ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

علی دایی‌؛ ناكام اما محبوب/ درخشان‌؛ فاتح دربی و بازنده بزرگ



اخبار,اخبارورزشی,فوتبال ایران ورزشی,فوتبال ایران

پرسپولیس در سالی که پشت‌سر گذاشت، ده‌ها چهره مهم و خبرساز را به جامعه فوتبال ایران معرفی کرد. چهره‌هایی که شاید برخی از آنها اصلاً در ایران فوتبال بازی نمی‌کردند اما به صرف سابقه پرسپولیسی‌شان، مورد توجه قرار گرفته‌اند. خیلی سریع برویم تا این چهره‌ها را دوباره به یاد بیاوریم.

علی دایی‌؛ ناكام اما محبوب
علی دایی سرمربی پرسپولیس در ابتدای سال عملكرد خوبی داشت و تیم را به نایب‌قهرمانی رساند اما پس از آن و در شروع فصل جدید، نتوانست یا شاید نگذاشتند موفق عمل كند. ناكامی او باعث شد موضوع اخراجش به وجود بیاید اما به طرز عجیب و غیرقابل باوری، او را كنار گذاشتند تا پرسپولیس سوژه شود.

حمیدرضا سیاسی‌؛ ماجرایش چه بود؟
ما كه متوجه نشدیم قضیه چه بود؟ اصلاً چه شد كه او را بازداشت كردند؟ جرمش چه بود كه نتوانست هرگز از زندان خارج شود؟ چه شد كه بعد از سیاسی، چند نفر دیگر از جمله سلیمی و یك زن در فدراسیون گلف را دستگیر كردند؟ به خاطر بازی با رئال؟ بدهی و فسخ یك قرارداد ساده؟ ماجرا چه بود؟

درخشان‌؛ فاتح دربی و بازنده بزرگ
حمید درخشان از زمانی كه وارد پرسپولیس شد، با حواشی گسترده‌ای مچ انداخت. چند حاشیه دوست دارید در مدت مربیگری او بشمریم؟ درگیری، شعار، بزن بزن بازیكنان در تمرین، مصدومیت‌ها و غیبت‌ها و... با این حال حمیدخان همان‌طور كه قول داده بود، دربی را برد هرچند بازی‌هایی حساس‌تر از دربی را باخت تا بازنده بزرگی شود.

امیررضا خادم‌؛ فیتیله پیچ كرد و تاباند!
دارنده دو مدال برنز المپیك‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۶، از سوی وزیر ورزش این اجازه را گرفت تا هیأت‌مدیره پرسپولیس و استقلال را انتخاب كند. او با انتخاب‌هایش برای پرسپولیس نتوانست هیچ آرامشی به همراه داشته باشد. حالا هواداران این باشگاه، خادم را مقصر بخشی از مشكلات باشگاه خود می‌دانند.

مهدی طارمی‌؛ شكوفه‌های استعداد
مهاجمی با چهره‌ای جالب توجه، اهل بوشهر و بسیار باهوش. استعدادش در پرسپولیس شكوفه داد و توانست خیلی زود به مهاجم نوك تیم بدل شود. طارمی فصل بسیار خوبی را سپری می‌كند و یك بازیكن جذاب برای هواداران است. این بازیكن قدر خودش را بداند، می‌تواند یك لژیونر موفق برای فوتبال ایران باشد.

هدایتی‌؛ می‌خرد، نمی‌خرد، می‌خرد...
بلاتكلیف‌ترین پرسپولیسی سال نیز حسین هدایتی بود. هیچ‌كس بالاخره نفهمید هدایتی می‌خواهد پرسپولیس را بخرد یا نه؟ ۵ بار تا یك قدمی خرید باشگاه پیش رفت ولی در نهایت منصرف شد. البته كمك‌های مالی هدایتی، پرسپولیس را كمی آرام كرد ولی هدایتی واقعاً بلاتكلیف بود.

علی كریمی‌؛ میخی در قلب فوتبال
علی كریمی درست در روز ۲۹ تیر ۹۳ برای همیشه از فوتبال خداحافظی كرد. نامه خداحافظی‌‌اش با این جمله شروع می‌شد: «میخی بر دیوار كوبیدم و كفش‌هایم را آویزان كردم» و با همین جمله كوتاه، به دوران فوتبالش پایان داد تا یكی از مهم‌ترین چهره‌های دیگر پرسپولیس نتواند با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی كند.

