ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فتح الله زاده؛ قلعه نویی از لیگ برتر ترکیه پیشنهاد داشت / لیست مدنظر مظلومی بیستِ بیست است



اخبار,اخبارورزشی,علی فتح الله زاده

 مدیر عامل سابق باشگاه استقلال گفت: «یکی از باشگاه های معتبر این کشور که در لیگ برتر ترکیه حضور دارد با قلعه نویی مذاکراتی انجام داد اما هم اکنون هم شرعا و عرفا نباید نام این باشگاه را بیان کنم.»

علی فتح الله زاده درباره اینکه مصطفی دنیزلی اظهار داشته امیر قلعه نویی در تابستان پیشنهادی از یکی از باشگاه های لیگ برتری ترکیه داشته و اینکه وی در آن مقطع به همراه قلعه نویی سفری به آن کشور داشتند اظهار داشت: «این موضوع قرار نبود باز شود اما چون دنیزلی این موضوع را گفته من آن را تایید می کنم. در سفری که به ترکیه داشتیم یکی از باشگاه های معتبر این کشور که در لیگ برتر ترکیه حضور دارد با قلعه نویی مذاکراتی انجام داد اما هم اکنون هم شرعا و عرفا نباید نام این باشگاه را بیان کنم.»

وی ادامه داد: «اینکه یک مربی ایرانی بتواند در لیگ برتر ترکیه فعالیت کند اتفاق مهمی است. باید بستری فراهم شود تا بتوانیم از استعدادهایمان در عرصه فنی به بهترین شکل استفاده کنیم. این اتفاق در صورتی رخ می دهد که ثبات باشد. من از رییس جمهور به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور می خواهم به فوتبال توجه بیشتری داشته باشد. ما نباید عاشقان به تیم های مردمی استقلال و پرسپولیس را فراری بدهیم.»

 فتح الله زاده خاطرنشان کرد: «دو مقوله در کشورمان مورد کم لطفی قرار گرفته است. اول ورزش و بعد هنر. دوستان بدانند این دو عامل می تواند معجزه کند و شادابی جوانان را افزایش دهد. من در دهه 60 در عرصه تئاتر فعالیت جدی داشتم و یادم می آید در آن زمان مقام معظم رهبری به من فرمودند که تئاتر هنر ناب است. آیا در این سال ها به این فرمایش ایشان توجهی شده است.»

 مدیرعامل سابق استقلال درباره اعتراضات برخی هواداران تراکتورسازی به حضور قلعه نویی در این تیم گفت: «نباید همه مثل هم فکر کنند. شاید گروهی از هم زبانان من با حضور قلعه نویی مخالف باشند اما این دلیل نمی شود آن را به همه طرفداران میلیونی تراکتورسازی نسبت دهیم. هواداران تراکتورسازی فراموش نکنند این همان تیمی است که سال ها برای حضورش در لیگ برتر زحمت کشیده اند. در مقاطعی که من در استقلال نبودم پیشنهاداتی از باشگاه های دیگر می رسید اما در سالی که شفق در تراکتورسازی حضور داشت و تیم در لیگ یک بازی می کرد با آغوش باز حضور در هیات مدیره تراکتورسازی را پذیرفتم و خوشحالم فصل بعدش این تیم به لیگ برتر رسید. شعور بچه های آذربایجان بیش از اینهاست. قلعه نویی مهمان ما ترک هاست و باید حق میزبانی را درباره او به جا بیاورند. من خاک پای هواداران تراکتورسازی هستم و از آنها می خواهم از این مهمان به خوبی پذیرایی کنند.»

 وی درباره اینکه روز گذشته 10 بازیکن اصلی استقلال به سمت قلعه نویی رفتند اما سید مهدی رحمتی از این کار امتناع کرد، عنوان کرد: «من با پرویز مظلومی موافقم که بین رحمتی و قلعه نویی دشمنی وجود ندارد شاید اختلاف نظر باشد که به طور حتم قابل حل است. من از بهترین دروازه بان آسیا و پرافتخارترین مربی لیگ برتر ایران می خواهم دوباره در کنار هم باشند و تا سال های سال در این فوتبال افتخارآفرینی کنند. خودم هم حاضرم در این زمینه پیش قدم شوم.»

مدیرعامل پیشین استقلال درباره اینکه چه نظری درباره فهرست نفرات پیشنهادی پرویز مظلومی برای نیم فصل دارد، اذعان داشت: «لیستی که منتشر شده بیستِ بیست است. استقلال به این بازیکنان نیاز دارد و آنها نفرات خوبی هستند به طور حتم کار تیم در نیم فصل دوم بسیار مشکل تر از دور رفت خواهد بود.»

