ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ضعف و قوت‌هایی که مظلومی در استقلال داشت / عمل به وعده ابتدای فصل!



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

آمار پرویز مظلومی نسبت به قولی که در برنامه‌اش داده بود، اصلا بد نیست و اگرچه استقلال در نهایت باید به سمت داشتن استراتژی بهتر برود اما برخی نقدها در مورد این مربی منصفانه به نظر نمی رسد.

به گزارش مهر، خیلی‌ها این روزها پرویز مظلومی را نقد می‌کنند، نقدهایی که برخی از آنها کاملا درست است، به عنوان مثال کوچینگ تیم و افت بدنی استقلال در دربی و در اواخر لیگ کاملا دیده می‌شد و در برخی تصمیم ها هم تردید و عدم خاصیت فرماندهی را می‌توانستید در صورت پرویز مظلومی ببینید. با این وجود اما همه انتقادها وارد نیست و به نظر می‌رسد باید مظلومی را همانگونه که هست نقد کرد نه بیشتر و نه کمتر.

وفای به عهد و کسب سهمیه
در دفاع از سرمربی بی دفاع این روزهای استقلال ابتدا باید نوشت، او پرویز مظلومی تنگستانی سرمربی کنونی استقلال در روزی که برنامه‌اش را به هیات مدیره برد اعلام کرد که برای سال اول او سهمیه آسیایی می‌گیرد.

...و تنگستانی استقلالی‌ها چنین هم کرد، او امروز سهمیه آسیایی گرفته که تراکتورسازی با یکی دوجین بازیکن و ذوب آهن با ثبات کامل مدیریتی و سپاهان با امکانات بی پایان نتوانستند آن را به دست بیاورند. اینکه هیات مدیره استقلال امروز زیرحرفشان در ابتدای فصلی که برنامه مظلومی را قبول کردند و او را برای سرمربیگری انتخاب کردند زده‌اند، ماجرای دیگری است.

بهتر از امیر قلعه نویی
در سوی دیگر ماجرا باید نگاهی کرد به جایگاه قبلی استقلال که با امیر قلعه نویی سال قبل ششم شد و سال قبل‌تر پنجم در لیگ برتر. استقلال اما با پرویز مظلومی در نهایت سوم شد. استقلال با امیر قلعه نویی دو دربی سال قبل را باخت اما با پرویز مظلومی یک باخت و یک مساوی از خود به جا گذاشت و سهمیه آسیا را هم گرفت.

ضعف‌های باشگاه
از نتایج که عبور کنیم می‌رسیم به اتفاقات درون استقلال. مظلومی البته در آخرین مصاحبه‌اش در لیگ برتر به مواردی اشاره کرد که بعدها بیشتر در مورد آنها خواهیم شنید، مواردی مثل قهر کرار، رفتن ریوالدو، مصدوم بودن شیحی و عدم جذب حتی یک بازیکن از لیست شش نفره نیم فصل.

پرویز مظلومی البته در این مسیر پراختلاف‌ترین هیات مدیره را هم داشت تا جایی که با وجود شانس قهرمانی در دو جام برخی اعضا حرف از برکناری وی می‌زدند.

مظلومی البته ادامه داد و هنوز هم می‌تواند قهرمان حذفی شود اما او با وجود فینالیست شدن تیمش در جام حذفی اجازه می‌دهد که دیگران همچنان حرف بزنند و این البته ضعف کاریزمای فرماندهی او را می رساند.

بدتر از امیر قلعه نویی
اگر مقایسه ای داشته باشید بین مظلومی و امیر قلعه نویی متوجه می شوید تسلیم شدنی که مظلومی امروز و در حالی که سهمیه گرفته – به قول خودش وفا کرده – و در فینال جام حذفی هم هست، نشان می‌دهد را امیر قلعه نویی بعد از ششم شدن در لیگ هم از خود نشان نمی‌داد. در واقع باید گفت مظلومی لایق این همه انتقاد فنی نیست اما مستحق انتقاد در بعد فرماندهی و سخنوری هست.

در نهایت اینکه اگر چه استقلال هم مجبور است روی ریل علم گرایی لیگ برتر حرکت کند و با مظلومی استراتژی کاملی ندارد اما نقدها و رفتار امروز هم با مظلومی منصفانه به نظر نمی رسد.

 


ویدیو مرتبط :
نقاط قوت و ضعف ما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدافع استقلال از ابتدای این فصل محروم بوده است!



اخبار,اخبار ورزشی ,فدراسیون فوتبال

با نامه دبیر کل فدراسیون فوتبال مدافع استقلال از ابتدای فصل هم محروم بوده است.

ماجرای شکایت باشگاه سایپا از بازیکن تیم استقلال ابعاد جدیدی هم پیدا کرده است. حاج محمدی حدود یکسال و نیم است که به باشگاه سایپا وعده داده تا طلب 50 میلیون تومانی این باشگاه را پرداخت کند اما تا امروز اقدامی برای پرداخت بدهی اش نکرده است.

باشگاه سایپا از ابتدای این فصل حکم محرومیت حاج محمدی را دریافت کرده و حتی نامه علیرضا اسدی دبیر کل فدارسیون را هم در اختیار داشته که حاج محمدی از هرگونه فعالیت فوتبالی تا پرداخت بدهی سایپا منع شده است. با این حال مدیران باشگاه سایپا به دلیل اینکه حاج محمدی در باشگاه سایپا رشد و پرورش کرده است نسبت به او نرمش نشان دادند و این رای و حکم را اجرا نکردند تا شاید حاج محمدی طلب این بازیکن را پرداخت کند.

حتی مدیران باشگاه تصمیم می گیرند در آستانه دربی پایتخت حکم محرومیت حاج محمدی را به اجرا بگذارند که بازهم به دلیل اینکه اولین دربی این بازیکن محسوب می شده از این کار منصرف می شوند اما امروز دیگر مدیران باشگاه سایپا خواهان دریافت طلب 50 میلیون تومانی شان شدند.

هم اکنون پدر امین حاج محمدی در باشگاه سایپا حضور دارد تا شاید بتواند رضایت باشگاه را برای بخشش محرومیت پسرش جلب کند اما تا این لحظه موفق به انجام این کار نشده است و مدیرعامل باشگاه باید دستور این رضایت را بدهد که امروز در باشگاه حضور ندارد.

از سوی دیگر باشگاه سایپا بابت حق رشد خود از باشگاه نفت تهران هم شکایت کرده است و این باشگاه باید حق رشد حاج محمدی را به باشگاه سایپا بپردازد که آن پرونده ارتباطی به حاج محمدی پیدا نمی کند.

 

اخبار ورزشی - فارس