ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قرار داد یک میلیارد یورویی ؛ چینی ها وارد ورزش ایران هم می شوند



در حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی تفاهم نامه همكاری شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی كشورمان با شركت "ستیك" چین امضا شد.

 

به گزارش  پئونیوز ،این تفاهم نامه همكاری پیرو جلسات پیشین این شركت چینی با مسئولان ورزش كشورمان در حضور دكتر سعیدلو و سفیر ایران فی مابین شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی كشورمان و شركت چینی "ستیك" به امضا رسید.

طبق این تفاهم نامه قرار است شركت ستیك در یك پروسه زمانی معین زیرساخت‌های ورزش كشورمان را با اعتباری بالغ بر یك میلیارد یورو توسعه و تكمیل كند.

از مهمترین پروژه هایی كه قرار است این شركت چینی نسبت به توسعه و تكمیل آنها اقدام كند می توان به پروژه دهكده المپیك نقش جهان اصفهان، ورزشگاه ثامن مشهد، مجموعه ورزشی شیراز، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز و ورزشگاه بانوان آزادی اشاره كرد.

مدیرعامل شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی سازمان تربیت بدنی در رابطه با تفاهم نامه همكاری این شركت با شركت چینی ستیك گفت: با توجه به جلساتی كه پیش از این با این شركت چینی در كشورمان داشتیم، خوشبختانه امروز در حضور دكتر سعیدلو این تفاهم نامه همكاری را به امضا رساندیم.

وی گفت: این شركت چینی متعهد می شود كه در یك پروسه زمانی معین پروژه های نیمه تمام و در آستانه ساخت كشورمان را در شهرستان های مختلف با اعتباری بالغ بر یك میلیارد یورو تكمیل و یا بسازد. از مهمترین پروژه هایی كه طبق این تفاهم نامه مورد ساخت یا تكمیل قرار می گیرد

می توان به ساخت دهكده المپیك نقش جهان اصفهان و توسعه ورزشگاه ثامن مشهد، مجموعه ورزشی شیراز، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز و ورزشگاه كاروان آزادی اشاره كرد.

تركاشوند خاطرنشان كرد: در همین راستا طی 4 ماه آینده مسئولان شركت ستیك چین به ایران می آیند و طبق تفاهم نامه امضا شده قراردادهای رسمی خود را با ما منعقد كرده و همچنین از امكانات ورزشی كشورمان نیز بازدید خواهم نمود.

وی در تشریح فعالیت های این شركت بزرگ چینی گفت: از مهمترین فعالیت های این شركت كه بالغ بر 52 مورد است می توان به ساخت پروژه های عمرانی مترو تهران، سدسازی، ساخت راه آهن و همچنین فعالیت گسترده آن در حتی كشورهای اروپایی اشاره كرد.

مدیرعامل شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی سازمان تربیت بدنی با تأكید براینكه قرارداد به امضا رسیده با این شركت چینی اهمیت بسیار زیادی در توسعه زیرساخت های ورزش كشورمان خواهد داشت گفت: این شركت یكی از معتبرترین شركت های توسعه زیرساخت های ورزشی است كه با نگاهی به سابقه آن می توان جایگاه بسیار عالی آن را مشاهده نمود.

من با خانم "كومبو " كه مدیرعامل ساختمانی این شركت است، صحبت های بسیار زیادی داشتم و ایشان نیز اهداف خود را برای ما در قبال این تفاهم نامه تشریح كرد كه انشاء ا... بتوانیم از تكنولوژی فوق مدرن این شركت استفاده كنیم.

وی در پایان گفت: در مجموع این قرارداد قطعاً كمك بزرگی به توسعه زیرساخت های ورزش كشورمان خواهد كرد و بسیار خوشحالم كه ریاست سازمان تربیت بدنی هم به دنبال تجهیز و توسعه هرچه سریعتر اماكن ورزشی كشورمان هستند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
بی وای دی اس 6، چینی تازه وارد به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شترهای چینی هم وارد بازار ایران آمدند/ گوشت شترهای چینی در سفره‌ ایرانیان!



اخبار,اخبار اقتصادی ,شترهای چینی

 

اخبار اقتصادی - شترهای چینی هم وارد بازار ایران آمدند/ گوشت شترهای چینی در سفره‌ ایرانیان!

چینی‌ها هر روز جای بیشتری برای خود در بازارهای جهانی باز می‌كنند اما شاید کمتر کسی می‌توانست فکرش را کند که این چشم بادامی‌ها شتر هم تولید و صادر کنند! اما این موضوع واقعیت دارد، چراکه به تازگی شترهایی در شرق كشور مشاهده شده‌اند كه بر روی صورت و گردنشان داغی همچون اتیكت كالاها به زبان چینی حك شده است

به گزارش تابناک، دیگر همه می‌دانند چینی‌ها كارگاه تامین انواع كالا، "از شیر مرغ تا جان آدمیزاد" را در سراسر جهان راه‌اندازی کرده‌اند؛ تنوع تولیدات آنها به حدی است كه امروزه در بیشتر كالاهای موجود در بازارهای جهانی، اتیكت "ساخت چین" به چشم می‌خورد.

