ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

صعود هاکی ایران به جمع 4 تیم برتر جهان


ملی‌پوشان هاکی سالنی ایران به جمع 4 تیم برتر جام جهانی هاکی آلمان راه یافتند.

ایسنا: دیدار تیم‌های ملی هاکی داخل سالن ایران و روسیه در جام جهانی هاکی داخل سالن آلمان با نتیجه 8 – 5 به نفع هاکی بازان ایران به پایان رسید تا ملی‌پوشان ایران در بین چهار تیم برتر رقابت‌ها قرار گیرند.

در این دیدار ملی‌پوشان ایران در نیمه نخست با نتیجه 4 بر 2 روسیه را شکست دادند و در نیمه دوم نیز به برتری 4 بر 3 مقابل حریف خود دست یافتند تا در نهایت با نتیجه 8 – 5 پیروز این رقابت باشند.

ملی‌پوشان ایران در دیدار بعدی خود باید به مصاف اتریش بروند.


ویدیو مرتبط :
صعود تاریخی والیبال ایران به جمع 4 تیم برتر لیگ جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران مقابل بحرین به پیروزی رسید/ صعود شاگردان بچیروویچ به جمع ۸ تیم برتر



بسکتبال جام ملت‌های آسیا,رقابت ایران وبحرین,تیم ملی بسکتبال ایران

بسکتبال جام ملت‌های آسیا - فیلیپین
ایران مقابل بحرین به پیروزی رسید/ صعود شاگردان بچیروویچ به جمع ۸ تیم برتر

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود در مرحله دوم جام ملت‌های آسیا مقابل بحرین به برتری رسید.

به گزارش فارس، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود در بیست و هفتمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا به مصاف بحرین رفت.
ملی پوشان کشورمان که در بازی نخست خود در این مرحله هند را از پیش رو برداشته بودند، در این مسابقه هم موفق شدند بحرین را 75 بر 56 شکست دهند و به جمع 8 تیم برتر راه پیدا کنند.

تیم ایران در این مسابقه هم با ترکیب اصلی خود یعنی مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمدنیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شد.

*کوارتر اول: 23 بر 6 به سود ایران
ملی پوشان کشورمان از همان ابتدا قدرت خود را به حریف دیکته کردند و حساب کار 12 بر 4 بود که سرمربی بحرین مجبور به درخواست وقت استراحت برای جلوگیری از افزایش زودهنگام نتیجه کرد.

در ادامه کار محمد جمشیدی به جای حامد آفاق وارد میدان شد. دو توپ ربایی خوب از بچه‌های ایران باعث شد ساهاکیان 4 امتیاز را برای کشورمان به ارمغان بیاورد. 3 دقیقه به پایان کوارتر بود که داودی و کاردوست جایگزین کامرانی و حدادی شدند.

چستر گیلر بازیکن تبعه بحرینی ها همانند دیدار با کره‌جنوبی در این بازی هم در ترکیب این تیم قرار نداشت.
کمتر از یک دقیقه مانده بود که آرن داودی حساب کار را 23 بر 6 کرد که این کوارتر با همین نتیجه به پایان رسید.

*کوارتر دوم: 21 بر 7 به سود بحرین
این کوارتر با پرتاب دو امتیازی بحرینی‌ها آغاز شد. در همان ابتدا تیم ایران دو تعویض داشت و سهراب نژاد و جواد داوری وارد میدان شدند. خطایی که بحرینی‌ها روی کاردوست انجام دادند دو امتیاز را برای ایران در پی داشت و پس از آن پرتاب سه امتیازی داوری ثمری نداشت و در برگشت نیز بحرینی‌ها همین کار را انجام دادند.

در ادامه کار هر دو تیم اشتباهات زیادی داشتند و ایران که با تیم دوم خود در زمین حضور داشت، در امتیازآوری ناموفق بود. در ادامه کار یک نفوذ زیبا از سامان ویسی در زیر حلقه امتیازهای ایران را به 28 رساند، اما در برگشت بحرینی‌ها با یک پرتاب سه امتیازی موفق پاسخ دادند و جمع امتیازهای خود را به 15 رساندند.

