ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عکس: برانکو در کنار ستاره‌های شهرزاد


مصطفی زمانی و امیرحسین رستمی 2 ستاره مشهور سریال شهرزاد در آغاز مراسم تجلیل از علی نصیریان با برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس عکسی به یادگار انداختند‌.

ورزش سه: مصطفی زمانی زمانی وارد مراسم شد که برانکو در حال ترک آن بود و به سوالات یکی از خبرنگاران تلویزیونی پاسخ می داد. در این زمان خبرنگاران از زمانی خواستند کنار برانکو بایستد و امیرحسین رستمی نیز به این جمع اضافه شد. برانکو با این دو خوش وبش گرمی داشت بخصوص که به او گفته شد این دو از چهره های مشهور هنر ایران محسوب می شوند.

وقتی در خلال این عکس ها به او گفتند امیرحسین رستمی بازیکن و مربی حرفه ای تنیس است، برانکو به رستمی تبریک گفت و برایش آرزوی موفقیت کرد.

عکس: برانکو در کنار ستاره‌های شهرزاد

عکس: برانکو در کنار ستاره‌های شهرزاد


ویدیو مرتبط :
چرا ستاره های شهرزاد اینگونه لباس پوشیده اند؟!/گزارش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت چرخه تولد و مرگ ستاره ها در میان کهکشان آندرومدا (+عکس)



 

 

ثبت چرخه تولد و مرگ ستاره ها در میان کهکشان آندرومدا

 

از این رو مطالعه بر روی آندرومدا روشی مناسب برای آشکار کردن برخی از اسرار ستاره ای نهفته در قلب راه شیری و همسایه اش خواهد بود که این ماموریت به دو تلسکوپ هرشل و نیوتن سپرده شده است.

 

تلسکوپ های قدرتمند فضایی هرشل و XMM نیوتن با تمرکز بر روی کهکشان زیبای آندرومدا موفق به ثبت تصویری ترکیبی و خارق العاده از چرخه عظیم حیات ستاره ها از لحظه تولد تا زمان نابودی آنها شده اند.

 

به گزارش مهر، تلسکوپ هرشل نسبت به نور فروسرخ حساس بوده و می تواند ابرهای سرد گازها و غبارهایی که زادگاه ستارگان به شمار می روند را به خوبی ببیند و در مقابل تلسکوپ نیوتن توانایی مشاهده پرتوهای ایکس را داشته و نشانه های به جا مانده از پدیده های خشن کیهانی و مرگ ناشی از انفجارهای مهیب ستاره ها را به ثبت برساند.

 

آندرومدا به گونه ای کهکشان دوقلوی راه شیری به شمار می رود، این کهکشان بخشی از گروه محلی است و در فاصله ای در حدود 2.5 میلیون سال نوری قرار گرفته است و مانند راه شیری، یک کهکشان مارپیچی به شمار می رود.

 

از این رو مطالعه بر روی آندرومدا روشی مناسب برای آشکار کردن برخی از اسرار ستاره ای نهفته در قلب راه شیری و همسایه اش خواهد بود که این ماموریت به دو تلسکوپ هرشل و نیوتن سپرده شده است.

 

بخشهایی از این تصویر ترکیبی که به تلسکوپ هرشل مرتبط است به رنگ نارنجی دیده شده و جزئیات دست کم پنج حلقه متحد المتمرکز از غبارهای ستاره زا را به خوبی آشکار کرده اند.

 

این حلقه ها وسعتی برابر ده ها هزار سال نوری دارند و به گفته محققان دانشگاه گنت در بلژیک این اولین باری است که چنین وضوح تصویری از این حلقه های غباری به دست آمده است.

 

تلسکوپ XMM نیوتن تلسکوپ پرتو ایکس مدارگرد اروپا است که در سال 1999 به فضا پرتاب شده است و می تواند با جذب طول موجهای کوتاهتر نور شاهد رویدادهای خشونت آمیز ستاره ها در زمانی باشد که عمر آنها رو به پایان گذاشته و در حال انفجار و نابودی هستند.

 

بر اساس گزارش بی بی سی، تصاویر آبی رنگ در تصویر ترکیبی بالا نشانه هایی از مرگ ستاره ها در آندرومدا هستند که نیوتن آنها را به چشم دیده و صدها منبع پرتو ایکس ناشی از این رویدادها را در میان کهکشان آندرومدا به ثبت رسانده است./عصرایران