ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

طلای گزینشی بر سینه سوریان نشست/ كسب سهمیه در چهار دقیقه!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رقابتهای گزینشی المپیك - تركیه؛
طلای گزینشی بر سینه سوریان نشست/ كسب سهمیه در چهار دقیقه!

نماینده وزن ۵۹ كیلوگرم كشتی فرنگی ایران با كسب عنوان قهرمانی و سهمیه المپیك در رقابتهای گزینشی تركیه به كار خود پایان داد.

به گزارش مهر، آخرین مرحله رقابتهای كشتی گزینشی المپیك امروز(جمعه) در شهر استانبول برگزار شد كه حمید سوریان ضمن كسب عنوان قهرمانی و مدال طلا،‌ تنها سهمیه باقیمانده كشتی فرنگی ایران در المپیك ۲۰۱۶ ریو را نیز از آن خود كرد.

سوریان كه پس از كسب سه پیروزی متوالی برابر حریفانی از كرواسی، آلمان و اوكراین ، راهی دیدار فینال وزن ۵۹ كیلوگرم رقابتهای گزینشی شده بود، «جسی تیلکه» از آمریکا را در كمتر از یك دقیقه با نتیجه ۸ بر صفر ضربه فنی كرد و به مدال طلا دست یافت.

فرنگی‌كار وزن ۵۹ كیلوگرم كشتی ایران پس از ناكامی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس و سپس رقابتهای گزینشی قزاقستان و مغولستان، تنها یك فرصت دیگر برای كسب سهمیه المپیك داشت كه جمعه شب توانست با درخشش خیره كننده‌ای در رقابتهای گزینشی استانبول،‌ طلسم ناكامی‌ها را بشكند و تنها سهمیه باقیمانده المپیك را نصیب كشتی ایران كند.

یكی از نكات قابل توجه مبارزات امروز حمید سوریان این بود كه وی بر خلاف میادین قبلی با شادابی و آمادگی قابل توجهی به روی تشك رفت و توانست تمامی حریفان خود را در حدود یك دقیقه یكی پس از دیگری با امتیاز ضربه فنی كند. بدین ترتیب او موفق شد در حدود ۵ دقیقه،‌ ابتدا سهمیه المپیك ۲۰۱۶ ریو و سپس مدال طلای مسابقات گزینشی تركیه را برای كشتی فرنگی ایران به ارمغان آورد.

 


ویدیو مرتبط :
ورود گزینشی دانشجویان به نشست روحانی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین مدال طلای كشتی آزاد بر سینه اسماعیل‌پور نشست



اخبار,مسعود اسماعیل‌پور

مسعود اسماعیل‌پور صاحب مدال طلای وزن ۶۵ کیلوگرم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا در دوحه قطر شد.

رقابتهای کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا از صبح امروز چهارشنبه با برگزاری رقابتهای چهار وزن نخست کشتی آزاد برگزار شد كه در نهایت مسعود اسماعیل‌پور توانست نخستین مدال طلای كشتی ایران در روز اول را كسب كند.

اسماعیل‌پور در وزن ۶۵ کیلوگرم پس از استراحت در در دور نخست، در دور دوم وراسینگ از سریلانکا را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد. وی در دور سوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر ۶ پارک ریونگ هاک هوانگ از کره شمالی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۸ و با ضربه فنی روسلان پلی‌اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.  اسماعیل‌پور در دیدار فینال مقابل توموتسوگو ایشیدا از ژاپن با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

پیش از این یونس سرمستی در وزن ۵۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شده بود.

اخبار ورزشی - مهر