ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عصبانیت شدید کی‌روش/با این وضعیت هیچ کاری نمی‌توان کرد



دلیل عصبانیت کی‌روش, بدقولی مسئولان فوتبال

عصبانیت شدید کی‌روش/با این وضعیت هیچ کاری نمی‌توان کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال به دلیل عدم حضور مهدی تاج در جلسه امروز به شدت از این موضوع ابراز ناراحتی کرد.

 کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی که به خاطر لغو اردوهای پی در پی ناراحت است چند روز پیش در جلسه ای با مهدی تاج و علی کفاشیان شرکت کرد و در آن نشست مقرر شد که امروز پنجشنبه جلسه ای دیگر میان تنی چند از مسئولان فدراسیون و وی برگزار شود که این اتفاق نیفتاد.

کی روش در حالی که در این جلسه قرار بود در مورد برنامه های آتی تیم ملی صحبت شود حضور پیدا کرد و اتفاقا علی کاظمی و بهروان را دید اما وقتی متوجه شد که مهدی تاج به نشست نیامده است بسیار عصبانی شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال با حالت عصبانیت نشست را ترک کرد و در محوطه ای باز نشست و با عصبانیت سر خود را تکان می داد.

کی روش در این باره به خبرنگار فارس اظهار داشت: هیچ حرفی نمی زنم و فقط بدانید آنهایی که قرار بود به این جلسه بیایند نیامدند. با این وضعیت هیچ کاری نمی توان انجام داد.

 علی کاظمی که در نشست کی‌روش و سایر مسئولان حضور پیدا کرده بود به خبرنگار فارس عنوان کرد: نمی دانم که چرا تاج نیامده ولی اگر قرار بود او بیاید شخصی نیست که بدقولی کند. به من ابلاغ شده بود که جلسه ساعت 11 برگزار می شود و من هم آمده ام. اتفاقا با کی‌روش که صحبت کردم او می گفت قرار بود تاج در این نشست حاضر باشد ولی نیامده است.

تیم ملی فوتبال ایران خود را برای حضور در مسابقات جام جهانی آماده می کند و در حالی که همه چشم انتظار کمک به فدراسیون هستند هیچ اتفاقی نیفتاده است و سرمربی تیم ملی نیز از اتفاقات به وجود آمده ناراضی است وطی چند روز گذشته بارها مسئولان فدراسیون در خصوص مشکلات مالی و لغو اردوهای پی در پی ناراحتی خود را اعلام کرده اند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
عصبانیت شدید کی روش از کفاشیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناراحتی شدید کی‌روش از وضعیت تیم ملی


سرمربی تیم ملی ایران گفت: هیچ عقلانیتی برای برنامه‌ریزی آماده‌سازی مقدماتی تیم ملی فوتبال وجود ندارد. تصمیم گرفتیم اردوی آماده‌سازی جام‌جهانی را لغو کنیم. اجبار پیدا کردیم تا سریعا برنامه اردویی آفریقای جنوبی را لغو کنیم.

خبرگزاری ایسنا: سرمربی تیم ملی ایران گفت: هیچ عقلانیتی برای برنامه‌ریزی آماده‌سازی مقدماتی تیم ملی فوتبال وجود ندارد. تصمیم گرفتیم اردوی آماده‌سازی جام‌جهانی را لغو کنیم. اجبار پیدا کردیم تا سریعا برنامه اردویی آفریقای جنوبی را لغو کنیم.

 کارلوس کی‌روش که از برخی ناهماهنگی‌ها در آستانه جام‌جهانی 2014 به شدت عصبانی بود، در نشست خود با خبرنگاران گفت: "ابتدا از حضور شما در این جلسه تشکر می‌کنم. متاسفانه خبری خوبی ندارم که به شما بدهم. صحبت من خوشایند نیست اما باید حس خوبی را در خودمان نگاه داریم، وگرنه می‌میریم. جلسه‌ای با آقای کفاشیان داشتم. سعی کردیم بررسی مجددی انجام دهیم. تصمیم دارم الان اعلام کنم چرا که هیچ عقلانیتی برای برنامه‌ریزی آماده‌سازی مقدماتی وجود ندارد. تصمیمی که الان اعلام می‌کنم این است که تصمیم گرفتیم اردوی آماده‌سازی جام جهانی را لغو کنیم. ما اجبار پیدا کردیم تا سریعا برنامه اردویی آفریقای جنوبی را لغو کنیم. بنابر این تصمیمی که گرفتیم، مجبور هستیم تا همه برنامه‌های آماده‌سازی را تا جام‌جهانی بررسی مجدد کنیم."

