ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عجیب ترین ورزش هایی که در المپیک نیستند +عکس



عجیب ترین ورزش هایی که در المپیک نیستند +عکس

هاکی زیر آب، مسابقه رالی با ماشین چمن زنی و سقوط آزاد با تخته از جمله عجیب ترین ورزش هایی هستند که در بازی های المپیک حضور ندارند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، مسابقات المپیک تابستانی که هر 4 سال یک بار در جهان برگزار می شود مجموعه ای از تعداد زیادی از رشته های ورزشی است . رشته هایی به مانند دو و میدانی ، شنا، تیراندازی، کشتی و...... . اما همان طور که بسیاری از شما خوانندگان گرامی اطلاع دارید بسیاری از رشته ها نیز وجود دارند که در بازی های المپیک حضور ندارند. در این رشته ما قصد داریم تا شما را با بعضی از این رشته ها که تعدادی از آنها نیز تا حدودی عجیب هستند آشنا کنیم.

 

المپیک, رشته های ورزشی المپیک, مسابقه رالی

 

ماراتن کبوترها

در این رقابت تعدادی کبوتر تعلیم دیده با هم به رقابت می پردازند و پس از رسیدن به نقطه خاصی تغییر مسیر داده و به سمت خانه خود بازمی گردد. زمانی که هر کدام از پرنده ها برای حرکت بین مبدا، مقصد و برگشت صرف می کنند حساب شده و کبوتری که سریعتر بازگشته است به عنوان برنده شناخته می شود.

 

 

المپیک, رشته های ورزشی المپیک, مسابقه رالی

 

اسکی روی آب با پای عریان

اولین بار در سال 1947 میلادی و در ایالت فلوریدای آمریکا شخصی به نام " دیک پاپ جونیور" اقدام به انجام اسکی روی آب با پاهای عریان کرد . از آن سال به بعد افراد مختلفی سعی در ارتقاء و یا ابداع روشهایی برای تنوع دادن به این ورزش هستند. نمونه هایی مثل پرش های دو نفره و یا شروع از ساحل و یا آبهای عمیق از جمله تکنیکهای به کار رفته در این ورزش است.

 

المپیک, رشته های ورزشی المپیک, مسابقه رالی

 

هاکی زیر آب

یکی دیگر از رشته های ورزشی عجیب در لیست ما رشته حاکی زیر آب است. در این رشته دو تیم که به وسایلی همچون ماسک و لوله تنفسی و همچنین دستکش و آلتهای پلاستیکی خاص مجهز هستند تا گوی کوچک مورد نظر را در کف استخر حرکت داده و به دروازه حریف برسانند. این رشته ورزشی به خاطر انجام شدن آن در زیر آب از جمله رشته های ورزشی سخت و پرفشار است.

 

المپیک, رشته های ورزشی المپیک, مسابقه رالی

 

سقوط آزاد

گونه خاصی از پرش سقوط آزاد وجود دارد که در طی آن یک تیم دو نفره اقدام به پرش سقوط آزاد می کنند و یکی از دو نفر اقدام به اجرای حرکات اکروباتیک کرده و نفر دیگر با دوربینی که بر روی کلاه خود نصب کرده است به دقت از نفر مقابل فیلم برداری می کند. این فیلم ها سپس توسط توسط داوران مورد بازبینی و داوری قرار می گیرد . فدراسیون جهانی ورزش های هوایی از سال 1996 میلادی به این سو این رشته را به عنوان یک ورزش هوایی به رسمیت شناخته است.

 

المپیک, رشته های ورزشی المپیک, مسابقه رالی

 

سقوط آزاد با تخته

گونه دیگری از پرش سقوط آزاد ، مدلی است که فرد پرش کننده در زمان پرش سقوط آزاد یک تخته شبیه به تخته های اسکی و یا موج سواری را به زیر پای خود بسته و پس از پرش به انجام حرکات آکروباتیک می پردازد. در بعضی از موارد این افراد پس از باز کردن چتر خود بر روی سطوح کوهستانی و برفی فرود آمده و به وسیله اسکی به پایین کوه عزیمت می کنند. البته این تخته قابل جدا شدن از پا در آسمان را دارد و به محض احساس خطری از طرف شخص پرش کننده می توان آن را جدا کرد.

 

 

المپیک, رشته های ورزشی المپیک, مسابقه رالی

 

حل پازل های مکعبی

پازل های مکعبی که امروزه در بازار به اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند و طرفداران بسیار زیادی را برای خود دارند. مسابقات رکوردگیری زیادی در سطح جهانی برای حل این گونه از پازل ها هر ساله برگزار می شود و علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند.

 

المپیک, رشته های ورزشی المپیک, مسابقه رالی

 

مسابقه رالی با ماشین چمن زنی

مسابقه های رقابتی با وسایل موتوری از جمله رقابتهای جذاب در سطح دنیا هستند که هر ساله توجه افراد زیادی را به خود جلب می کنند. انواع و اقسام متفاوتی از خودروها و موتورسیکلت ها در این گونه رقابت ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما یکی از رقابتهایی که اخیر مورد توجه قرار گرفته است مسابقه با ماشین های چمن زنی است. این مسابقه بیشتر در زمین هایی با پوشش گیاهی برگزار می شود..../باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
‫10+1 عکس که باور نمیکنید فوتوشاپ نیستند‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"Footbrawl" عجیب ترین ورزش دنیا +عکس



فوتبال , تکواندو

 

به نظر شما از ترکیب چهار ورزش : فوتبال ، راگبی، تکواندو و هاکی چه چیز حاصل می شود؟ استرالیایی ها از دهه 80 میلادی به این سو با ترکیب کردن این 4 رشته " Footbrawl " را ابداع کردند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، هدف از این ورزش رساندن توپ و فرستادن آن به دروازه حریف است. اما هرگز فکر نکنید که این حرکت آسان است. بازیکنان در این رشته ورزشی لباس ورزش رزمی را به تن کرده و کلاه و هگو به تن می کنند. در این میان شخصی که باید توپ را به دروازه حریف برساند علاوه بر تحرک داشتن و پشت سرگذاشتن حریفان باید به مبارزه پرداخته و با وارد کردن ضربات دست و پا راه خود را باز کرده و به دروازه حریف برسند.

 

فوتبال , تکواندو

 

تاریخچه این رشته ورزشی به دهه 80 میلادی و به ایالت کوینزلند استرالیا برمی گردد ." گلن پارملی" به عنوان یک مربی رزمی در این ایالت از این ورزش ترکیبی که اختراع او بود برای افزایش توانایی هنرجویان خود بهره می برد. در ابتدا این افراد بدون هیچ گونه پوشش محافظی مبارزه می کردند و در ادامه به منظور حفاظت بیشتر از پوشش های حفاظتی استفاده شد.

این بازی بین دو تیم 5 نفره برگزار می شود و در طول بازی می توانید تا حریف خود را به زمین زده و یا به او لگد بزنید. البته باید بدانید که این ضربات بایستی به مانند ورزش تکواندو باشد و توپ را نیز می توان با دست و یا با پا به سمت دروازه پرتاب کرد.../باشگاه خبرنگاران جوان