ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قلعه‌نویی به استقلال رسید



اخبار,اخبار ورزشی,استقلال

دومین هفته لیگ برتر فوتبال در حالی پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود كه همه نگاه‌ها به بازی حساس و جذاب استقلال و ملوان بندرانزلی دوخته شده است. داربی اصفهان و داربی تبریز هم دو بازی حساس دیگر هفته دوم لیگ خواهد بود كه حساسیت را بین هواداران تیم‌های ‌همشهری به اوج خود رسانده است. پرسپولیس هم در اهواز تقریبا كار سختی در تقابل با استقلال خوزستان دارد. این تیم بازی اول خانگی خود را مقابل پدیده نتوانست با پیروزی پشت سر بگذارد و به تساوی رضایت داد.

به همین دلیل هواداران پرسپولیس كه انتظار پشت سر گذاشتن سالی خوب را توسط تیم محبوب‌شان دارند، از برانكو و بازیكنان تحت هر شرایطی برد می‌خواهند تا از همین ابتدای لیگ پرسپولیس از صدر جدول در امتیازات عقب نباشد.

 

با این وجود تقابل امیر قلعه‌نویی و استقلال اوج حساسیت و حاشیه در هفته دوم است؛ بازی‌ای كه بدون تردید حواشی و شاید جنجال‌های زیادی به همراه خود داشته باشد.

مهم‌ترین دیدار؛ امیر به استقلال رسید!
امیر قلعه‌نویی برای چهارمین بار به عنوان مربی تیم رقیب برابر استقلال قرار خواهد گرفت. او پیش از این با استقلال اهواز در لیگ دوم، مس كرمان در لیگ پنجم، سپاهان در لیگ دهم و تراكتورسازی در لیگ یازدهم برابر استقلال قرار گرفته است.

 

او كه در ابتدای این فصل از جمع استقلالی‌ها جدا شد به ملوان بندرانزلی رفت و در تقابلی زودهنگام قرار است در هفته دوم لیگ پانزدهم برابر آبی‌پوشان در آزادی روی نیمكت ملوان حضور یابد. از آخرین تقابل قلعه‌نویی با استقلال ١٢٧٥ روز گذشته است.

 

آخرین تقابل قلعه‌نویی با استقلال به دوران حضورش در تراكتورسازی در لیگ یازدهم مربوط می‌شود كه این مربی موفق شد سرخپوشان تبریزی را برنده این جدال كند.

 

استقلال و ملوان، در هفته نخست لیگ حریفان خود را برده‌اند و با سه امتیاز از همان هفته اول میخ خود را محكم كوبیده‌اند.

 

دیدار دو تیم در هفته دوم و در ورزشگاه آزادی قطعا جذاب و تماشایی می‌شود چون همیشه دیدار دو تیم جذاب بوده و این‌بار حضور قلعه‌نویی روی نیمكت ملوانی‌ها بر این جذابیت افزوده است.

 

پیش از این در تاریخچه لیگ برتر این گونه بود كه هر گاه امیر قلعه‌نویی از استقلال به تیم دیگر رفته برابر آبی‌های پایتخت خوب نتیجه گرفته و معمولا پیروز بوده است. بنابراین پرویز مظلومی پیش از آنكه به فكر برتری تیمش برابر ملوان باشد، به شكستن رقیب می‌اندیشد.

 

البته جدا از حضور قلعه‌نویی روی نیمكت ملوان و تقابل او با پرویز مظلومی و استقلال، حضور مهدی رحمتی هم در دروازه‌ آبی‌پوشان حاشیه و اتفاق ویژه دیگر این مسابقه است چرا كه رحمتی هم یكی دیگر از نفراتی است كه اختلافات بسیار زیادی با امیر قلعه‌نویی داشت و سال گذشته به خاطر این مربی از استقلال جدا شد و در فصل نقل و انتقالات بعد از رفتن امیر، دوباره به استقلال بازگشت. خیلی‌ها منتظر هستند تا ببینند رحمتی قبل از شروع بازی به سمت سرمربی ملوان خواهد رفت یا نه. به هر حال قلعه‌نویی هم خودش قاعده بازی را به خوبی بلد است.

 

او سال گذشته در جریان بازی استقلال مقابل پیكان، از وحید طالب‌لو كه در آن مقطع ارتباط بسیار بدی با مهدی رحمتی داشت در تركیب استقلال استفاده كرد تا جنگ روانی قبل از بازی را از رحمتی برده باشد. حالا برنامه ویژه قلعه‌نویی برای بازی با استقلال، فشار روی دفاع استقلال با ارسال‌های پیاپی است.

