ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فهرست نقل و انتقالات در نیم فصل دوم لیگ برتر



 

فهرست نقل و انتقالات در نیم فصل دوم لیگ برتر

 

سازمان لیگ برتر فهرست کامل بازیکنانی که در فصل نقل و انتقالات به تیمهای لیگ برتر منتقل شده اند را اعلام کرد.

در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر که از22 آبان تا 15 آذر ادامه داشت، 25 بازیکن داخلی و خارجی به تیم های لیگ برتری پیوستند ضمن اینکه 7 باشگاه نیز در بازار نقل و انتقالات شرکت نکردند.

اسامی بازیکنانی جدید 11 باشگاه حاضر در لیگ برتر به شرح زیر است :

* پرسپولیس : سکوبرت ( از باشگاه پلیمنت انگلیس)

* استقلال : حوار ملامحمد ( ازباشگاه اربیل عراق) و علی صباحی (از امیدهای استقلال)

* راه آهن : مجتبی خنجری و یک بازیکن صربستانی

* استیل آذین : پیترسدیو(از باشگاه دی استراوا اسلواکی) و محسن الیاسی ( از باشگاه شن سا) ، اگدیوس مایوس (لیتوانی)

* پیکان قزوین : الونگ الونگ ، زلاتان هارثانی (از باشگاه دی استراوا اسلواکی) ، صالح سدیر (باشگاه احد لبنان) رحمان رضایی (از باشگاه شاهین بوشهر)

* صبا باتری قم : سعید آقاجانی ، حمید رضا پاکیزه ، مسعود کشوری فرد (هر سه از امیدهای صبای قم )

* فولاد خوزستان : باکاری جرومی دیاکیته (از باشگاه فرانکفورت آلمان)

* شاهین بوشهر : عماد محمد رضا (از باشگاه الزمان مصر) و میلاد صارمی (از امیدهای شاهین بوشهر)

* تراکتورسازی تیریز: حسن ابهری (تمیدید قرارداد) محمد احمدپوری (بازیکن قرضی از شاهین بوشهر)

* شهرداری تبریز: علی انصاریان (بازیکن قرضی از باشگاه فولاد گستر تبریز) و گلسون دو سانتوز( از باشگاه ابومسلم)

* نفت تهران : سیامک کوهنورد (از باشگاه مقاومت سپاسی) ، ژودیفلی فریرا(موراسلول برزیل) محمد رضا ناصحی (قرضی از باشگاه سپاهان)

بنابر اعلام سازمان لیگ به جز باشگاه های استقلال، استیل آذین، تراکتورسازی، نفت آبادان، مس کرمان و نفت آبادان سایر باشگاه های لیگ برتر مجاز هستند تا از یک سهمیه بازیکن آزاد خود استفاده کنند.


ویدیو مرتبط :
نقل انتقالات نیم فصل لیگ برتر ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر فوتبال روی هوا؟!



نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر فوتبال,سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال

نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر فوتبال روی هوا؟!

 لغو اردوی تیم ملی فوتبال علاوه بر این که برنامه مسابقات لیگ برتر را دستخوش تغییر کرد، مشکل دیگری نیز آفرید که تبعاتش کم‌کم در حال آشکار شدن است. اگر سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال هر چه زودتر کاری نکند ممکن است نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر عملا تعطیل شود.

به گزارش  ایسنا ، پیش از شروع فصل سیزدهم لیگ برتر فوتبال، سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال که آن روزها با نام سازمان لیگ برتر فوتبال شناخته می‌شد، برنامه کامل فصل را با جزئیات ارائه کرد،‌ اما لغو شدن دو اردوی تیم ملی فوتبال کافی بود که همه چیز به هم بریزد.

