع مسابقه بیرون ورزشگاه می خوابند. این احساس فوق العاده ای است که مردم ایران به فوتبال دارند.»

------------------------


مدیر برنامه‌های لاوره :
تلاش قلعه‌نویی نبود همان ۴۰ هزار دلار هم به لاوره نمی‌رسید

مدیر برنامه‌های لاوره گفت: اگر تلاش‌های امیر قلعه نویی نبود همان ۴۰ هزار دلار هم به او نمی‌رسید.

فیض‌بخش مدیربرنامه‌های لاوره در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد مصاحبه منتشره شده امروز لاوره در یکی از رسانه های صربستان اظهار داشت: بی درایتی باشگاه استقلال باعث شده تا کار به چنین مسائلی بکشد. اگر بابت تحویل پاسپورت این بازیکن باشگاه استقلال روش دیگری در پیش می گرفت لاوره دچار احساس بدی نمی شد هر چند که احساس او هم درست نبود.

وی افزود: حتی این اواخر هم لاوره با من بد شده بود و فکر می کرد که منافع باشگاه را به او ترجیح می دهم. این اواخر رابطه خوبی با من نداشت. اکنون هم با واسطه با او صحبت کردم و می گوید در مورد امیر قلعه نویی این طور صحبت نکرده و می خواهد در همان رسانه ای که از او این مصاحبه را منتشر کرده آن را تکذیب کند.

مدیربرنامه های لاوره تاکید کرد: خود این بازیکن می داند که تلاش های امیر قلعه نویی بود که باعث شد مشکلش حل شود و از ایران برود. قلعه نویی ۴۰ هزار دلار از دوستش قرض گرفت تا به لاوره بدهد. او می داند که دلیل عدم حضورش در ترکیب به دلیل تمرین نکردن در یک ماهی بود که به دلیل پول در تمرینات شرکت نمی کرد و از آمادگی به دور شد.
اخبار ورزشی - فارس