 

رحمتی سال‌هاست روی خروج‌ها مشكل دارد و با محروم بودن حنیف و جدایی صادقی، مدافعان استقلال هم روی كارهای هوایی زیاد مطمئن نیستند. مطرح شدن این موضوع در رسانه‌ها، تلاش قلعه‌نویی برای بردن جنگ روانی پیش از آغاز مسابقه اصلی است؛ مسابقه‌ای كه برای قلعه‌نویی حیثیتی‌ترین و مهم‌ترین مسابقه فصل محسوب می‌شود.

پدیده- فولاد، تقابل جوانان!
میزبان مشهدی این بازی كه لیگ را با كسب یك امتیاز ارزشمند مقابل پرسپولیس در تهران آغاز كرد هر چند پیروزی را در پایتخت از دست داد اما با روحیه بالا آماده برگزاری دومین مسابقه خود است.

 

شاگردان رضا مهاجری كه برای بقا در لیگ برتر نیاز به كسب امتیازات خانگی دارند، در این هفته میزبان قهرمان لیگ سیزدهم هستند و برای كسب نخستین برد انگیزه‌های بالایی دارند.

 

در سوی دیگر میدان فولادی قرار دارد كه همانند پدیده در بازی نخست به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت اما آن نتیجه در حالی به دست آمد كه فولادی‌ها تا ۶ دقیقه پایانی مسابقه با دو گل از راه‌آهن عقب بودند ولی توانستند حداقل با كسب یك امتیاز خانگی لیگ پانزدهم را آغاز كنند.

 

شاگردان دراگان اسكوچیچ هم با تفكر رسیدن به نخستین برد در لیگ جاری به مشهد سفر می‌كنند و قطعا رقابت بین جوانان دو تیم می‌تواند یكی از دیدارهای زیبای هفته را رقم بزند.

دایی و منصوریان رودرروی هم!
دوئل كاپیتان‌های پیشین استقلال و پرسپولیس كه امروز سرمربیان جوان فوتبال ایران هستند، در ورزشگاه تختی حساسیت‌ها و جذابیت‌های خاص خودش را دارد. هر دو تیم كه فصل جاری را با تساوی آغاز كرده‌اند، در اندیشه رسیدن به نخستین برد خود هستند؛ نتیجه‌‎ای كه برای هر دو تیم ارزش بسیاری دارد.

 

میزبان این بازی نفت تهران است كه این روزها مشكلات مالی و مدیریتی دارد اما ظاهرا به خاطر همدلی كه در این باشگاه وجود دارد فعلا این مشكلات تاثیر زیادی روی روند حركتی‌شان نگذاشته است.

 

آنها كه در هفته نخست در تبریز مقابل تراكتور یك امتیاز گرفتند، امیدوارند در نخستین بازی خانگی‌شان در لیگ پانزدهم به پیروزی برسند؛ آن‌هم مقابل صبایی كه هدایتش بر عهده علی دایی است. از سوی دیگر اما صبایی‌ها لیگ را با از دست دادن دو امتیاز خانگی شروع كردند و مطمئنا در تقابل مربیان سرخابی، می‌خواهند برنده زمین مسابقه را ترك كنند كه برای رسیدن به این موفقیت چشم به نفرات باتجربه خود دوخته‌اند.

كار سخت برانكو در اهواز
گرفتن امتیاز در قم برابر صبا اتفاق خوبی برای شاگردان جوان عبدالله ویسی بود؛ تیمی كه فصل گذشته با برتری مقابل مس كرمان در بازی پلی‌آف سهمیه خود در لیگ برتر را حفظ كرد و در نخستین بازی خانگی‌اش در این فصل، باید كار بزرگی را برابر پرسپولیس رقم بزند.

 

این تیم آبی‌پوش اهوازی برای اینكه هواداران بیشتر نسبت به دیگر تیم آبی‌پوش اهوازی جذب كند، باید برابر پرسپولیس نتیجه بگیرد؛ اتفاقی كه از سوی دیگر می‌تواند به عبدالله ویسی اعتبار دوباره‌ای بخشیده و این مربی جوان را در ابتدای لیگ پانزدهم مجددا به سطح اول فوتبال ایران بازگرداند.

 

اما برد در این بازی برای پرسپولیس و برانكو اهمیت زیادی دارد. آنها كه در نخستین گام لیگ در خانه برابر پدیده مشهد شكست را با تساوی خانگی عوض كردند، اگر می‌خواهند در آغاز لیگ اسیر حواشی نشده و به عنوان یكی از مدعیان بالانشینی خود را معرفی كنند، باید اهواز را با كسب امتیاز كامل ترك كنند.

 

سوشا مكانی در این بازی هم غایب است اما با بازگشت مهدی طارمی، امید عالیشاه، علیرضا نورمحمدی و اومانیا به تركیب تیم و حضور موثر جوانانی از جمله فرشاد احمدزاده، كمال كامیابی‌نیا، میلاد كمندانی، رامین رضاییان و علی علیپور شرایط پرسپولیس برای كسب نخستین پیروزی‌اش در لیگ بهتر خواهد شد.

