ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

غیرقابل پیش‌بینی‌ترین دربی تاریخ!



"علی دایی" مشکلات پرسپولیس را بیان کرد. او می‌گوید آن چند روز تعطیلی را در میان این همه بازی در لیگ حذفی و آسیایی از بازیکنان غیرقابل پیش‌بینی‌ترین دربی تاریخنباید بگیریم. پرویز مظلومی نیز همین مسأله را بیان می‌کند ضمن اینکه تأکید می‌کند که فشردگی بازیها و سفر استقلال از پرسپولیس هم بیشتر است چراکه آنها روز 26 اسفندماه از سفر عربستان برمی‌گردد و روز 29 اسفند (یعنی تنها 3 روز بعد) هم باید به میدان برود!

 

این مشکلات، مشکلات فنی و روحی 2 تیم بزرگ پایتخت است اما واقعیت این است که مشکلات بزرگ دیگری هم سر راه برگزارکنندگان دربی 70 قرار دارد که سعی داریم خیلی کوتاه آنها را از جلوی چشم عبور دهیم.

اول: تاریخ نشان داده که محاسبه تماشاگران در تعطیلات عید کاملا غیرقابل پیش‌بینی است. نمونه بزرگ این اتفاق به بازی ایران و ژاپن بازمی‌گردد که در تعطیلات عید برگزار شد! و 5 کشته به جای گذاشت چراکه 120 هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمده بودند و به هنگام خروج با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند!

در واقع این دیدار که بزرگترین دیدار داخلی وقتی در سطح آسیا محسوب می‌شود به هیچوجه قابل پیش‌بینی نیست چراکه معلوم نیست چند نفر آن روزها در تهران حضور دارند!

دوم: در راستای غیر قابل پیش‌بینی بودن این دیدار باید تأکید کنیم که در روزهای معمولی و کاری بسیاری از هواداران 2 تیم از هزاران کیلومتر دورتر از تهران خود را به آزادی می‌رسانند و حتی شب را پشت درهای آزادی سپری می‌کنند که این مسأله موجب شده طی دیدارهای اخیر خیلی‌ها سعی می‌کنند برای آنها آب و غذا ببرند و سرویس بهداشتی صحرایی درست کنند!

پرسش اینجاست: در تعطیلات عید که همه ایران بیکار هستند چند نفر و چند هزار نفر به تهران می‌آیند و از شب قبل پشت دربهای بسته ورزشگاه آزادی آتش روشن می‌کنند!

چه کسی می‌تواند محاسبه کند که از پنجم فرودین‌ماه چند نفر در خیابانهای منتهی به آزادی حضور دارند؟ یا حتی از چند روز قبل شهرستانیهای عزیز آنجا حضور دارند؟ آیا می‌توان 20 هزار نفر (به عنوان مثال) آب و غذا رساند یا سرویس صحرایی برای آنها ایجاد کرد؟

اصالتا کنترل آنها چگونه صورت می‌گیرد؟

سوم: روز 6 فروردین روزی است که خیلی از تهران رفته‌ها قصد بازگشت به تهران را خواهند داشت و این یعنی ترافیک بسیار شدید و قفل در اتوبان تهران- کرج از غرب به شرق!

تصور کنید یکصد هزار نفر در یک لحظه به آن جمعیت میلیونی در حال بازگشت به تهران اضافه شوند!

آیا کنترل ترافیک ممکن است؟

آیا قفل ترافیک به این زودیها و به این راحتیها در غرب تهران باز می‌شود؟... و اگر باز نشود آن ترافیک و خستگی مفرط به دلیل ساعتها بیکاری و انتظار تبعاتی ندارد؟ تصادف ندارد؟ سوهان اعصاب نیست؟

چهارم: به دلیل شرایط سفری در عید نوروز مطمئنا مثل هر سال پرسنل زحمتکش انتظامی و پلیس راههای نیروی انسانی فراوانی را برای کنترل امنیت و ترافیک راههای سراسر ایران به کار می‌گیرند.

پرسش چندباره این است:

آیا در روز 6 فروردین این 2 ارگان که مسئول امنیت و ترافیک هستند به سادگی نیروی انسانی برای کنترل چنین جمعیتی را دارند؟

پنجم: با همه موارد ذکر شده نمی‌دانیم مسئولان امنیتی اجازه چنین برگزاری را با این همه موارد غیر قابل پیش‌بینی می‌دهند یا داده‌اند؟

این پرسش آخری از همه پرسشهای دیگر مهمتر است باید صبر کرد و دید که آیا این بازی واقعا در زمان عجیب 6 فروردین برگزار می‌شود؟

واقعیت این است که برگزاری دربی 70 در تاریخ 6 فروردین ماه مشکلات فراوانی برای برگزارکنندگان این اتفاق بزرگ دارد.../ورزش ایران


ویدیو مرتبط :
صـــحنه غیرقابل پیش بینی در ســــــــوپرنچـــــــرال!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حداد عادل: به تصمیمات غیرقابل پیش‌بینی احمدی نژاد عادت کرده ایم/ گرانی کنونی جزئی از نقشه‌های دشمنان و تحریم است



هشت سال است که به تصمیمات غیرقابل پیش‌بینی احمدی نژاد عادت کرده ایم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس درباره تغییر استانداران گفت: تصمیم گیری‌ها در دولت آقای احمدی نژاد این طور است؛ ما 8 سال است که عادت کرده‌ایم به تصمیم گیری‌های غیر قابل پیش بینی دولت آقای احمدی نژاد.