او ادامه داد: "دلیل اصلی که این اردو را لغو می‌کنیم این است که هیچ منطقی وجود ندارد که بدون بازیکنان‌مان اردوی آماده‌سازی برگزار کنیم. یکی دیگر از بازیکنان اصلی تیم ملی دیروز ایران را ترک کرد و الان بیش از 4 نفر به خارج از ایران رفته‌اند. این گونه که به نظر می‌آید یک سری دیگر هم این کار را می‌کنند. بنابراین بدون هیچ گونه حمایت مالی و با شرایط فعلی که روبه‌رو هستیم، هیچ عقلانیتی وجود ندارد که این اردو را برگزار کنیم. همان طور که می‌دانید، این تصمیم تاثیرات دیگری در آینده خواهد داشت ولی در حال حاضر هیچ چیز دیگری را نمی‌توانیم به این مطلب اضافه کنیم. مطمئنا برنامه‌های لیگ می‌تواند ادامه داشته باشد و به کارشان ادامه دهند؛ چرا که به طور قطع برنامه اردوی آفریقای جنوبی لغو شده است. مطلب دوم این که از جانب خودم، کادر فنی، مسئولان فدراسیون مفتخرم این را به شما عرض کنم هیچ شکی نداریم که از آن زمان که وارد ایران شدم با در نظر گرفتن هیچ گونه حمایتی که دریافت نکردیم و هیچ گاه حمایت نشدیم، جایگاه و وجهه پیراهن تیم ملی در شرایط بهتری قرار دارد. دوباره تکرار می‌کنم که هیچ شکی برای کسی وجود ندارد که ما جایگاه تیم ملی ایران را در شرایط بهتری قرار داده‌ایم."

کی‌روش همچنین گفت: "به نظر من این دستاورد باید ثبت شود کسی که بعدها جای من می‌آید باید تلاش کند تا قداست و جایگاه پیراهن تیم ملی ایران را در جای بالاتری قرار دهد. ما توانستیم به عنوان تیم اول و بالاتر ازکره به جام جهانی برویم. از الان حضورمان در جام ملت‌ها را قطعی کرده‌ایم. همین طور در رنکینگ فیفا و آسیا رتبه بسیار خوبی را داریم و اول آسیا هستیم. هیچ جایی برای طرح هیچ سوالی نیست که ما جایگاه تیم ملی ایران و پیراهنش را در کجا قرار داده‌ایم. بعد از اینکه موفق شدیم به جام جهانی برویم، ایمان داشتم که می‌توانیم آن حس غرور و شادی که در تمام ایرانیان وجود دارد، در جام جهانی هم ادامه دهیم. من با خودم فکر کردم که می‌توانیم توقعات 80 میلیون ایرانی را برآورده کنیم و موفق باشیم. شرایط خیلی سریع و به گونه‌ای رقم خورد که همیشه فکر می‌کردم که باید جلوی حریفان‌مان بایستیم اما برابر خودمان ایستاده‌ایم و این به هیچ وجه برای من قابل قبول نیست. از زمانی که صعود کرده‌ایم اردوها و بازی‌های مختلف را لغو کرده‌ایم. دقیقا با همین راه و روش خودمان را به مخاطره انداخته‌ایم و شانس‌مان را برای حضور خوب در جام جهانی کاهش داده‌ایم. می‌خواهم دوباره به شما یادآوری کنم یک برد و یک مساوی در جام جهانی بسیار ارزشمند‌تر از مقام‌هایی است که می‌توان در جام باشگاه‌های آسیا به دست آورد."

کی‌روش با اشاره به روزهای نخست حضورش در ایران گفت: "به خاطر دارم وقتی که به ایران آمدم، کسانی به من یادآوری می‌کردند که چه حس غروری ملت ایران پس از پیروزی برابر آمریکا در جام جهانی 98 به دست آورد. من الان دچار تشویش هستم و ناراحتم به دلیل مسائلی که پیش آمده است. مطمئنا احساس بسیاری از 80 میلیون ایرانی هم شبیه من است. به خاطر اینکه هیچ شکی نداریم که شانس و امید خودمان را به مخاطره می‌اندازیم. در انتها می‌خواهم از فردوسی‌پور و سایر دوستان‌مان در تلویزیون ایران بخواهم که بازی‌های مختلف از تیم ملی آرژانتین، نیجریه و بوسنی را پخش کنند؛ چرا که هنوز خیلی‌ها نمی‌دانند قرار است با چه تیم‌هایی بازی کنیم."