 

تیمی كه در هفته نخست بازی خوبی را ارایه داد اما نتیجه نگرفت، اگر در این بازی سه امتیاز را بگیرد، با به دست آوردن جایگاه بهتر بین هواداران، لیگ را ادامه خواهد داد.

جلالی به دنبال شكستن طلسم
جنجالی‌ترین تیم لیگ برتر كه ماندنش در لیگ حرف و حدیث‌های زیادی داشت این هفته به مصاف تیمی می‌رود كه خود و مربی‌اش به اخلاق‌مداری معروف هستند.

 

راه آهن قرار است در خانه از سایپا پذیرایی كند. راه آهن و سایپا در بازی اول نتیجه‌ای بهتر از تساوی كسب نكردند و در هفته دوم تشنه پیروزی‌ هستند. سایپا به خاطر حضور مجید جلالی و راه‌آهن به خاطر شرایط مالی، دو تیمی هستند كه علاقه زیادی به جوانگرایی دارند.

 

سایپا در هفته نخست به سه بازیكن زیر ٢٣ سال شامل مهرداد محمدی، میلاد محمدی و علی‌قلی‌زاده بازی داد و مهدی ترابی تنها بازیكن جوان راه‌آهن بود. سایپا در هفته نخست از شش و راه‌آهن از پنج بازیكن بالای ٣٠ سال در تركیبش استفاده كرد.

 

راه آهن برخلاف فصل بدی كه در لیگ چهاردهم پشت سر گذاشت موفق شد در دو دیدار رفت و برگشت سایپای مجید جلالی را شكست دهد و شش امتیاز شیرین از نارنجی پوشان كسب كند. طبق آمار از آخرین برد سایپا برابر راه آهن ٢٠٥٠ روز گذشته و مجید جلالی امیدوار است در لیگ پانزدهم این طلسم را بشكند.

داربی تبریز!
شهرآورد تبریز چند سالی است كه در لیگ برتر برگزار می‌شود و كم كم جای خود را در دل هواداران تبریزی فوتبال باز كرده است. تبریزی‌ها به فوتبال عشق می‌ورزند، قطعا در آینده‌ای نزدیك سكوهای ورزشگاه‌های تبریز هنگام برگزاری داربی این شهر مملو از تماشاگر خواهد شد. تراكتورسازی و گسترش فولاد، یك امتیازی هستند و به ترتیب در رده‌های نهم و دوازدهم قرار دارند.

تقابل گل‌محمدی و فركی در داربی اصفهان
این هفته، هفته داربی‌هاست. پس از شهرآورد تبریز، نوبت به تیم‌های اصفهانی لیگ برتر می‌رسد كه با هم روبه‌رو شوند. این دیدار به نوعی سوپرجام فوتبال ایران هم محسوب می‌شود چون یك سمت قهرمان لیگ و سمت دیگر قهرمان جام حذفی قرار دارند.

 

یحیی گل‌محمدی و حسین فركی كه در انتخاب بهترین مربی فصل چهاردهم با هم رقابت شانه به شانه‌ای داشتند، این‌بار در زمین چمن نشان می‌دهند كه كدام مربی بهتر از دیگری است.

 

سپاهان از برد هفته اول سه امتیاز دارد و دوم است، ذوب‌آهن هم بدون امتیاز در رده آخر جدول قرار دارد. نكته قابل توجه درباره این بازی این است كه ذوب‌اهن ١٨١٦ روز است كه رنگ برد در داربی اصفهان را ندیده است.

 

یحیی گل محمدی كه در فصل گذشته عملكرد فوق‌العاده‌ای در هدایت ذوب آهن داشت این هفته باید به مصاف سپاهان برود و امیدوار است طلسم برنده نشدن تیمش را در داربی اصفهان بشكند.

استقلال اهواز سیاه‌جامگان
تیم تازه به لیگ برتر صعود كرده مشهدی كه هفته اول نتوانست در خانه از پس استقلال تهران برآید این هفته به مصاف استقلال از نوع اهوازی‌اش می‌رود.

 

استقلال اهواز اما در هفته نخست تیم علی دایی را در قم متوقف كرد و نشان داد كه می‌شود روی این تیم به عنوان یك حریف سخت حساب كرد.

 

استقلال اهواز یك امتیازی در جدول هشتم است و سیاه‌جامگان مشهد بدون امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفته است.

اخبار ورزشی - انتخاب


ویدیو مرتبط :
برد استقلال برابر فولاد و هت‌تریک قهرمانی استقلال با قلعه‌نویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه نویی به تبریز رسید/ استقلال و تراکتورسازی در اوج حساسیت



هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران

قلعه نویی به تبریز رسید/ استقلال و تراکتورسازی در اوج حساسیت

حساسترین دیدار پایانی نیم فصل اول را تراکتورسازی و استقلال درحالی برگزار می‌کنند که نگاه‌ها به حضور قلعه نویی در تبریز است.

