ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فیکس شدن در تیم ملی کاراته به شرط خواهرزاده بودن!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

خواهرزاده‌ها با دایی به اندونزی می‌روند

فیکس شدن در تیم ملی کاراته به شرط خواهرزاده بودن!

فیکس شدن وحید و سعید حسنی‌پور در تیم ملی کاراته پس از حضور مسعود رهنما به عنوان سرمربی سؤالی است که این روزها برای همه بدون پاسخ مانده است.

به گزارش  فارس، مرحله دوم انتخابی درون اردویی تیم ملی کاراته روز پنجشنبه 10 اسفند برگزار شد که در جریان آن 4 کومیته‌کا اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی مشخص شدند و 17 نفر در اردو باقی ماندند.

این مسابقات در سالن شهید کبکانیان تهران و با حضور علیرضا سمندر، محسن آشوری سرپرست، دبیر فدراسیون کاراته و اعضای کادر فنی تیم ملی برگزار شد.

در پایان این انتخابی‌ها در وزن - 55 کیلوگرم، وحید حسنی‌پور، در وزن - 75 کیلوگرم، سعید حسنی‌پور(خواهر زاده‌های سرمربی تیم ملی) در وزن - 84 کیلوگرم، مهدی سلطانی و در وزن + 84 کیلوگرم ذبیح الله پورشیب به عنوان نفرات اعزامی تیم ملی کاراته به بازی‌های کشورهای اسلامی معرفی شدند.

کادر فنی تیم ملی با توجه به اینکه با خبر است امیر مهدی‌زاده و سعید احمدی که هر دو به دلیل مصدومیت قادر به حضور در مسابقات کشورهای اسلامی نیستند اعلام کرده که بعد از رفع مصدومیتشان این دو نفر به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

از سوی دیگر سعید فرخی که همیشه مقابل سعید حسنی‌پور پیروز میدان بوده در این انتخابی‌ها حضور نداشت که کادر فنی دلیل غیبت فرخی را مصدومیت اعلام کرد، اما خبرها حاکی از آن است که فرخی پس از رفع کسالتی که داشته سر حال و قبراق به فعالیت ورزشی خود ادامه می‌دهد و حتی از انتخاب نفرات به هیچ عنوان خبر نداشته است.

نکته دیگر اینکه، در وزن 55کیلوگرم که سعیدحسنی‌پور به تیم ملی دعوت شده در طول 2 ماه گذشته 2 بار با نتیجه 8 بر صفر مقابل محمد شایگان شکست خورده( یکبار در مسابقات سوپر لیگ و یکبار در اولین مرحله انتخابی تیم ملی)است.

حسنی‌پور در نیم فصل با تیم مناطق نفت‌خیز به توافق رسید و در طول 5 مبارزه‌ای که برای این تیم وارد تاتامی شد در هر 5 دیدار با شکست روبرو شد، حال سؤال اینجاست که چنین کاراته‌کایی چطور به یکباره فیکس تیم ملی شده است؟

صحبت‌هایی‌ نیز در این روزها در رسانه‌ها مطرح است که حسنی‌پور‌ها به دلیل اینکه خواهرزاده سرمربی تیم ملی هستند از امتیاز ویژه‌ای برخوردار بوده و به همین دلیل فیکس تیم ملی شده‌اند.

به هر حال اگر قرار است توانایی‌های یک ورزشکار که فیکس تیم ملی شده مورد ارزیابی قرار بگیرد؛ باید این طور اظهار کنیم که وی از لحاظ فنی چیزی در چنته خود نداشته، اما با توجه به نسبتی که با سرمربی تیم ملی دارد توانسته به تیم ملی برسد.

محمد شایگان و محمد قاسمی هم کاراته‌کاهایی هستند که همیشه در مسابقات مختلف وحید حسنی‌پور را شکست داده‌اند، اما در این دوره از انتخابی‌ها به دلیل اینکه سد راه وی نشوند به سرعت (به بهانه اضافه وزن) از انتخابی ها کنار رفتند.

سؤال آخر اینکه چطور ممکن است بازیکنی که در یک ماه گذشته نتوانسته نتایج خوبی را کسب کند و در 2 سال گذشته در مسابقات کشوری حضور نداشته فیکس تیم ملی می‌شود؟

شاید توانایی‌های سرمربی جدید به یکباره شکوفا شده که در عرض دو هفته نفراتی که رزومه خوبی را در این چند وقت گذشته از خود نداشته‌اند را به جایی برساند که فیکس تیم ملی شوند. 

مسابقات کشورهای اسلامی که اواخر خردادماه سال آینده در اندونزی برگزار می‌شود در سطح فنی بالایی برگزار نخواهد شد و تنها کشورهای ترکیه، مصر و آذربایجان در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

قزاقستان نیز در وزن 60 کیلوگرم خود تک ستاره‌ای را به همراه خواهد داشت. با این حساب سرمربی تیم ملی نباید تلاش کند تا در مصاحبه‌های خود سطح فنی مسابقات کشورهای اسلامی را بزرگ جلوه دهد و رقابت‌های کشورهای اسلامی که در سطح بسیار پایینی هر ساله برگزار می‌شود را با رقابت‌های جهانی هم سطح کند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
آخرین اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته برای ارتقای جایگاه تیم کاراته در مسابقات قهرمانی آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط حضور پولادی در تیم ملی فوتبال



اخبار,اخبارورزشی, فوتبال ایران

 

 اخبار ورزشی  - شرط حضور پولادی در تیم ملی فوتبال

  مهرداد پولادی برای حضور در تیم ملی فوتبال باید وضعیت سربازیش را روشن کند.

بعد از اعلام سرباز بودن مهرداد پولادی از سوی سازمان نظام وظیفه، پرونده تعیین تکلیف این بازیکن در تیم ملی فوتبال به علی کفاشیان سپرده شد. با توجه به اینکه به احتمال زیاد نام پولادی در فهرست نفرات دعوت شده به اردوی تهران برای بازی با کره جنوبی است، رئیس فدراسیون فوتبال هم حضور این بازیکن در اردوی تیم ملی را مشروط به تعیین تکلیف وضعیت سربازی کرده و از او خواسته که تا پیش از اردوی تهران وضعیتش را روشن کند.

پولادی به تازگی و در پایان اردوی تیم ملی در پرتغال به الشحانیه قطر پیوست. 


اخبار ورزشی  - تسنیم