ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فدراسیون تنیس: هیچ مربی مردی حق آموزش بانوان را ندارد



 

 

 

فدراسیون تنیس: هیچ مربی مردی حق آموزش بانوان را ندارد

 

رییس فدراسیون تنیس از برخورد جدی با مربیانی مردی كه به آموزش تنیس‌بازان خانم می‌پردازند خبر داد.

مجید شایسته در گفت و گو با ایسنا، اظهار كرد: بازرسان فدراسیون سرزده به استان‌ها رفته و به بررسی و نظارت می‌پردازند. از این پس به هیچ عنوان هیچ مربی مردی حق آموزش بانوان را ندارد.

این كار خلاف قانون است و هر كجا بازرس چنین گزارشی به فدراسیون ارائه دهد، صددرصد متخلف‌ها به كمیته انضباطی احضار شده و با حداكثر مجازات روبه‌رو خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال كه مگر تاكنون مربیان مرد به تنیس‌بازان زن آموزش می‌داند گفت: متاسفانه در بعضی از نقاط این موضوع گزارش شده ولی من حالا صراحتا اعلام می‌كنم كه این كار تخلف است و در صورت مشاهده مورد را به اماكن گزارش می‌دهیم. مگر در موارد خاص كه در شورا مطرح شده و بر اساس نظر شورا اقدام شود.

رییس فدراسیون تنیس درباره برنامه‌های این فدراسیون برای دیویس كاپ نیز گفت: تیم ملی تنیس ایران برای حضور موفق در دیویس كاپ تمرین‌های منظم خود را زیر نظر سرپرست، سرمربی، پزشك، متخصص تغذیه، روانشناس و فیزیوتراپ پیگیری می‌كند.

با تایلند هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و از پنجشنبه این تیم عازم تایلند شده و حدود یك ماه در این كشور اردو می‌زند تا بتوانیم پانزدهم و شانزدهم اسفند در مسابقه‌های دیویس كاپ با اقتدار مقابل اندونزی ظاهر شویم.

وی ادامه داد: مسابقه‌های انتخابی تیم ملی نوجوانان و جوانان كشور نیز (زیر 14 و زیر 16 سال) در حال برگزاری است كه ان‌شاءالله اوایل اسفندماه به مسابقه‌های دیویس كاپ و ست كاپ سریلانكا اعزام می‌شوند كه چندین سال است در این مقطع سنی چنین اعزامی وجود نداشته است.

از هر رده سنی در دو قسمت دختران و پسران 3 نفر و در مجموع 12 بازیكن به این مسابقه‌ها اعزام می‌شوند. ان‌شاءالله بتوانیم پایه‌های خوبی برای تنیس كشور فراهم كنیم.

شایسته ادامه داد: در پنجشنبه هفته جاری نیز الهه اشرفیان تنیس باز نوجوان كشورمان به همراه مربی‌اش پارسی مقدم به میانمار اعزام می‌شوند تا در یك كمپ دو هفته‌ای همچنین مسابقه‌های پایان كمپ حاضر شود.

وی از صدور كارت‌های جدید مربی‌گری خبر داد و گفت: از تاریخ اول اسفند 89 كارت‌های مربی‌گری و داوری كه در گذشته صادر شده‌اند، از درجه اعتبار ساقط هستند. ما آگاهی از تعداد داوران و مربیان نداشتیم و بعضا افرادی كه اعتبار كارت‌شان تمام شده بود، برای تمدید اعتبار مراجعه نكرده بودند.

به همین دلیل اقدام به صدور كارت‌های جدید كرده‌ایم و هر كس كه كارت‌های جدید فدراسیون را نداشته باشد، اجازه فعالیت در تنیس را ندارد.

رییس فدراسیون تنیس با بیان اینكه استان‌های كشور به سه حوزه تقسیم شده‌اند گفت: در هر حوزه قیمت حق‌الزحمه مربیان مشخص شده است كه مبالغ تعیین شده، در سایت فدراسیون منتشر شده است. ان‌شاءالله به زودی نیز جدول كاملی شامل نام مربیان و نرخ حق‌الزحمه آن‌ها در سایت فدراسیون قرار خواهد گرفت.

