ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قلعه‌نویی به تراکتورسازی رسید/ جدال دوستان دیروز و دشمنان امروز!



هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

قلعه‌نویی به تراکتورسازی رسید/ جدال دوستان دیروز و دشمنان امروز!

در ادامه هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال روز شنبه ۴ دیدار برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی استقلال میهمان تراکتورسازی تبریز است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش  فارس، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال که امروز (جمعه) آغاز می‌شود، فردا با 4 دیدار زیر ادامه می‌یابد.

* تراکتورسازی - استقلال؛ بازگشت امیر پاشا به تبریز

استقلال که از مشکلات مالی رنج می‌برد در جدول شرایط مناسبی دارد و با یک بازی کمتر و 19 امتیاز در رده چهارم  است آن هم در حالی که فقط یک امتیاز از سپاهان صدرنشین کمتر دارد. با این حال اوضاع و احوال باشگاه استقلال مساعد نیست.

فتح‌الله‌زاده و قلعه نویی مدام از کنار کشیدن و استعفا به دلیل مشکلات مالی حرف می‌زنند و بازیکنان هم از پرداخت نشدن مطالباتاشان راضی نیستند اما هیچ کدام از این مسایل باعث نمی‌شود استقلال تیمی از پیش بازنده در دیدار با تراکتورسازی باشد. به ویژه اینکه در روزهای گذشته مربیان استقلال و مسئولان باشگاه تراکتورسازی بارها علیه یکدیگر مصاحبه کردند و بدین ترتیب حساسیت این مسابقه بیشتر از سه امتیاز شده است.

هواداران تراکتورسازی فصل گذشته به امیر قلعه نویی لقب «امیر پاشا» دادند و اکنون آنها باید مقابل هم قرار بگیرند. تونی اولیویرا مربی پرتغالی تراکتورسازی اما فارغ از این حاشیه‌ها در خانه فقط به برد فکر می‌کند و اینکه تیمش را همچنان در جمع مدعیان حفظ کند.

اتفاقاتی که اخیرا بین قلعه‌نویی و مسئولان تراکتورسازی رخ داده حساسیت و اهمیت این بازی را بیش از گذشته کرده است. دوستان دیروز، امروز به دشمنان هم تبدیل شده‌اند تا جایی که علاوه بر مصاحبه‌های تند علیه یکدیگر، کار به شکایت هم کشیده است و دو طرف هر روز ماجرای تازه‌ای از همکاری مشترک در سال گذشته را رو می‌کنند!

* ذوب آهن - آلومینیوم بازگشت کاظمی به لیگ برتر

در تعطیلات لیگ برتر فرهاد کاظمی جانشین رسول کربکندی شد تا بتواند در وقفه لیگ تغییرات مورد نظرش را در ذوب آهن اعمال کند و این تیم را به رده‌های بالای جدول برساند.

کاظمی که بعد از مدت‌ها دوری به لیگ برتر بازگشته در گام اول حریف چندان مشکلی را پیش رو ندارد. آلومینیوم اگرچه در رده شانزدهم و یک پله پایین‌تر از ذوب آهن قرار دارد اما وضعیت مالی در این باشگاه بحرانی است به طوری که گفته می‌شود میثاقیان مانع از اعتصاب بازیکنان تیم شده است. به هر حال باید دید در نبرد اکبر و فرهاد کدام مربی برنده می‌شود میثاقیان با تیم کم امکاناتش یا کاظمی با ذوب آهن متحول شده؟

* ملوان - سایپا؛ خودروسازان در بندر

ملوان در هفته یازدهم محمد احمدزاده را جانشین فرهاد پورغلامی مستعفی کرد و این مربی در اولین حضورش در لیگ برتر توانست مس کرمان را شکست دهد. شنبه اولین بازی ملوان با سرمربیگری احمدزاده در انزلی است و او می‌خواهد مقابل تماشاگران دو آتشه ملوان هم پیروز شود. سایپا حریف ملوان است، تیمی که در این فصل خوب نتیجه گرفته و راحت امتیاز از دست نمی‌دهد. آیا نارنجی پوشان خودروساز می‌توانند از بندر انزلی به سلامت عبور کنند یا نه؟

* پیکان - مس کرمان؛  ویسی می‌رود یا قاسمپور؟

پیکان سه شکست متوالی در سه هفته اخیر لیگ برتر داشته تا برخی رسانه‌ها از آخرین فرصت ویسی خبر بدهند و بگویند اگر پیکان نتواند مس کرمان را شکست دهد سرمربی تغییر می‌کند و از مایلی‌کهن به عنوان گزینه بعدی سرمربیگری پیکان نام ببرند. مس کرمان هم با ابراهیم قاسمپور هنوز نتوانسته رضایت هواداران کرمانی را جلب کند. به این ترتیب هر دو مربی خیلی اوضاع باثباتی در تیم‌هایشان ندارند و جالب است برخی مایلی‌کهن را برای هر دو تیم گزینه می‌دانند. باید دید این شایعه به واقعیت تبدیل می‌شود یا نه و مایلی‌کهن جانشین کدام یک از سرمربیان خواهد شد؛ ویسی یا قاسمپور.