بحرینی‌ها در این کوارتر عملکرد بهتری نسبت به ایران داشتند و هر لحظه فاصله را کمتر می‌کردند.
10 ثانیه به پایان این کوارتر بود که جمشیدی با یک نفوذ در زیر حلقه خطا گرفت که پرتاب‌های وی وارد سبد نشد تا در پایان حساب کار 30 بر 27 به سود ایران به پایان برسد.

*کوارتر سوم: 33 بر 14 به سود ایران
در کوارتر سوم مهمد بچیروویج؛ سرمربی تیم ملی ایران بازیکنان اصلی خود را وارد میدان کرد. حامد آفاق و صمد نیکخواه بهرامی در همان ابتدا 6 امتیاز را با پرتاب‌های خود برای ایران کسب کردند. در ادامه کار نیز یک کار ترکیبی از بازیکنان کشورمان پرتاب سه امتیازی صمد را در پی داشت که پس از آن سرمربی صربستانی بحرینی‌ها وقت استراحت درخواست کرد.

کوارتر سوم را بازیکنان ما با قدرت پیش می‌بردند و یک توپ ربایی خوب از آفاق و پرتاب خوب کامرانی حساب کار را 43 بر 30 به سود ایران کرد.

حامد آفاق بار دیگر اقدام به پرتاب سه امتیازی کرد که خطای بحرینی‌ها سه پرتاب را به وی داد و او نیز هر سه را وارد سبد کرد.
5 دقیقه از این کوارتر مانده بود که نفوذ خوب کامرانی گارد راس ایران دو امتیاز دیگر برای ایران در پی داشت. بحرینی‌ها در این کوارتر مقابل ایران حرفی برای گفتن نداشتند و در دفاع و حمله ناموفق بودند.

امتیازهای هر لحظه بیشتر می‌شد و ملی‌پوشان کشورمان اجازه قدرت نمایی به حریف را نمی‌دادند. دو دقیقه و 13 ثانیه مانده بود که حرکت خوب حدادی شصتمین امتیاز را برای ایران به ارمغان آورد. بحرینی‌ها هم ددر ثانیه‌های پایانی دو پرتاب موفق سه امتیازی داشتند. کاردوست و ویسی در این ثانیه‌ها وارد میدان شدند.
در پایان کوارتر سوم نتیجه 63 بر 41 به سود ایران خاتمه یافت.

*کوارتر چهارم: 15 بر 12 به سود بحرین
کوارتر چهارم هم با امتیاز آوری ایران و توسط کاردوست کسب شد. در این کوارتر تیم ایران با ترکیب بازیکنان اصلی و دوم خود کار می‌کرد. یک کار ترکیبی از بازیکنان ایران و پاس به کاردوست اسلم دانک زیبای این کار را در پی داشت.

بحرینی‌ها در این کوارتر هم شوت‌های سه امتیازی موفق داشتند و «بادر مالابس» این حرکت را انجام داد و آنها را به امتیاز 48 رساند.

آرن داودی که در این کوارتر در ترکیب ایران حضور داشت، در حرکتی که داشت روی او خطا انجام شد و او نیز پرتاب‌های خود را وارد سبد کرد. چهار دقیقه مانده بود که سهراب نژاد هم جای ساهاکیان وارد میدان شد. امتیاز آوری‌های بازیکنان ایران ادامه داشت که سرمربی بحرین مجبور به درخواست وقت استراحت کرد.

در ادامه کار ملی پوشان کشورمان برای لحظاتی در پرتاب‌های خود ناموفق بودند و بحرینی‌ها دو پرتاب سه امتیازی موفق داشتند و امتیازهای خود را به 52 رساندند.
در پایان نیز حساب کار 75 بر 56 به سود کشورمان به پایان رسید.

تیم ملی کشورمان در سومین و آخرین بازی دور دوم فردا ساعت 9 و 15 دقیقه به مصاف قزاقستان می‌رود.
این رقابت‌ها از 10 مرداد آغاز شده و 20 مردادماه به پایان خواهد رسید. سه تیم نخست جواز حضور در جام جهانی 2014 اسپانیا را کسب خواهند کرد./فارس