چینی‌ها هر روز جای بیشتری برای خود باز می‌كنند اما شاید کمتر کسی می‌توانست فکر کند که این چشم بادامی‌ها شتر هم تولید و صادر کنند! اما این موضوع واقعیت دارد، چراکه به تازگی شترهایی در شرق كشور مشاهده شده‌اند كه بر روی صورت و گردنشان داغی همچون اتیكت كالاها به زبان چینی حك شده است.

به این ترتیب، اگر تاكنون عبارت ساخت چین را بر روی انواع و اقسام كالاها از قبیل لباس و كیف و كفش مشاهده می‌كردیم، امروز باید به این سیاهه، شتر را هم اضافه كنیم.

اگر چه پیش از این نیز گفته می‌شد شترهای چینی گاها وارد استان‌های شرقی كشور می‌شوند اما افزایش قیمت گوشت شتر در كشور، بازار واردات شتر چینی را داغ كرده است و اكنون این شترها از چین به افغانستان و سپس از مناطق شرقی كشور گذر كرده و به مركز نزدیك‌تر می‌شوند.

این در حالی است كه در ایران سه نژاد شترهای دو کوهانه، یک کوهانه و آمیخته - که این نژادها دارای تیره‌های متعددی‌اند – وجود دارد و علاوه بر داغ، از نظر رنگ و شكل نیز با نژادهای ایرانی و حتی افغانی و پاكستانی متفاوت است.

بر روی گردن، صورت، پاها و یا بدن این نوع شترها داغی كه نشانه مالكیت این شترها است، به زبان چینی حك شده و علاوه بر آن، این شترها از نشانه شترهای چینی نظیر قد و هیكل بلند و چهره بسیار كشیده برخوردارند.

این نشانه‌ها، شترهای وارداتی چینی را از شترهای منطقه ایران، هند، پاكستان و افغانستان متمایز می‌كند؛ این نوع شتر كه معمولا به رنگ قهوه‌ای و از تیپ گوشتی هستند، از طریق افغانستان به ایران آورده شده و اكنون به وفور در استان سیستان وبلوچستان به چشم می‌خورد.

قاچاق بیش از واردات
به گفته یك مقام مطلع، قاچاق شتر نیز همچون قاچاق دام‌های دیگر همواره از طریق مرزهای شرقی وارد كشور و به خصوص مناطق بیرجند، نهبندان، زهك، زابل، بیرجند، ایرانشهر، خاش، میل 75 در خراسان جنوبی می‌شود و افزایش قیمت دام از یك طرف و سختگیری در مجوز واردات از طرف دیگر، قاچاق شتر به كشور را گسترش داده است؛ به گونه‌ای كه گفته می‌شود در برخی ماه‌ها بیش از پنج هزار نفر شتر وارد كشور می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: پرواضح آنكه، واردات شتر چینی به صورت قاچاق علاوه بر اینكه در بازار پرورش‌دهندگان شتر اختلال ایجاد می‌كند، تحفه‌ای دیگر با خود به همراه دارد كه چیزی نیست جز ورود بیماری‌های دام و حتی بیماری‌های مشترك بین انسان و دام.

رئیس سازمان دامپزشکی نیز در این ارتباط، بابیان اینکه ترددها و قاچاق غیرمجاز احتمال افزایش بیماری‌های مشترک را زیاد می‌کند، گفت: افزایش قیمت دام در داخل و کاهش قیمت آن در کشورهای همسایه زمینه‌ قاچاق دام به کشور را ایجاد كرده است. ترددها و قاچاق غیرمجاز خطرات زیادی را در حوزه بهداشت دام و بهداشت انسانی به دنبال دارد و احتمال افزایش بیماری‌های مشترک را بیشتر می‌کند.

خرید هاشی‌ها از قاچاقچیان
با توجه به خطراتی كه قاچاق دام از مرزهای مختلف كشور به دنبال خواهد داشت، بعضی از چوبداران، هاشی‌ها (شتر تازه متولد شده) را از قاچاقچیان برای پرورش خریداری كرده و بعد از اینكه شتر دوساله یا سه ساله شد، آن را برای مصرف گوشت می‌فروشند. این شترها بعد از دو تا سه سالگی به كشتارگاه‌ها انتقال و ذبح و سپس برای عرضه به بازار انتقال داده می‌شود.

شتر، علاوه بر اینکه وسیله اصلی رفت و آمد ساکنین صحرا است، می‌تواند در تامین گوشت و شیر در تامین غذا نقش داشته باشد. علاوه بر این، پشم شتر در تولید پتو، فرش، ‌لباس‌های پشمی، ‌طناب و ریسمان به کار گرفته می‌شود و همچنین پس از کشتار، می‌توان از پوست آن برای تولید کفش و اقلام چرمی دیگر استفاده کرد

اخبار اقتصادی - تابناک