به گزارش ایسنا ، هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران با دو دیدار در روز جمعه به پایان می‌رسد.

* تراکتورسازی - استقلال
تقابل مجید جلالی و امیرقلعه نویی حساسترین رویارویی این هفته است. دو مربی‌ای که مصاف‌هایشان همیشه جذاب بوده است. از طرفی دیگر مصاف‌های تراکتورسازی و استقلال هم همیشه پر حاشیه و پر سر و صدا بوده است. فصل گذشته قلعه نویی از سوی مدیریت وقت تراکتورسازی برای حضور در تبریز مورد تهدید غیرمستقیم قرار گرفت و این بحث به مجادله‌ای طولانی میان دو طرف تبدیل شد. در ‌نهایت قلعه نویی به دلیل عمل جراحی راهی تبریز نشد.

در آن دیدار استقلال با نتیجه دو بر صفر برابر تراکتورسازی تن به شکست داد اما در دیگر دیداری که در تبریز انجام شده بود، استقلال با سرمربی‌گری مظلومی و در دیدار پر حاشیه موفق به شکست دو بر صفر تراکتورسازی‌ای شد که سرمربیش قلعه نویی بود.

قلعه نویی که در تبریز نتایج نسبتا خوبی گرفته بود، برای نخستین بار است که به تبریز باز می‌گردد و باید دید برخورد هواداران تراکتورسازی با او که مدت‌ها لقب امیر پاشا را یدک می‌کشید چگونه خواهد بود.

استقلال در این دیدار محمد قاضی را به دلیل محرومیت و حیدری و بیک‌زاده را به دلیل مصدومیت به همراه ندارد.

در مجموع ده دیدار این دو تیم در رقابت‌های لیگ بر‌تر، استقلال چهار بار پیروز از میدان خارج شده و تراکتورسازان نیز سه بار آبی پوشان را شکست داده‌اند و سه دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.

استقلالی‌ها که در دو هفته گذشته بشدت از لحاظ تعداد بازیکن در مضیغه بودند، برای این دیدار وضعیت بهتری دارند و با پایان محرومیت تیموریان و نکونام این دو بازیکن می‌توانند برابر تراکتورسازی به میدان بروند. از طرفی دیگر تراکتورسازان در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند و آن‌ها در هفته‌های اخیر روند بسیار خوبی را پشت سر گذاشته‌اند.

هردو تیم که برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کنند، می‌دانند که یک امتیاز به کارشان نمی‌آید و تنها برای سه امتیاز به میدان می‌روند.

این دیدار را علیرضا فغانی با کمک حسن کامرانی فر و بابک داوری، روز جمعه ساعت ۱۵: ۱۵ در ورزشگاه یادگار امام تبریز قضاوت می‌کنند.

روند نتایج پنچ دیدار اخیر دو تیم به این شکل است: 

  هفته دهم هفته یازدهم هفته دوازدهم هفته سیزدهم هفته چهاردهم
تراکتورسازی باخت برد برد مساوی برد
استقلال تهران مساوی برد عقب افتاده با ملوان مساوی برد

 

 * سایپا – صبای قم

 نارنجی پوشان کرجی بعد از اینکه نتوانستند استقلال نصفه و نیمه را در کرج شکست بدهند باید به مصاف شاگردان مایلی کهن بروند که هفته گذشته در قم برابر مس کرمان متوقف شدند. آنقدر که صبایی‌ها به امتیاز این دیدار نیاز دارند،

 

شاگردان فیرات چندان نیازی به این امتیاز ندارند. آن‌ها رده هفتمشان را برای نیم فصل تثبیت کرده‌اند و شانس بسیار اندکی دارند تا آن را به رده ششم تغییر دهند. از آن سو شاگردان مایلی کهن برای فرار از منطقه نزدیک به سقوط نیاز فراوانی به کسب امتیاز دارند.

سایپایی‌ها در این دیدار علی زینالی را به دلیل محرومیت به همراه ندارند.

این دیدار را رسول رهبرفام با کمک سعید آل وردی و فرزاد بهرامی روز جمعه و در ساعت ۱۵: ۳۰ در ورزشگاه انقلاب کرج قضاوت می‌کنند.

روند نتایج پنچ دیدار اخیر دو تیم به این شکل است:

  هفته دهم هفته یازدهم هفته دوازدهم هفته سیزدهم هفته چهاردهم
تراکتورسازی باخت برد برد مساوی برد
استقلال تهران مساوی برد عقب افتاده با ملوان مساوی برد

  /ایسنا