علیرضا رحیمی‌؛ چرا آمد؟ چرا رفت؟
قرار بود در هیأت‌مدیره جدید، محمد دادكان مدیرعامل شود ولی او تلفن را بر روی امیررضا خادم قطع كرد تا علیرضا رحیمی از اصفهان بیاید و مدیریت این باشگاه را برعهده بگیرد. رحیمی نیز چهره خبرسازی بود، او به خاطر دخالت‌های سیاسی دكتر روحانی رئیس‌جمهور، استمداد كرد و بعد هم به راحتی هرچه تمام‌تر اخراج شد!

مبین میردورقی‌؛ بدون شرح!
در مورد این بازیكن چه باید نوشت؟ چه بگوییم؟ از جمع امیدهای نیمكت‌نشین سایپا، سر از پرسپولیس درآورد و خیلی زود مشهور شد. فقط كافی است از این راه‌ها به پرسپولیس وارد شوید تا نام‌‌تان را آن طرف آبی‌ها هم بشنوند. پرسپولیس، می‌تواند هر كسی را مشهور كند‌؛ مشهور خوب یا بد هم چندان اهمیتی ندارد!

نیلسون‌؛ خداحافظ پسر
گلر برزیلی پرسپولیس وقتی رفتارهای سؤال‌برانگیز اعضای كادرفنی را دید، رفتن را به ماندن ترجیح داد و در دفتر روزنامه خبرورزشی از مردم خداحافظی كرد. او رفت و خاطرات خوبش از پرسپولیس را با خود برد تا ثابت شود هیچ بازیكنی، نه تنها دایی، كریمی، باقری، مهدوی‌كیا و... حتی نیلسون هم در این تیم می‌توانند مورد بی‌مهری قرار بگیرند.

محمدرضا خانزاده‌؛ یكه‌بزن!
خانزاده هم در این فصل كلی مشهور شد. او تنها سهمیه همیشگی پرسپولیس در تیم‌ملی بود. هر اتفاقی در اردو رخ می‌داد، كارلوس كروش فوراً خانزاده را دعوت می‌كرد تا پرسپولیس هم در تیم‌ملی یك سهمیه (هرچند نیمكت‌نشین) داشته باشد. بعد هم استعداد دیگرش كشف شد‌؛ یكه‌بزن تمرینات پرسپولیس!

نوری‌؛ ستاره‌ای روی نیمكت
كاپیتان نوری، در زمان حضور علی دایی به عنوان سرمربی تیم، نیمكت‌نشین بود ولی وقتی حمید درخشان سرمربی پرسپولیس شد، به نوری بازی‌های بیشتری داد و انصافاً نوری نیز تولد دیگری داشت. او فوق‌‌العاده بود و در سه، چهار بازی توانست بار تیم را یك‌تنه به دوش بكشد ولی خیلی تنها بود و حتی به تیم‌ملی هم دعوت نشد.

علی پروین‌؛ نحسی مدیرعاملی
سلطان فوتبال ایران هم سوی زشت این رشته را دید. او كه با سلام و صلوات به عنوان مدیرعامل باشگاه تعیین شده بود، با حكم وزیر ورزش از هیأت‌مدیره كنار گذاشته شد تا جای خود را به سیاسی و سایر مدیران سیاسی بدهد. مدیرعاملی برای پروین نحس بود و بعد هم گفتند سلطان، كلی بدهی بالا آورده است.

صادقیان‌؛ حاشیه‌های بزرگ ، مرد كوچك
پیام فكر كرد به خاطر یك فصل درخشش در پرسپولیس، دیگر می‌تواند زمین و زمان را به‌هم بدوزد. او یك‌باره خودش را در قالب بزرگان پرسپولیس قرار داد و تصور كرد چون مورد تشویق قرار می‌گیرد، اگر حاشیه‌هایی هم بسازد، ایرادی ندارد. او حاشیه‌های بزرگی ساخت اما خودش به اندازه حاشیه‌هایش بزرگ نشد.