 

غلامعلی حداد عادل

 

خبرگزاری فارس: هشت سال است که به تصمیمات غیرقابل پیش‌بینی احمدی نژاد عادت کرده ایم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم رئیس جمهور جدید مصر بتواند در راه آرمان فلسطین مصر را در مسیر کمک به مردم مظلوم فلسطین قرار دهد و پاسخ مناسبی به انقلاب مردم مصر و بیداری اسلامی دهد.

 

وی افزود: تحولی که صورت گرفته امیدواری بیشتری وجود دارد که دو ملت بزرگ و کهن ایران و مصر بتوانند همکاری بیشتری به سود مصالح جهان اسلام داشته باشند.

حداد عادل در خصوص فراکسیون اصولگرایان مجلس هم اظهار داشت: هنوز فراکسیون اصولگرایان به بحث انتخاب رئیس نرسیده است ما در مرحله تدوین اساسنامه هستیم، انتخابات بعد از تصویب اساسنامه صورت می‌گیرد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما کاندید ریاست فراکسیون می‌شوید، گفت: هنوز این بحث مطرح نشده است؛ بعد از اینکه اساسنامه تصویب شد جواب سؤال شما را هم می‌دهیم.

حداد عادل با بیان اینکه اعضای فراکسیون هنوز مشخص نیست گفت ما مثل هر فراکسیون دیگری به دنبال جذب نمایندگان خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: ما هیچ تغییری در اصولگرایی نداده‌ایم و اصولگرایی همان است که در گذشته وجود داشته و از همه هم برای حضور در فراکسیون دعوت کرده‌ایم و قصد ما هم ایجاد تفرقه نیست؛ ما ادامه اصولگرایی در مجالس هفتم و هشتم هستیم و در همان مسیر سیر می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سؤال دیگری گفت: در مجالس گذشته هم همیشه مسائل بین دولت و مجلس در یک کارگروه‌ای مشترک به مشورت گذاشته می‌شد و از این طریق نمایندگان در تصمیم گیری‌های خود مورد مشاور قرار می‌گرفتند؛ تصور می‌کنم در این مجلس و مجالس آینده هم باید کارگروه مشترک مجلس و دولت برای تفهیم و تفاهم وجود داشته باشد.

حداد عادل در مورد گرانی‌های موجود در جامعه هم اظهار داشت: معمولا مجلس در مسائل کلان اقتصادی دخالت می‌کند و کمتر اتفاق می‌افتد که با یک مصوبه مجلس نرخ ارزاق و کالاها به سرعت تغییر پیدا کند؛ تاثیر تصمیم گیری‌های دولت و وزارتخانه‌ها در نرخ‌ها زودتر معلوم می‌شود.

 

وی افزود: با این اوصاف اگر احساس شود که برای کاهش گرانی مجلس باید قانونی تصویب کند نمایندگان آمادگی این کار را دارند. ما مرتبا به وزراء در این رابطه تذکر می‌دهیم تا اقداماتی انجام دهند و البته اقداماتی هم شده است و آثار ارزانی در برخی اقلام دیده می‌شود.

 

حداد عادل ادامه داد: مقداری هم باید بهاین موضوع توجه شود که گرانی کنونی جزئی از نقشه‌های دشمنان و تحریمی است که به ما تحمیل کرده‌اند. کما اینکه می‌بینیم بی بی سی هر برنامه‌ای که داخل کشور برای کاهش گرانی اجرا می‌شود آنها میزگرد می‌گذارند و در مورد آن صحبت می‌کنند؛ این مسئله نشان می‌دهد که بخشی از گرانی‌ها توسط دشمن تدبیر می‌شود.

حداد عادل در مورد مسائل مطرح شده در مورد واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اظهار داشت: اگر این موضوع به کمیسیون بیاید آن را بررسی می‌کنیم .

وی در خصوص لیدری خاتمی بر جریان اصلاحات هم گفت: ما با آنها کاری نداریم، آنها خودشان می‌دانند ما مسائل اصولگرایان را دنبال می‌کنیم.

 

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سؤال که به نظر شما لیدرهای تندروی جریانات اصلاحات چه ضربه‌ای به این جریان زده‌اند گفت: پاسخ من به این سؤال همان پاسخ آقای خاتمی است؛ اصلاح طلبان هم توجه دارند که تندروی‌های چقدر برای کشور و انقلاب مضر بود.

حداد عادل در خصوص تغییرات انجام شده در استانداری‌ها گفت: این مسئله جزء اختیارات دولت است ما هم در مقدمات این مسئله نیستیم که بتوانیم درباره تصمیم گیری‌های آنها صحبت کنیم؛ واکنش‌هایی هم در این رابطه مطرح شده ولی به هر حال این جزء اختیارات دولت است.

 

وی اضافه کرد: تصمیم گیری‌ها در دولت آقای احمدی نژاد این طور است؛ ما 8 سال است که عادت کرده‌ایم به تصمیم گیری‌های غیر قابل پیش بینی دولت آقای احمدی نژاد.

وی در خصوص فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هم گفت: در مورد قیمت نان یک تصمیم موردی گرفته شد ولی بعید می‌دانم با توجه به وضعی که پیش آمده فاز دوم عملی شود؛ قطعا این مسئله و افزایش نقدینگی کمک می‌کند واحتمالا به گرانی دامن می‌زند و مجلس هم با این مسئله موافق نیست.

حداد عادل در پاسخ به این سؤال که شما برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنید اظهار داشت: حال برای این سؤال‌ها زود است..../فارس