او ادامه داد: "هیچ شکی نیست که خیلی از کشورها دوست نداشتند ایران را در جام جهانی ببینند. آنها در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی کارهای زیادی کردند تا ایران را از گردونه رقابت‌های جام جهانی حذف کنند. بیایید همه دشواری‌هایی را که پشت سر گذاشته‌ایم، مثل بازی برابر لبنان و کره به خاطر بیاوریم. به خاطر آورید که چه اتفاقی افتاد در بازی ازبکستان و تلاشی که شد تا صعود نکنیم. می‌شد شادی میلیون‌ها مردم ایرانی ادامه هم داشته باشد. در انتها می‌خواهم بگویم که هیچ کس نمی‌تواند بنا به وعده و وعیدها به زندگی‌اش ادامه دهد. واقعا اعتقاد دارم با ابعاد و مقیاس‌های کلی کشور ایران حمایت از تیم ملی کار سخت و بزرگی نیست. همان طور که می‌دانید جزئی از وظایف من و فدراسیون نیست که در امور بازیکنان و باشگاه‌ها دخالت کنیم. همان طور که دیروز یکی از بازیکنان اشاره کرده بود، من موافق انتقال آنها به کشورهایی که هیچ درگیری در جام جهانی ندارند مثل قطر و کویت، نیستم ولی در آخر این تصمیم و حق آنهاست که به گونه‌ای رفتار کنند که باعث شادی‌شان شود و در نهایت من هم از تصمیمی که آنها گرفته‌اند، حمایت می‌کنم؛ چرا که می‌خواهم آنها خوشحال باشند؛ چرا که با خوشحالی می‌توانند بهترین عملکرد را برای تیم ملی داشته باشند."

سرمربی سال‌های گذشته رئال‌مادرید و دستیار سر آلکس فرگوسن در منچستریونایتد در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره بازیکنانی که به خارج رفته‌اند و این که گفته می‌شود، خودش از آنها خواسته به کشورهای دیگر بروند، بیان کرد: "در پشت پرده همه تلاشم را کرده‌ام که جلوی این اتفاق‌ها را بگیرم. توفان‌ها و بحران‌های مختلفی را در ایران پشت سر گذاشتم. دیگر در نظر بگیرید یک نفر آمد و گفت من اطلاعات فوتبال ایران را به قطر می‌فروشم! خودتان فرض کنید که دیگر چه می‌شود؟ واقعیت امر این است که همه تلاشم را کردم تا به بازیکنان این را القا کنم که باید هنوز امید داشته باشند. من فکر می‌کردم می‌توانیم این امید را زنده نگاه داریم. متاسفانه موفق به انجام این مهم نشدیم. امروز با شرایطی روبه‌رو هستیم که موافق تصمیم آنها نیستم اما از تصمیم‌شان همان طور که گفتم حمایت می‌کنم؛ چرا که اگر آنها شاد باشند می‌توانند بهترین عملکرد را برای ما داشته باشند. در این کشور و در طول این دو سال و 8 ماه بارها شده که من تلاش کرده‌ام تا بهترین عملکرد را داشته باشم؛ بدون اینکه حقوقم را دریافت کرده باشم. این مسئله درباره دستیارانم هم صدق می‌کند. یک چیزی وجود دارد که من قادر به انجام آن نیستم، آن هم این که نمی‌توانم تیمم را بدون بازیکنانم به اردو بفرستم. شاید بتوانیم از دوستانم مثل کاپلو و فرگوسن در این باره راهنمایی بگیریم، اما اگر آنها هم نمی‌دانستند شاید مجبور شویم یک جادوگر بگیریم تا او کاری برای ما انجام دهد. شما با یک مسئله جزئی می‌توانید برخورد کنید و کارتان را جلو ببرید. همان طور که شما گفتید، به کسانی که سعی می‌کنند این مسائل را به سمت بنده هل دهند، فقط می‌توانم بخندم. خداوند آنها را ببخشد، چرا که صبر و بزرگی خداوند را ندارم که آنها را ببخشم."

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که راهکارش در حال حاضر چیست، گفت: "سالیان زیادی برای برنامه‌ریزی، نگاهی پلکانی قائل بودم. برای این که بتوانیم راهکاری را معرفی کنیم باید یک سری اطلاعات را مجددا بررسی کنیم. پلن B ما بسیار شفاف است. باید بر اساس تقویم فیفا و از 18 می کار را آغاز کنیم. قبل از 18 می یک سیستم داوطلبانه انجام می‌دهیم. اولین داوطلبانی که به اردوی ما بیایند، با آنها کار را آغاز می‌کنیم. به عبارت بهتر تا 28 اردیبهشت سیستمی داوطلبانه را اجرا می‌کنیم. کادر فنی تیم ملی آماده است تا با داوطلبان کار را آغاز کند. بعد از 18 می آماده‌سازی رسمی آغاز می‌شود. در تمام سالیان مربیگری‌ام به عنوان یک مربی هیچ وقت به منافع شخصی خودم فکر نکرده‌ام. چیزی که الان مهم این است که به منافع شخصی خودم فکر نکنم. الان دغدغه من فکر کردن به منافع 80 میلیون ایرانی است. من احساس خوبی به خود و وجدان کاملا راحتی دارم. همگی ما نهایت تلاش‌مان را کردیم. به دفعات گفتم که باید با واقعیت روبه‌رو شویم."