 فتح الله زاده در خصوص ناصر حجازی خاطرنشان کرد: «می خواهم از این فرصت استفاده کنم و سالروز تولد ناصر حجازی را به هواداران استقلال، خانواده اش و به ویژه همسر فداکارش تبریک بگویم. همین که بعد از 4 سال ناصرخان اینگونه در ذهن هواداران استقلال و جامعه فوتبال باقی مانده نشان می دهد او چه گوهری بود.»

وی در پایان گفت: «می خواهم یکی از خاطراتی که با او داشتم را برای اولین بار بیان کنم. من اصولا عادت ندارم صبحانه بخورم. یادم هست در یکی از سفرها ناصرخان با من تماس گرفت و می خواهم به اتاقت در هتل بیایم. او آمد و گفت که حاجی آمده ام با شما صبحانه را بخورم من گفتم اهل خوردن صبحانه نیستم اما او اصرار کرد. اولین گاز را که به ساندویچ زدم فریادم به آسمان بلند شد ظاهرا ناصرخان لطف کرده بود و درون ساندویچ فلفل ریخته بود. اینچنین تا سالیان سال که از آن روز گذشته دیگر لب به صبحانه و به خصوص هیچ ساندویچی نزدم.»

 اخبار  ورزشی  - کاپ


ویدیو مرتبط :
صحبتهای امیر قلعه نویی پس از نایب قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فتح‌الله‌زاده: قلعه‌نویی پیشنهاد دهد،من بازیکن می‌گیرم/ به زورگویی‌های غیرمنطقی عادت داریم



فتح‌الله‌زاده,مدیرعامل استقلال,امیر قلعه‌نویی

لیاقت نکونام بیشتر از کسب عنوان برترین بازیکن آسیاست
فتح‌الله‌زاده: قلعه‌نویی پیشنهاد دهد،من بازیکن می‌گیرم/ به زورگویی‌های غیرمنطقی عادت داریم

مدیرعامل استقلال با تاکید بر این که تنها با نظر امیر قلعه‌نویی بازیکنانی را برای تیمش جذب می‌کند می‌گوید از کادر فنی می‌خواهد در این‌باره هیچ مماشاتی نکند، چرا که او مشکلی برای تامین بودجه برای جذب بازیکن ندارد.

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با  ایسنا ، درباره آخرین وضعیت استقلال در تعطیلات نیم فصل، اظهار کرد: تیم‌های شبیه ما که بازیکنان زیادی به تیم ملی داده‌اند وضعیت‌شان به گونه‌ای است که در نیم فصل نتوانستند آن طور که می‌خواستند خودشان را آماده کنند.

 

تیم ما در چند بازی آخر نیم فصل فرسوده شده بود و کادر فنی خواست تا به بازیکنان فرصتی دهد تا خود را از لحاظ روحی و روانی آماده‌تر کنند. با این حال از امروز و فردا کار جدی را آغاز می‌کنیم و ان‌شاءالله همه تلاشمان را می‌کنیم تا تیم آماده‌تر شود.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این که تیم ملی 28 آبان برابر لبنان به میدان می‌رود و استقلال سوم آذر باید خود را برای رویارویی برابر ملوان آماده کند، نگران مصدومیت بازیکنانش نیست، اظهار کرد: خود دوستان هم می‌دانند که این فشردگی کار را برای ما مشکل می‌کند. واقعا اگر یکی، دو روز بازی را به تعویق می‌انداختند چه اتفاقی می‌افتد؟ همین الان نگاه کنید ما بازیکنی مثل خسرو حیدری را داریم

 

که به خاطر همین فشردگی مصدوم شده است. ما همه این صحبت‌ها را ‌کرده‌ایم، اما گوش شنوا کجاست؟ کسی به حرف ما گوش نمی‌دهد. نوعی زورگویی که اصلا هم منطقی نیست شکل گرفته و ما عادت ‌کرده‌ایم به این وضعیت. واقعا چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. اصلا چه انتظاری می‌توان از افراد داشت. به قول معروف از کوزه همان تراود که در اوست.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره شایعات مطرح شده مبنی بر مذاکرات تیمش با محسن مسلمان، هافبک ذوب آهن، اظهار کرد: از نظر ما آقای مسلمان بازیکن بسیار خوبی است. اگر بتوانیم او را جذب کنیم خیلی خوب است.

 

البته باید با آقای قلعه‌نویی در این باره صحبت کنیم و نظر ایشان را در این مورد جویا شویم. فکر می‌کنم که حضور او می‌تواند به ما کمک کند. با این حال بنده به شخصه با او مذاکره‌ای نکرده‌ام و شاید دوستانمان با او صحبت‌هایی داشته‌اند.

