ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

طـرح تاسیس «وزارت ورزش و جوانان» تایید شد



 

طـرح تاسیس «وزارت ورزش و جوانان» تایید شد

 

سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح تبدیل سازمان‌های تربیت‌بدنی و سازمان ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

دكتر عباسعلی كدخدایی در نشست خبری خود با خبرنگاران، اظهار كرد: طرح تبدیل سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان مصوب جلسه دوازدهم دی ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی در جلسه بیست و نهم دی ماه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

بر اساس این گزارش، با اعلام عدم مغایرت این مصوبه‌ی مجلس با شرع و قانون اساسی، «علی لاریجانی» نیز روز پنج‌شنبه گذشته طرح تصویب وزارت ورزش و جوانان را به دولت ابلاغ کرد و برطبق قانون اساسی رییس جمهور موظف است به زودی فردی را برای اخذ رای اعتماد به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی کند.

كدخدایی همچنین اعلام كرد: طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون مجازات اسلامی مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. 


ویدیو مرتبط :
نماهنگ وزارت ورزش و جوانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهار گزینه وزارت ورزش و جوانان نهایی شدند



وزیر آینده ورزش,گزینه های وزارت ورزش و جوانان,انتخاب وزیر ورزش و جوانان

رئیس جمهور منتخب دست به کار می‌شود؛
چهار گزینه وزارت ورزش و جوانان نهایی شدند

کارگروه انتخاب وزیر ورزش و جوانان در تازه ترین جلسه خود به نام چهار گزینه برای معرفی به رئیس جمهور منتخب به اجماع رسیده است. نام گزینه خانمی هم مطرح بود که البته با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان محیطی مردانه است بعید به نظر می‌رسد این گزینه بختی برای انتخاب به عنوان وزیر داشته باشد.

به گزارش مهر، دیرزمانی است که مقوله ورزش از مقوله‌ای عمومی به مقوله‌ای تخصصی و ویژه تغییر شکل یافته و بی تردید افرادی که قرار است در این زمینه کار کنند باید از تجارب مدیریتی ورزشی بالا و کارآمد برخوردار باشند. تا پیش از این به عنوان مثال همواره برای وزارت آموزش و پرورش گزینه‌ای از جنس آموزش و پرورش مد نظر قرار می‌گرفت و برای هر سازمانی به فراخور، فردی از جنس همان سازمان امور را در دست می‌گرفت.

کارگروه انتخاب وزیر ورزش و جوانان تمام تلاش خود را به کار گرفته که افرادی اصلح که شاخصه‌های ورزشی و مدیریتی را دارا هستند را برای انتخاب به عنوان وزیر ورزش به رئیس جمهور منتخب ارائه کند و اکنون با توجه به جلساتی که برگزار شده نام چهار گزینه نهایی شده است.

مهارت‌های مدیریتی در عرصه ورزش اصلی‌ترین شاخصه انتخاب گزینه‌ها بوده که با جمع بندی همه این موارد،  نام چهار گزینه به نام‌های سعید فائقی، سید امیر حسینی، سید نصرالله سجادی و مسعود سلطانی فر نهایی شده است. طاهره طاهریان هم به عنوان کسی که می تواند مطالبات بانوان را پیگیری کند، یکی از گزینه‌هایی بوده که نامش به میان آمده، با این حال همان طور که پیش تر گفته شد با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان محیطی بیشتر مردانه به حساب می‌آید نمی‌توان شانسی برای وی متصور بود.

اکنون مساله مهم‌تر این است که آیا رئیس جمهور منتخب، وزیر آینده ورزش را از میان این چهار گزینه معرفی می‌کند و یا نفر پنجمی که حاصل تدبیر و هم‌اندیشی این جلسات نبوده به مجلس معرفی می‌شود. و مهم‌تر اینکه آیا وزیر پیشنهادی از مجلس رای اعتماد کسب خواهد کرد یا خیر. اما قدر مسلم انتخاب وزیر ورزش از میان این چهار گزینه بهترین تصمیم خواهد بود. به هر حال ورزش کشور در حال حاضر به دنبال مطالبات اولیه خود است و برای دستیابی به جایگاه‌های بلندپروازانه‌تر، می‌بایست وزیری در راس کار قرار بگیرد که سوابق مدیریتی در این عرصه را داشته باشد.

دنیای امروز به هر مقوله‌ای از دیدگاه تخصصی نگاه می‌کند و تردیدی نیست که وزیر آینده ورزش باید از جنس ورزش باشد. در غیر این صورت نمی‌توان انتظارات زیادی از وی داشت چراکه در شرایطی که ورزش آسیا و جهان رشد سریعی پیدا کرده، انتخاب فردی که از جریان ورزش روز جهان خارج باشد، ورزش کشور را از گردونه رقابت با آسیایی‌ها و به تبع آن از حضور در بزرگراه ورزش جهان خارج خواهد کرد./مهر