او در پاسخ به این سوال که چقدر به آینده امیدوار است، بیان کرد: "همان طور که قبلا گفته‌ام که هدف ما یک رویا و یک فانتزی خواهد بود یا نه. با این حال ادامه می‌دهم. همان طور که گفتم با توجه به شرایطی که داریم و اردوهای ما که لغو می‌شود و هیچ حمایت مالی هم وجود ندارد و بازیکنان را هم نداریم، مطمئنا شانس‌مان را پایین می‌آوریم. با کاری که انجام می‌دهیم تنها داریم امیدهایمان را به مخاطره می‌اندازیم. یک ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید یک شکاف بسیار کوچک در یک کشتی بزرگ آن را غرق می‌کند. ما خودمان در حال ایجاد این سوراخ در کشتی‌مان هستیم. ما در این رودخانه‌ای که حرکت می‌کنیم انواع و اقسام خطرها ما را تهدید می‌کند. حضور کورکدیل‌ها و حیوانات وحشی کار ما را سخت می‌کند حالا ما مجبور هستیم آب قایق را هم خالی کنیم. مسلما کار ما خیلی مشکل می‌شود."

کی‌روش در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط اخیر احتمال می‌رود او از سمتش کناره‌گیری کند، گفت: "آن گونه که من مربی‌گری را یاد گرفته‌ام، نمی‌توان آن را رها کرد. پدر من فوتبالیست بوده و من را می‌کشت اگر وسط بازی، بازی را رها می‌کردم. این گونه یاد گرفتم که باید کار را انجام دهم. اخیرا دیدید که یک مربی در ایران به دلیل این که دو بازیکنش را در اختیار نداشت، از کارش انصراف داد و رفت ولی من این گونه نیستم. اگر من در بازی اخراج شوم و هر اتفاق دیگری که بیفتد، چیز عجیبی نیست اما رها کردن کارم و ول کردن آن در طبیعت من نیست و چنین چیزی قابل قبول نخواهد بود."

سرمربی تیم ملی در پایان با تاکید بر این که همه تلاشش را می‌کند تا برای تیم ملی ایران موثر باشد، اضافه کرد: "ما واقعیت این است که هیچ دشمنی با فوتبال ایران نداشته‌ایم. وقتی که به جام‌جهانی صعود کردیم متاسفانه در چند ماه اخیر به نظر می‌رسد که انگار من دشمن فوتبال ایران هستم. بیاییم با واقعیت روبه‌رو شویم. یکی می‌گفت من اطلاعات بازی‌ها را به قطر می‌فروشم. در مورد دیگری وقتی از منابع مالی خودم و دوستانم استفاده کردم و هزینه‌هایی را که فدراسیون باید می‌داد، دادم، اینجا من را محکوم می‌کردند که به هالیدی رفته‌ام. در چند وقت اخیر دکتر "چنگیزخان" گفتند که من علیه باشگاه‌ها موضع گرفته‌ام! گفتند من بر ضد لیگ هستم. به طور بسیار ناگهانی همه من را محکوم می‌کنند و می‌گویند ترانسفر بازیکنان به باشگاه‌های خارجی تقصیر من است. باشگاه‌ها پول ندارند تقصیر من است. اگر به این نتیجه برسیم و این شرایط ادامه داشته باشد که مشکل فوتبال ایران من هستم، ایرادی ندارد. رییس فدراسیون بیاید و در روی خودم این را بگوید. با تیم ملی کاری نداشته باشید. به آن ضربه نزنید. وقتی از من راجع به اعتبار کاری‌ام می‌پرسید به نظر من آن اعتبار اصلا مهم نیست که مهم افتخار فوتبال ملی ایران است. من ایستاده خواهم بود و ایستاده برای توقعات 80 میلیون ایرانی می‌جنگم ولی اگر فوتبال ایران به این نتیجه برسد که من اشتباه می‌گویم و مشکل فوتبال ایران من هستم، هیچ مشکلی وجود ندارد و بعد از توافق با رییس فدراسیون قرارداد را فسخ می‌کنیم. تا زمانی که من فکر بکنم تا بهترین راهکار را برای فوتبال ایران در نظر بگیرم به کارم ادامه می‌دهم و برای آن می‌جنگم. رنگ‌ها و افراد مختلف اهمیتی ندارد. آنچه مهم است 80میلیون ایرانی است."