استیلی‌؛ بیا برگرد به خونه...!
حمیدخان شاید به اندازه علی دایی حامی و طرفدار داشته باشد اما زحمات زیادی كشید تا گوشه‌ای از بار هیأت‌مدیره را به دوش بگیرد. او را بازی ندادند تا مجبور به ترك پرسپولیس شده و مدیرعامل و سرمربی راه‌آهن شود ولی آنجا هم شانس نیاورد تا سال ۸۳، سالی بد برای استیلی باشد. او همچنان دوست دارد به پرسپولیس برگردد.

سوشا مكانی‌؛ بد بود، خوب شد
سوشا در نیم‌فصل اول افتضاح به بار آورد و گل‌هایی خورد كه هیچ جای دفاعی باقی نمی‌گذاشت. قبل از اینكه به پرسپولیس بیاید نیز در فولاد، گل‌های عجیبی در لیگ قهرمانان دریافت كرد. او اما پس از جدایی نیلسون، شرایط بهتری پیدا كرد و توانست خودش را پیدا كند. او حالا مرد شماره یك دروازه پرسپولیس است.

تادئو‌؛ دی‌كارمویی در قالب رونالدو
پرسپولیس اگر یك چهره فوق‌‌العاده در سال ۹۳ داشته باشد، همین آقای تادئو است. او با تبلیغ فراوانی به ایران آمد اما وقتی به تهران رسید، ۸، ۹ كیلوگرم اضافه وزن داشت. می‌گفتند او رونالدوی پرسپولیس می‌شود اما حتی نتوانست دی‌كارموی این تیم باشد. متأسفانه باید نام تادئو را بدترین خرید سال‌های اخیر باشگاه دانست.

محسن بنگر‌؛ به یاد فیلم‌فارسی!
این مدافع شمالی، نشان داد تعصبش به پرسپولی/س در حد حرف و حدیث نیست و او واقعاً این تیم را دوست دارد. از دعواهای شدید با بازیكنان استقلال تا كری‌خوانی برای آنها و سپس مصاحبه‌هایی داغ و خواندنی، تنها بخشی از زندگی حرفه‌ای بنگر در سال ۹۳ بود. البته سوتی‌هایش در خط دفاع را فراموش نكنید! او مثل قهرمان‌های فیلم‌فارسی رفتار می‌كرد.

بهروز رهبری‌فرد‌؛ اینستاگرام را عشق است
...و در نهایت، بهروز رهبری‌فرد هم چهره شد. او همیشه از حمید درخشان حمایت می‌كرد و دوست داشت این مربی، روی نیمكت پرسپولیس بنشیند ولی وقتی درخشان اولین شكست را متحمل شد، همه چیز تغییر كرد و رهبری‌فرد شد مهم‌ترین منتقد درخشان!


اینستاگرام بهروز، بهترین مكان برای گردهمایی مخالفان درخشان بود.


  اخبار ورزشی  -  خبر ورزشی


ویدیو مرتبط :
علی دایی از دربی میگوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نبرد امیرخان و امیرکبیر و دربی خودروسازان/ درخشان به دایی رسید





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هفته نهم لیگ برتر فوتبال

نبرد امیرخان و امیرکبیر و دربی خودروسازان/ درخشان به دایی رسید

خبرگزاری فارس: هفته نهم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام هشت مسابقه آغاز می‌شود و در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها استقلال میزبان فجر شهیدسپاسی شیراز خواهد بود.خبرگزاری فارس: نبرد امیرخان و امیرکبیر و دربی خودروسازان/ درخشان به دایی رسید

 هفته نهم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام 8 دیدار آغاز می‌شود. تنها دیدار  باقی‌مانده این هفته بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس به دلیل حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا روز یکشنبه آینده برگزار خواهد شد.

نگاهی به 8 مسابقه روز جمعه می‌اندازیم.

* داماش گیلان - راه آهن؛ نبرد مربیان پرسپولیسی‌

داماش گیلان هفته گذشته شکست سنگین 6 بر یک را مقابل فجر شهیدسپاسی تجربه کرد و بعد از این باخت امید هرندی سرمربی تیم برکنار شد؛ اگر چه دلیل این اخراج درگیری فیزیکی او با سرپرست تیم اعلام شد. پس از این موضوع حمید درخشان جانشین هرندی شد.