اولین اتفاقی که روی داد، تغییر تقویم لیگ برتر فوتبال بود. این مساله کادر فنی بسیاری از تیم‌ها را خوشحال کرد، چون به این ترتیب می‌توانستند چند هفته‌ بیشتر تیم‌شان را در اختیار بگیرند و کاری کنند که بازیکنانشان هماهنگ‌تر شوند، اما اگر سازمان لیگ هر چه زودتر کاری نکند، همان‌ها به بزرگ‌ترین شاکی سازمان لیگ تبدیل می‌شوند چون ممکن است نتوانند در فصل نقل و انتقالات نیم فصل ، بازیکن خارجی جذب کنند.

داستان از این قرار است که طبق قانون جدید فیفا درباره نقل و انتقالات فدراسیون‌ها باید پیش از شروع فصل تاریخ نقل و انتقالات پیش فصل و میان فصل را اعلام کنند تا فیفا سیستم‌ "TMS" را برای انجام نقل و انتقالات برای آن کشور فعال کند.

 

با توجه به برنامه طراحی شده لیگ فوتبال ایران، تاریخ نقل و انتقالات نیم فصل ایران از 2014/01/06 تا 2014/02/01 یعنی شانزدهم دی ماه تا 12 بهمن ماه 1392 تعیین و به فیفا اعلام شد.

تغییر برنامه لیگ به دلیل لغو اردوی تیم ملی باعث شد که نیم فصل فوتبال ایران هم جلو بیفتد.

17 آبان ماه 92، هفته‌ 15 لیگ برتر انجام می‌شود و تیم ملی برای دیدار برگشت با تایلند و لبنان در مقدماتی جام ملت‌های آسیا اردوی دیگر را تشکیل می‌دهد. دیدار ایران و لبنان بیست و هشتم آبان تمام می‌شود و طبق قاعده نیم فصل دوم لیگ برتر باید از اوایل آذر ماه 92 آغاز شود،

 

به این ترتیب نیم فصل لیگ برتر در حالی فرا می‌رسد که تیم‌ها نمی‌توانند در نقل و انتقالات بین‌المللی شرکت کنند و بازیکن خارجی جذب کنند، در حالی که خیلی از تیم‌ها روی جذب بازیکنان خارجی در نیم فصل حساب کرده‌اند.

احمد براتی حقوقدان فوتبال، در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره این مساله می‌گوید: وظیفه سازمان لیگ فقط برگزاری مسابقه‌های لیگ برتر نیست، بلکه یکی از وظایف اصلی‌اش دفاع از حقوق تیم‌ها است. در این مورد خاصی هم سازمان لیگ باید دخالت کند، چون اگر کاری نکند تیم‌ها ضرر می‌کنند.

براتی همچنین می‌گوید: اگر سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران به فیفا نامه‌ای بدهد و دلیل تغییر برنامه اش را توضیح دهد، فیفا هم می پذیرد که تاریخ نقل و انتقالات فوتبال ایران را که قبلا ثبت شده است، تغییر دهد چون هدف اصلی فیفا برای ایجاد سیستم‌ TMS جلوگیری از اقدامات غیر قانونی در نقل و انتقالات است.

براتی ادامه می‌دهد: اگر تاریخ نقل و انتقالات بین‌المللی فوتبال ایران تغییر نکند تیم‌ها نمی‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند و در زمانی که پنجره نقل و انتقالات بین‌المللی برای ایران باز می‌شود – 2014/01/06 تا 2014/02/01 – هیچ تیمی حاضر نمی‌شود به بازیکنش رضایت نامه بدهد که به ایران بیاید، مگر این که باشگاه‌ها پیش‌تر به توافقی با یکدیگر رسیده باشند.

 

اصولا باشگاه‌های خارجی در کوران مسابقات و در حالی که نیم فصل دوم لیگ‌های ‌شان شروع شده است رضایت نامه بازیکنان‌شان را برای آمدن به ایران صادر نمی‌کنند، مگر این که واقعا بازیکن مازادی باشد که بخواهند آن را به پول تبدیل کنند!

 سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران باید هر چه سریع‌تر برای حل این مشکل کاری کند تا دیر نشده جلوی متضرر شدن تیم‌ها را بگیرد. ارسال درخواست به فیفا شاید اولین قدمی باشد که سازمان لیگ می‌تواند انجام دهد. /ایسنا