او در باره وضعیت کبه، بازیکن داماش که آخرین مراحل قراردادش را هم طی می‌کند صحبت کرد و افزود: امروز وضعیت تست پزشکی او را از آقای نوروزی پیگیری می‌کنم و در نهایت تصمیم پایانی را می گیریم.

مدیرعامل استقلال در ادامه با اشاره به این که همه بازیکنان جذب شده استقلال با نظر قلعه‌نویی به این تیم پیوسته‌اند، تصریح کرد: من تاکنون راجع به جذب هیچ بازیکنی نظر نداده‌ام. ما همه بازیکنانمان را با نظر آقای قلعه‌نویی جذب می‌کنیم،

 

اما می‌خواهیم در نیم فصل تلاش کنیم تا بازیکن ضعیفی را جذب نکنیم. هر بازیکنی که کادر فنی به ما پیشنهاد دهد را جذب می‌کنیم و من به صراحت می گویم که ما برای جذب بازیکن مشکل تامین بودجه نداریم. از کادر فنی می‌خواهم به هیچ وجه در این زمینه مماشات نکند و من قول می‌دهم هر بازیکنی که آنها بخواهند را تلاش کنم تا جذب استقلال شود.

 

ما در ابتدای فصل مشکل مالی زیادی داشتیم، اما دیدید که چقدر بازیکن خوب گرفتیم. خرید بازیکن مسئولیت من است و من نمی گذارم هیچ مشکلی در این باره ایجاد شود. کادر فنی به من نام بازیکن بدهد تا من آن را جذب کنم. الان بازیکن برزیلی که می‌خواهیم جذب کنیم نزدیک به یک میلیارد پولش است. اعتقاد دارم به جای پنج – شش بازیکن ضعیف بهتر است دو بازیکن بسیار خوب جذب کنیم.

او در پاسخ به این سوال که پس چرا ایمان مبعلی به دلیل درخواست 500 میلیونی باشگاهش به این تیم جذب نشده است؟ گفت: ما با آن پولی که آنها مطرح کرده‌اند می‌توانستیم بازیکن سطح بالاتر برزیلی بگیریم. بهتر بود آنها می‌گفتند که مبعلی را نمی فروشند تا این که چنین بحثی را مطرح کنند. البته مسئولان استقلال خوزستان دوستان ما هستند و این حق‌شان است که بازیکنانشان را نفروشند.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به سوالی درباره محمد قاضی و این که شایعاتی مطرح شده که در صورت جذب حاتمی او از استقلال جدا می‌شود؟ بیان کرد: قاضی بازیکن فیکس ماست و ما او را به سادگی از دست نمی‌دهیم. حتی اگر پیشنهاد کره‌ای او هم جدی باشد او را متقاعد می‌کنیم تا در تیم بماند. ما امسال باید حضور مقتدرانه‌تر از سال گذشته در آسیا داشته باشیم و به قاضی حتما نیاز داریم.

او در ادامه با ابراز خرسندی از کاندیدا شدن نکونام برای بازیکن سال آسیا، گفت: هم نکونام و هم تیموریان لیاقت این را داشتند و دارند که بازیکن سال آسیا شوند. حق آنها خیلی بیشتر از اینهاست. من از انتخاب او بسیار خوشحالم و امیدوارم کاپیتان تیم ملی به این موفقیت دست پیدا کند.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت تیمش برای نقل و انتقالات، عنوان کرد: همان طور که گفتم برای جذب بازیکن ما فقط منتظر نظر کادر فنی هستیم. احتمالا یک دفاع راست یا هافبک راست به همراه یک بازی‌ساز جذب خواهیم کرد  

 

و بیشتر از این بازیکن نیاز نداریم. این تیم با همین پتانسیل در صورت پیروزی برابر ملوان صدرنشین نیم فصل می‌شود. ما قطعا با تمرینات و تلاشمان بار دیگر مدعی قهرمانی لیگ می شویم و ان‌شاءالله جام قهرمانی را بالای سر می بریم.

فتح‌الله‌زاده در پایان با ابراز خوشحالی از انتخاب محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان، بیان کرد: از انتخاب ایشان بسیار خوشحال شدم و صمیمانه به او تبریک می گویم و امیدوارم که در کارش موفق شود. خدا را شکر وزارت ورزش و جوانان بالاخره وزیر پیدا کرد تا مشکلات چند ماهه اخیرش حل شود. امیدوارم با انتخاب ایشان روند ورزشی کشورمان هم به پیشرفتش با قدرت بیشتری ادامه دهد.
 /ایسنا