همچنین از مربیان تعهد گرفته شده كه ساعت‌هایی را به صورت رایگان در اختیار هیات‌های استانی قرار بگیرند. در همین راستا مربیان درجه 3 شش ساعت، درجه 2 چهار ساعت و درجه یك ، دو ساعت در هفته باید بر اساس برنامه‌ریزی هیات‌های استانی به صورت رایگان كار كنند تا بتوانیم از توان مربیان خوب جهت پیشبرد تنیس كشور استفاده كنیم.

شایسته در پاسخ به این سوال كه آیا این اقدام مربیان تنیس را از لحاظ مالی متضرر نمی‌كند گفت: این تصمیمی بود كه در فدراسیون گرفته شده و شرطی است كه گذاشته شده است. در هر صورت فدراسیون دارد یك كارت رسمی به مربیان می‌دهد و مربیان نیز باید ساعت‌هایی در اختیار هیات‌های استانی باشند. ما گزارش كار را از هیات‌های استانی دریافت می‌كنیم و شرط تمدید كارت مربی‌گری مربیان این است كه نسبت به این تعهد، وفادار باشند.

رییس فدراسیون تنیس از تصویب قیمت زمین‌های تنیس خبر داد و گفت: به زودی قیمت‌های تصویب شده روی سایت فدراسیون قرار می‌گیرد. یكی دیگر از اقدامات جدی فدراسیون ایجاد 5 كارگروه استانی است كه در هر كارگروه یك مسوول زیر نظر دبیر فدراسیون فعالیت می‌كنند. این افراد به استان‌ها سفر كرده و از هیات‌ها امكانات، تعداد زمین‌ها، مربیان و داوران بازدید می‌كنند. ان‌شاءالله تا پایان سال یك بسته كامل از وضعیت تنیس كشور در اختیار خواهیم داشت.

هدف از این اقدام شناسایی نیازهای هیات‌های استانی است تا ان‌شاءالله با كمك ادارات كل تربیت بدنی این مشكلات را برطرف كنیم تا سال 90 شاهد یك كار جدی در تنیس باشیم. با تاكید رییس سازمان تربیت بدنی من نیز شخصا در استان‌ها حضور یافته، در مجامع انتخاباتی شركت كرده و در صورت نیاز با مدیران كل و استاندارهای هر استان ملاقات می‌كنم. علاوه بر اینكه تاكید ما راه‌اندازی هیات‌های تنیس در شهرستان‌هاست.

وی خاطرنشان كرد: با تعامل جدی و همفكری خانواده تنیس ان‌شاءالله به جایگاه خود در آسیا برمی‌گردیم. در راه توسعه تنیس انتقاد سازنده، پایه‌های اساسی پیشرفت است و من دست هر كس را كه دلش به حال تنیس می‌سوزد و انتقاد می‌كند می‌بوسم. تمام هدف ما رسیدن به جایگاه اصلی تنیس در آسیاست و می‌خواهیم به صورت با فعالیت گسترده 4 سال آینده به صورت جدی در بازی‌های آسیایی كره حاضر شویم.

با اتفاقاتی كه در یك سال و نیم گذشته افتاده و با همدلی‌هایی كه وجود دارد مطمئنا تنیس آینده روشنی دارد. از خروشی رییس پیشین فدراسیون نیز تشكر می‌كنم. او با عضویت در فدراسیون آسیایی تنیس نهایت تلاش خود را برای پیشرفت تنیس ایران داشته است و با برنامه‌ریزی‌ای كه در تنیس وجود دارد، شرایط این رشته رو به بهبود است.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شایسته رئیس فدراسیون تنیس شد



 

شایسته رئیس فدراسیون تنیس شد

 

با كسب 36 رای

شایسته رئیس فدراسیون تنیس شد

مجید شایسته با كسب 36 رای به مدت 4 سال به عنوان رئیس فدراسیون تنیس انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس صبح امروز با حضور سجادی معاون سازمان تربیت بدنی، روسای هیئت استان‌ها و نمایندگان سازمان‌ها در آكادمی ملی المپیك برگزار شد كه در پایان مجید شایسته سرپرست فدراسیون تنیس با كسب 36 رای با عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.
این در حالی است تا روز قبل از انتخابات قرار بود شایسته و علی دادگر برای پست ریاست با هم رقابت كنند كه دادگر در روز انتخابات حاضر نشد. به نظر می‌رسد دادگر از شب قبل از انتخابات تصمیم به كناره گیری گرفته بود.
3 رای سفید هم به صندوق انداخته شد.