درخشان در اولین حضورش در لیگ دوازدهم باید برابر علی دایی هنرنمایی کند. تیم دایی هفته گذشته به استقلال باخت و این هفته برای جبران در رشت به میدان می‌رود. نبرد دو مربی پرسپولیسی دیدنی است، یک طرف علی دایی و طرف دیگر حمید درخشان؛ دو مربی‌ای که سال گذشته گزینه هدایت پرسپولیس بودند اما این اتفاق رخ نداد تا استیلی سکان هدایت سرخپوشان را برعهده بگیرد. 

حساسیت‌های جدول را هم برای دو تیم باید در نظر گرفت. راه آهن و داماش در رده‌های دهم و یازدهم جدول قرار دارند و تیم برنده شرایط بهتری پیدا می‌کند.

این بازی به دلیل محرومیت داماش از برگزاری دیدار خانگی در قزوین برگزار می‌شود.

* تراکتورسازی - گهر دورود؛ برد قابل پیش‌بینی یا شگفتی‌سازی؟

تراکتورسازی که فصل آینده یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیاست، میزبان گهر است. برخی اعتقاد دارند در این بازی می‌توان یک پیروزی برای تراکتورسازی و اولیویرا پیش بینی کرد زیرا گهر که مشکلات مالی فراوانی دارد اکنون بدون سرمربی است.

تارتار به خاطر مشکلات مالی گهر از این تیم رفت و باید دید آیا این تیم بدون سرمربی می‌تواند شگفتی‌سازی کند یا خیر. اگر اولیویرا در تبریز نتواند از پس تیم بدون سرمربی و پرمشکل گهر برآید، شاید در ادامه کارش در تراکتورسازی دچار مشکل شود.

* سایپا - پیکان؛ دربی خودروسازان

دیدار دو تیم صنعتی لیگ در نوع خود جالب توجه است. نتیجه دربی خودروسازان قطعا برای مدیران دو باشگاه و مدیران شرکت سایپا و ایران خودرو اهمیتی فراتر از سه امتیاز لیگ برتر دارد. نارنجی‌پوشان یک امتیاز بیشتر دارند و با 14 امتیاز در رده ششم و دو پله بالاتر از پیکان هستند. عبدالله ویسی سرمربی پیکان می‌گوید این بازی مساوی نخواهد شد و یک تیم برنده می‌شود.

* نفت تهران - صبای قم؛ جدال برای صدرنشینی

نفت تهران، صدرنشین لیگ برتر در خانه معمولا خوب نتیجه نمی‌گیرد. بیشتر امتیازهایی که این تیم گرفته در خارج از خانه بوده اما نفت اگر می‌خواهد به صدرنشینی‌اش ادامه دهد باید این بار ترک عادت کند و در تهران هم پیروز شود. صبا وضعیت مبهمی دارد و تقریبا یک روز در میان خبر جدایی گل‌محمدی از تیم صبا به دلایل مختلف منتشر می‌شود؛ از پیشنهاد مربیگری در پرسپولیس تا حمله قلبی.

* مس کرمان - ذوب آهن؛ نبرد بحران‌زده‌ها

ابراهیم قاسمپور می‌گوید انگار تیم ما را جادو کرده‌اند که بازیکنانم نمی‌توانند گل بزنند. مس کرمان اکنون زیر فشار روانی زیادی قرار دارد و حتی شایعه شده دیدار با ذوب آهن آخرین فرصت قاسمپور در مس خواهد بود اما از سوی دیگر گفته می‌شود ممکن است مدیرعامل باشگاه مس تغییر کند.

مس میزبان ذوب آهن آخرین تیم جدول است که هیئت مدیره جدیدش در روزهای گذشته انتخاب و معرفی شد. آنچه مشخص است اینکه هر دو تیم وضعیتی بحرانی دارند.