 

برنامه کامل هفته دوازدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه 28 مهر

فجرسپاسی - نفت تهران ساعت 15:30 ورزشگاه دستغیب شیراز

صبا - سپاهان ساعت 16:50 ورزشگاه یادگار امام قم

گهر - فولاد خوزستان ساعت 15 ورزشگاه تختی تهران

نفت آبادان - داماش گیلان ساعت 18:05 ورزشگاه تختی آبادان

شنبه 29 مهر

تراکتورسازی - استقلال ساعت 15 ورزشگاه یادگار امام تبریز

ملوان - سایپا ساعت 15:45 ورزشگاه تختی انزلی

پیکان - مس کرمان ساعت 15:45 ورزشگاه تختی تهران

ذوب آهن - آلومینیوم هرمزگان ساعت 15:30 ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

یکشنبه 30 مهر

پرسپولیس - راه آهن ساعت 18 ورزشگاه آزادی

برای مشاهده جدول رده‌بندی اینجا را کلیک کنید.

فارس

 


ویدیو مرتبط :
امیر قلعه نویی سرمربی تراکتورسازی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه نویی به تبریز رسید/ استقلال و تراکتورسازی در اوج حساسیت



هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران

قلعه نویی به تبریز رسید/ استقلال و تراکتورسازی در اوج حساسیت

حساسترین دیدار پایانی نیم فصل اول را تراکتورسازی و استقلال درحالی برگزار می‌کنند که نگاه‌ها به حضور قلعه نویی در تبریز است.

به گزارش ایسنا ، هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران با دو دیدار در روز جمعه به پایان می‌رسد.

* تراکتورسازی - استقلال
تقابل مجید جلالی و امیرقلعه نویی حساسترین رویارویی این هفته است. دو مربی‌ای که مصاف‌هایشان همیشه جذاب بوده است. از طرفی دیگر مصاف‌های تراکتورسازی و استقلال هم همیشه پر حاشیه و پر سر و صدا بوده است. فصل گذشته قلعه نویی از سوی مدیریت وقت تراکتورسازی برای حضور در تبریز مورد تهدید غیرمستقیم قرار گرفت و این بحث به مجادله‌ای طولانی میان دو طرف تبدیل شد. در ‌نهایت قلعه نویی به دلیل عمل جراحی راهی تبریز نشد.

در آن دیدار استقلال با نتیجه دو بر صفر برابر تراکتورسازی تن به شکست داد اما در دیگر دیداری که در تبریز انجام شده بود، استقلال با سرمربی‌گری مظلومی و در دیدار پر حاشیه موفق به شکست دو بر صفر تراکتورسازی‌ای شد که سرمربیش قلعه نویی بود.

قلعه نویی که در تبریز نتایج نسبتا خوبی گرفته بود، برای نخستین بار است که به تبریز باز می‌گردد و باید دید برخورد هواداران تراکتورسازی با او که مدت‌ها لقب امیر پاشا را یدک می‌کشید چگونه خواهد بود.

استقلال در این دیدار محمد قاضی را به دلیل محرومیت و حیدری و بیک‌زاده را به دلیل مصدومیت به همراه ندارد.

در مجموع ده دیدار این دو تیم در رقابت‌های لیگ بر‌تر، استقلال چهار بار پیروز از میدان خارج شده و تراکتورسازان نیز سه بار آبی پوشان را شکست داده‌اند و سه دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.

استقلالی‌ها که در دو هفته گذشته بشدت از لحاظ تعداد بازیکن در مضیغه بودند، برای این دیدار وضعیت بهتری دارند و با پایان محرومیت تیموریان و نکونام این دو بازیکن می‌توانند برابر تراکتورسازی به میدان بروند. از طرفی دیگر تراکتورسازان در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند و آن‌ها در هفته‌های اخیر روند بسیار خوبی را پشت سر گذاشته‌اند.

هردو تیم که برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کنند، می‌دانند که یک امتیاز به کارشان نمی‌آید و تنها برای سه امتیاز به میدان می‌روند.

این دیدار را علیرضا فغانی با کمک حسن کامرانی فر و بابک داوری، روز جمعه ساعت ۱۵: ۱۵ در ورزشگاه یادگار امام تبریز قضاوت می‌کنند.

روند نتایج پنچ دیدار اخیر دو تیم به این شکل است: 

  هفته دهم هفته یازدهم هفته دوازدهم هفته سیزدهم هفته چهاردهم
تراکتورسازی باخت برد برد مساوی برد
استقلال تهران مساوی برد عقب افتاده با ملوان مساوی برد

 

 * سایپا – صبای قم

 نارنجی پوشان کرجی بعد از اینکه نتوانستند استقلال نصفه و نیمه را در کرج شکست بدهند باید به مصاف شاگردان مایلی کهن بروند که هفته گذشته در قم برابر مس کرمان متوقف شدند. آنقدر که صبایی‌ها به امتیاز این دیدار نیاز دارند،

 

شاگردان فیرات چندان نیازی به این امتیاز ندارند. آن‌ها رده هفتمشان را برای نیم فصل تثبیت کرده‌اند و شانس بسیار اندکی دارند تا آن را به رده ششم تغییر دهند. از آن سو شاگردان مایلی کهن برای فرار از منطقه نزدیک به سقوط نیاز فراوانی به کسب امتیاز دارند.

سایپایی‌ها در این دیدار علی زینالی را به دلیل محرومیت به همراه ندارند.

این دیدار را رسول رهبرفام با کمک سعید آل وردی و فرزاد بهرامی روز جمعه و در ساعت ۱۵: ۳۰ در ورزشگاه انقلاب کرج قضاوت می‌کنند.

روند نتایج پنچ دیدار اخیر دو تیم به این شکل است:

  هفته دهم هفته یازدهم هفته دوازدهم هفته سیزدهم هفته چهاردهم
تراکتورسازی باخت برد برد مساوی برد
استقلال تهران مساوی برد عقب افتاده با ملوان مساوی برد

  /ایسنا