ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

علی کریمی (1) سردار عزیزمحمدی (1)؛ گل بعدی از آن کیست؟



 

علی کریمی (1) سردار عزیزمحمدی (1)؛ گل بعدی از آن کیست؟

 

گذر زمان مشخص کرد که کریمی چه چیزی را می خواست علیه سردار بگوید؛ اسم رمز: یاوری!

برنامه 90 دوشنبه شب یک برنده ویژه داشت؛ برنده‌ای که اصلا اسمش مطرح نشد و کسی هم سراغش را نگرفت. این برنده ویژه علی کریمی بود. بله، ستاره فوتبال ایران شاید بی خیال از بحث داغ در گرفته در استودیو 90 به رختخواب رفته بود غافل از آنکه سناریوی این برنامه به گونه‌ای پیش می‌رود که تعبیر جملات آتشین دو هفته قبل او در خصوص سردار عزیزمحمدی باشد.

حتما اهالی فوتبال هنوز اتفاقات بعد از داربی را فراموش نکرده‌اند آنجا که کاپیتان پرسپولیس در گرماگرم اتفاقات پس از باخت و در میان انبوه جمعیت مسئول و غیرمسئولی که آن روز در استادیوم آزادی حضور داشت یقه سردار عزیزمحمدی را گرفت و گفت: «نگذارید قید فوتبال را بزنم و در مورد ایشان افشاگری کنم.»

جادوگر از سردار چه می‌دانست؟ این سوال مدت ها ذهن مخاطبان فوتبال را به خود مشغول کرده بود. آنها که هم صراحت کلام علی کریمی را قبول داشتند و بر پاکدستی عزیزمحمدی تاکید. عاقبت آن پرونده البته عقب‌نشینی علی کریمی در جلسه کمیته انضباطی بود. آن هم در معدود دفعاتی که می‌شد رگه هایی از مصلحت اندیشی به خاطر حفظ منافع باشگاه پرسپولیس را در رفتار کاپیتانش دید.

او در محاصره مقامات ارشد باشگاه به این کمیته رفت و شاید برای اولین‌بار در عمرش نسبت به یک مقام مسئول کرنش کرد و حرف خود را پس گرفت. اما از آنجا که به نظر می‌رسد تقدیر این‌گونه رقم خورده علی کریمی در جنگ با سرداران ناکام فوتبال ایران سربلند از میدان بیرون آید. شامگاه دومین یا سومین دوشنبه بعد از فروکش کردن آتش آن جنجال و در برنامه 90 با کارگردانی عادل فردوسی‌پور یک‌بار دیگر صحنه دادگاه دیگری چیده شد و این‌بار باز هم علی کریمی بود که ادعایش مو به مو رنگ واقعیت به خود گرفت.

سردار عزیزمحمدی که سال های سال است از گزند اتهامات مبرا بوده و منتقدان را هم از خود دور کرده است، ناگهان از جایگاه مدعی‌العموم بلند شد و نقش متهم را به گردن گرفت. چه کسی فکرش را می‌کرد که او به کار‌چاق‌کنی (!) برای محمود یاوری متهم شود. چیدن پازل ها کار آسانی بود چرا که اتفاقا علی کریمی هم در همان تیمی بازی می‌کرد که عزیزمحمدی یاوری را به آن سفارش کرده بود؛ استیل‌آذین!

اما شاید این پایان ماجرا نباشد. آیا علی کریمی بالاخره زبان از غلاف بیرون می کشد، یا باز هم باید منتظر دست روزگار باشیم تا دست سردار رو شود.


ویدیو مرتبط :
علی دایی،علی کریمی حق با کیست.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عزیزمحمدی در پاسخ به علی کریمی: در کاری که به او مربوط نیست دخالت نکند



 

عزیزمحمدی در پاسخ به علی کریمی: در کاری که به او مربوط نیست دخالت نکند

 

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال در واکنش به اظهارات کریمی گفت: «آقایان چون خودشان نتوانستند کاری کنند کار را به بازیکن سپردند تا اظهار نظر کند.»

به گزارش جام نیوز، عزیز محمدی در گفتگو با شبکه تهران در خصوص اعتراض باشگاه پرسپولیس نسبت به زمان بازی با استقلال گفت: «متاسفانه باشگاه های ما فکر می کنند سازمان لیگ باید برنامه ریزی خود را طبق نظر یک باشگاه انجام دهد. برنامه جام حذفی را قبلا ارائه کرده و تاریخ مسابقات این مرحله را 11 و 12 آذر در نظر گرفته بودیم اما چون بازی های مرحله قبلی دیرتر انجام شد مجبور به تغییر زمان بازی ها شدیم.»

وی افزود: «پرسپولیس به دلایل مختلف چون با بازیکنان مصدوم روبرو بود و این مسئله هم به خودشان مربوط است از سازمان لیگ خواستند زمان بازی تغییر کند اما من به رویانیان، استیلی و زارع قائم مقام باشگاه در سازمان لیگ برنامه را نشان و توضیحات لازم را دادم. حتی رویانیان به من گفت که او را حلال کنم چون پشت سرم غیبت کرده است. به او گفتم ایرادی ندارد. اگر از ما انتقاد درست شود می پذیریم اما متاسفانه آقایان چون نتوانستند کاری کنند کار را به بازیکن سپردند تا اظهار نظر کند.»

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: «در هیچ جای دنیا مربی و بازیکن علیه داور و مسئولان برگزار کننده مسابقات صحبت نمی کنند. علی کریمی بازیکن بزرگی است و او را دوست داریم و طبیعی بود بعد از 120 دقیقه بازی و فشاری که تحمل شده این صحبت ها مطرح شود. باخت بدی آوردند اما خواهشم از علی کریمی این است که بیشتر به مسائل خودش برسد و اگر از من هم هر نوع مطلبی دارد و نیاز به افشاگری است بگوید. هیچ اشکالی ندارد. ما در حال کار برای باشگاه ها هستیم.»

محمدی در پاسخ به این سؤال که گفته می شود به دلیل رفاقت با فتح الله زاده تاریخ دربی را تغییر نداده گفت: «این حرف ها کدام است. باشگاه استقلال بعد از بازی های تیم ملی خواستار تغییر روز بازی شد اما قبول نکردیم ولی تاریخ بازی پرسپولیس را تغییر دادیم. اگر پرسپولیس این بازی را می برد باز هم از این حرف ها می زد؟»

رئیس سازمان لیگ در خصوص اینکه آیا از علی کریمی به کمیته انضباطی شکایت می کند یا خیر، گفت: «اگر کسی مطلبی در خصوص من دارد بگوید آمادگی شنیدنش را دارم. ناظر بازی هم گزارش کامل این مسائل را به کمیته انضباطی می دهد و او می تواند به کمیته انضباطی بیاید و آنجا حرف هایش را بزند. هر کسی نباید به خود اجازه دهد در حیطه ای که به او مربوط نیست اظهارنظر کند. مدیر باشگاه می تواند معترض باشد و مسائل مربوط به تیم خود را پیگیری کند.»