* آلومینیوم هرمزگان - نفت آبادان؛ فرار از شرایط اضطراری

آلومینیوم که اولین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند در این فصل بهتر از نفت آبادان نتیجه گرفته، با این حال وضعیت سرمربیان هر دو تیم، اضطراری است. نفت آبادان مدیرعامل جدیدش را شناخته و باید دید خلیل صالحی چقدر می‌تواند نتایج بد کاستا سرمربی پرتغالی تیم را تحمل کند. در حال حاضر نفت در رده هفدهم جدول است. اکبر میثاقیان هم که در شرایط نامناسبی قرار دارد باید نفت را به آتش بکشد تا خودش در لیگ برتر بماند.

* استقلال - فجر شهیدسپاسی؛ نبرد امیرکبیر و امیرخان

استقلال یکی از تیم‌های پرستاره لیگ است که 4 بازیکن ملی‌پوش دارد که این روزها مثل دیگر بازیکنان تیم ملی به دلیل شکست مقابل لبنان و ارائه بازی‌های ضعیف زیر فشار افکار عمومی هستند مخصوصا جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران که انتقادهای زیادی به او می‌شود. نکونام در این بازی باید مقابل رضا حقیقی هافبک پرتوان و  جوان فجر قرار بگیرد. بازیکنی که می‌گویند می‌تواند خیلی از مشکلات خط هافبک تیم ملی را حل کند. نبرد نکونام و حقیقی در میانه میدان بیش از همه مورد توجه منتقدان تیم ملی است؛‌ منتقدانی که می‌گویند کی‌روش به اندازه کافی لیگ برتر را زیر نظر نمی‌گیرد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی برای رسیدن به نزدیکی صدر فقط به سه امتیاز نیاز دارند. این تیم یک بازی عقب افتاده هم مقابل پیکان دارد. استقلال اگر بتواند از سد تیم جوان و پرتوان یاوری بگذرد به رده دوم صعود خواهد کرد اما جوانان جویای نام و با انگیزه فجر مانع بسیار بلندی برای آبی‌پوشان هستند. نبرد امیر قلعه‌نویی با محمود یاوری که خود را امیرکبیر فوتبال ایران می‌داند دیدنی است.

* فولاد خوزستان - ملوان؛ قوی سپید فولاد را خم می‌کند؟

فولاد با حسین فرکی خوب بازی می‌کند اما هنوز نتوانسته امتیازات لازم را کسب کند. تیم فرکی هفته گذشته با اشتباه فاحش کمک داور شکست خورد تا وضعیتش در جدول نامناسب‌تر شود. ملوان هم هفته گذشته در خانه مقابل تراکتورسازی متوقف شد و اکنون فرهاد پورغلامی و فرکی سه امتیاز این بازی را می‌خواهند.

ملوان اگر بتواند به پیروزی برسد می‌تواند فصلی را که خوب شروع کرد ادامه دهد اما در صورت شکست ممکن است حسین هدایتی خیلی زود واکنش نشان دهد. او در تغییر سرمربی تیم‌هایش عجول‌تر از آن است که انتظار می‌رود، او در استیل آذین نیز همین رویه را داشت. هر دو تیم هم دو غایب سرشناس دارند. مازیار زارع از ملوان و بختیار رحمانی از فولاد به دلیل محرومیت در این بازی غایب هستند.

 

به گزارش فارس، برنامه هفته نهم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه 31/6/91

سایپا – پیکان – ساعت 17:25 – انقلاب کرج

نفت تهران – صبای قم – ساعت 17:25 - دستگردی تهران

داماش – راه آهن – ساعت 17:30 – شهید رجایی قزوین(این مسابقه به دلیل محرومیت داماش از برگزاری دیدار خانگی در قزوین برگزار می‌شود)

تراکتورسازی – گهر زاگرس – ساعت 16:30 – یادگار امام تبریز

مس کرمان – ذوب آهن – ساعت 18 –امام علی(ع) کرمان

آلومینیوم هرمزگان – نفت آبادان – ساعت 18:05 – خلیج فارس بندرعباس

استقلال – فجر شهید سپاسی – ساعت 18:30 – آزادی تهران

فولاد خوزستان – ملوان – ساعت 18:45 – تختی اهواز

یکشنبه 2/7/91

سپاهان– پرسپولیس – ساعت 18:30 – فولادشهر اصفهان

فارس